1. Az utólagos xenont jogszabály tiltja, a rendőrök keresik, nem éri meg, bár jobb a fénye. Ha szabad javasolnom, akkor vegyél esetleg egy gyári, xenonlámpát (lámpatestet is, nem csak izzót), azt szereld be, hozzá egy fényszórómosót és a dinamikus magasságállítót hagyod csak ki, de kisebb eséllyel zaklatnak a zsaruk szexuálisan...
2. Nekem is Ambiente az autóm, tetettem be hátra hangszórót, szerintem kell kábelezni. Nézd meg a "B" oszlopból az ajtóba menő gimuharmonikás átvezetőt, hogy mennyi kábel van benne. Ha csak egy pár van, akkor az a központi záré, ha több, akkor sanszos a hangszórókábelk, amit az oldalkárpit leszerelésével tudsz ellenőrizni. Íme a módszer: http://www.skoda-orrmotor.hu/muhelytip.php?id=52
A rádió tudja kezelni, azzal nem lesz gond (apropó nem kell egy Audience Mp3 belső CD-táras fejegység, az enyém eladó). A hangszóró -ha jól emlékszem- 16 cm átmérőjű lehet a gyári helyen.
3. A garanciavesztésre kérdezz rá, de mivel ez csupán szoftveres aktiválást jelent, én csodálkoznék. A márkaszerviz max. 1 óra óradíjért, de inkább 3-5 eFt összegért biztos szívesen aktíválja Neled a funkciót, de van még pár opció, amit érdemes megfontolni és esetleg aktiválni. Pl. menet közbeni ajtózárás, 2. ködlámpa, jobb oldali tükör szeparált mozgatása alapból...
Szimpatikus szerelő esetén -és ha engedik, hogy ott legyél a kocsi mellett- ezeken sorban végig lehet menni, és rákérdez a szerelő, hogy kell, vagy nem kell az adott funkció.
egy O3 1.9 TDI - egyébként teljesen elégedett - használójaként lenne egy-két kérdésem:
- ma cseréltem izzót a tompítottban, és mivel amúgy is pótolni kéne a tartalék izzót, felvetődött bennem hogy váltok xenonra. szívesen hallanék prot és kontrát a tapasztaltabb fórumozóktól, ha igen akkor milyet hol és mennyiért érdemes :)
- az autó ambiente felszereltségű, csak elöl vannak hangszórók. idővel szeretnék a hátsó ajtókba is rakni, csak azt nem tudom hogy azok a hangszóróhelyek gyárilag be vannak-e kábelezve, a rádió tudja-e kezelni, illetve mire kell ebben az esetben még figyelni (méret, márka stb.)
- végül, de nem utolsósorban: ha jól tudom bizonyos funkciókat, köztük a kanyarkövető ködfényszórót utólag is lehet aktiválni szoftveres úton. ha emellett döntök akkor az azonnali garanciavesztéssel jár? érdemes az ilyesmit hivatalos úton próbálni, vagy úgy pont ugyan olyan drága mintha eleve azzal rendeltem volna az autót?
Az nálam is benne van a Top 10-ben, de -meglepő módon- nem nagyobb a hely a 2. sorban, mint az Octinál és valóban sokkal drágább, pedig hallottam már cifra történeteket Volvo javításokról.
Apámnak Volvoja van (egy 8 éves S80), arról is kiderült már, hogy jobban szeret Hollandiába menni autópályán, mint a városon belül bárhova.
Igaz, Hollandiáig csak tankolni kell megállni, mert a kocsiban a benzintank és a sofőr a gyenge láncszem.
Én csak egy rövid tetsztúton vezettem a benzinest és utána a Legacyt a dízellel, nekem tetszett.
Jó volt magasról nézni a forgalmat, nekem nem volt túl billegős (mióta szilveszterkor megautóztattak az RS topikban, azóta tudom, hogy én gyáva szar vagyok...), több hely volt mögöttem a 2. sorban és nagyon tetszett a forma, egy ideje vágyom a 4x4 biztonságára (bár tudom, hogy nem kihasználható) és a Subaru jól szerepelt a tartós teszteken is, a vevőelégedettség is magas, de nem hivalkodó márka.
Nekem tetszene, ha nem lenne ennyire drága, vagy én keresnék sokkal jobban :-))
Én -és most üssetek!- a Forestert venném, nem a kombi Octit 4x4-el.
Nekem volt alkalmam egy Foresterrel mennem egy viszonylag hosszabb probautat, amikor inkognitoteszteltunk egy Subaru-kereskedest.
Hát, oszinten szolva engem nem gyozott meg. Se kinezet, se menetteljesitmeny, se praktikus szempontok. Amikor kiszalltunk, a fedkompjuter olyan fogyasztast mutatott, hogy beleszedultem, pedig nem is nagyon tiportam.
:-) Nekem ilyenem van 25 ezerrel, de nem adom el.. :-) Én Subaru Foresteren gondolkodtam anno, de kicsi volt a csomagtere. Meg Land Rover Discoveryn, de az meg használt volt.. :-( Ha valós a 180, akkor sztem semmi baj nem lesz vele. Nyomozd le, nézesd át jól szervizben, és vedd meg ha tetszik. :-)
Szerintem nézesd át a kiválasztottat alaposan egy megbízható márkaszervizben vagy szerelőnél, és ha átlagos családi autónak használod (10~15 ezer km/év) akkor nyugodtan belevághatsz.
van egy eladó 2.0-es is, de a 2literes dízelről annyi rosszat hallotam, hogy milyen gyakran meghibásodik, hogy nem merem megvenni... pedig jobban tetszene a 140 ló.
180 ezer az nem olyan veszélyes ha megbízható az érték! Az 1.9-es motor pedig nem is egy sárkány én egy rövid ideig jártam egy 2.0 140LE OII-vel (sima), na az ment... még másodikban is villogott a kipörgésgátló merészebb gázadásnál pedig több mint 300 volt benne és "öreg" is volt (2004-es) Az én 1.9-es 105LE OII (szintén sima) kocsim csak egyesben és nagyon jó pillanatában tud ilyet... A 4x4-ben is 105LE a motor?
De ez persze nem a Skoda Auto, hanem a Skoda Nukleáris Gépgyár. Én voltam kint pár éve. Mutattak olyan esztergát, aminél csak egy nagyobb van a világon, a japánoknak. Csak sajna ott is az volt mint nálunk. Nem volt megrendelés, leépítették, elhordták az eszközöket, épületeket.