Viszont úgy gondoltam ha már szervízben áll, meg kéne csináltatni a 120 ezres szervízt, ami márciusban lenne aktuális. 10% kedvezménnyel kaptam egy 82 ezres ajánlatot klímatisztítás és pollenszűrőcsere nélkül. Ami benne van: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő, hűtőfolyadék, fékfolyadék, gyertyák és 2 év mobilitás garancia. Mit gondoltok?
Nem hiszem , hogy jó ötlet lenne a világításról venni áramot, ott nincsenek akkora áramok. Azért egy szivargyújtó aljzatba dug az ember elég nagy fogyasztókat is.
Erről egyébként egyszer Donibcsi hosszasan elmélkedett vagy itt vagy az orrmotor fórumon.
Én a középkonzoli aljzattól vezettem hátra biztos ami biztos, az tuti úgy van méretezve, hogy adott esetben pár száz wattos fogyasztót is kibír, de azért még én is beraktam egy biztosítékot neki.
Első dolgom volt ezt megcsinálni mert a hűtőládának kellett a delej a csomitartóban. Én egész egyszerűn nem is gondoltam rá, hogy nincs benne mert előtte a Fabia Combiba volt és nekem ez volt a természetes. Így a két napos autót rögtön meg hackeltem és beépítettem, szépen a küszöbborításban és az anyósűlés alatt van elvezetve nem is látszik sehol.
Üdv a skodások között. Pár hete nekem volt ilyesmi problémám. Nekem a központi zár hülyéskedett. A következő történt: időnként nem zárt le a központi zár. Amikor megnéztem akkor kiderült, hogy a bal hátsó ajtót valamiért nem zárta le és ezzel párhuzamosan hibát jelzett (LED a bal első ajtóban, a hibajelzést és jelentését lásd a kezelési útmutatóban) A riasztót (gyári) élesítette de a visszajelző hang nem szólat meg és az indexek sem villantak fel. Nyitáskor körbe kinyitotta a kocsit és villant is duplán ahogy kell. A hiba sűrűsödni kezdett azután állandósult, viszont azt is észrevettem, hogy a tanksapka fedele sem nyílt ki.
Nézd meg, hogy a tanksapka reteszelése kiold-e. Kicsit feszegesd meg a felső hátsó sarkát, ha a reteszelés nem fogja akkor egyszerűen ki tudod nyitni.
Ha a reteszelés nem old ki akkor nézd meg az ajtókat hátha neked is hasonló hibád van mint nekem. A megoldást itt találod.
Ha a retesz ragadt be akkor egy hosszú csavarhúzóval viszonylag könnyen betolhatod a helyére amíg csak tudod (a kaszni festésére vigyázni!!!) utána kicsit feszegetve kinyitható a fedél és megkenheted a reteszt valami nem öregedő kenőanyaggal. (bezár->befúj->kinyit->visszatol->ismétel amíg nem működik)
Próbáld meg le-fel, jobbra-balra mozgatni, hátha még 1x kinyílik. Nekem is volt ilyen gondom, asszem a szervizben nyitották ki és fújták be WD40-el, azóta nem ragadt be (3 éve).
Tanksapka fedél nyitógomb? Ezen tán meg kell nyomni a tankfedélt a bal oldalán és kipattan. A tulaj szerint legalábbis, és én is így nyitottam először. Lehet valami félreértek.
Mechanikusan is ki lehet nyitni. Ha van a kocsihoz kezelési könyved, benne van. Be kell nyúlni a kocsi belsejében a tank nyitószerkezetnél és kézzel is el lehet tolni azt a kis rudazatot amit egy motor mozgat amikor megnyomod a tanksapka fedél nyitó gombját. Csak igy tudom elmagyarázni :-)
Sziasztok! Friss Skodás vagyok, kb. 1 hete vettünk egy 2005ös 1,4 Ambiente Octaviát. Eddig teljesen meg vagyok elégedve vele, viszont van egy kis probléma: a tankfedél nem akar nyílni. Hideg? Feszegetni még nem próbáltam. Láttam hogy már más is kérdezte itt a fórumban, de ha jól láttam választ nem kapott. Van valami ötletetek hogy mivel próbálkozzak? A választ előre is köszi!! Üdv: Tyt
Szerintem nem büntethető ha ezzel közlekedsz, mert szabályos. Talán 2006-ban módosították a KRESZ-t. Összesen 2x21W elöl és a négy mutató a műszerfalon világít. Ez sokkal kisebb energiaszükséglet, mint a tompítottal felkapcsolódó minden más. Amit utálok, hogy folyton villognak a szembejövő okostojás autósok. (Gondolom ködlámpának nézik.)
