Elméletben lehet a torony deformálódott, de gyakorlatban......vagy ha szétrohadt körülötte minden vagy nagyon nagy puff után. Azonban ez felvet egy kérdést : a szétszedés előttig hogyan állt a gólyaláb ? Nem ért bele ? Ha nem, akkor miért nem ?
Fez szerinted az lehetséges a torony el van deformálódva? kb. fél cm ér bele a rugó a torony oldalába ha jobbra tekerem a kormányt. Látszatra nincs semmi jele semmi deformálódásnak. Valahogy a rugó áll talán mintha ferdén. De a fene se tudja már. :)
Esetleg mennyi lenne kb ehhez kompletben az egész legéscsillapítóstól csakk pakk az egész, hogy csak be kelljen rakni azt ha minden igaz jónak kell lenni-e...
Ismét szét lett szedve. A torony csapágynál valamiért féle volt kapva. Majd ismét össze tettük és helyzet egy kicsivel lett jobb még mindíg ropog ha jobbra majd balra tekerem vissza közép állásba a kormányt. Másik irányban nem csinálja ezt a jelenséget. Szóval egyszerűen elfogytak at ötletek.
Féltengely kicsit kicsúszott némi olaj is kifolyt a váltóból de gyors vissza lett dugva a helyére és abba is marad a folyás. Onnan nem hinném jönne ez a hang. Olyan mintha a rugó beleérne a tornyban mint első próbánál. Nem értem az hogy lehet...
Vásároltam egy 5 éves Berlingót , nincs benne kartámasz, de a helyét látom, kérdés , hogy ha veszek hozzá kartámaszt, azt csak bele kell dugni a helyére, vagy ez nem így van ?
A robbantott ábrán, jobb oldalin, 7-es jelű tányérnál, figyelni kell az összerakásnál , hogy a lengéscsillapitó összerakásakor a szár azon része is átmenjen, amelyik nem csak fél része, hanem a teljes henger alakú is, amikor meghúzod a csavart a tetején.
a rugó alul, és felül is megfelelö helyen legyen a rugó tányérba.
Nem vagyok szerelő, de én is szenvedtem ezzel, igaz más tipusnál.
Persze, van többféle erősségű rugó, de elvileg annak nem kellene befolyásolnia azt, hogy hogyan áll az egész, csak rugóerőben mások. (Pl. dieselben erősebb van, mint a benzinesben)
Igen ez nem sokat sajnos valóban. Mint írtam rugót meg rugó tányért cseréltünk. A többi maradt. Több fajta méretű erősségű rugó is létezett ezekhez a '97 gépekhez esetleg? Vagy egyszerűen nem tudom. Pedig jóformán mit a faék és valahogy mégsem. Annyi látszott a rugókon a gyárin volt egy bizonyos zöld és 4 sárga jelzés ezen amit bele tettünk semmi nem látszódott és méretre stimmelt, de mintha a menetemelkedése nem pont olyan lett volna...
Ilyen kép van csak, nem tudom, hogy ez segíthet-e bármiben is.
Távolból ilyesmit szintén nem tudok diagnosztizálni, ezt látni kellene az autó mellett állva.
Nem tudom miket cseréltetek, de pl. 306-oson (aminek a futóműve amúgy kb. Berlingo) találkoztam már olyan alsó lengőkarral, ami rövidebb volt, mint ami az autóban volt. Ilyesmi pl. tud érdekes eredményeket okozni, de azt csak úgy ide írtam, messziről nem tudok érdemben nyilatkozni sajnos.
Fez véletlenül nincs egy robantott ábrád az első rugó tányérral, legéscsillapító és torony csapágy hogy nézne ki személtető jelleggel. Valami alkatrész vagy valami egyszerűen nem stimmel vagy a fene se tudja már. Volt egy balos rugó törés(22 éves volt a gyári megszolgált) szereztünk bele egy másikat bontóból, de már 2x szétszedtük és nem jövünk rá miért ropog mikor összeszereljük és visszateszük a helyére. Ha az anyát nem huzzuk meg a lengéscsillapító végén szépen jár, de ha meghúzzuk akkor valami valamiért nem stimmel nem szépen jár. És pár száz méter megtétele után ha jobbra tekerem a kormányt majd vissza roppan valami benne. Egyszerűen nem jövünk rá miért. A rugó is egy idő után beleér a torony oldalfalába. Véletlenül nem tudod mi lehet a gond? Torony csapágy nemrégen lett cserélve azzal nincs baj. A rugó meg a rugótányért cseréltük ki és ugyan úgy raktuk össze mint volt, de valami nem frankó.
