Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12698
Előzmény: ckerti (12696)
:petyus: Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12697
ez a tükrös dolog még fel sem tűnt, hazafelé első dolgom lesz hogy kipróbálom :-D

köszönöm!
Előzmény: ckerti (12696)
ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12696

Az O2 facelift megint más tészta, abba nem is ajánlottam volna a rádiómat, mert az az eredeti O2-be való.

 

A xenonnál nem csak a projektoros vagy nem projektoros a kérdés. A szabályos xenonlámpához szorosan hozzátartozik és előírás- a dinamikus magasságállítás (csak a gyári szerelésnél teszik bele), ill. a fényszórómosó, amit viszont lehet utólag is telepíteni.

A projektoros lámpatest azért jó, mert abban nem vakít vagy kisebb eséllyel vakít a xenonizzó a szórt fényével.

Simán xenonosra cserélni az izzót azért sem jó, mert az autó komputere érzi a teljesítményváltozást (áramfelvételt, nem a fényerőt) és jelzi, hogy gond van a lámpával, a "kiégett fényszóróizzó lámpát gyújtja ki a műszerfalon, hacsak nem teszel be egy illesztő modult, ami átveri a Can-BUS-t.

 

Az importőr ilyen vicces, de a dörzsölt szerelők/értékesítők már tudják ezt a lehetőséget és sokszor átadás előtt "levajazzák" azt ügyféllel, hogy többet tudjon a masina :-)

 

Alapból a a bal oldali tükröt állítva mozog vele a jobb oldali is, majd lehet állítani külön a jobb oldali tükröt is. A beállító pöcök tekerésével választasz ezek közöt.

A komputerben van lehetőség arra, hogy a Bal tükörre forgatva a pöcköt csak a bal tükör mozogjon, a jobb oldali ne kövesse a mozgást. Nem a behajthatóságról van szó, ahhoz plussz motor is kell a tükörházba.

 

A Skoda Mentesnél jól felkészült a munkafelvevő, biztos segít, de az árakról kérdezd meg előre.

Előzmény: :petyus: (12695)
:petyus: Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12695
jól van na, akkor O2 facelift :-)

xenon ügyben azért is voltam bizonytalan, mert utálom a sufnimegoldásokat amik szembejönnek az úton, nem szeretnék közéjük tartozni... ismerős mondta, hogy mivel az O2-ben már projektoros (jól mondom?) a lámpatest ezért gond nélkül kezeli a xenon izzót is, ezek szerint ez így nem teljesen igaz :)

a linket köszönöm, a kábeleket megnézem, remélem van benne, mert akkor nézek is valamikor hangszórót. a fejegységet meg köszönöm de igazából elégedett vagyok a gyárival is.

a márkaszervizes dolog jó hír, ugyanakkor elég vicces, hogy egy listaáron több tízezer forintos fícsört akár rögtön a vásárlás után pár ezresért lehet aktiválni különösebb következmények nélkül :)

a tükrös dolgot nem teljesen értem, sajnos az enyémek nem elektromosan behajthatóak (nekem csak ez hiányzik a verdából a hátsó elektromos ablakemelőkön és a tolatóradaron kívül)

van a fórumon esetleg bp környéki márkaszervizes kolléga akihez fordulhatok a dologgal?


köszönöm a gyors választ!



Előzmény: ckerti (12691)
ottar Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12694
Én bőven elférek benne. 195 cm és 116 kg... :-) Nagyon kézre álló autó, leveset eszik, korrekt mód össze van rakva. Szeressük, no.
:-)
Előzmény: pocakbandi (12686)
tamas974 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12693
KoBe-vel beszélgettem jó pár hete és szóba került ez is. Ő mesélte, hogy elmentek egy diesel oct. kombit megnézni egy ügyfelével és jóval töb volt benne, mint az órájában. Konkrétumot vele tudsz (tudtok) megbeszélni. Azt is ő mondta, hogy csak dieselben, benzinesben nem......
Előzmény: Octi19 (12673)
ottar Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12692
Nekem is Octaviám lett... :-)
Előzmény: pocakbandi (12684)
ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12691

Neked már O3 van?

 

Nem a tesztcsapatban vagy véletlenül? :-))

 

A válaszok a magam értelmezésében:

1. Az utólagos xenont jogszabály tiltja, a rendőrök keresik, nem éri meg, bár jobb a fénye. Ha szabad javasolnom, akkor vegyél esetleg egy gyári, xenonlámpát (lámpatestet is, nem csak izzót), azt szereld be, hozzá egy fényszórómosót és a dinamikus magasságállítót hagyod csak ki, de kisebb eséllyel zaklatnak a zsaruk szexuálisan...