Szerintetek reális a 30%-kal kisebb áramfogyasztás, ha csak így világítok? Xenonlámpám van, azt is kímélném így.
Add ossze: nem vilagit a 4 helyzetjelzo (20W), a ket rendszamtablaizzo (10W), a muszerfalvilagitas (1W). A menetjelzonek is alacsonyabb lehet a fogyasztasa, mint a xenonnak.
De ha a kerdes arra vonatkozik, hogy mennyi uzemanyagot fogsz megsporolni igy -- hát, talan 2-3 decit... 1000 (ezer) kilometerenkent :-)))
Amugy a xenon kimelese nem nagy szam: a gyari izzok gyakorlati elettartama 5-7 ev, 130-180 ezer kilometer. A csereizzok nem veszesen dragak, a markas, OEM izzok 7-10 ezer forint korul elerhetoek.
Jól gondolom-e, hogy lakott területen kívül nappal (nem korlátozott látási viszonyok között és nem autópályán) szabályosan közlekedek úgy, hogy csak a nappali menetjelző lámpám világít, tehát a hátsó helyzetjelzők nem (a flém, a villogtatás és mutogatás megelőzése érdekében: ez nem a ködlámpa és nem is sufnituning)? A nappali menetlámpa a gyújtással együtt kapcsol be (ha akarom), de a hátsó lámpák nem világítanak vele együtt.
A KRESZ így rendelkezik a forgalomban részt vevő járművek kivilágításáról:
44. § (1) A forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
(2) A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a segédmotoros kerékpárt helyzetjelző lámpákkal és tompított fényszóróval kell kivilágítani.
...
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Büntethető-e, ha a hátsó helyzetjelzők nem világítanak, csak elöl a nappali menetlámpa, ha egyszer ez a gyári beállítás ezzel a világítási móddal?
Szerintetek reális a 30%-kal kisebb áramfogyasztás, ha csak így világítok? Xenonlámpám van, azt is kímélném így.
2011 tavaszától minden új autón kötelező lesz a nappali menetjelző lámpa.
Azt nem mondtam hogy nem kellett kiásnom.. ;) De utána el tudtam vele indulni... :-) (Durva, ahhoz hogy az ajtaját kinyissam, előbb lapátolnom kellett. a kerekek közepénél feljebb volt a hó... Egy ötven év körüli fenyőt ki is döntött gyökerestül.. :-()
Skoda Octavia II. kezelési utasításban azt olvastam, hogy a kombik csomagterében 12 Voltos csatlakozóaljzat található. Tudja-e valaki, hogy a sedan változatokban is megtalálható ennek az aljzatnak a vezetéke? Ha igen, akkor hol és milyen színű vezetéket kell keresni?
Az én autómra un. kis-weltauto garancia van, ami azt jelenti hogy a kereskedés vállalta a garit. Ők azt mondták, ez garanciás hiba lesz. A weltauto csak a legközelebbi szervízig szállít, ami jelen esetben Szekszárd. Viszont én Székesfehérváron vettem az autót. Még nem találták ki mi legyen, hogy elvigyék Szekszárdra az autót és ott megcsinálják, vagy ők maguk elviszik fehérvárra. Majd holnap hívnak... Aztán lehet a munkahenger szart be, ki tudja.
Érdemes előtte megkérdezni, hogy van-e egyáltalán weltautó garanciád. Az enyém is elméletileg egy olyan kocsi amit a weltautón keresztül vásároltam és a hirdetésben szerepelt, hogy weltautó garanciával. Azután tavaly, amikor nem voltam megelégedve a tempomattal és élve a gyanúperrel, és ismerve a szerencsémet, úgy általában... megkérdeztem a wltautót, hogyan is megy ilyenkor a javíttatás. És nagyon meglepődtem!!! Azt mondták a weltautónál, hogy nem rendelkezik a kocsim garanciával, mert a kereskedés nem fizette be a weltautónak a garanciális alapba az átalányt.
Ennyit a "levetett céges" autókat érő kritikákról: ha Átlapolgár Józsi BP-en megy a kocsijával 5 év alatt 50ekm-t, gyerkőcökkel, bevásárlással stb., sokkal jobban leamortizálja azt, mint én a 140ekm alatt.
Nyilvan tisztaban is vagy vele, hogy az eseted az a bizonyos kivetel, ami a szabalyt erositi.