Keresés

Részletes keresés

kortárs Creative Commons License 2005.01.09 0 0 389

Közben megoldottam :-)

Akkor tehát megválaszolom magamnak, hátha valakit érdekel:

 

Igen, lehet LAN-on játszani és nem kell hozzá külön verzió. Backupoltam a Steam verziót egy DVD-re, azt feltelepítettem a másik gépre, ott IS beléptem az eredeti Steam accounttal. Az egyik gépen indítottam a DeathMatch főmenüjéből egy szervert, a másik gépen meg a Steamen, a LAN szervereknél megtaláltam és felcsatlakoztam.

 

Érdekesség: neten is lehet játszani egymással párhuzamosan 1 accounttal, csak ugyanarra a szerverre nem lehet fellépni. No és kell hozzá némi sávszélesség persze, hogy ne zavarja egymást a két játék adatforgalma...

Előzmény: kortárs (384)
GeryLaci Creative Commons License 2005.01.08 0 0 388
Jó kis game-k lesznek! Lehúztam a videókat...
Előzmény: Mr_Fusion (385)
Dzsóker Creative Commons License 2005.01.08 0 0 387

Tök jó, rájöttem, hogy némi cheat alkalmazásával már az elején lelőhetjük a Wallace Breen-t (amikor vletlenül odateleportálódunk), csak az a baj az egésszel, hogy eléggé lefagy tőle a progi. :-)

Brutalis Harmonia Creative Commons License 2005.01.08 0 0 386
Köszönöm. :)
Előzmény: Dzsóker (382)
Mr_Fusion Creative Commons License 2005.01.08 0 0 385
Ugyanaz, szerintem csak rá akartak fejleszteni a Doom3-ra meg a HL2-re. Eredetileg tavaly ősszel jelent volna meg, de aztán áttették idén tavaszra.
Viszont ha tudni fogja mindazt, amit ígérnek (teljesen nyitott játékmenet, A-Life, huszon-akárhány négyzetkilométer szabadon bejárható terep, alkalmazkodó AI, stb), akkor ez nagyon durva lesz...
Megkockáztatom, összességében alázni fog mindent, ami eddig a műfajban megjelent (a HL2-t is beleértve :).

Aztán majd jöhet a You Are Empty, meg a F.E.A.R., és az FPS rajongók jelentős része szívrohamban fog elhunyi a para-túladagolástól (főleg a F.E.A.R. esetében, annak már a trailer videoja is olyan volt, hogy majd besz@rt tőle az ember itt-ott)... :)))
Előzmény: Brutalis Harmonia (379)
kortárs Creative Commons License 2005.01.08 0 0 384

Helló!

 

Tudja valaki, hogy lehet HL2-t LAN-ban játszani, ha csak 1 Steam-elt Bronz verzióm van? Megoldható, hogy felteszem mindkét gépre és úgy indítom, hogy kikerülöm az internetet?

www.steampowered.com oldalon azt írja a FAQ, hogy csak két külön-külön megvett játékkal megy.

Biztos ez?

GeryLaci Creative Commons License 2005.01.08 0 0 383
A HALF-LIFE SZTORI

 

1995

A COMBINE LEIGÁZZA A XEN BOLYGÓT

 

A Combine Birodalom megtámadja és teljes mértékben ellenőrzése alá vonja, megszállja a Xen bolygót és rabszolgasorba taszítja az őshonos fajt. A Combine egy igen fejlett technológiát használ a Xeniánok megsemmisítésére. Ez igazából nem pusztítja el őket, hiszen egy hibridizációs program segítségével az adott bolygó domináns faját – ez esetben a Xen értelmes lényeit, a vortigauntokat – egyesítik egy különleges eljárás folytán, amelynek végeredménye a Combinehoz végsőkig hű Super Solider.  Késöbb ezek a katonák elárasztják az egész bolygót. A Combine azonban nem csak ezt az egy eszközt használja céljai eléréséhez. Minden esetben megvesztegetik a leigázandó és rabszolgasorban tartandó faj vezetőit, akik ezáltal a népet irányítva a Combine akaratának megfelelően fog irányítani.  A Xenek esetében ez a kollaboráns vezető Nihilanth – habár az közel sem biztos, hogy Nihilanth maga a Xen fajhoz tartozik e valóban. A Föld esetében Wallace Breen az az áruló, aki együttműködik a megszálló erőkkel.

