Keresés

Részletes keresés

NovGabor Creative Commons License 2019.06.27 -1 0 4261

Valaki tud olyat aki foglalkozik szereléssel  felújítással , de  minőségit  nem házibarkácsolást ?  

Elöre is köszi 

 

NovGabor Creative Commons License 2019.06.25 0 0 4260

Köszönöm közbe lett sínem

Előzmény: jenő1954 (4257)
NovGabor Creative Commons License 2019.06.25 0 0 4259

Helló ! milyenek  ? 

 

Előzmény: karikaV43 (4258)
karikaV43 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 4258

Nekem van sínem eladó.

Előzmény: NovGabor (4256)
jenő1954 Creative Commons License 2019.06.24 0 0 4257

Heló !

Pv sineket csak gyüitőktől vagy kereskedőtől tudsz venni pl a vaterán elég borsos áron.

Én csináltam 10 x 5 mm alu szállból és 10 mm vastag metamid lapból kivágott talpfákkal csavarozva , az igaz hogy nincs sin formája de a vonat szépen fut rajta, ha érdekel irj és küldök részletes leirást.

 

Üdv : Jenő

Előzmény: NovGabor (4256)
NovGabor Creative Commons License 2019.06.23 0 0 4256

Helló

PV Síneket hol lehet kapni ,vagy gyárt még valaki ebben a méretben   ? Mivel lehet helyettesíteni  ?   

Várom az ötleteket  !!  

 

Cavill Creative Commons License 2019.06.21 0 0 4255

Szia Ádám, nagyon klassz montázsok, nagyon tetszenek, gratulálok!

Üdv! S.

 

Előzmény: Nagyadamka (4254)
Nagyadamka Creative Commons License 2019.06.21 0 3 4254

Üdv mindenkinek!Programajánló: Múzeumok éjszakája Miskolc fűtőházban 2019.06.22.-én szombaton. Séta a villamosmozdony és dízelmozdony javító területén: V43, V46, BDV, Ganz eg, Taurus, Bz, M28, M43, M44, M47, M41, M61 (NoHab) M62, mászókák (mindegyikbe be lehet menni). Légoltalmi óvóhely, kis gőzös stb. Ki-és bejárat Miskolc Kinizsi u. 21 felől. Látogatható d.u.14:00-tól este 22:00-ig. Belépés ingyenes!

pv-vonat Creative Commons License 2019.06.03 0 1 4253

PV Pannónia mozdony összerakandó komplett, kivéve áramzedő (a két motor működik, tisztítandó).

+3 személyvagon .

A mozdony az igen ritka III. szériás vagyis megvan a hosszú korlát furatta de már rövid korlát van benne.

A kocsikapcsolók nem eredetiek olyanok mint az Előre típusé.

( csere is érdekel, Tóth-féle vasútikocsikra értékegyeztetéssel ) Ár: 89.000ft

06-30-kilenc-517-890

József Gábor Papp Creative Commons License 2019.06.01 0 0 4252

Gyerekkoromban mindig vágyakozva néztem a Kálvin téri játékbolt kirakatában az alkatrészek tablóját.Ma az akkori árak százszorosával is elégedett lennék.:)

Előzmény: pv-vonat (4251)
pv-vonat Creative Commons License 2019.05.26 0 0 4251

Új topic a PV oldalon: http://pv-vonat.mlap.hu/gallery/26402621/renderimages/26400985/kepek

Alkatrészként árult darabok.

MP210 Creative Commons License 2019.05.25 0 0 4250

Kedves PV Barátok!

 

Mindenkinek köszönöm a segítséget a nosztalgia "ELŐRE" projektemhez mind mozdony, mind kocsik, sínanyag, kiegészítők és trafók vonatkozásában!

 

Egy rakoncás kocsi és egy működő Pannónia mozdony továbbra is érdekel ha van valakinek eladó!

pv-vonat Creative Commons License 2019.05.19 0 1 4249

Érdekes "padláslelet". Az Előre személykocsik eredeti-kék sohasem összerakott kasznik.

Az alvázuk házi-gyártása vmikor elakadt...

Ide teszem fel az eladó részeit a csomagnak :https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9221184

Ha érdekel vmi ne írjatok. Hívjatok fel: 06-30-kilenc-517-nyolc-90  Nem minden eladó ami a képen látható.

 

pg54 Creative Commons License 2019.05.15 0 0 4248

Csak viszonyításként:

1971-ben egy 12 db-os teljes kör vágány (3 sínes) 120 Ft volt Tóthnál.

Előzmény: pv-vonat (4246)
jgyurka Creative Commons License 2019.05.15 0 0 4247

Szia! Szerintem a 848- az árát jelölheti, a 80'as években kerülhetett a dobozra egy kereskedésben.

De ettől függetlenül szép és értékes darab, gratulálok!

