Nem kellene annyira ragaszkodni az ütemeshez, nyugodtan mehetne 23.30 körül az utolsó egri, megvárva a páros sebest. Előtte a 22 órásit is ki lehetne tolni úgy 25 perccel (Miskolc irányába is, a 23 órásit előrehozva) mert szerintem Füzesabonyból müszakból hazajárni a 23 óra már késő. Eger felől legfeljebb a szihalmiak szállnak rá át, az ő kedvükért max. meg lehetne fogni ott az 5108-at, de mindenesetre jobb lenne, ha a 23 órási pók előbbre kerülne.
Ezt próbálom feszegetni, hogy a MÁV igazán jobban teljesít a menedzser szemlélettel :-)))))))))))))))))))))))
Tehát itt sincs összhang, biztosan az egyes állomásfőnökségek írják a saját menetrendjüket :DD Lesz majd kistérségi vonat, nagy térségi vonat, meg sehová nem haladó vonat a Széchenyi terv keretein belül. Követni kell a Volánt :-)
Na és mi a gond magasabb a helyjegy és a pótdíj ára. Viszont üzemanyag megtakarítás az van. Nem kell finnyáskodni minden munkaalkalmat meg kell ragadni . -))))))))
De olyan nincs aki a vasúthoz is értene. Azt azért tényleg macerás, 5 évig tanulni egyetemen ilyen száraz dolgokat / matematikával, fizikával, mechanikával, stb fűszerezve /
Na és mi a gond korunkban, hiszen autópályáknál ha kell alagutat építenek , sőt földet is hordanak oda , hogy elég mély legyen, utána meg oda a mélység fölé viaduktokat építenek. Egy kis kanyar korrekciótól meg megijednek :-))))) / régen az a sugár jó volt, ma már nem /
Szóval miért is döglődik a magyar vasút: igaz utas már kevés van, de pénz meg lenne a pályaépítésekre , ki érti ezt :-)))))))))))))) Csak a nagy sírás!
Pld. Szajol - Püspökladány közti 160 km/h sebességű ( 67 km ) pálya hány éve is épül EU-s pénzből . Lehet, hogy már az árát sokszor elköltötték :DDDDDD
A probléma közel sem az, hogy 300 km/h. A probléma az, hogy a fővonalakon sincs 100 km/h átlagsebesség. A késések meg nagyon nagy léptékűek.
A másik; az azért közel sem kizárt , hogy pld Bécs-Budapest- Bukarest- Isztambul viszonylatban nem működnének a 160/ km / h -al közlekedő vonatok. / vagy talán Bécs - Budapest- Kijev- Moszkva / A mai vonatok már a repüléssel konkurálnak a világban.
Ráadásul ezt az EU is finanszírozza. Ha meg egyszer erre ( és más vonalakra is adnak pénzt ) miért nem építjük meg :-)))))))))))))) Vagy még előre borítékolni kell, hogy ki mennyit nyúlhat le.
Folytatva a gondolatmenetet, amikor a fővonalak többsége kiépült Magyarországon, gyakorlatilag a 19. század utolsó éveire, itt még nem közlekedtek menetrendszerinti 100 km/h feletti vonatok, nem volt ugyanis olyan gőzösünk -de Nyugat se járt sokkal előttünk etekintetben. Azt is vegyük hozzá, hogy a vasút a maga 70-90 km/h csúcssebességével (és az állomásokon a vízvételezési, csatlakozási időkkel együtt) így is a leggyorsabb közlekedési eszköz volt, és még nem volt az az időimádat mint manapság, hogy minden perc fontos mert lemaradsz valamiről és akkor sérül a lelkivilágod, stb. Az autózás mint konkurencia a két világháború között kezdett csírázni, az igazi verseny az 1960-as évektől érezhető, a repüléssel karöltve. Mi viszont nem jöttünk ki túl jól egyik világégésből sem, gazdaságilag nem az volt az elsődleges hogy majd az unokák 160-al száguldjanak, amikor e autó, se ló, néha vonat se, mással kellett foglalkozni, pl iskolák, óvodák, lakóházak, gyárak építésével -ez utóbbiak között azért volt jó pár hülyeség is persze.