 

A Földre visszatérve: Gordon éppen ledoktorál a MIT-en. Ezután rögtön abba a Blac Mesa nevű helyre kerül, ahol igaz, még csak kis mértékben és apró eredményekkel, de mégis figyelemreméltó teleportációval kapcsolatos kísérletek folynak.

Eli Vance és Dr. Kleiner felügyelete alatt már számos sikeres próbát végrehajtottak, Gordon megérkeztekor éppen kristályokat próbálnak visszateleportálni és élő szövetet szeretnének szerezni egy Xen nevű bolygóról.

A kutatások egyre reményteljesebb eredményeket szülnek.

 

2000

A BLACK MESA INCIDENS

 

Kezdetét veszik azok a sajnálatos események, amelyek végül az egész emberi faj bukásához fognak vezetni. Érdekes módon az eseményláncolat elindítója éppen Breen, bár azt sajnos már nem sikerült kiderítenünk, hogy a majdani helytartó egészen pontosan mikéé és hogyan keveredett a történetbe, mindjárt a legelején.

 

Gordon támogatója.

A Half-Life első részének egyik nyitó jelenetében az olvasható, hogy „Támogató: Ismeretlen”… A titokzatos támogatót csak G-man-ként ismerhetjük meg, aki  mintha előre látná a majdan bekövetkező eseményeket és ő az, aki Gordont a teszt tartályba vezeti.

A Black Mesa Gordon első nem egészen hivatalos küldetése.

Sikerül megölnie Nihilanth-ot, felszabadítja Xen-t a Combine rémuralom alól, egyuttal fel is hívja a Birodalom figyelmét a Földre… A Vortigauntok ismét szabadok lettek, ám a Combine felfigyel Gordonra és a Xen-i portál segítségével felfedezik a tudós szülőbolygóját is. A Combine terv gyorsan megszületik: Le kell igázni a Földet…

A balszerencse folytán Gordon küldetéseinek végeztével sajnos nem szakadt meg a kapcsolat a Xen és a Föld között, így a Combine nyugodtan használatba veheti a nyitott portálokat.

 

Gordon, a lekötelezett: A Half-Life végén G-man választási kényszer elé állítja Gordont: Ezen túl vagy neki dolgozik, vagy pedig meghal.  A következő részből adódik a legikus feltételezés, hogy a tudós végül is elfogadta a rejtélyes férfi érdekes állásajánlatát. Miután a döntés megszületett, Gordon egy különleges, az időt lassító stáziskamrába kerül, ahonnan csak akkor jöhet ki, ha szükség van rá…

 

2002

PORTÁL-VIHAROK

 

Black Mesa a kiindulópontja annak a szörnyűséges és óriási, gyűrűzésnek, melynek során a Xenről a lehető legkülönbözőbb létformák kerülnek át a portálokon keresztül a Föld városainak közvetlen közelébe. Ilyenek a headcrap-ok, amelyek amolyan csúszómászó lények és szinte elárasztják a bolygót. A kezdeti pánik tökéletes, globális káoszba torkollik.

Óriási népvándorlás veszi kezdetét, tömegek hagyják el a veszélyessé váló külvárosi övezeteket, a belvárosokat pedig szögesdrótokkal vágják el az egyre idegenebbé váló külvilágtól. Az emberiség teljes mértékben ezekbe a teljesen elzárt városokba szorul, eközben az idegen lények egyre inkább megfertőzik a bolygót.

Ekkor jön el a Combine ideje.

 

2004

A Combine invázió/ A 7 órás háború

 

 

 

A nyitva hagyott Xen-Föld teleportkapkat felhasználva óriási inváziós flottával érkeznek meg a Föld térségébe, és azonnal megkezdik a teljes inváziót. A Combine pontosan azt a technikát használja itt is,amely a Xen esetében egyszer már bevált. Ezuttal az emberi DNS-t kombinálják a saját technikájukkal.

A Combine haderő Citadelláknak nevezett központjai minden városban megjelennek, látszatra mintha csak a földből nőttek volna ki. Ezek a központok adnak helyet a fegyver és járműgyártásnak, vagyis a katonai utánpótlásnak is.

 

Az ember-Combine háború közben új, közös ellenség ütötte fel a fejét. Ezek a Xenről átteleportálódott lények voltak, amelyek bármilyen más életformát megtámadtak és nem tartoztak a Combine által ralt és irányított fajokba. A headcrap lények bárkire rátámadtak.

