Sziasztok!Hasonló problémával küzdök,mint "GáborPécs",csak nálam egyáltalán nincs töltés és amikor beindítom a gépet akkor viszont elalszik a töltés visszajelzőm.Mintha lenne töltés.De még sincs.Kimérettem és aszongyák hogy diódasor álló része múlt ki.Mások aszongyák hogy csak oxidálodva lehet valami.Szerintetek?Diódasort kitudom én is cserélni vagy inkább vigyem szakihoz?Előre is köszönöm.
Eddig nem világított az akksi lámpa, csak gyujtás ráadásnál, de aztán elalszik. Én is gondoltam már a töltésre, de eddig nem jelzett vissza. Eddig az összes autómnál volt generátor problémám... :-) Ez nekem a karmám lehet :-))
De tényleg nem akarom elhanyagolni a gépet, most épp karosszéria hibák állnak javítás alatt. Régi, meg nem erőgép de fontos nekem, hogy teljesen megbízható legyen és hazavigyen. Tudom ez nem az a gép... :-)
Van benne valami olyasmi a kormány mellett, de sosem használtam még, és indul is nélküle rendben. Lehet akkor kikötötték. Van benne egy kis led aminek kéne világítani nem? Na ez nem világít amúgy.. :-)
A hibakódról még annyit, hogy figyeld, meg, hogy szárazabb időben is csinálja, vagy csak esős, párás, fülledt időben.
Ha csak az utóbbiban, akkor egyértelműen az elektromos érintkezésekkel lesz gond, és módszeresen végig kell takarítani őket, illetve le kell szigetelni őket. Ugye ez még érdemi költséget nem jelent. Mindenképp mérj töltést. Ha esetleg csak nagyon-nagyon halványan, de dereng a töltéslámpa (nézd meg sötétben), akkor diódasoros a vas. Bizopnyos fordulatokon elalszik, bizonyosokon meg dereng.
Akkor már lehet, hogy kiütötték belőle (vagy nem is volt (ritka az 1.7i-nél)). De bizony volt egy ilyen kis "szagoltató" izé, és azt kellett használni indítás előtt, és ha jól emlékszem a gyújtást és a tápszivattyút blokkolta.
Olaj bizti rendben van benne, mert most cseréltem mindenhol benne. A vízet kell megnéznem épp tervbe van véve.
Az immo ebben szerintem nincs. Vagy legalábbis nem kell külön semmit csinálni, beülök és indítom. Immo-nál nem kéne külön odatartani egy kis bizbaszt...? :-)
Először nézz meg olyan alapvető dolgokat,. hogy víz, olaj, töltés, Elektromos dolgoknál a sár, az évek, a korrodáció, a szigetelések elkopása sok gebaszt tud okozni. Rézkefe és WD40. Apránként, módszeresen
Nálam volt idő, hogy másfél évig égett, aztán egyszercsak eltünt,. és azután sose égett (csak gyújtáskapcsolásnál), volt munkatársam, akinél kigyulladt, és 20 perc múlva nem ment. Hibát nem tudtak kiolvasni.
Az immo-t alkalomadtán köttesd ki, az idő előrehaladtával csak szivatni fog, Nivát meg úgyse lopnak. Ha kell mégis immo, akkor ezek után szereltess bele TATU-t.
Az érdekes az volt, hogy eddig nem világított a lámpa, aztán pár napja kezdte, de nem mindig most se. amikor rájön akkor bekapcsol :-) Na majd akkor megpróbálom kiméretni valahol. Az Ignisemen tavaly pont olvastak ki kódot a Suzuki szervízben, lehet ott is meg tudják tenni. Ezt talán még meg tudom oldani :-)
Amiket írtál az szinte kínai nekem :-) Én nem nagyon értek a műszaki dolgokhoz... :-(
De akkor az első úgyis az lesz, hogy hibakód olvasás, aztán az alapján lehet ötletelni, hogy mi is kell. Akkor majd bizti kell a "segítséged".... :-)
Amúgy el lehet vele így járogatni? Vagy addig ne is használjam?
