Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie w Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12561

Félreérthetően fogalmaztam, szóval nem csak a kijelző, hanem egyáltalán semmi sem világít rajta, tehát a gombok sem, amúgy teljesen hibátlanul működik.

 

En csak azt tudom, hogy a 17. keruletben a Pesti uton a Kovacs Petiek (www.KoPeAutohifi.hu) ertenek a skodas magnokhoz, ok javitgatjak egesz Budapest Skoda fejegysegeit, van kapcsolasi rajzuk is, es hajlamosak hibat keresni es javitani, nem hajtanak el, vagy nem beszelnek ra felesleges fődarab cserékre.

 

Mas kerdes, hogy a maganvelemenyem szerint az a Symphony cucc egy kalap szart sem er, jobban jarsz egy par eves markas fejegyseggel -- szerencsere az Octavia I sotet grafit belso terehez es zold gombvilagitasahoz konnyu designban is illeszkedo fejet talalni, a hangminoseg meg...

 

...uhh, dobbenetes lesz a valtozas, még a ketfilleres gyari hangszorokkal is.

 

Tudom, tudom, tudom, botfuled van, fel voltal mentve enekbol, ugysem hallod meg a kulonbseget, amugy is csak a vizallasjelentest hallgatod stb stb -- de ha ram hallgatsz, otthagyod a fejet a Petinel, es inkabb elhozol tole valami normalisat

Előzmény: ssymphony (12558)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12560
Nem izzók hanem LED-ek vannak a háttér világításnál. Ezek nem égnek ki (legalább is nagyon-nagyon ritkán)
Előzmény: ssymphony (12558)
joemaster Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12559
Én emlékszem valami ilyesmi nyűgre, olvass vissza itt vagy a sof.hu oldalon keresgess, mert nem emlékszem a megoldásra.
ssymphony Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12558
Köszönöm a választ!

Félreérthetően fogalmaztam, szóval nem csak a kijelző, hanem egyáltalán semmi sem világít rajta, tehát a gombok sem, amúgy teljesen hibátlanul működik.
Nem tudom hány izzó van benne, előfordulhat-e, hogy az/azok égtek ki a mozgatás miatt? És vajon van valaki akinek ez már kiégett valaha is?
A csatlakozómnak azon a tűjén ami elvileg a háttérvilágítás, és változik a fesz. , ha tekergetem a műsz.világítás erősségét azon van áram, ha felkapcsolom a helyzetjelzőt, de ez akkor sem világít, ha felkapcsolom a helyzetjelzőt...

Lehet, hogy megpróbálom visszarakni a munkatársam kocsijába, csak most meg az a baj, hogy jól bepattintottam a helyére és nem tudom kiszedni...
Előzmény: Octi19 (12557)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12557
Általában az ilyen "öreg" elektronikus cuccoknál bőven elég ha kiszerelik meg beszerelik és ennyi -a megszokottól eltérő- mozgatás bőven elég neki hogy összeszedjen egy jó kis kontakthibát.
Nekem a fábiámban (2003-as) volt a gyári kazis rádiónak olyan bajságja, hogy a jobb oldalon elment a hang. Ilyenkor egy ponton meg kellet nyomni az előlapot és visszajött (az első kátyúig, amiből itt Mo.-n van egy pár. A megoldás: kiszerel->szétszed->átforraszt a panelen az összes forrasztás a végfok környékén->összerak->és jó!

Ha esetleg állítható a háttérvilágítás akkor lehet azzal prücök, de akkor a gombok világítása sem menne.
Előzmény: ssymphony (12556)
ssymphony Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12556
Helló!

Skoda Symphony rádióval kapcsolatba kérnék segítséget!
Szeretném megvenni egy kollégámtól, de sajos nem működik a kijelző háttérvilágítása. Az övé 2002-es Elegance, az enyém 2001-es Classic, és azt mondja, hogy neki működött.
Van ennek valami magyarázata, lehet valami különbség a csatlakozó bekötésében?