A felszabadított vortigauntok a bosszúvágytól vezérelve csatlakoznak az emberi ellenálláshoz, hogy segítsék a Combine elleni harcot.

 

A háború mindazonáltal csak 7 óra hosszat tartott, ennyi idejébe került a Combinenak a Föld teljes lerombolása. A teljes behódolást követően a Black Messa egykori igazgatója, Dr. Wallace Breen vezetésével kezdhették meg az újjáépítést a kiszolgáltatott földlakók. Mindezen felül Breen rendelkezik a Combine helyi Overwatch alakulatával is, amely egyfajta rendfenntartó erő. Következésképpen Breen lett a faj-specifikus vezető, akár annak idején Nihilanth a Xen-en.  Ő az, aki mintegy propaganda-szerüen az embertársainak hazudva tagadja az emberi faj rabszolgaságát és folyamatosan a Combine-apcsolat nem létező előnyeiről beszél.

Az emberiség nagy része elpusztult. A túlélők a vidéki körzetekbe menekülnek a Combine elől. Csupán apró lázadó csoportok jelentik az ellenállást…

 

A városokat hamarosan átnevezik. A megmaradt lakosság ezen túl olyan városokban él, mint City1, City2, City17, City27, stb. Eze mindegyike felett az a Combine uralkodik, amely egyre inkább erősíti jelenlétét a Földön.

 

 

2004

A COMBINE OVERWATCH FELEMELKEDÉSE

 

Wallace Breen a City 17 Citadella legfelsőbb emeletéről irányítja a lázadó csoportok elleni, megsemmisítő hajszát. Tervei részét képezi, hogy a legkülönbözőbb pszichológiai fogásokkal meggyőzte a megmaradt városok lakosságát arról, hogy a Combine hatalomátvétel igazából az emberiség legbecsesebb érdekeit szolgálja. Valójában a propaganda ellenére sokan jól tudják, hogy Breen szónoklatai egytől egyig hazugságok és a Combine kapcsolat csakis egy elnyomó rendszer megtestesülése. Breen talán a legelején még elhitte, hogy a Combine csak jót akar az emberiségnek azzal, hogy a Portál-viharok ideje alatt a városokba rendezte a megrémült emberiséget, így védve meg a túlélőket a Xenbéli szörnyektől.

 

De vajon miért árulta el Breen immár végérvényesen az emberiséget?

Breen idővel valószínűleg megértette, hogy a Combine egész egyszerűen rabszolgasorban akarja tartani az emberiséget, mégpedig örökre. Miután számára igen fontos volt a saját életének biztonsága és kényelme, így alkut kötött. Ő megteremti a feltételeit annak, hogy a Földre biztonságosan megérkezzen a Combine Overlord, ezután ő távozik a bolygóról egy Combine átjárón keresztül. Amíg az Overlord meg nem érkezik, le kell vernie a lázadókat, felhasználva a Combine-ember hibrid erőket, ezzel is megtermtve az új Combine otthon előfeltételeit.

 

2004

A COMBINE ELKEZDI A MUKÁT

 

 

Legelőször a légkör átalakítását tűzik ki célul. A végeredmény az lesz, hogy az emberi lények csak igen nehezen lesznek képesek belélegezni a levegőt. Az Air Exchange Program a Combine Overwatch egyik fő célkitűzésévé válik. Másodsorban létrehoznak egyfajta csírátlanító területeket, amelyek feladata az emberek terméketlenné tevése. Törvénybe iktatják, hogy senki nem hozhat létre utódokat, így egyértelmű, hogy a Combine az emberiség gyors kihalására játszik.

Folyamatosan csökkentik a vízellátottságot, ezzel összhangban megkezdődik az óceánok kiszárítása is.

Mindezen műveletek világossá teszik, hogy a Combine egy új faj számára kívánja otthonossá tenni a Földet.

 

2010

A LÁZADÁS /HALF-LIFE 2/

 

Az emberek lázadásában való részvétele Gordon első hivatalos küldetése, illetve immár a második olyan feladat, amelyet a rejtélyes G-man irányítása alatt hajt végre.

G-man kiveszi Gordont a lassított idő kapszulából, hogy új feladatot adjon neki.

Gordon továbbra is sikerrel csusszan át a Combine ellenőrzései között. Feladata, hogy kapcsolatot teremtsen az elszigetelt városok különböző ellenálló csoportjai között és ezzel egy egységes, az eddiginél jóval nagyobb lázadást robbantson ki.

