A meglévő lehetőségek során egy szakembernek, vagy egy tervező gárdának kell a legjobb megoldást kidolgoznia, ezt sosem szabadna lakossági fórumokra rátestálni, mert az a felelősség áthárítása hozzá nem értő emberekre.
Egy ilyen fórumon később azt lehet hazudni, amit csak akarnak. Szokott készülni video felvétel? Közvetíti az Érdi Tv? Ezáltal számon lehet kérni, hogy miért nem úgy készült, ahogy a nép akarta?
NEM. Akkor meg minek menjen el a polgár ? Bohócnak ?
Kérlek azért majd számszerűleg tájékoztass arról, hogy azon a bizonyos parkvárosi lakossági összegyűlésen hány érdekelt fő jelenik majd meg és vesd össze hogy hámnyan is laknak Parkvárosban és vonj majd párhuzamot, hogy akkor %-osan mennyi embert is érdekelte most a jövő kérdése és majd egy jó idő múlva légyszi térjünk vissza a kérdésre,hogy hányan fognak majd jajveszékelni, a nem is tudtam erről szöveggel.
Szóval a matek egy kíméletlen dolog szakmailag tudnod kell és az ridegen kimutatja a valóságot és ha azt nem tudja a parkcárosi ember felfogni,akkor semmi különbség nincs a más falurész közötti lakos és ő közte.
Igen, azt hiszem, ha megvalósítják azt a tervet, hogy SóskútrólTárnokról, Pusztazámorról a Sóskúti út meghosszabbításával /Natura 2000 terülteken át / lehet majd az M7-est elérni végigrobogva Parkváros 6m széles utcáin, akkor joggal mondhatjuk, hogy kinyírják ezt a településrészt.
Különben 16-án, kedden a Teleki Ált. Iskolában 17 órai kezdettel fogja a részönkormányzat tárgyalni az útfejlesztési terveket.
Ott próbáljuk meg meggyőzni a képviselőt, Szabó Bélát, hog ez az elképzelés nagyon nem lenne jó!
U.i. A gyűjtőutakat a telekhátártól milyen távolságra lehet építeni? Milyen közvilágítással kell rendelkeznie? / A Favágóban pl.: a Búvár utca környékén egy db lámpa sincs!!, pedig az is gyűjtőút lesz!!
Az Aszfaltozó világítása is gyatra, az gyűjtőút lesz!
A felsö parkvárost ki akarják nyírni. Ha megépülnek a tervezett utak, az M0 teljes forgalma rázúdúl Érdre, a felsö parkvárosban dugó áll majd az M7-ig, az amúgyis túlterhelt M7 lehajtó pedig a mostani forgalmának a 3-szorosát kapja...
Hát fórumozó Mackóka olvass! tájékozódj! keresd meg a nyílt legális adatokat.
Érd honlap , meggyesek honlapja, érdlakó honlap. stb.
ha csak úgy vezetgetni hagyod magad,akkor a nagyúr csinovnyikjai is megvezetnek ilyen alapon. Na nyugi nem Te vagy az egyetlen aki vagy nem akarja tudni, vagy nem érti azokat a dolgokat,amik érdiában történnek, vagy annyira gyámoltalan, hogy nem képes utánna menni, hogy hol is kell keresni a valós történések alapjait és a színfalak mögötti dolgok mozgató személyeit.
Ha valós információnak vagy birtokában tegyél meg mindent hogy a valóban törvénytelen dolgokra fény derüljön és ellene eljárás induljon. Megvannak erre a hivatalos jogi eljárások. Azzal hogy itt tőlem ezt kérdezed, semmit sem érsz mert én nem tudok ilyen dolgokról. Elmegyek veled a táblát tartani a polgármesteri hivatal, elé de ha megkérdezik csak azt tudom mondani hogy "borzassün" írta a fórumon.
Maximum körberöhögnek.
Azt látom hogy virágzó kertváros csak egy szlogen mert egy kezemen megszámolható a virágos négyzetméterek száma de ha a gaz is virág akkor viszont igaz az állítás.