Hibakód kiolvasás kb 3000 Ft körül lehet, legegyszerűbb volt Hungaroladás szervízt keresni.
Elvileg sima OBD műszer ki tudja olvasni, a csatlakozó viszont amennyire értek hozzá amerikai kivitel. 16 helyett 12 csatlakozóhellyel. Persze ebből be van kötve vagy 3 :-) Ha jól emlékszem az F Astra befecskendezési rendszere lett megoroszosítva. Ahol ahhoz értenek, ott ezzel is elboldogulnak.
Amire még érdemes figyelni, hogy alkatrészboltokban nem nagyon szoktak érteni a befecskendezősökhöz, egybe veszik az egészet. Pedig a GM központi rendszerből is vannak alváltozatok, a hengerenkénti BOSCH-ból pedig még több.
Hibás lambda értéket pl okozhat hibás fojtószelep helyzetjeladó potméter. (Kőkemény 2000 Ft körül van darabja és egy idő után kikopik.)
Szakirodalom a neten összevadászható kissé vegyesen, de a te (és az enyém is ilyen) VAZ-21214-10 változatodhoz minden elérhető.
Szerelési kézikönyv (Angol nyelven, hajtáslánc nagy része egyezik a régivel, ami van magyarul is.) Alkatrészkatalógus (Angol-német-francia-orosz nyelven több alváltozat is benne van, pl a 21214-10-nél nem szedi szét az injektort, a 112-es ladára is jó potméter megy rá. Van még a 2120-ra való potméter is.) Befecskendezőrendszer javítási kézikönyv (Angol nyelven, a jeladók normál értékeitől kezdve mindent tartalmaz. Remélhetőleg magyarul is fel fog kerülni a niva4x4.hu -ra) Tablósorozat
Ezekkel és a fórumokon összevadászott infókkal eddig még egész jól elboldogultam.
Az szerencsére eszembe se jutott, hogy "ismeretlenül" alkatrészeket cserélgessek.
A hibakódot akarom kiolvastatni elsőként, csak nem tudom milyen csatija van. Kell hozzá spéci orosz technológia? :-) Vagy kitudja olvasni "mezei" szerelő is computerrel?:-)
Ha a lambdaszondát jelezné vissza akkor mit tegyek? Mert ahogy néztem az kissé húzós árban lenne cserélni.
>Mi az oka, hogy menet közben a check lámpa bekapcsol és világít? Milyen hibát kell keressek és hol?
Amit semmiképpen ne tegyél: Ötletszerűen elkezdeni az alkatrészeket újra cserélgetni.
Vagy olvastasd ki a computert szervízben, vagy nézz utána, hogy lehet kivillogtatni a hibakódokat egy darab drót segítségével. (Kis angol tudás kellhet hozzá)
Ha nagyon nem megy, akkor előtúrom és beírom.
Ha megvan a hibakód, akkor is alaposan át kell gondolni a helyzetet. Hibás lambda értéknél pl nem feltétlenül az oxigén szenzort kell cserélni.
Most a hétvégén tesztelgettem a gépet és egész jó fogyasztást hozott a kicsike :-) Közúton 80-85km/h, terepen meg szépen 1000-1300 közötti fordulaton szépen csordogálva mentem vele, és a benzinmutató elenyészően mozdult csak lefelé :-)
Viszont egy fontos kérdés:
Mi az oka, hogy menet közben a check lámpa bekapcsol és világít? Milyen hibát kell keressek és hol?
Én pont így használom: 1-2-3-5 már 40 környékén nyomom a 5.-et neki. És épp tegnap gondolkoztam azon, hogy a niva egy "nyugodt" autó :-) Közúton 70-80km/h városban meg 45-50 körül. Nem egy traffipax veszélyes gép :-)
Terepen meg kell tanulnom használni, mert ott még nincs jártasságom. De gondolom 2-ben szépen elporoszkál alap gázon is. Elötte személyautóval "terepeztem" tehát az óvatosság és figyelmesség bennem van... :-)
Sose tartottam gyorsulási versenyt és a hengerenkénti két szelepes szívós motoroknak van egy olyan tulajdonsága, hogy alul jó a nyomatékuk.