City 17-ben teljessé válik a káosz, Breen és az Overwatch dühödten próbálják leverni az egyre inkább kibontakozó forradalmat. Természetesen megnövelik a Combine katonák jelenlétét az utcákon. A lázadásból a Xeniek is kiveszik a részüket az emberek oldalán. G-man, ez az igen rejtélyes férfi néha feltűnik és mintha személyesen is segíteni akarná a küldetésünket…

 

2010. A COMBINE OVERWATCH BUKÁSA

 

A Half-Life 2 végén Gordonnak sikerül minden olyan feladatot megoldania, amellyel G-man megbízta.  Megsemmisül a Combine City17-béli főhadiszállása.

Az kiszámíthatatlan, hogy a Földi Combine csapatok hogyan reagálnak a Citadella pusztulásának tényére, az azonban biztos, hogy nagy lesz a tanácstalanság, hiszen megszűnt az állandóan parancsokat osztó központ, nincs vezetőség, így a rend helyreállítására sincs semmiféle utasítás. A Combine helyi csapatainak minden valószínűség szerint egyezkedésbe kell bocsátkozniuk a lázadókkal. A bosszúra éhes földlakók lassan minden egyes Combine katonát megölnek.

Gordon teljesítette a küldetését, így visszatér a lassított idő kapszulába és ott várja a következő feladatot.

 

De mit tesz a Combine birodalom?

Nos, vagy vissza kell térniük a még mindig működő Xen-teleportkapukon  át a Földre egy megerősített inváziós haderővel, hogy visszaállíthassák az uralmukat és folytathassák terraformáló munkálataikat, vagy fel kel adniuk a Földért vívott küzdelmet.

Minden valószínűség szerint a Combine nem tűri az ellenszegülést és újabb támadást fog intézni a bolygó ellen. A nagyhatalmú és önmagát legyőzhetetlennek valló birodalom nem nyugodhat bele a kudarcba.

A Combine-birodalom nem semmisült meg. Képes arra, hogy a multidimenzinális kapukon keresztül még több katonával árassza el a Földet. Ez a birodalom természetéből adódóan terjeszkedésre törekszik és kegyetlenül lerohan más világokat.

 

Mik Gordon érdemei?

Véget vetett a Combine uralomnak, immár másodszorra fújt port a birodalom szemeibe. Megmutatta az emberek harckészségét és egyértelművé tette, hogy a Combine korántsem olyan legyőzhetetlen, mint amilyennek elsőre mutatkozott.

Az emberiség ismét visszanyerte a szabadságát –egyenlőre…

 

De vajon miért Gordont szemelte ki magának G-man?

Jó kérdés. A dolgok csak úgy megtörténnek. G-man valószinüleg egy csillagközi lázadó mozgalom emberszerű tagja, aki minden alkalmat kihasznál arra, hogy borsot törjön a Combine-birodalom orra alá. Ez a Lázadó Szövetség már jóval a Half-Life 1 eseményei előtt is harcban állt a Combine-val és hihetetlen technológiával rendelkezik, amellyel például az időt is képesek manipulálni. Esetleg maga G-man hívta fel a figyelmet a Földre, ezzel elvonva a Combine figyelmét más, számára sokkal fontosabb eseményekről. Gordon alkalmasnak tűnt egy ütőképes ellenállás vezetésére, hiszen ne feledjük, egyszer már felszabadított egy fajt a Combine uralom alól, a Xeneket.

