Semmi baj. Sajnos ez a baj a Lybrával, olyan kevés van belőle, hogy inkább csak akkor kapni hozzá valamit, ha az megegyezik valamelyik Fiat vagy Alfa típuséval. bontókban is ritka mint a fehér holló. Ez a "különlegesség" néha jó, ilyenkor viszont nem igazán. Mindegy, próbálkozom bontókban keresgélni, hátha...
A motorvédőre még egy szó erejéig visszatérnék. Először is elnézést kell kérnem mert jól benéztem ugyanis, tényleg van a vaterán egy tag aki utángyártott motorvédő burkolatokkal foglalkozik. Egy a baj, hogy Lybrára nem találtam a választék között. Majd nézzétek meg "Autozube" név alatt fut az ember. Többféle burkolatot árul csak pont nekünk nem.
Pedíg én továbbra is azt állítom, hogy a tank szellőztetés nem 100%-os. Nem enged be elég levegőt és egy kis vákum keletkezik. Nincs teljesen eldugulva, mert akkor behorpadna a tankod és szivattyú is meghalna egy idő után, de valami kis dugulás lehet. nem tudom ,hogy a Lybrán milyen megoldás van. Régebben a tanksapkák voltak úgy kialakítva, hogy ott tudott levegőt beszívni, újabban inkább a tankon helyeznek el egy szelepet, esetleg aktívszenes szűrővel ami ugye eldugulhat. Belegondolva, egy ilyen szűrő esetén létrejöhet egy kis vákum ,mert annak lehet egy kis "ellenállása". ha nagy hülyeséget mondtam, majd biztos lesz aki kijavít.
Én nem tudom hogy is lehet ezzel a tank dologgal, de már több alkalommal megfigyeltem, hogy mikor megálltam a kútnál és meglazítottam a tanktetőt, "sóhajtott" egyet a tank :-). Persze befele, tehát mégis lehet valami az összeszippantás elméletben. A másik lehetőség, hogy eldugult a tartályom szellőző vagy egyéb más "lika".
A tankoló pisztolyok meg már csak ilyenek...
Bocsi, de a rajzokat elhozni még nem volt időm, a sírokat voltam felgyújtani.
"Ez gondolom azért lehet, mert igazság szerint sose szabadna csordultig tankolni, hogy valamennyi üres tér is maradjon a tankban." Ezt a kutaknál a pisztolynak is meg kellene mondani, mert az csak akkor kapcsol le ,ha már belelóg az üzemanyagba. :) " Valószínűleg ez azért kell, hogy ne szippantsa össze a tankot az üzemanyag pumpa." Háát.... szerintem, ha a tank teljesen légmentesen lenne lezárva, előbb-utóbb vákum keletkezne és vagy behorpadna, vagy a szivattyú rokkanna bele.
Ja! Én is tankoltam már 63-at és még csörgedezett valami a tankban. Szerintem minden tankot "túl" lehet tankolni. Már sok márkánál hallottam, hogy többet tankoltak, mint amit a könyv ír. Ez gondolom azért lehet, mert igazság szerint sose szabadna csordultig tankolni, hogy valamennyi üres tér is maradjon a tankban. Valószínűleg ez azért kell, hogy ne szippantsa össze a tankot az üzemanyag pumpa. legalábbis egyszer hajdanán így magyarázta az unokatesóm. Elég hihetőnek tűnik...
Ami az alsó motortakarót illeti, mióta leszedtem én is kicsit hangosabbnak hallom a motort, de ez természetes, hisz az útról visszaverődnek a hangok. Ez eléggé idegesít, ezért amint lesz hozzá időm és hangulatom vissza műtöm a helyére. A víz nekem se nagyon megy fel azóta 90-ig.
A görgők anyaga: sima mezei köracélból lettek faragva. Mondjuk a legelső (a felső vezető görgő) még anno öntvényből készült. Csak a feszítő görgőbe megy 2 csapágy az eredeti 1 helyett, a többibe 1db. A feszítő görgő maradt az eredeti, nem volt agyon kopva, így visszatettem. Talán majd a legközelebbi cserekor ezt is újat csináltatok.
A rajzokat majd elküldöm, vagy felrakom ide, aztán lementheti aki akarja.
A kúton tegnap teletankoltam (Ukrajnában) és a mutató állása alapján 5-6 liter még lehetett a tankban de amikor már az 58. liter is belement kezdett gyanús lenni h nem e rosszul mér az órájuk. De akkor ezek szerint nem. bár a könyvben 60l nek irják a tankot.
