AMD +2600 , 2X512 memória(vételkor, csak 512). Sajnos 1gb-nál többet nem enged az alaplap, hiába van benne három foglalat. Pont rossz helyzetbe vagyok. Új alaplap-->új proci-->új videókártya stb. Magyarul cserélni kell az egészet. A rokonságba már oda is ígértem, de a monitor is megy.:( Akkor már egy normálisat veszek (min:4gb). Tavasszal tervezem az új vázat. Az ára miatt a D90 lesz a befutó, a nagytesó ellen. Akkor vegyek egy új pc-t is? A mostani kielégíti az igényemet, de a 12 mega már sok lesz neki.
Ez tudod az a kategória, amikor minden új középkategóriás kamera híresztelésekor arról lehet felismerni a fake képet, hogy portrémarkolata van.
Egy kicsit meg kell érteni a gyártókat is, és a kereskedelmet is. Ők ebből élnek, és kategóriákat meghatározó tulajdonságokat nem fognak mozgatni a kategóriák között. Ilyen akkor történik, amikor a felsőkategóira nagyon ellép, és már nem rontja az üzletet , ha a kisebb gépek is okosodnak.
Tudom, hogy a trend nem az, amire én gondolok. Egy példa: a Nikon D40-esből úgy korszerűsítették a D60-ast, hogy egyrészt 6 MP-ről 10 MP-es lett, másrészt beleraktak néhány divatos ficsört. Nekem meg úgy lett volna jobb, ha marad a 6 MP meg az egyebek, de gyorsabb lenne az AF, pontosabb, zajtalanabb, és lenne benne gyors sorozat. Mert pl. egy vidéki kis újságnak dolgozó riporter, vagy weblapra fotózó, akinek nincs pénze (a kiadónak sincs) drága profi gépre, csak kínlódik a 10 megával, vagy eleve 3-6 megára leméretezve fotózik, és még úgy is bőven sok. Kompakt vagy bridge meg szóba sem jöhet, azokkal nem lehet eseményeken fotózni, arról nem is beszélve, hogy azon a szinten sokkal jobban dúl a megapixelháború. Persze, én is lesem a D90-est, mert hátha...
Erre kiválóan alkalmas az in-camera JPG. Ha pedig RAW kell, akkor tök mindegy, hogy 6 vag 12 megás file miatt indítod el a konverterprogramot, az egérklikk ugyanannyi időt vesz igénybe, max a képek feltöltése lassabb. A komolyabb konvertálók tudnak már az exportálás során leméretezni, és ezt állítgatni sem kell.
Ezt elhiszem, de gondolni kell 1. A tömegtermelésre 2. Akik nem akarnak minden egyes képpel vesződni és konvertálgatni 3. A számítástechnikai analfabétákra 4. Azokra, akik ennek ellenére szeretnék kihasználni a DSLR többi előnyét.
Ez mind szép és jó. Itt a példa, a D300 aminek az érzékelőjét örökli a D90(gondolom). Mi van, ha vágni kell? Van olyan, akinek nem tetszik a iso 200-as kép, mert nem szép homogén a háttere, mint pl a D200 (iso100).
Ugyanígy növekszik minden (manapság 1 TB-os a jellemzően vásárolható külső lemez), csak a monitorok felbontása nem nő és az érdeklődéssel végignézhető képek száma.
Minden +felbontas elony elvileg, ami negativum az a tarolas, feldolgozas, archivalas.
Ami jo volna, az egy "kvazi raw" opcio, amivel megmaradna a raw csomo elonye, s lehetne kerni okosan lemeretezett allomanyt amikor eljon a 24-48MPixeles vazak kora, s az hamar lesz.
A leméretezés az átlagoló hatása miatt eleve csökkenti a képzajt, azonos technológia mellett nagyjából visszaállnak a kisebb kép zajtulajdonságai, mondhatjuk úgy, hogy equivalensek.