Előzmény: pv-vonat (4246)
pv-vonat Creative Commons License 2019.05.14 0 1 4246

 

Szép állapotú Tóth-féle átalakított PV1, eredeti dobozában.

A tetejére talán maga Tóth úr írta rá ,hogy "átalakított".

A 848 nem tudom mit jelenthet.

Nem hiszem ,hogy az ára lenne hiszem egy komplett dobozos Előre készlet 600ft volt akkor.

K711 Creative Commons License 2019.05.14 0 0 4245

Kedves Cavill!

 

Beállítottam az adatlapon az e-mailt, köszönöm az észrevételt!

 

Üdv.:

 

István

Előzmény: Cavill (4244)
Cavill Creative Commons License 2019.05.10 0 0 4244

Email nélkül nehéz lesz kommunikálni...

K711 Creative Commons License 2019.05.10 0 0 4243

Kedves PV vasút barátok!

 

Gyerekkoromban még megvolt az egész doboz, mára csak 3db sín, mozdony és 2 kocsi maradt a szekrény alján. 30 éve még működött a mozdony :) Gondoltam felteszem ide, hátha érdekel valakit.

 

 

 

 

 

Üdv.:

 

István

karikaV43 Creative Commons License 2019.05.04 0 0 4242

Ez a próbaterem,nem a nappali :)

Előzmény: Nagyadamka (4218)
Zoli1949 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 4241

Szia!

Okoskodásnak tűnik, de a fénykép alapján egymás alatt két ólom lemez látszik Szerintem ezért nyugodtan eloszthatod két felé és jobb lesz a terhelés.

Üdv: Zoli

Előzmény: pv-vonat (4240)
pv-vonat Creative Commons License 2019.04.30 0 0 4240

Érdekes megoldás a súlypont alacsonyabbara helyezésének és így a kanyarokban való kisiklás esélyének csökkentésére. Ólom nehezék a kaszni aljára szépen "befaragva". Sajnos csak az egyik oldali lett meg. A mozdony egy barátom nagyapai garázstakarítása során került elő.

...ma már szépen fut...:)

Cavill Creative Commons License 2019.04.29 0 0 4239

Szia Roglin, nem tudom milyen browser-t használsz, de nekem egy ideje gondjaim lettek az Int.Explorer-es feltöltéssel. Aztán átálltam egyéb okok miatt is Firefox-ra, s azóta minden müködik rendben. Üdv! S.

Előzmény: Roglin7 (4238)
Roglin7 Creative Commons License 2019.04.29 0 0 4238

Szia Sanyi!

 

Igen, egy ehhez hasonló reklámtükörről és névjegykártyákról akartam képet csatolni, de hiba üzenetet kaptam (hiba: IO) minden próbálkozásnál... :(

 

Üdv.:

R.

Előzmény: BE200 (4230)
Roglin7 Creative Commons License 2019.04.29 0 1 4237

Szia Cavill!

 

Nagyon hálás lennék, ha esetleg még próbálkoznál a Märklinnél valamikor, ha az időd engedi majd. Hátha sikerül kicsikarni belőlük információt. Sajnos a magyarországi végpontnál maximum csak olyan érne célba aki nagyon jóban van a Deákkal...

Az eddigieket is köszönöm!

 

Üdv: R.

Előzmény: Cavill (4235)
Cavill Creative Commons License 2019.04.25 0 1 4236

Sziasztok,

 

még annyit a témához, hogy a tegnapi negatív válaszra azért röviden és udvariasan "hőbörögtem" egy kicsit, hogy legalább az elutasítás okait megírhatták volna. Most erre is megjött az udvarias válasz, hogy hiába igen régi a történet, de akkor sem mondhatnak semmit, ez a vállalati irányelv.

 

Lehet, hogy ők is a Közlekedési Múzeummal állnak kapcsolatban...  :))

Üdv! S.

Előzmény: Cavill (4235)
Cavill Creative Commons License 2019.04.25 0 1 4235

Sziasztok,

 

amiben tudok, abban szivesen, örömmel segítek és sajnálom, hogy ez most eredménytelenül alakult, de nem ez volt az utolsó próbálkozás.

 

Ez csak az elsö "formális" megkeresés volt az internetes kontaktportálon keresztül, bár jeleztem, hogy a levelem egy "cégtörténettel" foglalkozó kollégának szól. Aztán, hogy eljutott-e hozzá, vagy sem, az már nem derült ki, az is lehet, hogy csak "elkaszálta" a kérdést egy túlbuzgó apparatcsik. Pedig kell lennie gyári "történésznek", muzeológusnak, mert mióta megint jobban megy a cégnek, azóta sokat invesztáltak a teljesen ujjáalakított gyári múzeumba, élményparkba is.

 

A következö lépés az "informális" megkeresés lesz, csak ehhez kicsit több idö kell, de ha lehetöség adódik, akkor dolgozom ezen is.