Ő tűnt a legmegfelelőbbnek egy újabb, a Combine elleni harc sikerre vitelében…

Dzsóker Creative Commons License 2005.01.08 0 0 382
Előzmény: Brutalis Harmonia (381)
Brutalis Harmonia Creative Commons License 2005.01.08 0 0 381
Bocs, de meg tudnád írni a címet? (G-portál) Köszönöm.
Előzmény: Dzsóker (380)
Dzsóker Creative Commons License 2005.01.07 0 0 380
G-man a főnökünk, naná, hogy velünk van. Nem olvastad a teljes HL-sztorit a G-Portálon? Elég sok homályos dologra fényt derít...
Előzmény: TSL16b (378)
Brutalis Harmonia Creative Commons License 2005.01.07 0 0 379
Ez a S.T.A.L.K.E.R ugyanaz, amit meg negy eve lattam hirdetni, hogy nemsokara jon, vagy a masodik resz? Ha ez ugyanaz, igencsak elhuztak a dolgot, nem?
Előzmény: GeryLaci (373)
TSL16b Creative Commons License 2005.01.07 0 0 378
:) Király! Azért lehet, mert a labda valószínűleg "velünk van", hogy ne okozzon sérülést. G-man is velünk van, mert pl. a létrehozott npc_antlionguard elég csúnyán nekiesik... :)
Előzmény: Dzsóker (377)
Dzsóker Creative Commons License 2005.01.07 0 0 377
Oké. akkor legyen udvar. Egyébként a labdával egész jól le lehet foglalni a ravenholmi zombikat is.  Körbeállják és ütik, mint állat. :-)
Előzmény: Jorus (375)
nazabiker Creative Commons License 2005.01.07 0 0 376
Én ott a labdával meg a ládákkal Alyx-et célóztam, hátha ráugrik a "kutya", de minden lepattant róla:)
Előzmény: Dzsóker (374)
Jorus Creative Commons License 2005.01.07 0 0 375
Terem? :-)))
Előzmény: Dzsóker (374)
Dzsóker Creative Commons License 2005.01.06 0 0 374
Feltűnt már vkinek, hogy abban a teremben, ahol a robotkutyával labdázgatunk, van egy kosárpalánk? Nekem még eddig nem sikerült beletalálni...
GeryLaci Creative Commons License 2005.01.04 0 0 373
S.T.A.L.K.E.R interjú

Hölgyeim és Uraim! Itt van az, amire mindannyian vártunk! A GSC Game World volt olyan kedves és lehetőséget adott nekünk arra, hogy a rilízhez egyre jobban közeledve (jóvanna, jóvanna) megcsinálhassuk velük ezt az interjút, miután bejglivel már jól belaktunk. Kezdjük tehát ezzel az új évet, hajrá 2005!

HC.Gamer: A fejlesztés elhúzódásával a játék egyre nagyobb rajongótáborra tett szert. Milyen érzés olvasni, hogy mindenki a Ti játékotokról áradozik? Az így megnőtt elvárásoktól nem tartotok kicsit?

Oleg Yavorsky: Kétségkívül nagy nyomás alatt vagyunk :) Ettől független viszont jó tudni, hogy rengeteg ember figyel minket és jó olvasni a pozitív visszajelzéseket tőlük. Erre van szükségünk, ez segít abban, hogy csináljuk azt, amit csinálunk.

HCG: A képek egyik legnagyobb hangulati elemét az elhagyatott, üres lakóházak képezték. Nemrég azonban megjelent a Half-Life 2 és ugyanezzel a hangulati elemmel büntetett mindenkit. Nem bosszant titeket, hogy megelőztek ezzel?

OY: Természetesen egy kicsit zavar, hogy megelőztek minket a Valvés srácok, de úgy érzem, hogy hangulatában a mi játékunk lesz jobb eme szempont alapján. A Valvésoknak legalább 2-3 alkalommal meg kéne látogatniuk Csernobilt, hogy egyáltalán fel tudják dolgozni a hely hangulatát. Mi pedig pont ezt fogjuk a játékosoknak adni: olyan hangulatot, melyet a S.T.A.L.K.E.R.T. leszámítva csak akkor élhetsz át, ha elmész Csernobilba.

HCG: Amúgy mit gondolsz a Half-Life 2-ről? Sokak szerint nagy vetélytársra leltetek a személyében. A S.T.A.L.K.E.R.-t majd össze lehet hasonlítani vele?

OY: Nem szeretném összehasonlítani a két játékot, nagyon eltérnek egymástól. Persze mindkettő FPS és a Half-Life 2 természetesen egy kemény ellenfél. De nem ijedünk meg tőle! Még rengeteg fel nem fedett lapunk van a tarsolyunkban. Párat ugyan már felfedtünk (nonlineáris játékmenet, nyolcféle befejezés, míg ezekkel ellentétben a Valve gyermeke igencsak egysíkú). Rengeteg más feature van még, ami összehasonlíthatatlanná teszi a két programot és remélem, hogy ezzel majd egyetértetek Ti is, ha majd játszotok a S.T.A.L.K.E.R.-rel. Amúgy pedig a Half-Life 2 egy nagyszerű játék, azt hozta, amit elvártunk tőle. Most viszont, hogy megjelent, már csak rajtunk a sor, hogy befejezzük mi is a magunk projektjét aztán lássuk, hogy kié a jobb. Mindenki készenlétbe!

HCG: Hogy tetszett a Doom 3? Sokan nem ezt várták tőle...

