Nekem tetszik a gép adatlapja! Eddig D300-ban gondolkodtam de az ára miatt lehet, hogy beérem majd a D90-el. A videó módra csak úgy tekintek mint hab a tortán, nem emiatt venném meg.
A kit obitól eléggé kiakadtam én is! Marad csak a váz. Hihetetlen mennyire átgondolatlanul hozzák ki ezeket, ráadásul ebben még IF sincs.
Szia! 1-et értek veled. Magam is vártam egy olyan DSLR-re amelyik az igényeim szerinti videót csinál. Az igényeim szerint nem szükségesek a hosszú jelenetek, hanem eleve a "dramaturgiának" megfelelően rövid (3-4 másodperc) vagy kicsit hosszabb (5-10) szoktam belevágni az 1-2 percnél nem hosszabb jelenetekbe. Van egy Pana GS300-as mini DV kamerám is, de a Pana FZ18-as bridg gépemmel csinálom a videókat. 42 collos LCD tévén bőven élvezhető, nem beszélve, hogy én interenet ügyben vagyok érdekelt, oda meg még luxus is. Keresgéltem a olyan full HD kamkordereket, ami állóképeket is csinál, de a tesztképek nagy gyengék voltak, kivétel nélkül mindegyikkel. Most a megoldás a DSLR felől érkezik.
Különben én az egy eszközbe mindent bele elv híve vagyok. Lesz majd olyan DSLR/Full HD video/telefon/pda/gps kombó, amiből jelenleg csak egyik másik működik jól, a többiben erős kompromisszum kell.
A 350D-met most adtam el, mert egyelőre az FZ18 elég, de a Nikon D90 nagyon bejön, . Annál is inkább, mert az analóg korszakomban csak Nikonokkal dolgoztam, az F4-gyel fejeztem be. autó
Az alsó képen a középső, "kiszélesített" fókuszpont már megvolt a D80/200-ban is. Próbáltam, gyakorlati hasznát nem igazán láttam a normá méretű, nem olyan nagy területet lefedő fókuszponttal szemben...
www.nikon.co.jp Elektronikai alkatrészek élettartamát értelmetlen lenne megadni, ha nagyságrendekkel nagyobb mint amikorra úgyis kukába kerül az egész.
Persze, egyszer minden por és hamu lesz, de az elektronikai alkatrészek élettartama nem szokott felmerülni, mechanikailag meg semmi plusz nem történik. Az objektívek felbontása a japán oldalon pl. megvan, nem lehetetlen odanavigálni.
Mert a tapasztalatok alapján egyszer minden elromlik... Kiváncsi lennék a bővebb adatokra, mert ez így nem sok. Nem értem, a gyártók miért titkolnak el alap információkat, az objektívek felbontása is hol van megírva??
Azért a mobiltelefonnal és a kézikamerával való videózásnál jobb érzést nyújt egy SLR szerintem, én pl nagyon megszoktam a D70-emet. Arról mit gondoltok, hogy nem lesz-e érdemesebb M42-es fix nagy fényerejű objektíveket használni majd a D90-en videózás közben? Nem nagyobb felbontásúak, jobb színvisszaadásúak?
Még mindig semmi hír arról, hogy a zár/érzékelő mennyi videófelvétel után mond csődöt?
Szerintem ne nagyon vegyetek még D90-t, az első darabok általában hibásak szoktak lenni...Vaterán már láttam, hogy kínálják jó áron, de az előre fizetés és a garancia necces...
Akkorka erzekelon mar nehezebb jatszani a melysegelesseggel.
Profi HD kamerakban 2/3-os CCD van, 1.4-es csovecskevel, de nagyobb szenzorral meglenne a mozi elmenye, nem az egy ill. ket megapixelen van a hangsuly.
Én pár éve kimentem egy Faithless koncertre a Szigetre egy Mini DV kamerával. Nem tudtam őrjöngeni, mert akkor mozgott a kezmben a kamera. Mindenki baromi jól érezte magát, csak nekem zsibbadt a mozdulatlanul feltartott karom 10 perc után.... Aztán otthon megnéztem mit vettem fel.... hát kép az volt... meg recsegés... Ha ezt tudom hagyom a francba a kamerát és őrjöngök én is. Ha mész koncertre kamerázni, előtte szólj nekik, hogy csendesebben vígadjanak. :-)
De ez nem állókép, nem lehet megállítani és pixelesen belenagyítani ahogyan szokás. Egy 1 MP-es mozgóképhez bizony elég lehet a kis érzékelő és elég jó minőségű lehet a fényképezőgépen elképzelhetetlen paraméterű objektív. Mozi minőséghez meg vegyél mozit is, vagy bérelj a családi vetítésekhez :-)
Én nem csak a sztárok koncertjére szoktam kimenni. Engem érdekelnek a kis magyar együttesek is, ahol engedélyezett a fotó/videó... És ott nem lökdösnek a többiek+nem kell félnem akkora tömegtől, hogy kiégetik a ruhámat cigicsikkekkel.