Oda próbálok kilyukadni, hogy a 16/18-ról induló DX-es zoomok alkalmasak arra, hogy válassz egy neked tetszőt, de mondjuk egy fix 4-es zoom tényleg színesítette volna a termékpalettát.
"és a D80-as másodpercenkénti 3 felvétele helyett már 4,5 képet tud exponálni, bár még ez sem kiemelkedő adat. Ez azonban a gép talán egyetlen közepes mutatója,"
Szerintem nem. Itt a kiolvasócsatornák számáról/stuktúrájáról, illetve pixel-binning-ről (összevonás) lehet szó. Mivel a Sony A700 RAW-ban is komoly zajszűrést csinál, valószínűsíthető, hogy a pl. a hardveres zajszűrés beállításait paraméterezni lehet ebben a szenzorban. Tehát ugyanaz a szenzor másként van beállítva két különböző kamerában.
Az eléggé megfelelne a tendenciának, ha egy kisebb kategóriában a Nikon egy kicsit agresszívabb zajszűrést engedne. De ez csak feltételezés, igazából van olyan jó ez a szenzorcsalád, hogy nincs rá szükség.
Kis korrekció: Hírünkben hibásan jelent meg, hogy a Nikon D90 a D300-ból örökölte a képérzékelő szenzorát. Helyesen: A Nikon D90-be új fejlesztésű CMOS szenzor került, tehát nem az, ami a D300-ban volt.
engem nem hozott lázba a D90 a D300zal szemben, csak a video lehetősége.
ha kihoznak egy D300s-et(vagy xs-es vagy mittoménmit), amibe belerakják a video funkciót, akkor köv nyáron elgondolkozok új gép vásárlásán. addig marad a d80 amihez veszek inkább 2 vagy 3 jobbféle obit
Há nem, de anno ezek a 80-115kpx-es LCD-k a menü miatt voltak ott. Aztán évekig tartott, míg elugráltak a 230kpx-ig, és évekig ott is maradtak. És csak tavaly jött be egy kis SONY kompakt, amibe beletolták a VGA-t, igaz, ott érintős lett egyből. (Na, ez pl. jó lenne: touchscreen a fókuszpont kijelöléshez DSLR-nél is! :-))
Ez egyébként olyan, mint a praktikus újítások a luxusautókban. A visszagurulás gátló rendszer inkább kéne (extraként is akár, nemcsak szériában) egy kis tömegautóban, mint az automata limuzinokba. Ami jó sé praktikus, az ne csak a csúcskategória kiváltsága legyen.