OY: Személy szerint jobban vártam a Doom 3-at, mint a Half-Life 2-t. Az első néhány pályát nagyon élveztem, egészen újszerű hangulattal és játékélménnyel bírt. Aztán viszont a játékmenet elkezdett ismétlődni és egyre kiszámíthatóbb lett. Végig csak ugyanolyan sötét folyosókon kellett bandukolni és a fizika sem volt már az igazi. Mindettől független a motor nagyon jó lett és alig várjuk, hogy más program alatt is láthassuk.

HCG: A S.T.A.L.K.E.R. miben hasonlít az 1979-es Tarkovszkij filmre? Mit gondolsz a filmről amúgy?

OY: Főként a film adta a legtöbb inspirációt a programunk készítése során. Ugyanazt az atmoszférát, félelmetességet és bölcseleti hatást akartuk belerakni a játékba. A film az egyik legjobb szovjet horrormúvi szerintem!

HCG: A program mesterséges intelligenciájáról hihetetlen dolgokat lehet olvasni...

OY: Ez volt a legnagyobb kihívás számunkra. Megtölteni élettel egy hatalmas terepet ráadásul úgy, hogy az a játékos cselekedeitől független is működőképes legyen...nem volt egyszerű. De minimális esélyeink ellenére mégis véghez vittük. Az élet szimulálásával nemcsak a S.T.A.L.K.E.R.-t szeretnénk egyedivé és kihívóvá tenni, hanem meg szeretnénk reformálni az FPS műfaját is.

HCG: A játék hivatalos honlapján van egy felhívás, miszerint a játékosok készíthetnek szörnyeket és a legjobbak bekerülnek a teljes verzióba. Milyen munkák érkeztek be eddig? Van olyan, ami tényleg helyet kap a játékban?

OY: A "Monster Ball" contest visszhangja fergeteges volt! Az volt a feladat, hogy mindenki, aki részt szeretni venni a kiírásban, kreáljon egy szörnyet, rajzolja le, írja le a szokásait, mutassa be hol él stb. A legjobb tíz koncepciót jutalommal illettük, a győztes kreatúrát pedig adoptáltuk a játékba. Körülbelül 500 szörnyet kaptunk a játékosoktól! Annak azonban még inkább örültünk, hogy egytől-egyig alapos, igényes munkák érkeztek be. Remélem el tudjátok képzelni milyen érzés volt levezetni a versenyt! Nem volt könnyű kiválasztanunk a nyerteseket, de végül sikerült és ugyan rajtuk kívül másnak nem tudtunk adni semmit, de ezúton is meg szeretnénk köszönni, hogy részt vettek. A hivatalos honlapon megtalálhatjátok a győztes szörnyet, Snorkot.

HCG: Miért döntöttetek úgy, hogy a cooperative módot kiveszitek a programból? Nincs esély arra, hogy a későbbiekben mégis (mondjuk egy patch formájában) belerakjátok?

OY: Jobbnak láttuk inkább a többi multiplayer módot fejleszteni/javítgatni. Sajnos elég sok probléma merült fel a cooperative mód létrehozásával kapcsolatban. Persze ez nem jelenti azt, hogy a későbbiekben nem próbáljuk meg mégis belerakni a S.T.A.L.K.E.R.-be :)

HCG: Milyen a PC-s játékok helyzete Ukrajnában? Az illegalitás mennyire van jelen?

OY: Az ukrán játékpiac nagyon PC orientált. A kalózkodás ellen már folynak a harcok, de igencsak esélytelennek tűnik az, hogy megszűnjön. Viszont annak örülünk, hogy mostanában az emberek inkább fizetnek többet csak, hogy lokalizált verzióval játszhassanak. Szóval, kezdjük észrevenni a fényt az alagút végén :)

HCG: Mit tesztek meg azért, hogy a S.T.A.L.K.E.R.-t ne lehessen majd feltörni?

OY: Azt kell mondanom, hogy manapság sajnos bármit fel lehet törni. Persze mi mindent el fogunk követni, hogy a kalózok munkáit a lehető legjobban megnehezítsük. Ez természetesen azt jelenti, hogy a legjobb másolásvédelemmel fogjuk felruházni a játékunkat.

HCG: Kérlek árulj el egy eddig fel nem fedett információt a játékkal kapcsolatban! :)

OY: *A válasz GSC titkosszolgálata által módosítva.*

HCG: Hány cédén jelenik majd meg a játék és mikor?

