Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Pv sineket csak gyüitőktől vagy kereskedőtől tudsz venni pl a vaterán elég borsos áron.
Én csináltam 10 x 5 mm alu szállból és 10 mm vastag metamid lapból kivágott talpfákkal csavarozva , az igaz hogy nincs sin formája de a vonat szépen fut rajta, ha érdekel irj és küldök részletes leirást.
Gyerekkoromban mindig vágyakozva néztem a Kálvin téri játékbolt kirakatában az alkatrészek tablóját.Ma az akkori árak százszorosával is elégedett lennék.:)
Gyerekkoromban még megvolt az egész doboz, mára csak 3db sín, mozdony és 2 kocsi maradt a szekrény alján. 30 éve még működött a mozdony :) Gondoltam felteszem ide, hátha érdekel valakit.
Érdekes megoldás a súlypont alacsonyabbara helyezésének és így a kanyarokban való kisiklás esélyének csökkentésére. Ólom nehezék a kaszni aljára szépen "befaragva". Sajnos csak az egyik oldali lett meg. A mozdony egy barátom nagyapai garázstakarítása során került elő.
Szia Roglin, nem tudom milyen browser-t használsz, de nekem egy ideje gondjaim lettek az Int.Explorer-es feltöltéssel. Aztán átálltam egyéb okok miatt is Firefox-ra, s azóta minden müködik rendben. Üdv! S.
Nagyon hálás lennék, ha esetleg még próbálkoznál a Märklinnél valamikor, ha az időd engedi majd. Hátha sikerül kicsikarni belőlük információt. Sajnos a magyarországi végpontnál maximum csak olyan érne célba aki nagyon jóban van a Deákkal...
még annyit a témához, hogy a tegnapi negatív válaszra azért röviden és udvariasan "hőbörögtem" egy kicsit, hogy legalább az elutasítás okait megírhatták volna. Most erre is megjött az udvarias válasz, hogy hiába igen régi a történet, de akkor sem mondhatnak semmit, ez a vállalati irányelv.
Lehet, hogy ők is a Közlekedési Múzeummal állnak kapcsolatban... :))
amiben tudok, abban szivesen, örömmel segítek és sajnálom, hogy ez most eredménytelenül alakult, de nem ez volt az utolsó próbálkozás.
Ez csak az elsö "formális" megkeresés volt az internetes kontaktportálon keresztül, bár jeleztem, hogy a levelem egy "cégtörténettel" foglalkozó kollégának szól. Aztán, hogy eljutott-e hozzá, vagy sem, az már nem derült ki, az is lehet, hogy csak "elkaszálta" a kérdést egy túlbuzgó apparatcsik. Pedig kell lennie gyári "történésznek", muzeológusnak, mert mióta megint jobban megy a cégnek, azóta sokat invesztáltak a teljesen ujjáalakított gyári múzeumba, élményparkba is.
A következö lépés az "informális" megkeresés lesz, csak ehhez kicsit több idö kell, de ha lehetöség adódik, akkor dolgozom ezen is.
Csatlakozom az előttem szólóhoz! Én személy szerint külön is köszönöm neked az utánajárást, fáradozást!
Egyetértek Sanyival (BE200), lényegében hasonló a véleményem ami a Tóth Märklinnel kötött szerződését illeti...
Itt a vasfüggöny innenső oldalán nagyívben tettek arra, hogy egy nyugati cég termékét lekoppintották-e vagy jogtalanul használtak-e fel játék licenceket -lásd Lemezárugyár számos termékét. Szinte minden játéknak volt Német vagy Japán megfelelője, eredetije. Konkrétan olvastam, hogy hivatalosan kimentek a magyar cégek vezetői a nemzetközi játékvásárra, vettek egy-egy darabot a számukra érdekesnek tűnő játékokból, haza hozták, itthon szétszedték és elkészítették a méretek alapján a terveket a szerszámok legyártásához és gyártották... Volt, hogy csak hasonló litográfiával, de volt olyan is amikor a megtévesztésig hasonlított még a színezés is. Néhány példa: Lendkerekes krokodil- Gama, Hullámvasút, Tolató mozdony, Közlekedési játék -amin a két kis autó és egy busz megy pályán - Technofix, a Csengős mozdony eredetije pedig Japán stb.
Ki foglakozott volna egy kisiparos állításával, hogy milyen szerződése van vagy nincs egy nyugatnémet céggel...?
Itthon senkit nem zavart a dolog, Märklinnek meg akkoriban talán tudomása sem volt róla, szerintem csak a gyűjtők révén tudnak egyáltalán Tóth Lajosról utólag... És egyébként sem exportálhattak Magyarországra -akárcsak a többi nagy nyugati játékgyártó-, így valószínűleg még ha tudtak is róla, akkor sem tettek semmit. Vagy ha tettek is, a Magyar hivatalok nem foglalkoztak vele hiszen itthon hivatalosan ment a "másolás" nagy cégeknél is mint azt az iménti pár példa is ékesen bizonyítja. Így valószínűleg egyszerűen szemet hunytak felette a kintiek is mivel a bevételük sem több sem kevesebb nem lett a fentiek okán...
hát megjött a Märklin rövid, de igen-igen szép, udvarias szóvirágos válasza, amelynek sajnos az a lényege finoman kifejezve, hogy ezügyben a Märklin sem kíván semmit sem nyilatkozni. OK, az üzlet titok az üzleti titok, lehet ennyi év után is köti még öket valami, vagy vannak még folyó ügyeik, de akkor legalább erre utalhattak volna.
Na ennyit erröl, meg a Märklinröl. Talán nem teljesen véletlenül alakult ez a játékvonatos dolog úgy nálam, hogy lehet kicsit jobban érzem magam a játékvonatos világ Märklin keritésének a külsö oldalán. A kutatásaid során szerzett negatív tapasztalataidon sem nagyon csodálkoztam, vannak nekem is negatív élményeim a "Váczi utcából", de ... vagy jót vagy semmit.
Sajnálom, ennyire futotta. Talán valakinek, "aki nem az utcáról megy be a Märklinhez" mint én, annak egyszer több szerencséje lesz. Vagy esetleg kellö ellenértéket tud kínálni az infókért a történet magyar végpontján.