Aki szereti ezt a garázst, illetve bánná a megszüntetését itt leírhatja az érveit! Valamint szedjük össze -lehetőleg fotókkal- a tőlünk "elvándorolt" buszokat és megszüntetett(Alvállalkozósított) viszonylatainkat.
Csak pár észrevétel,mert hétről hétre jobban teljesítesz,mint egy meós.Gondoltam segítek egy picit:
"- 3. ajtó csapódik"-miért nem javítottad meg?Nem nagy szám,végácsin megoldható.
"- plusz a tömérdek hiba, amit 1 karika alatt nem tudtam felfedezni."-akkor honnan tudod hogy van még?Fő az optimizmus
"- "Ellenőrizze a féket, a motort & a fülkevezérlőt" üzenet. (Utóbbinál letilt, váltó üt. Valószínűleg, mert a műszerfal nem illeszkedik. Mindössze 2 csavar a dolgok megoldása...)"-igen,valószínű...
"- 4. ajtó felső pereme elakad a vezetőben"-szakszerű megfogalmazás egy ilyen profitól.Egyébként mit keres ott a vezető?Elöl van a helye. "- utastéri kábel takarók lazák"-igen,tudniillik azok nem csavarozva vannak,hanem a két szélén sínszerűségek találhatók,és azok tartják ott.Előfordul az ezredik levétel után,hogy kikopnak kicsit,és lazulnak.
"- 1. ajtó jobb szárnya lassú"-na ez még egyszerűbben orvosolható,mint az előző ajtóhiba,tessen akkor kicsit javítgatni,ha már mint mondtad a műszak nem dolgozik...
Annyira jó hallani,olvasni amikor a dilettantizmusának hangot ad egy kívülálló,aki le meri tenni a nagyesküt,hogy ért hozzá...
Bocs ha bántó voltam,ígérem nem válaszolok többet.
Nézd. Ha már így kezded, hogy olyan munkát keresel a cégnél, ami nem megerőltető, akkor a bkv-t nagy ívben kerüld el. A jegyellenőrök is sokat dolgoznak valamint az összes utas rajtuk veri le minden benne felgyümlemlett feszültségét, és még nem is keresnek túlzottan jól. Ilyen kérdésre nem lehet mit mondani. Nem tudja senki, hogy téged mi érdekel, milyen végzettségeid vannak, stb. A BKV.-nál eléggé sokrétű az álláslehetőségek köre.
Srácok! Egy "szakmaibb" kérdésem lenne: Nálatok a busz ágazatnál hogy van az adatmentés? Van a villamosnál hasonló rendszer, hogy van menetregisztráló, a regisztrátumot kiveszik,és értékelik, vagy valami más van?
Szerintem ha lehet, akkor hagyj fel ezzel a témával is, szintúgy mint a MÁV és a villamos terén.
Azért a MÁV-nál és a Villamos ágazatnál is eléggé sokféle munkalehetőség van.
Azt megértem hogy nem tetszett, de szerintem jó szakma mind a kettő. Csak nem mindegy milyen területen végzel munkát, fogalmazhatnék úgy is, hogy nem mindegy hogy a f***nak melyik végén vagy? Szerintem Te a rossz oldalán lehettél.
Neked a busz ilyen szintű műszaki állapotához semmi az ég egy adta világon semmi közöd nincs.
Amit Te felsoroltál, azok között van egy olyan indok is, ami által a busz szét tudna szakadni alattad?
Attól hogy nem működik az ABS, attól még ugyanúgy megállok neked szakadó hóesésben, sőt még korábban is, mint Te ABS-szel. Mert a járművezetőnek a lábában van az igazi ABS. Amikoris elkezded a lábaddal pumpálni a féket.
Ez a baj, hogy neked semmilyen hivatásos jogosítványod nincsés azt sem tudod miről beszélsz, de azért mondod az írtózatos baromságaidat. Kérdezd már meg a haverodat, akihez a 7-esre ki szoktál járni, a volvok bejövetele előtt hogyan állt meg a 280-assal meg a 435-össel? Vagy talán decemberben lefeküdt mint egy medve a téli álmára és csak márciusban jött ki a garázsból? Legalább a szerencsétlen kollégát ne alázd meg ennyire.Közben elárulom neked, hogy a 114 db Ikarus 412-esből és a fenntmaradó 405-ösökben évek óta nem működik se az ABS se az ASR. Mégis minden autóbusz leközlekedett mindegy téli havas napon.
Egyszer menj ki a Hungaroringre, a csúszópályára mint kivülálló és nézd meg hogyan is állnak meg a BKV-s 260-assal vagy 415-össel.
Majd menj át a személyautós oldalra, és nézd meg hogyan állnak meg ABS-szel. KB 2x akkora lesz a féktávolság, mint a busznál, amiben nincs ABS.