Szóval ez a dolog engem is érdekelne, mint már mondottam, voltak nekem is ilyen próbálkozásaim. De nekem nem sikerült. Amiket leírtál róla, és összehasonlítottam az én verziómmal sok a különbség. Én alumíniumot használtam a görgő anyagához. De az 10e km alatt megkopott, és bemaródott a szíj. Illetve egy csapágy volt benne. Ha lehetne, a rajzot én is meg szeretném kapni, meg hogy milyen anyagból lett készítve. Úgy gondolom az a legfontosabb.
Nekem, már sikerült 61 litert tankolni. És mivel nem húztak a kúthoz, így simán lehetett benne még 1-2 liter. De ott már feküdt a mutató rendesen, és a középkonzolon is csak csillagokat írt ki. Egyébként, ha jól tudom 63 literes a tankja.
Erre a vaterás dologra rákeresek. bár kerestem lancia lybrára és nem jött elő. Az meg természetes, hogy zajszigetelő is. Van is rajta egy puha zajszigetelő réteg. De mondjuk engem az kevésbé izgat.
Az ablakpárásodás nálam nem túl gyakori, és a gyorspárátlanító hamar leszedi. Nem tudja valaki hogy valóban "csak" 60L es az üzemanyagtartály esetleg 62-63l is beleférhet??
Fil nem csak az elektronika miatt van az a motortakaró, nekem már nyáron leszakadt vidéken, és húztam az egyik sarkát hazáig ami elkopott. Gondoltam így járt. Nem is ez a fontos hanem hogy mióta leszereltem azt vettem észre hogy hangosabb is kívülről a motor hangzása, de nem is melegszik meg a vizem annyira. Nem éri el 90-et mondjuk csak a 85-t. Tehát kicsit alatta van a 90-nek. Egyébként a Vatreán van aki ilyen alsó motortakaróval foglalkozik és utángyártottal. Csak olcsóbb mint a gyári. Előzőleg kérdeztem a tőled az ABS jeladót. Megnézni még nem volt időm, de homok úton kipróbáltam a hirtelen fékezést és működik az ABS úgyhogy igazad lesz.
Köszönöm az info.-kat. A rajzot alkalomadtán megköszönném, de nem sürgős - remélem a közeljövőben nem kell ilyesmire költenem. Bár lehet, hogy a - mivel én itt nem ismerek esztergályost, nem tudok közeli gépműhelyt - olcsóbb lenne még postaköltséggel is a te esztergályosoddal megcsináltatni, különösen mivel az már "bevált". De, mint mondtam remélem még nem a közeljövőben. Ami az alsó motortakarót illeti, én gondoltam még arra is, hogy lemezből megcsinál(tat)ni. Ez a műanyag nálam is elég sz@r állapotban van. Mondjuk régebben egyáltalán nem volt ilyen a kocsikon és mégis mentek. Igaz kevesebb elektronika volt ami elázhatott volna.
Ja! A motortakaró lemezt már nekem is vissza kellene végre rakni a helyére. Az első olajcsere alkalmával vettem észre, hogy az első felfogató fülek nagy része hiányzik. Kiegészítettem, a repedéseket epoxival "lekezeltem" de valahogy még nem mászott vissza a helyére. Pedig tegnap ezt is megcsinálhattam volna. Igaz, hogy a tartó csavarjait nem tudtam kiszedni, mert a menetes perselyek amiben vannak elforognak. Na majd ezt is sorra kerítem valamikor.
Ami eléggé idegesít az utóbbi hetekben, hogy kezdődik az ablakpárásodás szezonja. Hát ezt nagyon nem csípem ebben a kocsiban. Állitólag az újabb évjáratoknál ez már nem okoz gondot. Ez igaz?
6301-es, mindkét oldalon zárt, magas fordulatú (C3-as). Hagyományos 12 mm széles. A gyári pont 24-es. Óvatosan kell belepaszírozni a görgőbe, mert elég passzentos, ne hogy félre sikerüljön. Kell bele esztergálni mindkét oldalra egy-egy perselyt, amin keresztül csavarral van felfogatva. A csapágyak nálunk 2-3 euró között mozognak. Igy azért kicsit olcsóbb lesz a csere-bere.
Van rajz mindegyikről, ha kell mail-ben el tudom küldeni. (Csak vissza kell kérnem az esztergályostól, a biztonság kedvéért eltette, hátha kell majd még valakinek.) Mondjuk szerintem, ahogy az embereket ismerem inkább kidobnak egy rakás lóvét, mint hogy rászánnának egy órát és átgondolnák hogyan lehetne ezt másképp megoldani.