Más: 300-as pálya meg minek Magyarországra? Belföldi forgalomban teljesen szürreális, nem véletlen hogy a kormányzat is csak nemzetközi forgalomba vizionál ilyen kacsalábon forgó csodahülyeséget. Esetleg mint Bécs/Pozsony-Budapest-Belgrád/Bukarest viszonylatban lenne értelme közbülső megállások nélkül, ha nemzetközi forgalom ezt el tudná tartani. De erre szerény meglátásom szerint nem lesz fizetőképes kereslet a közeljövőben.
Hovatovább vannak olyan sikerszakmák házon belül mint a kapaszkodjatok meg: Mozgólépcső karbantartó és annak menedzsere (óriásmunka kb van kettő mozgólépcsőnk), Nyílászárómenedzser, Ötlet menedzser, Problémamegoldó menedzser és sorolhatnám, hát ide megy el a pénz...
A leggazdaságosabb menedzsmenti szemlélet az lehet, ha bezárják a vasutat.?????
Lassan már gyalog gyorsabban lehet menni mint vasúton. A 160 km/ h csak utópia nálunk. Vannak részek amik majdnem készek, de nincs vonat hozzá. / sajna még egy szakasz sem készült el teljes hosszában :-))))))))))) erre a sebességre . Más országok már a 200-220 -as sebességet építik ki. Vagy tovább is menjünk 280-300 km/h :-))))))))) /
Szóval kívülről is úgy néz ki a MÁV mint belülről , hogy egy nagy sz***** :-)))))))))))))))) ahonnan az utasok menekülnek a buszra.
De csak emeljék bujtatottan az árakat, a sok léhűtő menedzsernek több jut az állami kasszából. / a menedzserek közül hány lehet közlekedési mérnök ugyan ???? /
Én értelek, csak épp az a baj, h sokszor Fa-ban derül ki h épp az a szerelvény fordul Ms-re a VJV meg csak a forgalmiban szembesül ezzel, ergo nem tudott volna tájékoztatni Ep-Fa között.
Hogy miért van ez így? Mert nincs szinkronban sem a mozdonyforduló, sem a személyzetforduló, sem a szerelvényforduló. Azért nem tájékoztatnak senkit előre mert lehet nem is az ő szerelvénye lenne, megspórolnak egy félreértést. Az adott helyen közlik mi a további sorsa a szerelvénynek, a mozdonynak, a személyzetnek. (ez a menedzserszemlélet, nincs forda ami az átláthatóságot biztosítja, ebből ered, h nincs esély a tartalékok számon tartására, ráadásul az amúgy sem gazdaságos, h egy gép csak úgy a vár, h történjen valami rendkívüli)
Hülyén, - szakmai tudás nélkül - egy szakmában csak kontárkodni lehet nem egy szakmát irányítani. A menedzser képzés egy sláger szakma lett, ebben a legkönnyebb diplomát szerezni, na de mi a szakértelme egy menedzsernek,
Én arra vagyok kíváncsi, hogy ha felszállok egy menetrend szerinti vonatra, hogy most akkor jó vonatra szálltam-e.
Ha meg a vonat - mint esetemben - Miskolcra megy Egerből is én is arra utazom, akkor ne szálljak le keresni a menetrend szerint Miskolcra induló vonatot és ne a kalauztól tudjam meg , hogy uram szálljon vissza mert ez a vonat a jó vonat.
Utastájékoztató Füzesabonyban az "00". Na akkor most a MÁV miért sír, hogy kevés az utas, kevés mert aki teheti megy busszal.
Eger - Miskolc viszonylatban pld még olcsóbb is, ha a helyi járatok költségeit - a centrumi megállók miatt - levonjuk kb 1000 Ft / egy útra ( oda vissza már 2x )
Távolra utazva meg kriminális az eljutás. Leggyorsabb ha mindig Pestre mész és onnan tovább a cél felé. Vagy keresztirányú buszt is igénybe veszel / mert a vonat közlekedés már megszűnt / ha jó a csatlakozás, sajna ezt a menetrendek nem követik. / egy pld Eger - Püspökladány /
A vonat és busz ritkán van szinkronban , na és kerékpárút meg nem épült ki. :-)))))))))))))))
Nem szeretnélek kioktatni de pont az a baj h a menedzserszemléletet ráhúzták a forgalomszabályozásra és a menetirányításra ezért nincs semmilyen tartalék a rendszerben mert az gazdaságtalan, örülök h rátapintottál a lényegre köszönöm a lehetőséget, h megoszthattam veled ezt az információt.
robcso1361: amíg a vezetésben menedzserek vannak és nem szakmai ranglétrán végigmenetelő vasutasok addig ilyen és ehhez hasonló dolgok elő fognak fordulni.