OY: 2005 májusában szándékozzuk kiadni a S.T.A.L.K.E.R.-t. Még nem százszázalék, de nagyon úgy néz ki, hogy három cédén fog érkezni a program.

HCG: Melyek lesznek azok a jövőben megjelenő FPS-ek a S.T.A.L.K.E.R. mellett, melyekre szerinted érdemes lesz odafigyelnünk?

OY: Én a Battlefield 2-t és az új Unrealt várom a legjobban.

HCG: Jártál már valaha Magyarországon? Ha igen, merre és mit gondolsz kis hazánkról?

OY: Eddig csak a budapesti repteret sikerült meglátogatnom pedig már nagyon régóta tervezem, hogy bejárom az országotokat. Talán a S.T.AL.K.E.R. után sort tudok rá keríteni ;-). Budapest nagyon híres a szépségéről mifelénk. Magyarország nagyon híres a kiváló italairól és ivási szokásairól, fura nyelvéről nem is beszélve. Ja, és nálatok van a legkirályabb zenei fesztivál, a Sziget! Remélem egyszer felléphetek majd a bandámmal :)

HCG: Végezetül szeretnél még valamit üzenni az olvasóinknak?

OY: Mivel az év végét ért, úgy gondolom, hogy itt az ideje az olvasóknak sikerekben gazdag és boldog újévet kívánnom! Sok szerencsét mindannyiótoknak! Tegyétek az ujjaitokat keresztbe és kívánjatok valami jót - a következő év ugyanis játék szempontból kifogástalan lesz... :)

HCG: Köszönjük az interjút és sok sikert!

vizihulla Creative Commons License 2005.01.04 0 0 372

jó, ezek alapján amit írtál tuti megveszem

Előzmény: Mr_Fusion (370)
nazabiker Creative Commons License 2005.01.04 0 0 371
Most vagyok az Entanglement fejezet végén(?) a blokkk aljában, amikor az automata gépágyúkkal kell megvédenem magam és jönnek a combine-ok ezerrel. A kis szemetek fellökdösik a gépágyúkat, ahogy én szoktam:)
Mr_Fusion Creative Commons License 2005.01.04 0 0 370

Már amennyire a HL2 realisztikus... :)

 

Egyébként 2 nagyon jó dolog van a Deus Ex-ben.

Az egyik, hogy a skillek és nano beültetések segítségével úgy építed fel a karakteredet, ahogy neked tetszik, különböző harcmodorokra és problémamegoldó módszerekre tudsz berendezkedni (közelharc, lopakodás, orvlövészkedés, stb).

A másik pedig, hogy egy-egy terület/feladat megoldásában hatalmas szabadságod van, jöhetsz-mehetsz a mapen, tetszőleges sorrendben veheted fel a harcot az ellenfelekkel (vagy nem, ha pl. találsz olyan útvonalat, ahol el lehet kerülni nagy részüket; vagy egy elrejtett belépési kódot valahol, amivel be tudsz menni egy egyébként kinyithatatlan ajtón, ilyenek), hátbatámadhatod őket amerről nem számítanak rád, az a lényeg, hogy valahogy végrehajtsd az aktuális feladatot.

A +1 meg az, hogy több elágazás is van a történetben, és attól függően, hogy az egyes helyeken hogy döntesz, a továbbiak kicsit másképp fognak alakulni. A végcél persze nagyjából ugyanaz lesz (bár a befejezésre is van három különböző lehetőséged), de a játék közben hozott döntéseidtől is függ, hogy milyen úton jutsz el odáig.

(A +2 meg a zenéje, valami eszement jól el vannak találva az egyes területek aláfestő zenéi, a Hong Kong Theme-et annyit hallottam, hogy az életben nem fogom elfelejteni többet.. :)

 

Szerintem a Deus Ex sem sokkal sci-fisebb, mint a HL2, csak ott az informatikára/nanotechnikára (meg az emberi mohóságra és hatalomvágyra) helyezték a hangsúlyt, a HL1-2 teleportálós-gonoszföldönkívülis felállásával szemben, viszont az is egy eléggé lepusztult, széthullóban levő világban játszódik (és ami külön érdekes hangulatot ad, hogy gyakorlatilag mindig éjszaka van, pedig több napon át zajlik a történet), bár az okok mások.

