Akkor neked jobb napod volt mint nekem. Egy ismerősnél voltunk vidéken és ahogy tolattam ki a kapubejárón egy kiálló vas (amibe a kétszárnyú kapu közepét rögzítik) letépte a motor alatti műanyag takaró lemezt. Gondolom lóghatott kicsit a hátsó széle, mert befelé, előre menet még nem volt gond. Na klassz volt, aláfeküdni és leszedni az egészet :( Most néztem, már elég viseltes állapotú volt, néhány helyen kábel kötözővel felfogatva. De ez a dupla csapágy dolog nagyon jó. Milyen méretű csapágy kell bele?
Ma erőt vettem magamon és lecseréltem az ékszíj görgőit. A feszítőgörgőben lévő széles csapágy helyett 2 darab hagyományos szélességűt tettem. A többi helyett az esztergált görgőket raktam be, tökéletesen működnek. A motortérben síri csend honol. Ezentúl csak a csapágyakra kell pénzt költenem. Jól meghajtottam a kiscsikót, meg se pisszent egyik sem.
Végre nálam is kijött a fék-nyiszegés oka, két hónapig beragadt bal hátsó fékkel jártam. Persze melegedés a rövid távok miatt nem volt feltűnő. Ellenben egy hosszabb úton kiborult bili. Tűzforró féktárcsa szétégett betétek. :-) Gondolom többet is fogyasztott emiatt, bár a fékbetétek szerintem jó ideje csak disznek voltak benne hiszen használhatatlanná mállottak. Mentségemre szóljon 130 lóerő jól húzott igy is.
Sziasztok! Én is egy Lancia Lybra 1.9jtd sw boldog tulajdonosa vagyok, de van egy kis problémám. A minap levettem a bal első kereket, fékbetét cserére. A csonktengelyen megtaláltam az ABS jeladót, és szörnyülködve láttam, hogy a féltengelyen viszont nincs impulzus kerék. Egyik oldalt sem. Mivel összehasonlítási alapom nincs ezért akarom itt megkérdezni, hogy most onnan tényleg hiányzik az impulzus kerék vagy nincs is, de akkor meg hogy működik az ABS? Annyit még tudni kell hozzá hogy ABS működés közben a kocsiba nem ír ki hibakódot a kijelzőn.
Azt hiszem a rádió az Becker 2850-es. Ha igen, akkor ahhoz INNEN le tudsz tölteni kód kalkulátort (4DIGIT becker calculator) Egy próbát megérhet. Ha nem tudod letölteni jelezd és majd valahogy elküldöm.
Köszi, majd várom az infót. Nekem most egyelőre nincs vele gond (kopp,kopp,kopp), viszont hiányzik a kerékjárat felőli takarólemez, így könnyebben be tud jutni valami szötyi és félek, hogy előbb utóbb ezt meg fogom hallani, különösen az eljövendő latyakos időkben. Ha netán valakinek lenne ilyesmi eladó feleslegben, dobjon egy mailt.
Dekódoláshoz nincs ötletem, bár a mai világban mindent meg tudnak már oldani. Nem kaptál hozzá gyári kódokat kártyák formályában? Az lenne a legegyszerűbb megoldás.
Más.
Fil! Megvan már az összes új esztergált feszítő és vezető görgőm az ékszíjhoz. Múltkor a felső vezetőt írtam, most már elkészült az excenteres alsó és a hozzá való apróságok, meg a rugós feszítőhöz is az apraja, mivel ebben a széles csapágy helyett 2 normális szélességű lesz.
Még nemtom mikor lesz rá időm de még idén jó lenne őket lecserélni. Majd referálok.