A politika mindíg azzal él (vissza) hogy aki tudja vagy benne van, vagy nem mer tenni semmit ellene mivel félti az állását.
Ezen kéne változtatni.
Aki tud valamit és bizonyítani is tudja álljon ki a napfényre és vállalja!
Arra gondoltam, hogy valószínűleg kiürült a készenléti rendőrség laktanyája. Addig sírt mindenki, hogy több rendőr kellene ide Érdre, meg milyen jó volt mikor itt voltak, most mind a lőcsein fekszik. Ennyi fekvőrendőrt még nem láttam együtt :-)
Nálunk is két helyen beszakadt az utca este majdnem belementem kicsit későn vettem észre. Lesznek jó kis kimosott árkok, szakadékok eddig azt hittem ennél már csak jobb jöhet. Hát nem.
Épp ez a "szakszerű" és "előrelátó" technológia lényege. Nem kell tömöríteni a visszatöltött talajt, nem kell helyreállítani az aszfaltozást (ahol valami csoda folytán volt). Mennyivel bosszantóbb lenne, ha a frissen aszfaltozott burkolat szakadt volna be (mint pár éve a Leányka utca a Bikavér és a Burgundi utcák közötti szakaszon). Tavaszra a természet elintézi a tömörítést, a lakók meg majdcsak betömik a kátyúkat, ha közlekedni akarnak. Mert a kivitelezők addigra rég eltűnnek. A lényeg az, hogy odafönt jó vastag papírt használjanak, amikor a jutalmakat egymás között szétosztják és az öndicsőítő szólamokat zengik... :(
Nem a szavam számít. menj és nézd meg a táblák hátulján a feliratot. Majd megtalálod te is az ÉKF feliratot. Menj oda egy árokásó céghez és kérdezd meg, hogy miért tették ki ezt vagy azt a táblát,majd azok elmondják a valót.
ja igen valóban ocsmány munka folyik most érden,de ehhez az egész lakosság a zsebével aszisztál annak a pár kiváltságosnak. Nos nem kell háborogni, sem a csatorna,sem az utak állapota sem másért mert hagyja a nép békességesen türelemmel. csak itt a fórumon morog pár ember oszt annyi.
Hogy így van-e, hát kérem tessenek megnézni a táblák hátulján azokat a szép rráfújt monogrammokat.
ja és az egyik alvállalkozó művezetője is személyesen megerősítette ezt a tényt, sőtt a saját szememmel láttam,amikor az egyik utcában(nem írom le,hogy melyik elxart utca) maguk a klutákszolgák ásták a gödröt és rakták a táblát . 1 tábla 7 ember megosztásban+ 2 db olyan közismert fideszes szinű kisteherautó.
Érdekes módon ugye így közvetve nem csurog zsebekbe a csatornatársulás lakosok általszorgalmasan összehordott vagyonka,mert ugye az elméletileg!!!!! független a helyi nagyvezetéstől,csak a személyek ugyan azok mind a kettőben vezetői szinten.
Csak egy megjegyzés: a csatornát építő cégek nem is nyúlhatnak a táblákhoz,mert igen meg vannak fenyegetve ezen iránybóli ténykedéssel kapcsolatban.
Akit szidalmazni kell az az ÉKF,mert azok kapták meg ezen részét a munkának persze nem kevés baksisért, hogy a táblákat ahol kell és oda olyat amilyen kell kihelyezzék addig ameddig az szükséges és indokolt.
na erről csek ennyit.
Másrészről pedig ebben a korrupciótól virágzó gazos településben szerintem a kegyesúr udvartartásában egyetlen hozzája értő csinovnyik sem leledzik aki csak egyszer is megtudná mondani, hogy melyik tábla miért is vagyon egy utcába kitéve.
Hányan jöttek már rá, hogy a tecsónál Érden! nem körforgalom van, hanem egy ívben haladó kereszteződés?
Már csak azért is,mert ez így van. Minek oda egy kinthagyott megtévesztő körforgalom közúti jelző tábla? Csak megtéveszti azt a vezetői engedéllyel is rendelkező,de az írott szabályok ismereti hiányosságában szenvedő sok ezer autóvezetőt.
