A lámpabúra valóban évjáratfüggő volt, 72 júniustól létezett a H4-es lámpa (szögletesebb, lapos búrával) így nem a 2-es széria ismertetőjegye, hiszen ekkortól felárért már rendelni lehetett...
A 2-es széria már szögletes búrával fut (73 augusztustól), küldök 1 fotót, ahol jól látszik a laposabb H4-es búra....
Én még emlékszem hogy az osztott lámpás tűzpiros 1976-os ( UX ) évjáratú 1500 seregnyi mercedes nyomott le az autó tudott 180 at, és a tajga mercim is tudott 175-öt 2 esbe mentem vele 110 -et.
A minap mentem az állólámpásommal és vittem vele első körben egy "veterán"komódot rámköszönt a barna bőrű a 140-esből egy kicsit lesajnálva.A következő körben egy gáztüzhelyet akkor biz a ladás barna intett át kész tesónak éreztem magam bedig bizisten csak kőtőztem:)
Há a Dzsigát má elattam. Arról lekísett. De ha má annyira szabadúni akar attú a Zsaguátú nem édekli edzs gyáriúj golfegyes? Ócsóér megszámítom, dik! Körül vanspojlerozva, meg van sibeda is!
Évjáratfüggő, de majd Gáspi barátom pontosan fogja tudni, hogy meddig volt domború. Én úgy tudom (de lehet, hogy tévedek) a kettes széria volt lapos H4-es, függetlenül, hogy lim. vagy coupe.
Már láttam domború üveget is, amibe H4 volt öntve, tehát a másfeles szériába már szerelhették a halogént.
Üdvözöllek a fórumon! Örülök, hogy végre regisztáltál. Remélem sokat hallunk tapasztalataidról, mint sok /8-ast elfogyasztott Mercedes tulajdonostól. Nem tudsz a környékeden egy lepukkant de még menthető 504-est véletlenül? :-)
Jó fuvarjai voltak a bácsinak.
Számolt már valaki utána? 22évig taxizott vele, 500000-el vette, akkor MINDENNAP 8030 nap! 510Km kellett dolgoznia. És annak persze kellene bevételnek is lennie,akkor meg mért szegény?
egy görög mercedes 240 d taxi rekordot döntött, mivel aktív működése alatt a jármü 4.6 millió km-t futott. a jármű a balkáni háború alatt több mint 800 alkalommal volt bevetésben mint gyógyszerszállító, görögország és belgrád között.
stuttgart, ap.
nyolcszor a hold-föld távolság.
ezt normálesetben még egy nasa holdrakéta sem tudja teljesíteni. aki tudni akarja, egy egyszerű gépjármű mégis miként teljesítette, az jobb lesz ha a görög taxishoz gregorios sachinides-hez fordul. a szaloniki taxis a diesel autóval a daimler-chrysler konszern vezetői szerint minden eddig gyártott mercedes személyautó közül a legtöbbet teljesítette.
a görög taxis e hét péntekén személyes adja át a 240d-t stuttgarti mercedes-benz múzeumnak, ahol kiálltják és még hosszú időn keresztül megcsodálható lesz. a 45 éves szaloniki taxis érthetően erős érzelmi szálokkal kötődik a mercedeshez. 1981-ben vette waiblingben az 1976 építésű autót 500 ezer km-el, majd 1981-től 2003-ig taxizott vele szalonikiben és környékén. természetesen szabadságra is ezzel ment, főleg berlinbe, ahol a testvére szintén taxizik.
sachinides úr a legbüszkébb érthetően a balkáni háborúban játszott szerepére. a kilencvenes évek elején gyógyszerrel megrakva több mint 800-szor teljesítette oda-vissza a 700 km-es belgrád-szaloniki távot. szinte hihetetlen de a jármű ezen igénybevételt egyetlen hiba nélkül futotta le.
a taxit 2003-ban vonták ki a forgalomból, s a mercedes-benz vezérigazgatója jürgen hubbert levélben köszöntötte a tulajdonost, majd a stuttgart-untertürkheimi mercedes múzeum szakértői görögországba látogattak. a találkozó nem volt teljesen felhőtlen, mivel kiderült, hogy a taxis időközben egy peugeottal jár: "vettem egy házat, s nagyon kevés pénzem maradt. ezért csak egy peugeot-ra futotta" nyilatkozta kissé elpirulva.
Az első képen ugyan egy 6 hengeres modell látszik (250), de a kicsiké (4 hengeres benzin-dízel) is ugyanez volt... Amúgy domború lámpás, nem H4 fényszorót látunk a képen (sztem az állólámpásban ez a szebb!!)
Azért kérdezem, mert egy 69 -es könyvemben (Liener: Autótípusok :) a 200/220 -as sorozatnál a képen a fecskének a lámpájához hasonló a keret (oldalról látszik). Míg a 250 -es szériánál már a klasszikus állólámpásé!
Állólámpáshoz tudomásom szerint 1 fajta lámpakeret volt (búra többféle...) Amire te gondolsz az a 108-as, a kortárs S osztály (280-450 6.3), a nagy fecskének a fényszoróival. Volt "töklámpás" kivitelben, 1 búra alatt, s volt 2 kerek fényszoróval (USA modell ill. opció)
Mit tudtok, elképzelhető, hogy az első (68 körüli) állólámpásoknak még kicsit más volt az első lámpájuk? Olyan, hogy a krómkeret oldalt nem függőleges, hanem kb. középen jobban hátranyúlik?
Kicsit azért sajnálom, hogy Románia nem EU tag. Tele van működő W114-115-ösökkel. Múltkoriban erősen gondolkodtam, hogy átcsempészek valahogy egy 230.6-ost, de nem volt bennem elég kurázsi.
Éppen az tetszett benne, hogy limuzin volt! Szép krómozott V6 felirattal az első keréknyílások mögött. Se előtte, se utána nem láttam. De hát a 404-esek és 504-esek bármennyire tetszenek egy W108 (vagy 114/115) azért más kategória nálam.