Határozottan örülök hogy inkább kihagytad, mert lehet hogy egy-két kolléga már a sírjában feküdne, míg Te büszke kennél arra, hogy megmentetted az FLR-703 homlokfalát.
Már értek mindent. A korod és a hozzászólásaid milyensége mindent elárul.
Amúgy: nem tudom mennyire vagy ismerős az ikarus 412-es típus terén, de abban is van ABS. De azt aki száraz úton élettre tudja kelteni, az egy állat.
Én nekem eddig minden oktató azt mondta, hogy mivel utasokat szállítunk, így az utasok épségének a megóvása is az én feladatom. Függetlenül attól, hogy Volvot, 415-öst, felújított 412-est vagy öreg, szakadt 260-assal vagyok. Mivel: Lehet hogy most újdonságot fogok neked mondani, de: az autóbuszt ha összetöröm, ki lehet javítani, vagy maximum leselejtezik. Nagyon kevés helyzetet tudsz előteremteni, hogy én vagy bárki is satuféket nyomjon az utasokkal teli vagy csak félig tömött buszon. (Kivéve ha autóbuszról, vagy nagyobb járműről van szó). Mivel nem tudod éppen ki kapaszkodik az autóbuszon!
Én még akkor is inkább elviszem a balhét, ha bevágsz elém egy autóval és ABS-sel megállsz előttem. Mert ugyan az autódból emlék sem fog maradni, de az utasaim akkor is egyben fognak leszállni az autóbuszomról. És itt van a lényeg. Nem hinném, hogy lenne a hivatásos járművezetők között olyan ember, aki jobban féltené a buszát, mint az utasokat.
Tegyük fel, hogy én satuféket nyomok előtted, míg Te is satuféket nyomtál, hogy nehogy összetörd az autóbuszt. Én ugye be voltam kötve, ha direkt csináltam, akkor elmegyek a helyszínről és soha nem fogsz megtalálni (mert ilyenkor csak az utasokra koncentrálsz) stb.
Te nálad 3-an kifejelték az előttük lévő kapaszkodót, valamint 2 utas elhasalt a Földön, köztük egy terhes kismama. Ha történt haláleset, Te szépen bemész a sittre, egy életre elveszik a jogsidat és egy életre szóló emléked lesz, miután kiszabadultál. Meghalt miattad 3 ember.
Vagy totálkárosra töröd a kocsimat, összetöröd a frissen fényezett Volvo autóbuszt és mindenki 1:1-ben leszáll a buszról majd megköszönik, hogy túlélték és mindenki hazamegy. Ezekután a rendőrség kimutatja, hogy az ABS-sel szerelt kocsimon abban a pillanatban satuféket nyomtam és rendesen ment az ABS, mivel az is nyomot hagy, engem felelősségre vonnak, a biztosító kifizeti a BKV-nak a helyreállítás költségét, elviszik a Volvo Hungáriába, kap egy új homlokfalat majd ennyi, én meg azt csinálok a totálkáros kocsimmal amit akarok.
Ezekután mond azt hogy, hű de rohadt szemét tetü banda az összes BKV-s buszvezető, mert nemhogy kiíírtanánk az utasokat, és vigyáznánk a rohadt buszodra, még azt utasok biztonságát is előtérbe helyezzük a busz épségénél.
Nem unatkozok, söt! Ha 1 nap 168 órából állna, nekem az is kevés lenne. Ahhoz tényleg nincs közöm, hogy nem jó az átf. mérő. Ahhoz már van (amíg megveszem minden hónapban a 10000 ft.-os bérletet), hogy szétszakad-e alattam a busz, vagy nem.
"C" jogsimmal mehettem volna 1 éve darázssofőrnek, de inkább kihagytam.
- Nem sértesz meg, talán a Te kedvedért igyexem magamban tartani ezen tartalmú hozzászólásokat.
- Ezeket már nem kell leközölni, a téma az utczán hever.
- Nem tévedsz.
- ?
- Én nem "átlagos utas" vagyok. Vajon honnan tudom, hogy kell takarítani a PA63-as f1vert? Valószínűleg, mert tanultam a Adyligeten. Kötöttpályás motor - & erőátviteli berendezés szerelő a szakmám. Az "mind1', hogy 1 68000 köbcentis M41-es mozdonyról, vagy 1 7300 köbcentis Volvóról beszélünk. Dízel-dízel.
-Nem hinnéd, hogy ennyire vándorló világban élsz? Pár napja 1 öregasszony a "piros" 122-est kereste. Nem bírtamneki elmagyarázni, hogy idestova 3 éve mexünt.
- Írjam megint miért nem vagyok naprakész?
- Olvastam a többi számot is, de csak 1.-re mosolyodtam el igazán.
- Hányéves vagyok? Múltkor mondtam az Orczy téren.
Nekem (& sok más embernek) más a tapasztalat a j1kezelők használ6atlansága esetén.