Akkor neked jobb napod volt mint nekem. Egy ismerősnél voltunk vidéken és ahogy tolattam ki a kapubejárón egy kiálló vas (amibe a kétszárnyú kapu közepét rögzítik) letépte a motor alatti műanyag takaró lemezt. Gondolom lóghatott kicsit a hátsó széle, mert befelé, előre menet még nem volt gond. Na klassz volt, aláfeküdni és leszedni az egészet :( Most néztem, már elég viseltes állapotú volt, néhány helyen kábel kötözővel felfogatva. De ez a dupla csapágy dolog nagyon jó. Milyen méretű csapágy kell bele?
Ma erőt vettem magamon és lecseréltem az ékszíj görgőit. A feszítőgörgőben lévő széles csapágy helyett 2 darab hagyományos szélességűt tettem. A többi helyett az esztergált görgőket raktam be, tökéletesen működnek. A motortérben síri csend honol. Ezentúl csak a csapágyakra kell pénzt költenem. Jól meghajtottam a kiscsikót, meg se pisszent egyik sem.
Végre nálam is kijött a fék-nyiszegés oka, két hónapig beragadt bal hátsó fékkel jártam. Persze melegedés a rövid távok miatt nem volt feltűnő. Ellenben egy hosszabb úton kiborult bili. Tűzforró féktárcsa szétégett betétek. :-) Gondolom többet is fogyasztott emiatt, bár a fékbetétek szerintem jó ideje csak disznek voltak benne hiszen használhatatlanná mállottak. Mentségemre szóljon 130 lóerő jól húzott igy is.
Sziasztok! Én is egy Lancia Lybra 1.9jtd sw boldog tulajdonosa vagyok, de van egy kis problémám. A minap levettem a bal első kereket, fékbetét cserére. A csonktengelyen megtaláltam az ABS jeladót, és szörnyülködve láttam, hogy a féltengelyen viszont nincs impulzus kerék. Egyik oldalt sem. Mivel összehasonlítási alapom nincs ezért akarom itt megkérdezni, hogy most onnan tényleg hiányzik az impulzus kerék vagy nincs is, de akkor meg hogy működik az ABS? Annyit még tudni kell hozzá hogy ABS működés közben a kocsiba nem ír ki hibakódot a kijelzőn.
Azt hiszem a rádió az Becker 2850-es. Ha igen, akkor ahhoz INNEN le tudsz tölteni kód kalkulátort (4DIGIT becker calculator) Egy próbát megérhet. Ha nem tudod letölteni jelezd és majd valahogy elküldöm.
Köszi, majd várom az infót. Nekem most egyelőre nincs vele gond (kopp,kopp,kopp), viszont hiányzik a kerékjárat felőli takarólemez, így könnyebben be tud jutni valami szötyi és félek, hogy előbb utóbb ezt meg fogom hallani, különösen az eljövendő latyakos időkben. Ha netán valakinek lenne ilyesmi eladó feleslegben, dobjon egy mailt.
Dekódoláshoz nincs ötletem, bár a mai világban mindent meg tudnak már oldani. Nem kaptál hozzá gyári kódokat kártyák formályában? Az lenne a legegyszerűbb megoldás.
Más.
Fil! Megvan már az összes új esztergált feszítő és vezető görgőm az ékszíjhoz. Múltkor a felső vezetőt írtam, most már elkészült az excenteres alsó és a hozzá való apróságok, meg a rugós feszítőhöz is az apraja, mivel ebben a széles csapágy helyett 2 normális szélességű lesz.
Még nemtom mikor lesz rá időm de még idén jó lenne őket lecserélni. Majd referálok.
Hello mindenkinek! Egészen új vagyok itt,és lenne pár kérdésem. Nemrég vettem egy Lancia Lybra 1.9 jtd 2000-es autót(olasz) alkatrésznek(törött),csak egy probléma van vele,a benne lévő navigációt,telefont akarom életre kelteni csak le van kódolva és ez is olasz bár ez lenne a legkevesebb gond,kérdésem, hogy esetleg a dekódolást ill. a frissítést hogyan tudom megoldani.válaszotokat előre is köszönöm. üdv: Gergő
A hifimnek elszállt a tápja. Tudna valaki segíteni, hogy hol található a biztosítékja? A biztosíték táblán a jelzett helyen egy dióda van, ami jónak tűnik. Az összes biztit végigmértem, és mindet jónak találtam. Vagy esetleg van e valakinek elektromos kapcsolási rajza? Előre is kösz a segítséget.
nekem van egy eladó, 0 forint beülővel vihető, átvállalható 2004-es lybra sw 1.9 jtd-m. már nem nagyon tudjuk fizetni a törlesztőket. a szívem szakad meg miatta de kénytelenek vagyunk megválni tőle. ha valakit érdekel, jelezze.