Szóval egy induláskor 1-2-3-5, ami kb. 45-től tartgható volt már városban.
Országúton olyan 85-90 kmph küzütt mentem mindig (kivéve ha pálya, akkor 100-110, de az igen ritka volt felém.
Terep.
Sose nyomtam a gázt. A fent leírtak miatt, ha fulladt, akkor felező, de max 1300-1500 rpm fordulattal, és egyszerűen oyankor az injektoros rendszer NEM ESZIK.
Volt néhány istenbarma kollégám, aki mikor meleltt vezette a vasar, nyomta mint a barom, azzal a jelszóval, hoyg "kell neki azerdő, meg alul fulladf..." no ilyenkor jött az azonnali helycserés támadás, és megmutattam neki, hogy hogyan is csinálom. S lőn: 'Jé, nem fullad le, Jé, megy, Jé felmászik a falra is, jééé..." és "jé, nem zabálja a benzint, meg nem szakítjuk ki a futóművet."
Szóval az a helyzet, hogy nehéz terepen nem kell kapkodni, és nem füstölöd el a benyát
Röviden ennyi.
Egyszer megcsináltam rajta az indítókábel, testkábel, gyújtáskábel cserét (anyagár kb 8000 Ft), az is sokat jelentett, illetve a korábban ecsetelt problémák miatt 10 e km-ként a váltóban is cseréltettem mindig az olajat és az összes zsirzót mindig feltöltettem. Utálta is érte a fasz szerelők, de kénytelen voltak tudomásul venni az ebbéli "hisztijeimet"
Ha már a kábeleknél piszkálsz, fontos, hogy a generátor fölé tegyél egy vízteelőt, hogy a hűtő felől jövő esetleges csöpögések nem kezdjék ki a diódasort.
Ja igen. Volt kolléga, aki szerencsés volt, és 140 ekm alatt nem kellett a váltóját egyszer sem basztatni, nekem (és elődömnek) 105 ekm alatt 5-ször hullot szét a váltóm. Neki mondjuk a futóműve volt halálos veszedelem, míg nekem az olyan volt, hogy bármikor elengedhettem a kormányt, sose kezdett el táncolni (szóval óvatosan vezettem, és nem gyilkoltam szét a terepen) Három műhelyben lett szerelve, ugyanazt mondták mindig. Ezt ki kell cserélni mert öntvényhibás, láthatóan csálé, de a válasz mindig az volt - JAVÍTANI!
Hiába szórakoztak azzal, hogy a kardánok ne rezonáljanak be, mindig berezonáltak bizonyos tartományban, hiába szórakoztak azzal, hogya fékek egyformán fogjanak (még fékcsővek is ki lettek cserélve, a bal első olyan 12 e km-ként összaszarta magát, aztán a többi is
Szóval ezek az iszonyatos dolgok voltak azok, amelyek miatt írtam azt, amit írtam.
Holott a fogyasztásom jellemzően 7,5-8 között volt télen nyáron, sokszor durva terepekkel. (persze ehhez vezetni is tudni kell) Sokan nem hitték el, és közülök többen meglepődtek a tankolásnál. Jó is volt a 13. havi keresetem emiatt, de nem szeretnék még egyszer Nivát magam alá. Ellenben a tapasztalataimat régebben is, most is szívesen átadom.
Az a kérdés, hogy hol kell használnod és mennyit természetesen mindent felülír.
Anno a niváink null km-sen jöttek hozzánk. Az enyémből 8 évbe került, mire végre megoldottam a benzinszag megszüntetését. Irtó idegesító és zavaró volt - nomeg baromi egészségtelen.
De az elejétől kezdve folyamatosan szervízelni kellett őket, mert nem volt összerakva, és sose lehetett igazán jól összerakni.