Az ABS szárazúton is bekapcsol(na), ha müködik. Látszik, nincs csuki vizsgád. Ha világít az "ABS" lámpácska, akkor semmilyen körülmények között nem kapcsol be. Nem használtok padlóféket, hadd törjön az a fostubus Volvó. (Legalább 10edelik a Srácok.) 1-2 éve 1 Óbudásra verték rá a rendbehozatal költségét, mert megállapították, hogy erősebb fékezésnél elkerülhető lett volna az esemény.
Már itt-ott leírtam a munkarendem, nem igazán van időm kijárkálni buszozni. Pihenni is kell, meg a nőstényt is kikell(ene) otthon elégíteni.
Hogy őszinte l1ek, én 2 lábbal belesz...k, hogy mennyit keresel. Ha ingyen csinálnád, az se' érdekelne. Csak bosszant 1esek gyerekes hozzáállása.
Nagy szó a "MÁV" & a "villamos"? Szerintem is. Azért hagytam abba mind2-őt...
Jön az ellenőr, és ha egyik jegykezelő sem jó, akkor majd ő kezeli a gép helyett.
Hát nem tudom Te mire gondolsz, de ha már a fékerő akkora, hogy száraz úton is bekapcsol az ABS, akkor szerintem álló utas egy se marad a buszon. Magyarul: Nem használunk padlóféket, hogy blokkoljon a kerék, ugyanis garantált az utasbaleset. Valamint a kolléga, akihez kijársz, az télen ABS nélkül meg se szokott állni? Amíg nem volt ABS mit csinált? havazás kezdetén elindult, majd mikor a hó elolvadt, megállt az autóbusszal? Néha bele is gondolhatnál abba amit leírsz.
Téged mit érdekel ennyire, hogy kinek milyen fizetése van, milyen fizetésemelést kap, stb? Nem kéne neked a saját dolgoddal foglalkozni?
Máv és villamos ágazat. Hűha. Ezek a nagy szavak. :-D LOL
Szombat volt. Emléxem, mert nagy volt a felfordulás egész nap. Bornemissza & a Moszkva téri tartalékot se' láttam egész nap a helyén, a 7/10 (X-225/232) eseményezett az Erzsébet hídon, stb. Szóval ütős nap volt.
Én májust hallottam az átszámozást illetően, de tényleg mind1.
5,5% alapóra béremelés? Mi lett volna, ha még ennyit se' emelnek?
X-215: az ABS tudtommal a blokkolásgátló. 20 fok felett is szoktak erősebbet fékezni.
X-232: Tévedsz! Ilyenkor nem vagy köteles j1et kezelni.
Én nem értek a buszokhoz. Elég nekem a MÁV & a villamos ágazat. Hogy menjek szerelőnek? Mindjárt, várj! Előbb befonom a szemöldököm. Ha majd lesz 17-es villásqlcs a garázsban, akkor minden további nélkül.
Akkor passzolok! 7végénte szoktam kiruccani a Madaras Tacsóba kajálni. Kíváncsiságképp mindig megnézem, melyik a tartalék. (Különösebb jelentősége nincs.)
Más: láttalak valamelyik nap. A Hamzsabégi útról fordultál a Bartók Béla útra, talán a I-380-assal!?
Ha netén ehhez a 4 buszhoz kiszállna az NKH, első körben 3-at biztosan kivonnának a forgalomból. De az is biztos, hogy a topiktárssal csináltatnám meg az összes hibát. Hiszen úgyis hozzáértő.
Ha ezeket a hibákat magától felfedezte, akkor a javítás módszerét is biztosan ismeri.
Amúgy a BPI-118-nál egyik este az egyik topiktárs 973-ason volt és a 6 hengerből szerintem mind a 6 működött, de semmi különlegeset nem vettem észre rajta az biztos.
Mert hogy a BPI-018-ban nem működik 1 de inkább 2 henger az még helytálló is. Azon érezni és hallani is lehet, valamint olyan szinten remeg egy gyenge gázadás esetén is, hogy azt én ki se engedném forgalomba, főleg nem 40E és 188E vonalakra.
2 hónapja voltam vele a 58-ason 2 kört, mint cserekocsi, de akkor megfogadtam, hogy soha többet.
Igaz-igaz, minket ezért már... De előbb-utóbb, itt is ki fog borulni az a bizonyos bili, és valaki megelégeli, majd repülhet az illető, aki ezt majd biztos meg fogja köszönni eme remek fiatalembernek!:)
Nem unatkozol te egy kicsit, hogy ilyenekkel foglalkozol? Ne vedd sértésnek, de szerintem utasként, semmi közöd ilyen dolgokhoz.. Az, hogy édesapád(vagy nem tudom kicsodád) vezet, nem kéne itt okoskodnod, majd ha autóbuszvezető leszel, nyugodtan, addig pedig, szerintem ezeket a típusú "elemzéseket" hagyni kéne.