az első spriccelővel nekem is volt bajom,fenn a szélvédőnél eldugultak a fejek,amiben vannak a vízvetők, próbáltam fujatni 6 atm-mal semmi, piszkáltam tűvel, dróttal,semmi na mondom ez odab......sz. Nézegetem, akkor látom, ez a fekete fej két részből áll, elkezdtem feszegetni egyszercsak szétugrott (a fej, külön a műanyag csőtől, amire rámegy a mipolán) belenéztem a fejbe, akkor látom elsárgult levél morzsalék. T ehát ez okozta a bajt. Mikor nyomtam a vizet odanyomta a víz a levélmorzsát a fúvókákhoz. Rájöttem mi volt a baj a vizbeöntő csonk fedél mindig lejön a csonkról, tehát onnan szennyeződött a tartály. Beesik a levéldarab a mosóba, elázik lesűllyed, az ablakmosómotor ledarálja, löki is tovább a fúvókák felé és kész. Na én a beöntőt lefogattam műanyag szorítóbilincsel, ha öntök bele cak lehúzom a bilincset, igy nem esik le a kupak kész.
én is szívok a hátsó szélvédő prickálóval, mikor bekapcsolom a hátsó ablakmosót, akkor is az első szélvédőre spricceli a vizet. Átnézem a-z ig, aztán megcsinálom.A lengőkarokat nem kell kompletten cserélni, mondta a szerelő, hanem a karokról leütik a gömbfejfogó szegecseket, és csak a gömbfejet cserélik, amihez gyárilag adnak a szegecsek helyére rögzítő csavarokat. Igy egy lengőkar 20.000.- helyett 5-6ezer ft.
szevasz A kasztni le van horganyozva a kilincsekig, vagy teljesen, soha nem fog elrohadni, esetleg akkor ha valamelyik elem cserélve lett, az nincs horganyozva.
Az enyémben 70000 van, és a kormány gömbfejet cserélni kell, úgy néz ki. ezekszerint ez normális, ahogy olvasom. nem örülök, de ez van. Az enyém 2005-ös modell frissített kiadás, mi legyen a váltóval? Cseréljünk benne olajat? Mennyi olaj megy bele? Nem tűnt fel semmi rendellenes egyelőre. Ja igen. A hátsó fékbetétet cseréltük nem rég, mert a belső felén nullásra kopott, holott a külső felén még elment volna sokat. Érdekes, de nem volt vészes hálistennek. Stabilizátor volt cserélve 40000-nél még garanciában, ez is ilyen gyenge pontja az autónak? Nincs hatjva, 90-100al járok vele, súlyt cipelek vele, de nem sokszor, és nem tonnákat. Mondjuk az 1.9CDTI 100Le moci édeskevés a kasznihoz, de a 2,5-ös 500eFT-tal volt drágább, ami egy vicc. :(
Na meg ezeknél az autóknál ahogy hallom nem szerkezetileg megy el az adagoló, hanem valamilyen elektromos alkatrész miatt, mondjuk a sok fekete elektromos dobozoktól, amivel tele van a motor. Szerintem!
ha nincs rúgva a váltó, kiegyensúlyozottan közlekedsz vele, akkor szerintem okés a váltó. Nekem volt egy vitóm, a két autó között ég és föld a különbség a vivaró javára. A vitóm 2.3 td volt 99-es. A vivaróval élmény közlekedni, futásteljesítménye nagyon jó, 145km-nél forog 3000-ret a motor, ergonómiailag pedig kitűnő,kézre áll minden. Szerintem a hátránya hogy kemény a rugózása. Havas úton is biztonságos, de ezt érezni kell.
thnx! nekem szemelyszallitasra kell, illetve ha mittomen egy hutoszekrenyt kell szallitani ne jojjek zavarba a szedannal. meg mondjuk szeretek a forgalom 'felett' ulni es ellatni messzire.
57.000 bevallott kilométerrel vettük, BAT. 2,5 éve 132.000 körül van benne, kisebb elektronikai hibákat leszámítva eddig nem volt semmi baja. Zúg, ablakemelőkapcsolót cserélni kellett, zörög itt-ott, de megy. Futómű rendben van, fékbetétet cseréltünk nemrég.