Előre is köszi a segítséget!
joemaster Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12555
Én is ezt tapasztaltam. Tisztítás után hamar lett megint valami jellegzetes szaga, ami szinte új korától megvolt.
Előzmény: Octi19 (12553)
joemaster Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12554
A hőtágulási zajt elvileg már kijavították 2005. óta.
Előzmény: Octi19 (12551)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12553
Nekem az a tapasztalatom, hogy kb 1 évet bírnak ki a pollenszűrők utána az összegyűjtött anyagok és a nedvesség egy savanykás szagot eredményez amit leginkább a klíma bekapcsolása után lehet érezni. Én legutóbb tavaly április elején cseréltem és mostanában mintha megint érezni lehetne egy kicsit. Egyébként döbbenetes, hogy az új szűrők mennyire képesek megszűrni a szagokat... füstölősebb diesel vagy trabant után sem érezni semmit, de ez csak kb 1~2 hónapig igaz... sajnos utána egyre több szagot enged át és 1 éves korára saját szaga is lesz. :)))
Előzmény: Sunyimanó (12550)
Sunyimanó Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12552

Tegnap bekapcsoláskor véletlen egyszerre nyomtam meg a hátsóablakfűtés, és a belső keringetés gombját. Érdekes dolog történt az említett gombok ledjei, és a klíma bekapcsoló gomb ledje, kb 5 másodpercig villogott(climatic). Mivel az ember kíváncsi természet ugye, ezért megismételtem a dolgot. És láss csodát a művelet megismétlődött.Talán valaki tud felvilágosítást adni hogy mi lehetett? Talán az említett légterelő lapátok alaphelyzetbe állítás történt meg?

 

Üdv.

Octi19 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12551
Nekem csak kotyog olyan 2~3 koty/s ütemben és nem is csinálja sokáig csak pár másodpercig a beindítás után. Én még ezt a hőtágulási zajt nem hallottam pedig megyek a kocsival sokat (15200km-el vettem 2008 augusztus elején és most tartok 79500 környékén és a napokban lesz 3 éves a kicsikém)
Előzmény: joemaster (12549)
Sunyimanó Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12550

Szia.

 

Én is ezzel a problémával küzdöttem. Voltam szervízben, kicserélték a pollenszűrőt+kértem klímatisztítást. Egy darabig jó volt utána megint büdös volt. A szervízben sem tudtak rá okosat mondani. Most már nem foglalkozom vele, elképzelhető hogy valami típushiba.

joemaster Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12549
Persze. Először ketyeg, aztán kattog. Ekkor állítgatja a terelőlapokat, amik a levegőt irányítják át a radiátoron és a beállított kifújók irányába (üvegre, lábra, testre).

Amikor elkezd meleget fújni, akkor meg elkezd recsegni a szélvédő alatti befújó rácsozat, mivel két eltérő hőtágulású műanyagból van...

Jó kis koncert, minden hideg reggel.
Előzmény: Octi19 (12546)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 12548
"Nade az uzemanyag homerseklete nem tunik kritikus parameternek...."

Tényleg nem kritikus mert akkor a motort is letiltaná a vezérlés. Viszont elég fontos ahhoz, hogy figyeljenek rá és mérjék. (Bár szerintem nem a "meleg" üzemanyag miatt, hanem azért mert a diesel olaj viszkozitása változik a hőmérséklettel arányosan. Ne feledjük hogy a befecskendezett üzemanyag mennyisége hihetetlenül kevés. És ehhez nagyon pontos nyitási időre és keresztmetszetre van szükség amit a számítógép vezérel.)

végeztem egy kicsi számítást:

nekem 5.-ben a motor 2000 1/min fordulaton jár és ekkor "óra szerint" 100 Km/h a sebességem (valójában ~96 Km/h de fogadjuk el 100 nak mert a hibahatár kb 4%)
Ilyen esetekben a kocsi 3,6 l/100Km üzemanyagot fogyaszt (sík úton többször is kipróbálva és lemérve... nekem ez a defektusom)

Tehát ilyenkor a motor 2000-et fordul percenként ami 2000*60=120000 1/h
mivel a négyütemű motorok teljes munkaciklusa 720° (két főtengely fordulat) ezért ez 120000/2=60000 befecskendezés hengerenként. Ez a négy hengerre vetítve ~240000 befecskendezés óránként.
ami azt jelenti, hogy egy befecskendezés 3600/240000=0,015cm3 üzemanyagot juttat a hengerbe.