Sőt a leméretezés előtt a nagyobb képen észrevétlenebb így hatékonyabb zajszűrés végezhető, ha tisztán a leméretezett képet nézzük mint értékelendő célt.
Értem én az igényt, mert tényleg sok minden pofon egyszerűvé válik a nagyobb pixelek által. Erre jó példa az 5D/D700/D3 ahol a korszerű technológia párosul nagy pixelekkel. Csak ott ugye ott van az tulajdonság, hogy a FullFrame miatt a nagy pixelek mellett is nagy a felbontás.
Ez a kérdéskör tényleg csak akkor tehető rendbe, ha a fotókat felhasználjuk. Az a helyzet, hogy az eredeti képméretben 100%-ban való nézegetés szinte az egyetlen helyzet, amit semmire nem használunk. Sem egy print/előhívás, sem egy web-es kép nem ebben a méretben/formában jelenik meg.
Most már elég jó tapasztalatom van 5 vs. 8 vs. 10 megapixeles (és ezek enyhe crop-jai) képek előhívása esetén. Ha olyan részletdús témát fényképezünk, ami igényli, nagyon komoly a különbség látványban.
Csak az a baj, hogy ha a 12 megapixeles képet becsületesen előhívod és profin leméretezed 6 megásra majd melléteszed az eredetileg is 6 megásat és van benned némi jóízlés, akkor utóbbi megy a kukába.
Hidd el, kipróbáltam több márka esetében. Égbekiáltó a különbség a nagyobb felbontású javára. A mai eszközökkel pedig a leméretezés automatizálása sem lehet akadály.
A pixelzsúfolási nemtetszéseddel nem vagy azért egyedül. Én a mai napig 6 MP-es géppet használok, és untig elég (S2 Pro). Sajnos, ha műszakilag lépni akarsz, minimum megduplázzák a pixelt, ha kell, ha nem. Igazán csinálhatnának olyan gépet is, amelyikből a korszerű technológia mellett kihagyják a divatot. Talán megbízhatóbb is lenne.
Ez a videó, benne volt a levegőbe. Lásd, élőkép! Ma már kötelező belerakni, mert lemarad az a cég. A Nikon, itt első akar lenni. Nekem egyik se hiányzik! A pixelek zsúfolása se tetszik, de ezzel egyedül vagyok.:(
Ha lesz 18-105, akkor jól lefedik a kitobi kínálatot. Akinek sok a 18-135, de kevés a 16-85, annak jó választás lesz. "Ez még hozni fogja a minőséget." Azért 1-2 fix obiba reménykedem. Most voltak új PC-E, fix nagytelék. Csak jön a többi? Máshol kezdték a sort.
Majd a D300 is megkapja a videós firmware-t, persze hang nélkül. :-) De nincs ebben semmi különös, a mérnökök beletették mert lehetett, a marketingesek majd eldöntik, hogy hirdetik-e, a felhasználók pedig, hogy használják-e. Az új kitobjektív a fogyasztói társadalomban nem meglepő, inkább az az, hogy az eddigi kitobjektívek sem kerülnek ki a választékból.
A video hiányzik nekem a legkevésbé, de biztosan sokaknak tetszeni fog. Olyan trendi... :( Tavaszra talán 200 ezer alá kúszik az ára, akkor majd tárgyalok róla.
Talán azért, mert erre van kereslet. Abban teljesen egyetértek, hogy a fix sort, épp ideje felújítani. Sajnos teljesen elavultak. A D90-et én is várom, a D300 ár/érték ellenfele lesz. Kíváncsi vagyok rá!
"ekkor a váznak a 18-105 milliméteres F/3,5-5,6 DX VR rázkódásvédett objektív lesz a társa." A Nikon mégis hányféle Déikszes alapzúúmot akar még gyártani? A gép jónak néz ki, de újabb és újabb ilyen optikák jönnek ki, a fixek meg le vannak tojva... grrr