Hello mindenkinek! Egészen új vagyok itt,és lenne pár kérdésem. Nemrég vettem egy Lancia Lybra 1.9 jtd 2000-es autót(olasz) alkatrésznek(törött),csak egy probléma van vele,a benne lévő navigációt,telefont akarom életre kelteni csak le van kódolva és ez is olasz bár ez lenne a legkevesebb gond,kérdésem, hogy esetleg a dekódolást ill. a frissítést hogyan tudom megoldani.válaszotokat előre is köszönöm. üdv: Gergő
A hifimnek elszállt a tápja. Tudna valaki segíteni, hogy hol található a biztosítékja? A biztosíték táblán a jelzett helyen egy dióda van, ami jónak tűnik. Az összes biztit végigmértem, és mindet jónak találtam. Vagy esetleg van e valakinek elektromos kapcsolási rajza? Előre is kösz a segítséget.
nekem van egy eladó, 0 forint beülővel vihető, átvállalható 2004-es lybra sw 1.9 jtd-m. már nem nagyon tudjuk fizetni a törlesztőket. a szívem szakad meg miatta de kénytelenek vagyunk megválni tőle. ha valakit érdekel, jelezze.
Az egyik féktárcsa felől (elől) néha nyiszegő visitó hang jön. jellemzően ha többen ülnek az autóban de akár véletlenszerűen. A fékbetétek tárcsák állapota rendben van túlzott melegedést se tapasztalok. Csak gáz:-)
Persze néztem a szintet igazából nem látszódott annyira és a fékem is fogott. A legvégén már a kuplung beesése okozott nehézségeket. A kuplungmunkahenger BOScH volt benne lehet h még gyári??
"Persze a fékhibákat már két hete írogatja: (!)" Azért arra gondolom vigyázol, hogy a fékfolyadék szintje (ugyebár közös a tartály) nehogy nagyon lecsökkenjen. Mikor nekem ez volt, a javításig 1-2 naponta rátöltöttem, hogy lehetőleg a max. közelében legyen.
Miért ne lenne tartós? Ha belegondolsz, a munkahengeren belül a dugattyú nem érintkezik közvetlenül a munkahenger falával, hanem csak a gumigyűrűk. Tehát azok kopnak el előbb. Ha azokat kicseréled ,a fém alkatrészek maradhatnak, és kibírnak néhány ilyen javítást. Itt pld. az UNIX-nál.
A szíj ugye az elülső részen már feszes, a feszítőt addig kell tolni hátrafelé amíg a képen látható helyzetbe kerül, itt rögzíted. Utána ha körbeforgatod akkor a feszítő jelei mozoghatnak, ez ilyen.
Na erre nem nagyon tudok mit mondani, annyira azért nem vagyok szerelő... Szerintem elvileg nem szabadna nagyon lazulgatnia, legalábbis mikor szíjat cseréltem, alig tudtam felfeszegetni a helyére. Elég rég volt már, hirtelen azt se tudtam milyen is az a feszítő. Véletlenül próba képpen nem visszafele próbálod fordítani a motort amikor lazul? Esetleg ezt még el tudom képzelni, hogy ilyenkor tud lazulni.
Sziasztok! Összeraktam a gyári jelekre, a motor átfordul, nem akad sehol ha jól érzem, csak a feszítő görgő szivat. Hogy a fenébe kell ezt beállítani? Mert forgatás közben elugrik egy-egy fogat, de látom, hogy meg is lazul a szíj és állíthatom vissza az egészet. Amíg nem lazul vissza addig forog szépen körbe.
Ettől tartok én is hogy valami összeakadt de amíg nemvoltam biztos a jelekben nemertem összerakni igaz nem fordulaton és nem terhelés alatt ment el a vezérlés hanem alapjáraton és üresben mikor elszakadt a hosszbordás szíj és alátekeredett a vezérmüszíj alá.Edig csak a vezérmütengejt forgatam nagyon el a fötengejt csak a jelig aztán erre arra piciket.Itt nincs gyujtási sorend csak a 2jel dehát igy nem álhat rossz pozicioban a fötengej?
Szia!Köszönöm a rajzot csak ez a két jel van vagy van valami trük is mert ezeket meg talátam és ha igy rakom össze akkor egy darabig forog aztán stop. De szíj nélkül körbeforog.