A Berlingo az összes I. II. III. nagyából mind ugyan olyan futóműileg? Vagy van amelyik jobban sikerült van ameik kevésbé? Erről esetleg valaki tudna érdemben nyilatkozni? Mert a mienknek csak festeni kellett az ördögöt a falra totális hanyatlásba indult. Nagyon jó kis autó ez nagyon szeretjük csak egyre nyűgösebb sőt...
Lett egy 2001-es dobozos 1.9 d Berlingom.A probléma az hogy szegény nem indul.Teker az önindító,üzemanyagot kap,a műszerfalon viszont minden lenullázódott,és világít a stop felirat.Tudom h ezer dolog lehet,de esetleg valaki találkozott már ezzel a dologgal?A haveromat megkértfm olvassa ki de nem kommunikál az obd sem.Légyszi segítsetek.....
A biztosítékon már rég túl vagyok bár a leírásban konkrétan ennek a neve nincs benne melyik bizti lenne vagy csak átsiklottam rajta az összeset átnéztam azt annyi hibátlanok. :) Hogy kell kiszedni a tekerőkéjét(együtt van talán a tükör állítóval). Kipattintós lenne óvatos feszegetéssel vagy...(tudom így messziről nem egyszerű, de hátha tudod nem játék ez kérem)? :D Azt akkor mérési szórakozás ha meg vezeték törés van valahol akkor úgymarad... :)
Fez majd ha erre járnál és esetleg tudnád. Az elektromos fényszóró állítónk beszart tegnapról mára esetleg tudod mi lehet a gondja? Motorokat nem hajtja egyiket sem. Mellette a tükör állító az működik...
Egy 2007es évjáratú Berlingo Multispace tulajdonosa vagyok. Kb 2 éve vettem az autót és eddig nem volt vele különösebb gond. Mult héten szervízeltettem. Kapott új féket, kipufogót, hosszbordás szíjat görgővel, akksit meg egypár apróbb dolgot. A szervízt követő pár nap után az alábbi gond jelentkezett. Mikor elindulok és alacsony a fordulatszám a motor elkezd dolgozni és egy elég markáns berregő hang hallatszik a generátor felől. Kipróbáltam, hogy behúzom a kézit, sebességbe rakom és mint ha indulnék, terhelem a motort. A fordulat kicsit csökken, és ahogy erőlködik a motor, berreg. Visszavittem a szerelőhöz. Ha levesszük a generátor szíját, nem jelentkezik a hang. Mondták, hogy lehet rossz a generátor csapágya. Egy éve javítattam. De most újracsapágyazták. Probléma ugyanaz. Cseréltünk feszítőgörőt a rugós tőkével együtt, de ugyanaz a gond. Nem is az üzemanyagtank szellőztető mágnesszelep, mert annak más hangja van.
Lenne valakinek ötlete, hogy mi lehet ez, vagy tapasztaltatok már hasonlót? Már két szerelő kudarcot vallott.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha tudjátok a megoldást. A problémám az, hogy indítás előtt, gyújtás ráadás után az autó (1.4 benzin) nem írja az olaj szintet, és az olajnyomás jelző lámpám sem világít.
Lehet volt ez már itt kérdés, olvasgattam vissza de nem találtam. Előre is köszönöm a segítséget.
Aha szuper tökéletes tájékoztató jelleggel. Örömmel látom azért legalább ilyesmi van. Valahogy kissé azért fura is lett volna a mai világban ilyen kis marhaság ne lenne hozzá. Köszönöm az infót!
Az érzés felbecsülhetetlen mikor bemegy az ember a boltba ezért a kis kapcsoló vacakért és azt mondják nincs benne a listában és 25 éve nem is volt olyan aki ilyet keresett volna bármilyen autóhoz... :)
Kézifék visszajelző kapcsolót ki lehet varázsolni egyszerűen nagy bontás nélkül? Valamiért pislákol egyfolytában ha kell ha nem este roppant idegeítő...