Hát igen, ez magért beszél. Fantasztikus atechnika - és pesze az alkalmazó is:-) Remélem előbb utóbb csatlakozom, a Raynox megvan, de a Pana Fz-30 erre nincs felkészítve:-(
Egyre jobban tetszik nekem ez a technika és érik az elhatározás, a következő gép alapfunkciója legyen a focus stacking. (Sokba fog ez nekem kerülni, de tényleg megéri, ha összevetem az én fisfókuszú képeimmel)
Tanulságként feltehetnétek egy két sorozatot, ha nem is mind a 10-20-at, de az első/középső/utolsót egy jól sikerült kép mellé.
Méghogy nem döglött:-)) Vagy ez a skorpiólégy afféle Alien-mutáns?
Egyébként irigylésreméltóan jók a képek és a két ledes lámpa megmozgatta a fantáziám (mivel egy profi ledes körlámpa, vagy vaku a pénztárcámat mozgatná - ha nem lenne üres)
Én a CHDK 'continuous mode' bracketingjét néztem (bár én magam csak a HDR miatt, magát a CHDK-t amúgy csak a gyorsított felvétel gépbe integrálására raktam fel egy kicsi Canon SX220-ra, mivel addig egy másik gépen külső időzítővel készültek ilyenek), ez a módszer csak annyit igényel, hogy sorozat módba legyen rakva a gép. Akár a sima sorozat, akár a testreszabható időzítő (x mp után n db kép) alkalmas rá, bár utóbbi inkább HDR-re jó, mivel az nálam max. 10 képet ad, a sorozat meg megy, amíg a gomb le van nyomva. A 'continuous mode' bracketing beállításainál pedig előre megadható, hogy időt, rekeszt, fókuszt variáljon, mennyivel, milyen irányba. Így nem kellenek scriptek sem. Ja, néztem, volt, aki írta, hogy neki override újra bekapcsolás miatt az egész előtt mégegyszer be kell mennie a menübe - én úgy gondolom, ha MF módban ki van kapcsolva az az AF-es rásegítés (nem teljesen értem, egyáltalán mi a fenéért szól bele AF MF-be, ha nem akarjuk), akkor nem kellhet az sem.
Idős fotóstársam barkácsolta, a napokban lett kipróbálva. Az látszott, hogy a fénye fehérebb, mint a napé. A kemény árnyékokat nagymértékben lágyította.
Én nem fotóztam vele, Az Ő fotóit a jövő héten fogom meglátni.
Viszont a fókuszálásnál nagy könnyebbséget jelentett a képen látható támasztó állvány. A növényeknél, a szél okozta mozgás kivédhető vele. Igaz, ez egy plusz cipelést jelent, de megéri magunkkal vinni, mert eredményesen használhat.
a kezelessel van a gaz. mindenfele menukben kene allitgatnom, mikozben a fixalt fokuszt kell tartani felig lenyomott expogombbal. igy igen nehezkes a kezelese. :)
Először én is azt hittem csak élettelen rovarokról lehet f.sorozatos képet készíteni. :) A neten rengeteg példa mutatja, hogy ez nem így van.
Az utóbbi hetekben legtöbbször, úgy tudtam fotózni, hogy azt a növényi részt, amelyen a rovar volt, lemetszettem és egy csipesszel rögzítettem egy állványon. Ez lehetett egy virág, hajtás, vagy csak egy levél.
Azt a rovart kellett megtalálni, amelyik ezt elviselte. :) Nem lehetetlen! Sokat kell kutatni, keresni.
Az a tapasztalat, hogy hüvös, esős idöjáráskor erre nagyobb az esély.
Nekem ez a módszer bejött. Így sikerült fotózni pirregő tücsköt (21. hsz.), szitakötőt (13. hsz.), bivalykabócát (19. hsz), lepkéket, poszméhet, többféle méhet, poloskát, stb.
Csak elkezdeni nehéz, azután egyre jobban belejön az ember. :)
Köszi Szalkó! Olvastam régebben is a fotozzos cikket, már akkor felkeltette az érdeklődésemet. Na mármost olyan izgő-mozgő rovarkákról mint darázs, méhek hogy a manóba sikerült összehozni ilyen képeket? Még a butabogár is mászkál...tegnapi szellőben még csak egy normál éleset is nehéz volt összehozni dongókról:)