A fénymérés kit izgat egyébként? Kinek nem volt jó a 420-as? Ha szarul van beállítva, akkor a D70-nel is elkúrom az expot, pedig abba (is) 1005 pixeles van...
D90ben nincs, ill. más; Af-fine tune (!) 1/320sec szinkron a 200ad helyett nincs standard 10-tűs távkioldó, sem PC-csati AI-gyűrű (!) Fénymérés váltása gombbal AF-S és C (meg A) váltása külön gombbal a felső panelről A 11 pont jó helyen van, de 51 hez képest... Csak a középső + Nincsenek kallantyúval választható AF-módok (csak menüből) SD-kártya (d80-ról előny, nekem nem) M-Up nincs, csak mirror pre-fire, FV lock sincs (MLU egyikben se vagyon, pucolást kivéve) Automata felpattanó vaku Furán elszórt, kevéssé átgondolt gombok, több kisebb "gotcha" a kezelőszervekben pl.: DOF-preview gomb az Fn gomb helyén... juajjj!! de utáltam a D70en is 4,5fps (d300on a 8fps 12sec alatt hekkelhető) 420pixelkés a fénymérőchip, 12 bit NEF-ben (kérdéses hátrány) 96% kereső, 1/4000 sec (ua., mint a fenti - mikor szalad bele az ember a "korlátba"?) 65 msec shutterlag - ez nem lehet elég rövid soha Kisebb puffer - "bigger is better"
Ami "jobb" mint a d300; olcsóbb (!) Sok mindent megkapott a d300 menüből, kisebb eltérések szépen "tálalva"(=jól eldugva) infrás távkioldó is lehet QUAL gomb (ne kelljen már a menüben turkálni, bár a 300asnál a több lehetőség miatt némileg érthető) Új D-lighting lehetőségek (Auto, extra high) Vignette kontroll (18-105höz talán?? AF-adjust lehet jobb lett volna) Új, valószínűleg hülyén egyedi távkioldó-csatlakozás, GPS csati lehet, hogy hasonlóan egyedi (?) Hosszúexpós zajcsökkentés 1/2sectől megy (D300:8sec!) videó, hihihi :)) Egyeseknek életkérdés lehet, én szeretem arra használni a szerszámot, amire való. Zenés-effektes diavetítés, mint fentebb Retouch-menüben egy csomó dolog (kérdéses, a defish parancs mennyire veszi igénybe a kis procit, ép hogy mérhető egy asztali PC-vel megdolgozott képhez a minősége) 72es bélyegkép (kérdéses, a procó milyen gyorsan firkálja ki őket) naptár (még gondolkozom, hogy mirejó) Arcfelismerő liveview-es AF, háát, ez számomra a tuti parasztvakítás kategória; kiafene fogja azt kivárni ..??
Egyébként egy D300 - D90 összevetés jó lenne. Elkezdem, aki tudja, írja hozzá, ami eszébe jut!
D90-D300-hoz képest:
- Videofelévtel AF nélkül, korlátozott hosszban, de hanggal - MultiCAM 1000 11 ponttal, 1 keresztszálas (MultiCAM 3500 DX 51/15 helyett) - 4,5fps (6-9fps helyett) - Auto ISO 1/2000s-tól (1/250s helyett, firmware-re várva...) - 100.000 expo (150k helyett, kit érdekel...) - LiveView kontraszt AF gyorsabb, de még így sem használható - LiveView face detection AF - LiveView fázisdetektálós AF nincs (D300: nem tudom, mennyire használható) - D70-80 kezelőszervek (D200-D300-D2... -féle ergonómia, kinek mi jön be) - nincs AI-gyűrű - nem időjárásálló magnéziumötvözet váz (D300: szerintem ez sem időjárásállóbb...) - MB-D80 markolat
A múltkor meglepetve tapasztaltam egy D3 + 28-70 Nikkor párost próbálgatva, hogy bizony elmászik a fókusz zoomolás közben. Úgy tudom, hogy a 24-70-é már nem.
Objektíve válogatja. A fókusz általában nem mászik el a gyútáv változásával. Ha még a rekeszt is lehet állítani, akkor pedig egész biztosan lehet találni olyan mélységélességet, ahol nem lesz gond. A zoom tuti működik video közben. :-)
Nem hiszem, hogy annyival a 16-85 alá áraznák. De legyen igazad. Egy biztos: nagyon sokan fogják választani, ha kitben is kínálják majd. Előbb-utóbb pedig kínálni fogják.
Vót egy fél évig D70-em, olyan átfolyásokat produkált néha, hogy csak na... sőt, egy olyan kép is sikeredett vele, ahol az egyik fele zöldes, a másik lilás fátyolt kapott :)))
Ha nem... Ezennel bejelentem a "Nikon Markecingeseket Levadászó Népi Front" megalakulását.
Illetve követelek egy a DSLR kategórián kívüli, LCE-DSLR (Low-Cost Edition Digital Single Lens Reflex Camera) kategóriát. (MLU nélkül félkarú óriás egy tükrös gép :(
Hogyan lehetne autofókusz? Tükörcsapkodás 24 fps sebeségel? Kontrasztalapon, de az meg rajta lesz a képen? Manuálisan lehet. Videókamerákban hogyan van?
Although you can't autofocus whilst recording movie clips, before you actually start the clip you can pre-set any of the Picture Controls, white balance, exposure compensation and so on (giving a lot of creative control over the 'look' of the movie) and the image stabilization works with VR lenses. Exposure is fully automatic in movie mode (though exposure compensation settings are honored).
There are several limitations to be aware of, however; as mentioned there's no autofocus whilst recording clips, and there is a time limit to a single clip (5 minutes for a 1280 x 720 movie, 20 minutes for others).