Érdemes lenne valami hozzáértőnek végre oda kiballagni és fölös táblákat leszerelni.
Ezt a témát már jópárszor kitárgyaltuk itt. Felháborodásoddal teljesen egyetértek, azzal viszont nem, hogy "km távolságból kell araszolni a leálló sávban". Egyáltalán nem kell(ene)!!!
Egyfelől a KRESZ szerint a leállósáv nem arra szolgál. Másfelől a sok (alapvetően jóindulatú) de szabálytalan araszoló évek óta csak jegeli a helyzetet. Ha mindenki szabályosan (és az elakadásjelzőt villogtatva) minden délután gyakorlatilag lezárná a külső sávot a kisorolás miatt, és ezáltal a kocsisor vége Budaörsnél lenne, az illetékesek rég léptek volna. Így meg csak azokat zavarja akik Érden akarnak lehajtani....
Azt találtam ki, hogy feljelentést teszek ismeretlen tettes ellen az M7 lehajtójánál lévő állapotok miatt. Egyszerűen ez nem mehet tovább, hogy km távolságból kell araszolni a leálló sávban folyamatos életveszély közepette. Valakinek kötelessége lenne ezt az életveszélyes helyzetet elhárítania, keresse meg a felelőst a rendőrség vagy az ügyészség. A múlt héten két hajmeresztő esetet láttam mindkettő hajszál híjján súlyos baleset lehetett volna. Majd megírom a fejleményeket.
Ameddig csak itt írogattok,addig itt ezek a herék degeszre fogják a zsebeiket tömbi. Meg sem rettennek a beírásoktól. Már megtapasztalták, hogy úgysem lép ellenük tettleg senki.
Megtapasztalták, hogy ha tartanak a tma-n téren egy kis kegyúri semmit,meg pár rakéta,akkor kussolni fog a nép és csak majd azt követően morog egy kicsit újra. A morgás viszont nem akadálya a zseb tömésnek.
Ameddig nem fogják a tettek valós érzeteit bőrükön érezni,addig itt semmi nem fog változni.
Így aztán jótékony biztonságban moslyognak kajánúl az orruk alatt,mert nagy biztonságban érzik magukat,hisz tudják a beee-k csak bégetnek,de nem harapnak.
Az utóbbi idők legtöbb hozzászólása a csatornázásról - vagy legalábbis az annak látszó tevékenységről - szól. Az ötletszerűen szétszórt tábláktól eltekintve ez itt eléggé OFF.
Nem kéne feltámasztani a "nagy cenzúrát" megelőző Érdi csatornázás topicot? Szerintem pár évig lenne létjogosultsága...
Akkor egy tanmese a mi környékünkön történt „csatornázásról”.
Még 2011 novemberében kezdődtek a munkálatok, az utcánkban.
Bár az utca vonalvezetése egyenes, és gyakorlatilag nincs szintbeli emelkedése-lejtése, a csatorna vonala egy sinusgörbére hasonlít.
Indok: a korábbi közművek is így vannak lefektetve.
Ezzel elérték, hogy minden törésnél egy csatorna-tisztító akna van, fedéllel.
A munkálatokat december 18-20 körül fejezték be. Addig volt négy vízcsőtörés, és elvágás, valamint 2 gázcsősérülés, ezek minden következményével együtt.
A lefektetett csőre az előzetesen kiépített telkenkénti leágazásokat erőltetve kötötték össze, úgyhogy több esetben azok szétcsúsztak. (Amikor ismét visszanyomták, akkor vajon a gumigyűrű hogyan tömíthetett?)
Az árok visszatemetése ezen a részen, a csőtörést követő, átázott, agyagos földel történt, döngölni sem tudták, mert elsüllyedt a gépük. Leterítették a kőzúzalékot és elmentek.
Többször próbálták átvetetni a megépített szakaszt, de volt úgy, hogy a kamerát sem tudták áthúzni, mert elakadt, valamint kiderült, az is hogy visszafelé lejt 5-7 %-ot.