 

2. Nekem is Ambiente az autóm, tetettem be hátra hangszórót, szerintem kell kábelezni. Nézd meg a "B" oszlopból az ajtóba menő gimuharmonikás átvezetőt, hogy mennyi kábel van benne. Ha csak egy pár van, akkor az a központi záré, ha több, akkor sanszos a hangszórókábelk, amit az oldalkárpit leszerelésével tudsz ellenőrizni. Íme a módszer: http://www.skoda-orrmotor.hu/muhelytip.php?id=52

A rádió tudja kezelni, azzal nem lesz gond (apropó nem kell egy Audience Mp3 belső CD-táras fejegység, az enyém eladó). A hangszóró -ha jól emlékszem- 16 cm átmérőjű lehet a gyári helyen.

 

3. A garanciavesztésre kérdezz rá, de mivel ez csupán szoftveres aktiválást jelent, én csodálkoznék. A márkaszerviz max. 1 óra óradíjért, de inkább 3-5 eFt összegért biztos szívesen aktíválja Neled a funkciót, de van még pár opció, amit érdemes megfontolni és esetleg aktiválni. Pl. menet közbeni ajtózárás,  2. ködlámpa, jobb oldali tükör szeparált mozgatása alapból...

 Szimpatikus szerelő esetén -és ha engedik, hogy ott legyél a kocsi mellett- ezeken sorban végig lehet menni, és rákérdez a szerelő, hogy kell, vagy nem kell az adott funkció.

Előzmény: :petyus: (12690)
:petyus: Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12690
sziasztok!

egy O3 1.9 TDI - egyébként teljesen elégedett - használójaként lenne egy-két kérdésem:

- ma cseréltem izzót a tompítottban, és mivel amúgy is pótolni kéne a tartalék izzót, felvetődött bennem hogy váltok xenonra. szívesen hallanék prot és kontrát a tapasztaltabb fórumozóktól, ha igen akkor milyet hol és mennyiért érdemes :)

- az autó ambiente felszereltségű, csak elöl vannak hangszórók. idővel szeretnék a hátsó ajtókba is rakni, csak azt nem tudom hogy azok a hangszóróhelyek gyárilag be vannak-e kábelezve, a rádió tudja-e kezelni, illetve mire kell ebben az esetben még figyelni (méret, márka stb.)

- végül, de nem utolsósorban: ha jól tudom bizonyos funkciókat, köztük a kanyarkövető ködfényszórót utólag is lehet aktiválni szoftveres úton. ha emellett döntök akkor az azonnali garanciavesztéssel jár? érdemes az ilyesmit hivatalos úton próbálni, vagy úgy pont ugyan olyan drága mintha eleve azzal rendeltem volna az autót?


a válaszokat előre is nagyon köszönöm!


petyus
jopek13 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12689
ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12688

Az nálam is benne van a Top 10-ben, de -meglepő módon- nem nagyobb a hely a 2. sorban, mint az Octinál és valóban sokkal drágább, pedig hallottam már cifra történeteket Volvo javításokról.

Apámnak Volvoja van (egy 8 éves S80), arról is kiderült már, hogy jobban szeret Hollandiába menni autópályán, mint a városon belül bárhova.

Igaz, Hollandiáig csak tankolni kell megállni, mert a kocsiban a benzintank és a sofőr a gyenge láncszem.

Előzmény: pocakbandi (12684)
pocakbandi Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12687

tamás,

 

erre in is kiváncsi vagyok - most jól jöhet ez a tudás:)

 

andrás

Előzmény: tamas974 (12672)
pocakbandi Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12686

Octavia kombi 4X4 sokkal kényelmesebb szerintem, mint a Subaru...

legalábbis egy megtermett 195 cm magas embernek.

Előzmény: ckerti (12680)
ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12685

Én sokszor, sokmindent gondolok :-))

 

Ha erre jársz, örömmel találkoznék egy 4x4 Octival.

A mailcímem publikus, ha küldeszt egy üzit, a válaszban benne lesz a telefonszámom :-)

Előzmény: Octi19 (12683)
pocakbandi Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12684

Volvo XC 70-en én is gondolkozom, de

1. nagyobb mérethez nagyobb motor kell-nagyobb fogyasztás

2. ugyanennyi pénzért azok sokkal többet futottak...

Szóval magam sem tudom, de praktikusan a Skoda közelebb áll hozzám, bár dögös nagyon a Volvo...

 

Előzmény: ottar (12682)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12683
"Én -és most üssetek!- a Forestert venném, nem a kombi Octit 4x4-el."

Hát, a jövő héten megyek Győrbe... ha gondolod... ;)
Előzmény: ckerti (12675)
ottar Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12682
Az új nem tetszik. Terepjárónak néz ki, de nem az. :-)
Akkor már inkább egy Land Rover. Vagy 4x4 kombi, mondjuk egy volvo xc70. :-)
Előzmény: ckerti (12678)
ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12681

Mondjuk az előzőekben leirtakat -a hátsó lábtér kivételével- tudja a Yeti is, de a nekem magas árat is tartja.