Előzmény: vizihulla (368)
Mr_Fusion Creative Commons License 2005.01.04 0 0 369

Igen, ha jól rémlik, egy réz(?)fogantyús esernyő az alap fegyver a They Hunger-ben, azzal lehetett jól agyalni a zombikat a templomkertben... :)))

 

Olyan modot láttam párat, amiben általában minden lépésedbe bele tudsz halni... :) Igen bosszantó dolgokat tudtak összehozni egyesek.

De konkrétan azt, amit mondtál, nem, bár valahol van még egy fél cd-nyi, amit anno letöltöttem, de azóta se volt időm kipróbálni.

Előzmény: Jorus (367)
vizihulla Creative Commons License 2005.01.04 0 0 368

Meg nem jatszottam a Deus Ex-el bar csak jo kritikat olvastam rola.

Ami kisse visszatart tole, hogy tulzottan sci-fi jellegunek tunik, inkabb

kedvelem a realisztikusabb jatekokat.

Előzmény: Mr_Fusion (366)
Jorus Creative Commons License 2005.01.04 0 0 367

Amikor pajszer helyett esernyővel mész? :-D

 

Azt a modot láttad, ami meglehetősen zavaros, érthetetlen, általában minden lépésedbe bele tucc halni? Minden fekete-fehér, kicsit Cube fílingje van.

Előzmény: Mr_Fusion (366)
Mr_Fusion Creative Commons License 2005.01.04 0 0 366

Érdekes, hogy a hangulatos játékok között a Deus Ex-et senki nem említette (igaz, csak ketten szóltak hozzá a témához, de akkor is... :).

 

Akinek tetszett Ravenholm, annak ajánlom a They Hunger című HL1 total conversion modot (az egyik legjobban kidolgozott, és leghosszabb single player mod, amit HL1-hez valaha csináltak).

Nagyon para, én mikor először jártam Ravenholmban, tiszta They Hunger utánérzésem volt (szerintem onnan vették az ihletet hozzá), az is ilyen zimbes-zombis ijesztgetős, de a sztori szerint úgy az 1970-es évek környékén játszódik, és inkább olyan klasszikus horror jellegű.

Érdemes megnézni, ha valaki akar borzongani egy jót, és emléxik még, hol van a HL1-e... :)

iboru Creative Commons License 2005.01.04 0 0 365
Köszi a segítséget!

A -CONSOLE-os indítás, és a pálya restart valóban segít. És az a fránya A.I. Disabled is megszűnt. Persze ezt már előtte orvosoltam máshogy.
Előzmény: vizihulla (361)
GeryLaci Creative Commons License 2005.01.04 0 0 364
A beszaratós kategóriában a Clive Barker's undying a leg figyelemreméltóbb darab de a HL2 ravenholm-os pályája is valóban irtó para...Ja és az AVP1 és 2-ről se feledkezzünk meg!
Dzsóker Creative Commons License 2005.01.03 0 0 363
Ha jól emléxem, ott be kell menni egy szobába, és beszélni egy pasassal egy térkép előtt. Ha hozzád került az infó, sztem fel kell, hogy húzzák azt a zsilipet. Egyébként szvsz érdemes kipróbálni a cheat-eket is, nincs nagyobb élmény annál, mint kérni egy kocsit pl. a börtön közepén... :-)
Előzmény: iboru (359)
nazabiker Creative Commons License 2005.01.03 0 0 362

Szerintem a játék végigjátszási idejét minimalizálni olyan, mint a hangnyomás-versenyek: számomra érthetetlen, hogy mi benne a lényeg. Én szeretem kiélvezni a játékot, beleélni magam a karakter világába, sőt, néha egy-egy érdekes helyzetet kipróbálni más megoldásokkal is. Végigrohanva ezt nem lehet.

Pár hónapja alig dolgoztam valamit a munkahelyemen, mert találtam egy windoom nevezetű progit, ami fel tudta használni a domm1 és doom2 wad-fileokat. Ablakban, opengl futattóval. A grafika persze maradt a régi, de legalább nem kellett 3 cm2-es pixeleket nézegetnem:)

Előzmény: Slyforce (357)
vizihulla Creative Commons License 2005.01.03 0 0 361

próbáld meg így elindítani:

halflife2.exe -console

 

elivleg utána már tekernie kéne azt a zsilipkaput

 

 

Előzmény: iboru (359)
Jorus Creative Commons License 2005.01.03 0 0 360
A map újraindításával szokták orvosolni console-ból, de nem mélyedtem el a témában, lévén nem vagyok érintett, csak szép. :)
Előzmény: iboru (359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!