Előzmény: stevie w (12544)
sultati Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12547
A miénkben is hallani a "kotyogást" indítás után, de nem mindig
2004.12 havi O2 1.6 Elegance
Előzmény: Octi19 (12546)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12546
Kösz a linket! De szerintem én nem arra a "problémára" gondolok. A beindítás után rövid ideig "kotyogó" hang halható jobb elölről de szerintem még az utastérből. Eddig csak egy O2-ben ültem a sajátom kivételével (ez egy 2004-es 2,0 Pd TDi elegance volt) és ott is hallotam ezért nem aggódtam miatta.
Egyébként nektek van ilyen jelenség?
Előzmény: joemaster (12542)
joemaster Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12545
A tankban mindegy, de a gázolajhűtőn (menetszél hűti csak) való áthaladás után már csak a tankban tud lehűlni, a nagy mennyiségű "hideg" gázolajba keveredve.
Előzmény: stevie w (12543)
stevie w Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12544

Ezeken a modern számítógép vezérelt motorokon (diesel vagy otto egyre megy) egy a működést alapvetően befolyásoló tényező mint a befecskendezési időpont, nyomás vagy mennyiség (esetleg az hogy adott munkaütem alatt hány befecskendezés legyen) több karakterisztika közül választja ki a számtógép a jeladóktól begyűjtött paraméterek szerint. (gázpedál állás, szívócső nyomás, motor üzemanyag stb. hőmérséklet, fordulatszám és még sok más.)

 

 

...és még sok más....

 

Köszi, ezt eddig is tudtam :-))))

 

Nade az uzemanyag homerseklete nem tunik kritikus parameternek....

Előzmény: Octi19 (12538)
stevie w Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12543

a tankba visszafolyó, fel nem használt gázolaj meleg, vissza kell hűlnie

 

 

Nem mindegy, hogy a tankban hany fokos a gazolaj????

Előzmény: joemaster (12541)
joemaster Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12542
Márkaszerviz VAS műszere vagy egyéb diag. kábel+program kell, nyilván can-buszos.

Az octinfo.com-on ennyi info van erről (lista ala felé keresd):
Octavia2 climatic/climatronic kattogás.
Előzmény: Octi19 (12539)
joemaster Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12541
Én csak ugatom a témát, de a gázolaj hőmérséklete a mai dízeleknél fontos paraméter, a tankba visszafolyó, fel nem használt gázolaj meleg, vissza kell hűlnie. Ezért van, hogy gázolaj hűtő is van a dízel O2-n, az utastér alatt kb. a B oszlopnál, és állítólag ezért nem tanácsos a modern dízeleknél állandóan kevés üzemanyaggal a tankban közlekedni, mert a visszafolyó anyag kevésbé hűl le.

A gázolaj hőmérséklet meg gondolom, fontos paraméter a motorvezérlőnek a befecskenfedés beállításához.
Előzmény: stevie w (12537)
sultati Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12540
Nagyon jó!!
Köszönöm szépen mindkét választ! ;)
Előzmény: joemaster (12536)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12539
"Az octinfo.com-on olvastam (), hogy a klímarendszerből hallható idegesítő kattogás megszűntethető: "levegő útját állító motorok computeres alaphelyzetbe állításával megoldható (diagnosztikai eszköz kell hozzá)"

Tudnál egy linket adni ehhez a témához, mert kerestem de nem találom az octinfo-n.
Előzmény: Joltee_2 (12533)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12538
"Addig is 409, Donibcsi, Hubo vagy TraguAre elmagyarazhatna, mi a fenet csinal egy uzemanyag homerseklet jelado..."

