Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Hali! Hát, ezzel az áttétellel úgy fog szaladni, mint a villám! Anno a Ganz csuklósomban volt így megoldva a hajtás, csak egy mabuchi motorral, kétoldalra kivezetve, álforgóvázzal. Az úgy ment, a Roco taurust lealázta gyorsulásban, végsebességben. Átszámolva olyan 280km/h lehetett a vége. Kiállításokon mindig azzal szórakoztunk, hogy párhuzamos pályára kijártunk, és hangosan "-versenyezzünk? Na, ki a jobb" diskurzust folytattunk, persze a közönségből a gyerekek "-úgyis a mozdony nyer" megjegyzéseket tettek. Felálltunk egy vonalba, majd tökig csavartuk az Fz1-est. A tau hamarabb elindult, de egyharmad távnál az ipari csuklós úgy otthagyta, mint a sz*rt! :D Öröm volt nézni a csodálkozó arcokat! :) Persze egy ideje halling hajtás dolgozik alatta, úgyhogy a verseny a múlté. Szóval, ne lepődj meg, ha az iker-Bz sebességrekorder lesz! :))
Köszönöm szépen :) a meghajtás képét. meg a jelleg rajzot nem tudád nagyobba elküldeni nekem a mail cimemre? Megköszönném.
Am ugy döttöttem hogy nyák lemezből lesz lekészítve mert ismerősöm tud cnczni.
Nyákterevező progiban megtervezném a H0-ás mértek alapján és ugy ki lehetne cnczni majd össze forrasztani:)
Mien motort tettél bele?
Azon godolkodtam hogy van egy cd rom meghajtóm amibe egy kicsi hosszúkás motor van ami megfelel a célra:) már csak elektromosan kell majd trükközni hogy 12v ről is menjen :). Előre is kössz minden segítséged :)
Sziasztok ! Nem akadékoskodni akarok de tudomásom szerint a Cseheknél 2000 kornyékén még nemvolt dupla Bz, nemtudok most vissza keresni a dokumentumjaim kozt de tudomásom és szerint volt egy nagyon elismero cikk a magyar Iker Bz rol egyik cseh lapban és tobbek kozt azt is irták, hogy lényegében a magyarok megelozték oket- náluk akkor még csak tervként létezett a zold -fehér szinezésu iker Bz féleség ami viszont 3 részes egységként is terv volt- azóta ha joltévedek meg is valosult. A szlovákok pedig tényleg csak azutobbi 2 évben kezdtek el ezzel foglalkozni. A 811 sokat próbált változata volt a hagyományos Bz nek de bizonyos modernizálással, nagy sorozatba mégsem készult, elonyt élvez a 812 oll ujabban az Iker változat..
Nem csak az elejével nem vagyok kibékülve, hanem hiányolom a forgóváznál a himbát de lehet hogy csak a szemem rossz.
A nálad lévő gép óta módosítottam a világítást most már nem villog. A futómű fuggerth hiányában roco-ra lett cserélve, az új áttétel miatt a gép ugyan lassabb de finomabb futású és csendes.
Pesze, mert a Tiéddel ellentétben szögeletes az elején a pályakotró feletti rész az ütközőknél.
Amúgy kicsit átbütyköltük egy gépedet, ami "villogástalanításon" van nálam, jelenleg a leghangosabb hajtáselem benne a Bühler motor. És nem kapott ROCO forgóvázat, meg ilyen trükköket, továbbra is Fuggerth elmekből épül fel, és olyan szép simán fut, mint egy régi ROCO, vagy Brawa.:-)
DCC előkészítést kap amúgy, és meg lesz oldva az elektromos gondja is.
Köszönöm a véleményeket,nem én csináltam őket,csak kiváncsi voltam más véleményére is,mert lehet,hogy a modellek készítőjétől kérnék ezt azt,és biztos akartam lenni a dolgomba ....:) Még egy kép az M40-ről
Segítségre lenne szükségem. Valaki meg tudná nekem mondani, hogy a Roco 218-as és 2048-as sorozatú DB-s mozdonya ugyanazokra a forgóvázakra épül? A forgóvázon belüli tengelytávolság és a kerékátmérő egyezése érdekelne.