Egy kis szembeszélben fordult már elő hogy 70 méteren fölszállt, egyébként a ballószögi reptéren gyakran száll le-föl cessna 152es is meg 172es is, a homok az igaz.. :)
A Jabiru motor szállitása tényleg akadozik, nem tul nagy cég és elég sokára tudnak vállalni, a rotax motor tényleg nem az igazi, főleg hangja borzasztó :) de nemigen mondják le, mert a rotax motor abba a gépbe kerül amit azzal kérnek, azt hiszem a legjobb megoldás a Lycoming motor lesz, igaz egy kicsit át kell alakitani a gép orrát de szerintem az uj motorburkolat jobb lesz mint a mostani.
Ami az árat illeti az elég sokmindentől függ, műszerek, felszereltség, motor, stb. , de a húszmilla kb. fedi a valóságot, de egyébként azért cserébe "rendes" repülőgépet kapsz, nem beszélve a 180 lóerős lycomingról, szerintem az lesz az igazi... Egyébként az UL: változat a német piacra készül, ott az az eladható, a többi verziót nyugudtan nevezhetjük "rendes repülőnek" nem véletlenül kapott olyan lajstromot amilyet...
hello,szeretnék pár dolgot kérdezni,ha már vannak itt "corvusosok"is.
-milyen hosszu pálya kell a corvusnak?Állitolag a balloszögi pálya elég rövid,mert az egyik fele elég homokos,amibe az orfutos gépek beleakadhatnak.(pl egy klasszikus c-172 le tudna biztonságosan szállni??)
-megint csak pletyka szinten hallottam,hogy a teljes alapgép már 20.00000.forintnál jár,amit egy kicsit tulzásnak tartanák,ezért már "igazi"repülőt kapni,rendes avionikával...
-akadoznak az ausztrál motor szállitások,sokan a visszamondást fontolgatják,a rotax motoros senkinek sem kell.Igaz ez?
-Biztos hozzánő ez -egyébként nagyonszép-gép a tulajaihoz,állitolag a N1-bordo gép tulaja,Farago GYula már dupla ár ajánlatot is kapott,azért sem vált meg kedvencétől!(amit meg tudok érteni)
A bordó az 1-eske, a kék sárga a 2-eske, amivel Topi már műrepült is rendesen vadállat modon :), volt szerencsém átérezni... A sárgának még nem fejeződött be a berepülése, szarakodás van a sullyal hogy beleférjen az UL. kategóriába, most volt kint németországban 2 hétig flatterteszten, a fehér-kék szinű pedig Dél Afrikában repül, egyébként Afrikába is meg USA-ba is ment ki félkész kit is a kész repülő mellett.
De a Lycoming motoros változat már készül, megerősitett szerkezettel, és még ami érdekes lehet hogy meg van nyerve(magyarosan) a pályázat a behuzható futós változatra is, az is készül, csak lassan...
Egyébként van UL változat rotax vagy jabiru motorral és brutál lekönnyitve...
Nem tudok dízelváltozatról, csak Jabiru és különböző Rotax benzines változatokról. Részletekért nézd meg a honlapjukat, bár túl sok részlet nincs rajta.
De igen, viszont a gép súlyát a beletett motor súlya befolyásolja, a nagyobb teljesítméynű motor nehezebb is és átlöki a kategóriahatáron.
Ezen kívül a regisztrálásnál is mód van az alacsonyabb súlycsoportba is beleférő gépet magasabb kategóriába soroltatni, hogy műrepülhessen, fizető utast is szállíthasson stb. Ez egy könnyű, műanyag gépnél előfordulhat egy spéci könnyű de erős motornál.
Egy szó, mint száz, szuper ár, szuper erős moci (kétfélével is fogják gyártani), szuper jóindulatú sárkány, és szuper ár azoknak, akik meg tudják az ilyen ketyeréket fizetni..."
Aki egy porsche-t megtud venni magának.... az ezt is.. ;o)
"Ha azután nem találtál, akkor a Corvusnál van (lehet, mert opcionális) mentőrnyő, a Concorde-nál meg nem volt :-)" De lehet hogy az A380-nál széria.. ;o)
Nem semmi a gép! Ezt tanúsíthatom én is. Bár még csak repülni láttam. Itt nálunk Jakabszálláson (LHJK) csinálta a Topi a berepülését. Büszke vagyok a ballószögi csapatra.
A repülőgép elképesztő manőverekre képes. Tud nagyon lassan, már-már helikopter üzemmódban repülni, de tud úgy hasítani a levegőben mint egy puskagolyó. Nagyon tudja a szűk fordulókat. Motoros gép ellenére rendkívüli jó módon siklik. Már-már vitorlázógépeket is megszégyenít. És teszi ezt úgy, hogy nem alapjáraton van a motor, hanem ÁLL a légcsavar, ismétlem, ÁLL a légcsavar. Majd beindítja és úgy kinyomja a gépet a fellegekbe, mintha a távolban egy csörlőaggri húzná. :)
Egyetlenegy negatívuma a gépnek, hogy ameddig itt volt LHJK-án, addig a Corvus Aircraft nem mellékelt hozzá orrfutó kormányzó vasat (nemtom, hogy mi annak a bözörőnek a hivatalos neve), és ezáltal pokol volt a hangárban mozgatni. :) De ezen kívűl tényleg nincs más hátránya. :)
1200 kmre elegendő benzinnel elindulni egy 1200 km-re levő célhoz mindenképpen rizikós. Általában 10% navigációs tartalékot mindenképpen szoktak számolni, feltéve, hogy azon belül találsz a céljaidnak megfelelő repülőteret, ami a Corvusnál nem nagy kunszt, de egy Concorde-nál már az volt.
Ha azután nem találtál, akkor a Corvusnál van (lehet, mert opcionális) mentőrnyő, a Concorde-nál meg nem volt :-)
Ez megint lehet hogy amatőr kérdés. De biztonságos egy ilyen? Mondjuk te belemernél ülni mondjuk most azonnal és menni vele kb 1000km-et ? anélkül hogy a biztonságod félted. (sztem a kényelemről ne beszéljünk :o) ))