Mostanában elkezdett kihagyni a motor, az adagolóra gyanakszik a szerelő. Mivel az izzitógyertyákat már korábban jelezte, megnézte, 4-ből 4 volt rossz, ami a legnagyobb baj, hogy az egyik beletört, és nem sikerült még kiszedni, pénteken megy szervízbe. Adagoló baja volt már valakinek, és ha igen, mennyi km-nél, mi volt a megoldás, költség, etc:)
szevasztok Az a helyzet hogy a váltó gyenge pontja az autónak, főleg, és leginkább akkor ha vontat vele az ember rendszeresen, vagy ha telepakolva közlekedik az ember állandóan. Szerintem családi autóként használva sokat bír a váltó, teherautóként viszont alulméretezett
szevasztok nekem van egy 1.9 opel vivarom ezüst ez 2003-as 100.000km ként futómű felújítás ez tény. Egyébként az égadta világon kívül semmi bajom nincs az autóval, 10.000-ként olajcsere+szűrő, évszakváltásonként meg légszűrőcsere és kész. Volt viszont egy fehér vivaróm 2004-es ott 70.000 után generátorcsere, elromlott az el.ablak em. kapcsoló, tönkrement a világitás bajuszkapcsoló, elromlott a tükör-ablak fűtés relé, valamilyen kis fekete doboz is odalett(mikor nyomtam a gázt nem gyorsult, világított az izzítás lámpa). A lényeg, a két autó között nagy különbség van, és nem tudja az ember melyik autón milyen hiba lesz. Ez a véleményem,egyébként opel-renault-nissan egyforma, (kivéve lámpák, rácsok elől,illetve a műszerfalak, de szerintem az opel műszerfal +kormány veri a renaultot meg a nissant. Ez a saját véleményem.
illetve megegy: opel vs renault vs nissan, ezek ugye ugyanaz az 'alvaz'. szovalhogy van valakinek tapasztalata, van konkret minosegbeli kulonbseg? mittomen a nissanban nem kell kormanyosszekotot cserelni, az opelben meg ablakmoso-szivattyut.
ha ezért nem veszel új autót, igazán sajnállak. Igazából az autószerelő/szervíz ugyanúgy bizalmi kérdés, mint pl. a fogorvos. Ha ismeretlen dokihoz mész, ne csodálkozz a végeredményen. Ha ismert, vagy ajánlott korrekt helyre mész, semmi gond nincs.
Nekem eddig összesen 2 új autó adatott meg, és ezentúl (ha csak lehet), kizárólag új autót fogok venni. Nem csak az "új autó feeling" miatt, hanem az 1 év garancia nekem sokat jelent.
Ettől függetlenül: most Trafic 1,9dCi van, 3év 4 hónap után 106.000km (személygépkocsiként használva, saját célra). Első fékbetét csere 60ekm, hátsó betétet 90ekm-nél cseréltek. Tárcsa nélkül.
Az olajcseréken kívül az ablakmosó motorja volt cserélve, kormányösszekötő, 1db belső világítás lámpatest és nagyjából ennyi.
Hibátlanul megy. Ha addig nem cserélem le egy újra, jövőre majd gumikat kell vennem, mert a nyáriban akkor már 80ekm fölött lesz...
üdv
u.i.: ne javíttasd a tv-t 30eFt-ért, mert nem éri meg. :-)
Úgy, hogy magyarországon az autó kereskedők zsírleszívást végeznek a szakszervizekbe.
Amíg te otthagyod az autódat, vagy közben kávézgatsz és netezgetsz az ügyfélváróban addig vagy kicserélik a fél autódat vagy pihentetik kicsit és
ráírnak minden félét.
Ezért nem veszek sosem új autót, mert garindőn belűl szívatják legjobban az embereket.
Egyszer vettem új személyautót, a szerízbe a rezsióradíj 5500 Ft volt kiírva, elvittem kötelező olaj és szűrő cserékre, 3 órán keresztűl csinálták 3x 5500- ért, és 15 000 km-nél már fékbetéteket akartak cserélni, akkor voltam utoljára szakszervízben.
