engem nem hozott lázba a D90 a D300zal szemben, csak a video lehetősége.
ha kihoznak egy D300s-et(vagy xs-es vagy mittoménmit), amibe belerakják a video funkciót, akkor köv nyáron elgondolkozok új gép vásárlásán. addig marad a d80 amihez veszek inkább 2 vagy 3 jobbféle obit
Há nem, de anno ezek a 80-115kpx-es LCD-k a menü miatt voltak ott. Aztán évekig tartott, míg elugráltak a 230kpx-ig, és évekig ott is maradtak. És csak tavaly jött be egy kis SONY kompakt, amibe beletolták a VGA-t, igaz, ott érintős lett egyből. (Na, ez pl. jó lenne: touchscreen a fókuszpont kijelöléshez DSLR-nél is! :-))
Ez egyébként olyan, mint a praktikus újítások a luxusautókban. A visszagurulás gátló rendszer inkább kéne (extraként is akár, nemcsak szériában) egy kis tömegautóban, mint az automata limuzinokba. Ami jó sé praktikus, az ne csak a csúcskategória kiváltsága legyen.
Yesss!!! (sorry, folyamatosan olvasom a hands-on preview-t... :-)) Az AF elég gyorsnak néz ki LV-módban, de én akkor is inkább a tükrös módszert használnám. Ellenben az AutoISO megy 1/2000s-tól is, amit csak a D3 tud! D300-ra is kéne az a nyamvadt firmware frissítés, mert az 1/250s nekem kevés.
Oldalt még kettő belefért volna. A D300-tól még úgy is messzebb lenne, mint anno a D80, a D200-tól. Szerintem szépen összehozták. Javítottak a keresőn, ez számomra meglepetés. Lehet nevetni, hogy csak egy picit, de ennek én örülök.
Ez hol alapgép? A VGA LCD már jópár éve megvan a PDA-kban is és mégkorábban feltalálta a SHARP ennél jóval kisebb méretben. Így épp ideje volt már, hogy elterjedjen, mert elég ciki azt a sok 2"-os 200kpx körüli egérmozit erőltetni. Az élőkép már a Fuji gépekben is, aztán az 1DM3-ban is ott volt már, évek óta. Most meg ott figyel már a belépő kategóriában.
Szerencsére most sokan vannak felajzva, nem tudod elhúzni a kedvüket. Ez a nap és topik nem arról szól, hogy milyen fényképeket tudunk készíteni. :-)
- nincs AF finomhangolás, amire valljuk be, sokkal nagyobb szüksége van az ebben a kategóriában mozgó vásárlónak, mint az arcfelismerésre vagy az aktív D-lightingra. Persze, értem én, a D300-ban is hagyni kellett plussz felhajtóerőt...
- nem a 16-85VR-rel hozták ki kitben. Persze, megint a piszkos anyagiak: ez egy viszonylag drága obi, nagy kereslettel, nem buli kitben olcsóbban adni, ha megveszik szólóban is.
- a 18-55, 18-55VR, 18-70, 18-135, 18-200VR, 16-85VR, 18-105VR, 17-55 DX-es átgondolatlan alapobitömeg egyenesen hajmeresztő, inkább csinálnának 3 fajtát: alapkategória (lassú, VR, gyenge felépítés, azaz 18-55VR), középkategória (szélesebb zoom, élesebb, de továbbra is lassú, VR, azaz 16-85VR) és felső kategória (közepes zoomátfogás, gyors üveg, VR, azaz kb. 16-60 f2.8 VR). A többit meg el lehetne felejteni. Ezen is látszik, hogy a DX teljesen kommersz kategória, fél évente változik a stratégia, nincs hosszú távú elképzelésük.
Ez is egy megoldás. De van olyan ismerősöm, aki kizárólag azért tart egy Panasonic TZ-1 kompaktot, hogy videózzon vele. Kis helyen elfér, bármikor előkapható.
Hohó... nincs fáziskülünbség-érzékelős AF LiveView-módban! Kíváncsi vagyok, mennyire gyorsították be a tripod-mode kontraszt AF-et, pláne, hogy arcra is élvez.
Én úgy vagyok vele hogy épp most állok gép vásárlás előtt, a jövő héten terveztem venni. De mivel megjelent a D90 ezért most nem veszek. Nekem a videó funkció nagyon sokat számít. Egyértelmű hogy a gépet 98%ban a féynképezése maatt veszi az ember és Én is, de ahogy már más is írta talán, a videó funkció pont anynira kell és jó hogy ha még is alkalom adtán akarok csinálni pl.: gyerkőcről egy pici videót akkor ne kelljen már azárt külön videó kamerát vennem hanem megoldom 1ben.
Így most várok a D90re kérdés hogy mennyi lesz az ára.... mert eddig eos 450dt vettem volna ami azért "jóval" olcsóbb mint ez lesz...
Aktív D-Lighting – finom tónusok a nagy kontrasztú megvilágítási helyzetekben A D90 Aktív D-Lighting technológiája felvételkészítés közben, helyi tónusszabályozás alkalmazásával pontosan visszaállítja az árnyékos és csúcsfényes képterületek fontos részleteit, amelyek nagy kontrasztú megvilágítás esetén gyakran elvesznek. Négy szint közül választhat, közöttük ott az új „Extra magas” opció. Az Aktív D-Lighting manuálisan használható, illetve Automatikus módra is kapcsolható. Lehetőség van arra is, hogy a funkció használatával és anélkül sorozatkészítést végezzen.
"az árnyékos és csúcsfényes képterületek nagy kontrasztú megvilágítás esetén gyakran elvesző, fontos részleteit az Aktív D-Lighting funkció menti meg, amely a megfelelő kontraszt elérésére felvételkészítés közben helyi tónusszabályozást alkalmaz."