Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Én az a fikázó ember vagyok, aki csak fényképről látta ezt a gépet, de az is sok volt! Az eredetit igaz, működésképtelenül, de jó párszor szemügyre vettem. Lehet csendes a futása, meg atomerős a modell, de hiányoznak a tipikus Gyík vonások róla, és a honlapjukon lévő fotóról ítélkezem. A forgóváz imitáció egyenesen borzalmasan sikeredett, és a gép orra is jócskán hagy kívánnivalót, az íveléseket hiányolom az alsó mellgerenda feletti kiugró homlok részen, és ugyanez a felső kiugró részre is vonatkozik! Plusz még pár apróság. Ha valaki modellt épít jó ajánlatos ha megnézi az eredetit is. Pláne ha kisebb vagyont kérnek egy ilyen jellegű modellért.
Nyugodtan megkövezhetsz, de egy Fuggerth Csörgő sokkal kidolgozottabb! :D Nekem ez a véleményem, persze lehet hogy másnak tetszik. :)
A kunszigeti kiállításon volt egy működő BYG-féle M63. Tény, hogy nagyon csöndes volt a futása, emlékezetem szerint illetékesek azt mondták, hogy ROCO NOHAB hajtás van benne...
Ahha : D nyár végéig kész szeretném, hogy legyen, de ez az alkatrészbeszerzéstől függ. Megpróbálom csíkos műhelynél, mert azt írja a honlapján, hogy vannak régi gützold alkatrészei, hátha van szergely forgóváz, alváz
Hát nem tudom, te mit látsz, én öntőforma nyomát látom, nem 1mm-es réseket. Ilyet drótból hajtogatni? Durva lenne! Én láttam már élőben. Szerintem jól néz ki.
Köszi! A BYGmodell féle M63 néhány részlete nekem sem tetszik. A szellőzőablakok szegélyén látszik, hogy drótból van meghajlítgatva, mert a találkozásoknál van néha 1mm rés is. Futása nem tudom milyen, állítólag majdnem Roco színvonal. Én inkább építek magamnak, minthogy kiadjak néhány vagyont érte.
A BYG Modell M63-ast nem nehéz megelőzni! Persze ez az én véleményem, de annak a modellnek köze nincs az eredeti géphez! Némely részlete azt az érzetet kelti bennem hogy pénteken 15:30-kor készült. :D
Az a kérdésem, hogy RoLa BSc kísérővagon (Hungarokombi) alapjául alkalmas-e a Sachsenmodell 14290 Bcm vagonja? (Nem vagyok járatos a témában, így nézzétek el, ha butaságot kérdeztem.)
Köszi, megnézem! Ha akarod, rakok fel a kasztniról képeket, de ez egy réti műgyanta öntvény csak. Még nincs egyébként készen, mert csinosítgatom, festem majd.
Szerintem a börze topikban hirdetve is találsz M62 alvázat kaszni nélkül 10000 Ft körüli összegért, valamint ez egy biztos kiforrtnak mondható konstrukció, leszámítva az hogy néha kicsit billeg menetközben. Viszont egy Lima egymotoros, egy forgóvázas hajtás, vagy a Piko Br 130-as univerzális forgóváza nem egy Gyík alá való! Szerintem. Később megbosszulhatja magát egy rosszul megválasztott hajtás.
Képeket lehetne látni a kaszniról? Vagy még az nincs készen?
Igen M63-ast építek. Jó ötlet a szergely, de én azt 10.000 ft alatt nem kapok, és én annyit szánok max. az átalakítandó mozdonyra. Majd holnap körülnézek a lángban, hátha kapok valamit. Kössz a segítséget!
Beszállok a játékba! Nos... Ha jól értettem egy M63-ast akarsz építeni? Annak megfelelő alvázat nem fogsz találni szerintem! Vagy a forgóvázak közötti távolság, vagy a forgóvázon belüli távolság nem fog stimmelni! Leginkább egy Gützold/Roco Szergejt tudok ajánlani annak a forgóvázon belüli (2100mm) tengelytávja pont akkora mint az UFC forgóvázaknak, amilyen a Gyíkok alatt is volt. De a Szergejnek sem jó a forgóváz távolsága! Úgymond el kell tolnod a kettőt, megnövelni a köztük lévő távolságot, a kardánokat meghosszabbítani. Én egy prototípus Gigant alá tervezek hasonló attrakciót a közeljövőben.
A Br 151-et felejtsd el ahogy van, mert az M63-as forgóváza még csak nem is hasonlít rá!
Keresek fuggerth M41-es forgózsámolyához fogaskerékáttételt a két meghajtott tengejjel!"csak a fogaskerekek és a két meghajtott kerék kellene".Mindössze csak egy forgózsámolyhoz kellenének.Ha netán véletlenül valakinek akad és reális áron meg is válna tőle azt nagyon megköszönném és nagyon hálás lennék érte.
Szia cssz74! Szóval pontosítanál, hogy melyik mehano mozdonyra gondoltál? A 130-as az a Ludmilla? Nem mozgok annyira otthonosan a külhoni mozdonyok típusaiban. Ajánlottak nekem valamilyen amerikai mozdonyt nekem már, de ott nem volt rendben minden, mert a forgóvázak közti táv nem volt pontos, de egyébként minden más igen. Nekem eddig a 151-es tűnt a legjobbnak, igaz, hogy ott valamelyik tengely távolabb van a forgóvázon belül, mint a másik (akár a gigantoknak) Kössz a segítséget előre is!