Sajnos.

Előzmény: ckerti (12680)
ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12680

Dízel volt?

 

Én csak egy rövid tetsztúton vezettem a benzinest és utána a Legacyt a dízellel, nekem tetszett.

Jó volt magasról nézni a forgalmat, nekem nem volt túl billegős (mióta szilveszterkor megautóztattak az RS topikban, azóta tudom, hogy én gyáva szar vagyok...), több hely volt mögöttem a 2. sorban és nagyon tetszett a forma, egy ideje vágyom a 4x4 biztonságára (bár tudom, hogy nem kihasználható) és a Subaru jól szerepelt a tartós teszteken is, a vevőelégedettség is magas, de nem hivalkodó márka.

 

Nekem tetszene, ha nem lenne ennyire drága, vagy én keresnék sokkal jobban :-))

Előzmény: stevie w (12679)
stevie w Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12679

Én -és most üssetek!- a Forestert venném, nem a kombi Octit 4x4-el.

 

 

Nekem volt alkalmam egy Foresterrel mennem egy viszonylag hosszabb probautat, amikor inkognitoteszteltunk egy Subaru-kereskedest.

 

Hát, oszinten szolva engem nem gyozott meg. Se kinezet, se menetteljesitmeny, se praktikus szempontok. Amikor kiszalltunk, a fedkompjuter olyan fogyasztast mutatott, hogy beleszedultem, pedig nem is nagyon tiportam.

Előzmény: ckerti (12675)
ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12678
Bocs, én az új Foresterről beszéltem, a régi tényleg kicsi.
Előzmény: ottar (12677)
ottar Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12677
a régi forester ami árban ugyanannyi volt akkor, sokkal kisebb mint az octi.
csomagtér: 390 l kontra 580...
ez eldöntötte a dolgot...
:-)
Előzmény: ckerti (12675)
pacs_425 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12676
http://www.ross-tech.com/vcds/tour/EDC-15-Mileage.html

--
pacs_425
Előzmény: Octi19 (12673)
ckerti Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12675

Én -és most üssetek!- a Forestert venném, nem a kombi Octit 4x4-el.

 

Nekem a kombi Octi nem tetszik, ha valamilyen autó kombi, akkor legyen a hátsó ajtó függőleges.

Ráadásul a Forester még jó magas is, nem kellene mélyre űlnöm.

Persze a dízel bokszer is egy érdekes dolog lehet, nekem nagyon bejönne, mondjuk fehérben.

Előzmény: ottar (12674)
ottar Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12674
:-)
Nekem ilyenem van 25 ezerrel, de nem adom el.. :-)
Én Subaru Foresteren gondolkodtam anno, de kicsi volt a csomagtere.
Meg Land Rover Discoveryn, de az meg használt volt.. :-(
Ha valós a 180, akkor sztem semmi baj nem lesz vele. Nyomozd le, nézesd át jól szervizben, és vedd meg ha tetszik. :-)
Előzmény: pocakbandi (12667)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12673
Na ezt most magyarázd el légyszi, mert nagyon érdekel. Hgyan lehet és miért csak a dieselben?
Előzmény: tamas974 (12672)
tamas974 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12672
Dieselben meg lehet nézni a valós kilométert is, ha esetleg variáltak vele.
Előzmény: pocakbandi (12670)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 12671
Szerintem nézesd át a kiválasztottat alaposan egy megbízható márkaszervizben vagy szerelőnél, és ha átlagos családi autónak használod (10~15 ezer km/év) akkor nyugodtan belevághatsz.
Előzmény: pocakbandi (12670)
pocakbandi Creative Commons License 2010.01.07 0 0 12670

igen, 105 pacis.

van egy eladó 2.0-es is, de a 2literes dízelről annyi rosszat hallotam, hogy milyen gyakran meghibásodik, hogy nem merem megvenni... pedig jobban tetszene a 140 ló.

Előzmény: Octi19 (12669)
Octi19 Creative Commons License 2010.01.07 0 0 12669
180 ezer az nem olyan veszélyes ha megbízható az érték!
Az 1.9-es motor pedig nem is egy sárkány én egy rövid ideig jártam egy 2.0 140LE OII-vel (sima), na az ment... még másodikban is villogott a kipörgésgátló merészebb gázadásnál pedig több mint 300 volt benne és "öreg" is volt (2004-es)
Az én 1.9-es 105LE OII (szintén sima) kocsim csak egyesben és nagyon jó pillanatában tud ilyet...
A 4x4-ben is 105LE a motor?
Előzmény: pocakbandi (12667)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!