De mindenütt ez van, a tv szerelő sem cserél ki a helyszinen egy 50 Ft-os üvegbiztosítékot hanem elcipeli a tv-det és 2 hétig ül rajta, majd kezedbenyom egy bontott panelt aztán frizethetsz vagy 30 ezret.
Nekem 120 van benne, és kerékcserekor néztem, hogy a betétek 3/4-e megvan még, és a tárcsákon sem igen látszik sok kopás. Úgy néztem, hogy még egyszer ennyit simán elmegy.
Persze használat függő, de akkor is. Én az első futóműtől vagyok ki. Évente 30.000 km után cserélem a csuklókat a kormányon, és még mindig úgy érzem, hogy a tengeren hánykódok egy bolygó hollandin.
Én a tapasztalatomat tudom megosztani veletek...Van egy 3 éves Traficem és eddig ami probléma volt az a következő...:::2500 km-nél kormányösszekötő csere,,,5000 km-nél villogó kijelzők service kontroll lámpa...Hibajelenséget nem igen tudták megoldani,fékolaj cserével próbálkoztak és a csatlakozók ellenőrzésével..Azóta jó...35000Km-nél komplett fék csere"betétek és tárcsák körbe"..Ehhez hozzáteszem ez egy 9 személyes megkimélt állapotú autó amiben nem szállítunk súlyt..Nem teherautónak használjuk.!!!40000 km-nél stabilizátor csere..45000-nél.az autó nem bírt felmenni egy lankás dombon,és a szervíz a légtömegmérőt mondta,amit kipucoltak és azóta jó..csere cirka 56000+munkadíj..
Elindulásnál többszőr előfordúl, hogy hiába nyomom a gázpedált akár tövig is
nem megy csak alapjárati sebeséggel,
de ez csak akkor ha pld. beülök indítózok és elindulok, ha megállok pld. piros lámpa
akkor rendessen felpörög.
Ha parkolok és elfordítom akulcsot elindúl a motor, berakom 1-es be és nem pörög fel, de ha a kuplung pedált benyomom és visszaengedem akkor már nincs probléma.
Van a kuplung pedálon egy mikrokapcsoló szerűség, ami akkor ér a pedál szárához ha leveszem a pedálról a lábam. Nem mindég csinálja csak néha néha.
Mit szabályozhat az a kapcsoló a kuplung pedál felett ???
Ha most 1 literrel több olaj van benne, az lehet -e káros? Ha most csendben fut, azelőtt pedig jól hallhatóan természetellenesen darált, akkor most mivan?
Igen, sajnos előfordul ilyen baleset..................nála 30 alkalomból ez egyszer.
Viszont, ha a nevemnél visszaolvasol, akkor meglátod mit csináltak az autónkkal a Nagynevű Márkaszervízben egyből-egyszer.
Meg ezt is leírtam:
"Amúgy a nagy Autó Gyárak nagyon el tudják tolni a dolgokat. A Defenderben pl. ahol a két tengely egybecsúszik a két váltó között, elflejtették a külső tengelyt átfúrni, így a belső tengelre nem jut olaj. Vásárlás után első művelet váltó ki, 2 tengely 200.000. Váltó vissza hallelúújjja:-))) "
Szóval attól még, hogy valakinek, aki lehet szerelő, vagy egy gyár papírja van róla, az még nem bizonyít semmit.
"Nemtom, hogy hihetek-e neki, mert másik autónkra felrakta a generátort, ami 500 km múlva leesett, viszont a váltó elhallgatott, tehát hiszek neki:-))"
Akkor hogyan fordulhat elő, hogy előtte darált, most meg simán fut, mint írtam???????
Ezt egy másik fórumon írtad:
"Szerintem a tárcsa egy darab "vas". Nem hiszem hogy túl sok minőségbeli különbség lenne a legolcsóbb és a legdrágább között. Viszont egy olcsó betét tuti hogy kemény. Csikorog nyikorog, a tárcsát is megviseli stb. De ez csak az én szerény véleményem. "
Tényleg autószerelő-e vagy-e??????????????
Baszki, téged sem az eszedért foglalkoztatnak:-))))))