Most én próbálom meg elmagyarázni: jeleket ad az üzemanyag hőmérsékletéről... :P

de, viccet félretéve:
Ezeken a modern számítógép vezérelt motorokon (diesel vagy otto egyre megy) egy a működést alapvetően befolyásoló tényező mint a befecskendezési időpont, nyomás vagy mennyiség (esetleg az hogy adott munkaütem alatt hány befecskendezés legyen) több karakterisztika közül választja ki a számtógép a jeladóktól begyűjtött paraméterek szerint. (gázpedál állás, szívócső nyomás, motor üzemanyag stb. hőmérséklet, fordulatszám és még sok más.)
Előzmény: stevie w (12537)
stevie w Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12537

találkozott-e már valaki hasonló jelenséggel?

 

 

Nem gyakori konkretan ez a hiba, de altalanossagban a modern autokban bizony a jeladokkal van a legtobb gond.

 

 

Mi a megoldás?? Cserélni kell a jeladót?

 

 

El kell menni egy tapasztalt szerelohoz, aki a hibakod(ok) alapjan mas diagnosztikai modszereket is alkalmazva pontosan be tudja hatarolni a hibat.

 

A hibakod önmagában nem több, mint az a tunet, amit elmondunk az orvosnak: "faj a fejem." Ez a tunet lehet egyszeru migren, de lehet az agyverzes elojele is. Ezert az orvos tovabbi kerdeseket tesz fel, es tovabbi vizsgalatokat vegez.

 

Ha ket egymastol fuggetlen szerviz is jeladocseret javasolt, akkor azert jo esellyel tenyleg az lesz a hiba :-)

 

Bar javiztani tipikusan nem lehet oket, szerencsere a jeladok nem dragak, bontottan 5-6 ezer korul mennek, cserejuk tobbnyire nem bonyolultabb egy izzocserenel.

 

Addig is 409, Donibcsi, Hubo vagy TraguAre elmagyarazhatna, mi a fenet csinal egy uzemanyag homerseklet jelado...

 

Előzmény: Boldy4 (12535)
joemaster Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12536
"Akkor rendelek is egyet, de azt el tudnád mesélni, hogy hol található maga a pollenszűrő és hogyan férek hozzá?"

Szia!

A Jetta topic-ban már leírtam.
Pollenszűrő csere O2-n
Előzmény: sultati (12528)
Boldy4 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12535
B:U:É:K Mindenkinek!

Nemrégiben a kedvenc (O2-1.9 PDTDi) hibakódot hozott induláskor. Persze külföldön voltünk. Meglátogattam a legközelebbi BOSCH szervizet a hibakód olvasás után az üzemanyag hőmérséklet érzékelőt hozta hibásnak a gép. Kitörölték, majd azt mondták, hogy a hideg miatt van.(-17 volt) nem kell cserélni. mindez történt 2 hete. Majd tegnap ismét megjelent a motorhibakód indításkor,persze az jeladó ismét :-( azt szeretném megkérdezni, hogy találkozott-e már valaki hasonló jelenséggel?Mi a megoldás?? Cserélni kell a jeladót?vagy komolyabb a baj?

köszönöm.
joemaster Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12534
"Jah és még egy: Ti mit használtok az ajtótömítésekre, hogy ne nyüszögjenek és tart is valameddig?"

"Einszett" gumiápoló stift. Neten rendelem. Már több autót is lekentem vele, még mindig sok van benne. Csak ne fagyjon meg. És igen, ennek tartós a hatása. A többit hiába próbáltam, nem volt tartós.
Előzmény: sultati (12526)
Joltee_2 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12533
Hi,

Az octinfo.com-on olvastam (), hogy a klímarendszerből hallható idegesítő kattogás megszűntethető: "levegő útját állító motorok computeres alaphelyzetbe állításával megoldható (diagnosztikai eszköz kell hozzá)"
Mit takar ez az "alaphelyzetbe állítás"? Ha beállítattom, akkor többet már nem kell? Nem igazán világos...
Valaki próbálta már ezt a gyógymódot?

BUÉK!
Zsolt
sultati Creative Commons License 2010.01.01 0 0 12532
Köszönöm, de elvileg megvan a szűrő, csak még nem lett kicserélve...
Előzmény: Rosep (12530)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!