Nekem kb 2hete van meg a niva ('99-es 1,7i) így kissé képben vagyok az árakkal. Pl kardánkereszt 2.500Ft. sokminden cserélve lett rajta és főleg a mozgó, kopó alkatrészek, mint pl stabilizátor gumik, váltó tartó gumibak, féltengely szimering, ékszíj....stb....stb.... és összvissz ha volt max 20.000Ft.
Szerintem alkatrészben a niva a legolcsóbb. Persze kérdés, hogy új autóról van szó vagy használtról.
És nem beszélve az igénybevételről, mert személy szerint nem szívesen vágnék agyon egy 4 millás vasat az erdőn. Persze ha céges a gép akkor meg úgysem érdekes.
Terepképességei gyakorlatilag egyformák, minimálisak az eltérések, hol erre-hol arra. (pl. a Nivának a teteje alacsonyabban van, és fértem már el vele bedőlt fa alatt, ahol a Jimnyvel nem. De ugyanilyen van fordítva is, egál.)
Új áruk kb ugyanannyi 3,7m <.> 4,0 mFt.
Őssze van rakva. Ez tény. 6 évig Níváztam, fél éve Jimnyzek. Ég és föld.
Hátul így is, úgy is kényelmetlen.
A töréstesztje a Jimnynek 4 csillagos, a Niváét - ábr sok főrumon kerestem és kerestettem szakújságírókkal is (pl. tc, a2), sehol nem találták meg.
Szervízköltségek, alkatrész árak? Passz, erre úgy 3-4-5 év múlva tudok egzakt választ adni.
A váltó kiosztása jó, a motor halk (1.3 benzin), országútra szerencsé lenne egy 6. fokozat is, emrt nagyon oörgős a motor, de ezzel se megy többet az ember 100-110-nél.
A klíma felemelő élmény, de helyzetben ki kell kacsolni, ha kell a teljesítmény - de ez minden kis kocsira igaz..
Mennyit tud a jimny terepen a nivához viszonyítva?
Kb. uo. rövid és magas (?), de az erőátvitel pl. milyen? Gondolom, megbízhatóbb, kevesebb a bosszantó apróság, nincs 50ekm-ként váltónagyjavítás (Niva 2005-ig)
Van-e olyan, hogy meghal minden (elektronika letilt)? A Nivánál nem tapasztaltam ilyet, a vészüzem esetén is megy (egyszer a fojtópoti kikopott egy szakaszon, egyszer meg utólag kiderült, hogy az oxigénszenzor halt meg - mindkétszer lábon hazament, nem keveset)
Mennyivel drágább üzemeltetni (pótalkatrészek)? Egy pótalkatrész megvétele akár a terepen szükségszerű balesetek következménye is lehet, nem csak a hanyag (vagy nem annyira hanyag) gyártást kell figyelembevenni és azzal súlyozni az alkatrészárakat.
'99-es 1.7i-s nivát néztem ki. Eléggé jó állapotúnak és megkíméltnek tűnik. Ráadásul csörlővel együtt árulják. Szerintetek meg szabad venni? Második autó lenne terepre használva. Országút a lakás és terep között lenne csak olyan max 30km-en.
Sziasztok!Most vettem meg életem első niváját!1,7 1994 karburátoros. A kérdésem:még sosem volt nívám ,hogy tesztelhetem le a diffit pl?A felezőt nem volt nehéz:-).Miért van a felezőnél középen üres fokozat?Ja és használt alkatrészt hol szerezhetek hozzá?Ami sos-ben kellene hátsó biztonsági övek mind három.Köszi a válaszokat!
Szevasztok!!!!!!!!! NIVAt 1994 elöttit csak terepre,nekem is van nagyon szeretem fáj a szívem érte de sajnos meg kellene válnom tőle,mert Svédországba nem akartam elhozni túl sokba kerülne!!!Sajna keresi új GONDOS gazdáját!!!!!!!!!!!!!!!!4
Vadiúj nívát? dehogy egy ócska használtat ami azért nem hagy ott sehol. De jó is lenne egy null kilóméteres :-) Mikor vettem egy null kilométeres autót :-) /nem suzukit/ :-) a sógornőm azt mondta "mi lesz veled hogy nem kell bütykölni az autódat?