 

Üdv! S.

 

 

Előzmény: Roglin7 (4234)
Roglin7 Creative Commons License 2019.04.25 0 1 4234

Szia Cavill!

 

Csatlakozom az előttem szólóhoz! Én személy szerint külön is köszönöm neked az utánajárást, fáradozást!

 

Egyetértek Sanyival (BE200), lényegében hasonló a véleményem ami a Tóth Märklinnel kötött szerződését illeti...

Itt a vasfüggöny innenső oldalán nagyívben tettek arra, hogy egy nyugati cég termékét lekoppintották-e vagy jogtalanul használtak-e fel játék licenceket -lásd Lemezárugyár számos termékét. Szinte minden játéknak volt Német vagy Japán megfelelője, eredetije. Konkrétan olvastam, hogy hivatalosan kimentek a magyar cégek vezetői a nemzetközi játékvásárra, vettek egy-egy darabot a számukra érdekesnek tűnő játékokból, haza hozták, itthon szétszedték és elkészítették a méretek alapján a terveket a szerszámok legyártásához és gyártották... Volt, hogy csak hasonló litográfiával, de volt olyan is amikor  a megtévesztésig hasonlított még a színezés is. Néhány példa: Lendkerekes krokodil- Gama, Hullámvasút, Tolató mozdony, Közlekedési játék -amin a két kis autó és egy busz megy pályán - Technofix, a Csengős mozdony eredetije pedig Japán stb.

Ki foglakozott volna egy kisiparos állításával, hogy milyen szerződése van vagy nincs egy nyugatnémet céggel...?

Itthon senkit nem zavart  a dolog, Märklinnek meg akkoriban talán tudomása sem volt róla, szerintem csak a gyűjtők révén tudnak egyáltalán Tóth Lajosról utólag... És egyébként sem exportálhattak Magyarországra -akárcsak a többi nagy nyugati játékgyártó-, így valószínűleg még ha tudtak is róla, akkor sem tettek semmit. Vagy ha tettek is, a Magyar hivatalok nem foglalkoztak vele hiszen itthon hivatalosan ment a "másolás" nagy cégeknél is mint azt az iménti pár példa is ékesen bizonyítja. Így valószínűleg egyszerűen szemet hunytak felette a kintiek is mivel a bevételük sem több sem kevesebb nem lett a fentiek okán...

 

Üdv:

R.

Előzmény: Cavill (4232)
BE200 Creative Commons License 2019.04.24 0 1 4233

Szia Cavill !

Szerintem, mindannyiunk nevében mondhatom, köszönjük utána járásodat. 

 

Röhejes a Marklin. Üzleti titok ? Ugyan már, Tóth úr, 30 éve meghalt. 

Nem fegyvereket gyártott/másolt, hanem játékokat. 

Szerintem, nem volt semmilyen megállapodás. 

Tóth úr, jó üzleti érzékkel betöltött egy piaci rést. 

A Marklin, semmit nem tudott tenni elenne. 

Talán, nem is akart, ezzel is csak a termékei voltak/vannak reklámozva. 

"Gyűjtői körökben még Nyugat-Európában is mindmáig híresek a korabeli játékkészítő és -kereskedő Tóth Lajos kézműves Märklin-másolatai." 

Ennek tükrében, marketing oldalról akár jó is lehetne/lehetett volna a Marklinnak, ha felvállaná. 

De tényleg úgy tünik, ez soha nem fog már kiderülni.

 

Üdv, Sanyi

 

Előzmény: Cavill (4232)
Cavill Creative Commons License 2019.04.24 0 1 4232

Szia Roglin,

 

hát megjött a Märklin rövid, de igen-igen szép, udvarias szóvirágos válasza, amelynek sajnos az a lényege finoman kifejezve, hogy ezügyben a Märklin sem kíván semmit sem nyilatkozni. OK, az üzlet titok az üzleti titok, lehet ennyi év után is köti még öket valami, vagy vannak még folyó ügyeik, de akkor legalább erre utalhattak volna.

 

Na ennyit erröl, meg a Märklinröl. Talán nem teljesen véletlenül alakult ez a játékvonatos dolog úgy nálam, hogy lehet kicsit jobban érzem magam a játékvonatos világ Märklin keritésének a külsö oldalán. A kutatásaid során szerzett negatív tapasztalataidon sem nagyon csodálkoztam, vannak nekem is negatív élményeim a "Váczi utcából", de ... vagy jót vagy semmit.

 

Sajnálom, ennyire futotta. Talán valakinek, "aki nem az utcáról megy be a Märklinhez" mint én, annak egyszer több szerencséje lesz. Vagy esetleg kellö ellenértéket tud kínálni az infókért a történet magyar végpontján.

 

Üdv! S.

 

 

Előzmény: Cavill (4229)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!