Sebaj, idén tavasszal kitépték a teljes utcahosszon a korábban lefektetett csövet, és teljesen újra építették. Bár ez sem sikerült valami fényesen, mert attól kezdve 11 alkalommal bontották meg itt-ott az utcát, és „igazítottak” a csatornán.
Az említett Sárd utcában, már kétszer is eltelt az ominózus 4 hónap, amíg a tömörödésre várni kell, de még minden sarkon, tankcsapda van, nem aszfaltozták le.
Az én személyes félelmem, hogy november – december hónapokban fogják kiadni a rákötési engedélyeket, és mivel télen nem érdemes fagyos földben dolgozni, nem tartható a 90 napos határidő, a titkos cél, a környezetterhelési díjak beszedése lehet!?
Nem vagyok hozzáértő, csak laikus, de szégyenletesnek tartom ezt a kivitelezői munkát!
" beletették a csövet és estére már vissza is temették. "
Az ilyen 15 méterenkénti kivitelezés esetén mennyire lesz a teljes útszakasz alatt a cső vízszintes, hogy már a lejtésről ne is beszéljünk.
A helyi főnök egy forgalom terelésre alkalmas ( piros-fehér sávos ) lécet fektet le időnként és azzal a szintezés készen is van.
Mármint azon a szakaszon, de a teljesen 20 centi átmérőnél elég 20 centi és máris van egy " pukli ", ahol csodálatosan meg tud majd állni a szmötyi.
Az agyagpor meg sosem fog eltűnni. Eső után félre mosódik, majd a kocsik felszaggatják, mert a szűk utcákon le kell húzódni a ( volt ) fűre és lesz belőlük megint por.
Az meg megy a szobába, fák leveleire, tüdőnkbe évekig.
"Legalább 4 hónap kell az utcákban az eredeti állapot visszaállításához".
Lefelejtettél egy szót az elejéről. Helyesen így néz ki:
"ÉRDEN legalább 4 hónap kell az utcákban az eredeti állapot visszaállításához"
Ilyen dilettáns szervezetlen rohammunkát még az életben nem láttam. Az, hogy a tisztelt építőmunkások között egy sincs, aki alapfokon ismerné a Kreszt (legalábbis a táblák ötletszerű kiszórása a munkaterületen erre utal) még hagyján. Arra azért kíváncsi lennék, vajon a jóváhagyott építési engedély tartalmazza-e a forgalomszabályozási tervet, mint kötelező mellékletet?
Más. Pár évtizedes építőmérnöki gyakorlatom alapján olyat sem láttam eddig, hogy a szilárd burkolatot hetekkel a csőfektetés előtt felmarják/vésik, majd az árkot mart aszfalttal visszatemetik és kész. Hetekkel később megjelennek a csőfektetők, tömörítés nélkül visszahányják a talajt az árokba és dolguk végeztével távoznak. Rábízzák a természetre az utótömörítést. Arra meg utalás sincs, mikor lesz helyreállítva a szilárd burkolat (lásd Lőcsei utca).
Személyes példa. Kb. két hónapja fektették a csatornát az utcánkban. Amit reggel elkezdtek ásni árkot, beletették a csövet és estére már vissza is temették. Érdeklődöm, vajon megtörtént-e a műszaki ellenőr által az eltakarásra kerülő munkák tételes átvétele, a megvalósulási tervhez szükséges felmérés elkészítése? Ezzel egyidőben a házibekötésünkhöz kiástak kb. 4 méter árkot a telekhatáron belül 1 m-től a gerincvezeték felé, a kerítéslábazat alatt lukat ütve. Eltelt három hét, majd egyik nap arra mentem haza, hogy az utcai árok betemetve, akna vagy cső sehol. Pár hete újabb csapat érkezett. Mint mondták, az előző brigádot a kivitelező nem fizette ki, ezért nem fejezték be a munkát. Szentségeltek, hogy szerezniük kell egy markolót, mert még jó sok hiányzik a korábban elkezdett árok és a gerinc között. Ebben maradtak, két hete megintcsak semmi mozgás. Egyszer majdcsak történik valami....