Az egyik féktárcsa felől (elől) néha nyiszegő visitó hang jön. jellemzően ha többen ülnek az autóban de akár véletlenszerűen. A fékbetétek tárcsák állapota rendben van túlzott melegedést se tapasztalok. Csak gáz:-)
Persze néztem a szintet igazából nem látszódott annyira és a fékem is fogott. A legvégén már a kuplung beesése okozott nehézségeket. A kuplungmunkahenger BOScH volt benne lehet h még gyári??
"Persze a fékhibákat már két hete írogatja: (!)" Azért arra gondolom vigyázol, hogy a fékfolyadék szintje (ugyebár közös a tartály) nehogy nagyon lecsökkenjen. Mikor nekem ez volt, a javításig 1-2 naponta rátöltöttem, hogy lehetőleg a max. közelében legyen.
Miért ne lenne tartós? Ha belegondolsz, a munkahengeren belül a dugattyú nem érintkezik közvetlenül a munkahenger falával, hanem csak a gumigyűrűk. Tehát azok kopnak el előbb. Ha azokat kicseréled ,a fém alkatrészek maradhatnak, és kibírnak néhány ilyen javítást. Itt pld. az UNIX-nál.
A szíj ugye az elülső részen már feszes, a feszítőt addig kell tolni hátrafelé amíg a képen látható helyzetbe kerül, itt rögzíted. Utána ha körbeforgatod akkor a feszítő jelei mozoghatnak, ez ilyen.
Na erre nem nagyon tudok mit mondani, annyira azért nem vagyok szerelő... Szerintem elvileg nem szabadna nagyon lazulgatnia, legalábbis mikor szíjat cseréltem, alig tudtam felfeszegetni a helyére. Elég rég volt már, hirtelen azt se tudtam milyen is az a feszítő. Véletlenül próba képpen nem visszafele próbálod fordítani a motort amikor lazul? Esetleg ezt még el tudom képzelni, hogy ilyenkor tud lazulni.
Sziasztok! Összeraktam a gyári jelekre, a motor átfordul, nem akad sehol ha jól érzem, csak a feszítő görgő szivat. Hogy a fenébe kell ezt beállítani? Mert forgatás közben elugrik egy-egy fogat, de látom, hogy meg is lazul a szíj és állíthatom vissza az egészet. Amíg nem lazul vissza addig forog szépen körbe.
Ettől tartok én is hogy valami összeakadt de amíg nemvoltam biztos a jelekben nemertem összerakni igaz nem fordulaton és nem terhelés alatt ment el a vezérlés hanem alapjáraton és üresben mikor elszakadt a hosszbordás szíj és alátekeredett a vezérmüszíj alá.Edig csak a vezérmütengejt forgatam nagyon el a fötengejt csak a jelig aztán erre arra piciket.Itt nincs gyujtási sorend csak a 2jel dehát igy nem álhat rossz pozicioban a fötengej?
Szia!Köszönöm a rajzot csak ez a két jel van vagy van valami trük is mert ezeket meg talátam és ha igy rakom össze akkor egy darabig forog aztán stop. De szíj nélkül körbeforog.
Köszönöm a leírást. Mindenképpen érdekes és hasznos. Sajnos nekem nincs garázsom, a szabad ég alatt most meg nincs kedves nekiállni , pedíg a csapágyak zsírzása biztos jót tenne ,mert most is csiporog valamelyik és engem az ilyesmi nagyon tud idegesíteni.
A minap kicseréltem az ékszíjamat, mert már kiszedte a fogaimból a töméseket, annyira sikított. Leszedtem az összes vezető ill. feszítőgörgőt. A feszítővel lehet picit xopni mire ki ill. visszamászik a helyére.
Jó hír, hogy ahogy már régebben irtam, a felső vezetőgőrgő árán meg lehet valamit spórolni, ha esztergályossal gyártatunk görgöt úgy, hogy a csapágy cserélhető legyen. Ezután biztosító gyűrűvel ellátva már foroghat is. Igy a legközelebbi cserekor csak a csapágyra kell költeni. Az alsó excenteres vezető már picit érdekesebb, mivel maga az excenteres agy a csapágy része. Kis furfanggal ez is megoldható esztergálással. Ami viszont a rugós feszítőgörgőt illeti, ez esetben nem árt tudni, hogy cserélhető a csapágya!!! Igaz, hogy nem standard méretű (dupla széles), de 2 db hagyományos szélességű csapággyal helyettesítve ugyanúgy fog működni.
Mindegyikben óvatosan kiszedtem a csapágyakból a porvédőket, átmostam a csapágyakat, olvasztottam gépzsírt és beöntöttem mindet finom friss zsírral. Elhallgatott minden, néha fülelnem kell, hogy jár-e a motor. Persze össze-vissza kalimpáló csapágyakkal már nem érdemes szórakozni!
A legközelebbi vezérlés cseréjekor megnézem min lehetne ott is spórolni egy kicsit.
Gratula! Frankó lett látom a csomagtartó is "átalakításra" került. Mennyibe került a kábel összerakása? A "fejegységet" ki kellett venni vagy csak a CD-tár kábelére is rádugható a DVD lejátszó?
Az autó sajnos mindig viszi a pénzt kivéve ha áru és személyszállítási célra kimondottan pénzkeresésre van fenntartva mert akkor még hasznot is hozhat. (taxi stb..) Egyébként az egy éves BKV bérlet árából is lehet venni "jó" kocsit csak ki kell fogni.