Ugyan-ugyan... A MÁV elmúlt 10-15 évében a pozitív változások nagy részét a külső menedzsereknek lehet köszönni, és nem az ősvasutasoknak...
Elég, ha csak a menetirányítás, forgalomszabályozás területére gondolunk - ott aztán nincsen menedzserszemlélet - na, meg is látszik minden zavarhelyzetnél, hogy mire képesek a "szakmai ranglétrán végigmenetelő vasutasok". Hát, köszönöm, de én nem kérek belőlük....
(Ami persze nem zárja ki, hogy vannak közöttük is értelmesek, akik sok hasznos dolgot is csinál(ná)nak, de alapvetően nem ez alapján lehet eldönteni, hogy ki a hasznos és ki nem a vasútnak...)
És ha most azzal a kijelentéssel leplek meg, h képzeld általában nem tudjuk hova fordul a vonat, max ha véletlenül megtudja a jegyvizsgáló meg akkor ha az a szolgálat végrehajtásához szükséges...
Nem közlik a nem fordulóállomáson szolgálatot teljesítő vasutasokkal a szerelvények fordulóját, hovatovább van, h az utolsó percben közlik a fordulóállomások személyzetével a vonatok/kocsik célállomását. Hiába kértük, h ezekre az információkra szükségünk van, főleg a változásokra a rendkívüli fordulókra, ez a jelenlegi szolgálati felsőbbséget nem foglalkoztatja.
Sztem te erre lettél volna kíváncsi, legalább is ezt nem érted, de hidd el mi sem, amíg a vezetésben menedzserek vannak és nem szakmai ranglétrán végigmenetelő vasutasok addig ilyen és ehhez hasonló dolgok elő fognak fordulni.
Na én a számokat nem ismerem. ( számomra indifferens is )
Azt próbáltam leírni, hogy felszáltam Egerben egy vonatra és kiderült, hogy senki sem tudja hová megy , kivéve a kalauzt.
Szóval én utas vagyok , nem műszaki szakértő. :-))))))))))))))
Olvasom az utas tájékoztatot ahol van , mert ugye F.abonyban ilyen nincs, sőt a hangosbeszélő is hol van hol nincs, igaz ha van akkor még németül és angolul is beszél. ( na és itt kínai és orosz is kellene??? )
A szerelvényeket vizsgáltatni kell, mind a négy inga vizsgál valamikor ezt kell beosztani. Az egriek 19.02 kor szoktak bemenni Miskolcra, a Györkiek szerelvénymenetben (ebből adódik, h az egrieket Fbonyban cserélik, a györkieket Györkön), de reggel mind a négy szerelvény felváltva jár ki Miskolcról az 5059-es kettős szerelvényével ami egy ingából, két egyéb kocsiból és két inga gépből áll és attól függően h Egrit hozott-e ki vagy a másodikon marad (egri inga 25512) vagy a hetedikre átáll (vörki f%szelhagyó)
Melyik Bz-re gondolsz? Miskolcról kijáró 5053? Az megy 5528-nak Egerbe, ha műszakilag nam felel meg akkor kitesszük Fabonyba, h visszamenjen reggel skóciába 5062-vel.
Na , de ez eredetileg Füzesabonyi- Miskolci szerelvény, tehát be jut.
Viszont itt rostokolt a BZ.
Eddig nem tapasztaltam.
Na az édes az, hogy ezt senki nem mondta, így Füzesabonyba érve keresem a Miskolcit, majd kiderül, hogy arról szálltam le :-))))))))))) MÁV az édes jó vasút a csinos Ibolykával.
Péntek-szombat-vasárnap mindig az megy, valahogy be kell vinni a szerelvényt vizsgálni Ms-ra. A hét többi napján pedig a vámosgyörki kisinga megy, amely a gyöngyösiből fordul, tehát egy Gyöngyös-Vámosgyörk-Füzesabony-Miskolc személy, három részletben.