Hát igen 2 centin múlt, meg összesen majd 200.000 forinton, de most gyakorlatilag van egy új futómű a lakó alatt. Holnap délelőtt majd meglátom mit fognak hozzá szólni a műszaki vizsgán.
Igazán a sza..ban az volt a szerencém, hogy a csatt után még leértem a kempingbe, ott voltunk két hétig, és még vissza is tudtam hozni, bár nagyon kacsázott a jobb kerék. A zabszem 900 kilométeren nem nagyon fér be. Az otthoni bázis előtt két kilométerrel, kb 10 km/h sebességnél ment szét a gumim. Aztán másnap korán reggel gumicsere, állt jónéhány hónapot, mire megcsináltattam, de a Kempingvilág és a kecskeméti Autoflex Knott korrektül rendbetette.
Pont ezért javasoltam a kollégának, hogy álljon vele gödörre (egy szakival maga mellett) - és ha szemre nem is látszik semmi, akkor guruljon be vele egy futószögelőhöz - mert biztos ami tuti.
Egy alufelni nem törik meg csak úgy viccből - oda igen nagy pofon kell, hogy összejöjjön. Ezek szerint te bőven tudnál erről mesélni.
Nekem sokba került egy boszniai kivilágítatlan benyúló járdasziget. :-(
Gyakorlatilag az egész hidat kellett cserélnem, torziós rugó, komplett fék, fékkötelek stb. mindkét oldalon.
Tulajdonképp csak az a zártszelvény oszlop maradt meg az eredeti futóműből ami az alvázhoz van rögzítve, és ebbe csatlakozik a két oldali teljes futómű.
Egyébként van Veszprémben egy "felni-művész" - aki olyan alufelniket is újjávarázsol, amelyekből tenyérnyi darabok is hiányoznak amikor odaviszik javításra.
Tizen-éve ismerem a vállalkozást és személyesen a szakembert is. Az alufelni-javítás a fő profilja - nincs olyan szétvert, csámpás, tojásra-deformált felni - amit ne újszerű állapotban adna ki a kezéből.
És nagyon megfizethető árakon dolgozik - legalábbis elhanyagolható árakon restaurálja az ilyen totálkáros felniket - ahhoz képest hogy mennyibe kerülne a pótlásuk (ha az lehetséges egyáltalán - általában nem).
Esetleg elhagyni a szénszűrőt és csak a lakó alján kivezetni?
Láttam videókat erről - ahol sokszor a SOG kifújója a szarkazetta ajtajába van beépítve. Úgy elképzeltem, milyen príma lehet ez az olyan (ész nélkül tervezett) bódéknál - ahol a kazetta-ajtó az elősátor oldalon van :-)))
Egyébként alulra kivezetni a szűretlen bűzt sem veszélytelen, mert egy része visszaszivároghat az elősátorba - amennyiben nem 100%-osan zár légmentesen a szoknya.
Aztamindenit, véletlenül beleolvasgattam valami régi topikba, iszen szerintem mi valamikor kurvarégen összefutottunk egy kólára a Balatonnál, valami régi vállalkozós topik kapcsán.
Könnyen meglehet - bár bevallom, most így kapcsiból lövésem sincs ki lehetsz?
De ha arra jársz, én az idén is "a helyemen" leszek - Almádiban - kivéve, ha valamiért el kell kószáljak onnan.
Ezért, ha arrafelé tanyázol te is - mailben egyeztethetünk egy ki s sörikézést (már csak hogy pont ne kerüljük el egymást).
Aztamindenit, véletlenül beleolvasgattam valami régi topikba, iszen szerintem mi valamikor kurvarégen összefutottunk egy kólára a Balatonnál, valami régi vállalkozós topik kapcsán. Na, ha nyáron a szomszédban kamperolunk, iszunk egy sört.
Majd írok. Az a baj ezzel az indexel, hogy a már többszörösen kivesézett témák betemetődnek, visszakereshetetlenek lesznek. Ez generálja az agysebészetet. Ezért kell a lakóautó klubbot olvasni. Ott lehet témákat, helyeket beírni és ami arról elhangzott mindent meg lehet tudni.
Tudnál olyan autómentő típust mondani, ami csak 100-300 kg-mal lépi túl a 3,5 tonna megengedett össztömeget? Mert én még olyat nem láttam.
Amikkel én eddig találkoztam:
- 1800 - 2100 kg saját tömeg,
- 4 - 5 méter hosszú rakfelület,
- 3 - 6 fő a szállítható személyek száma.
de mindnek 3,5 tonna volt a megengedett össztömege. Persze lehet, hogy van olyan amit te említettél, de a többség szerintem a fentiekben felsoroltak közé esik.
Köszönöm az infót...erre akkor majd nagyon oda kell figyelni...lehet, hogy így ki is esett az a változat, hogy saját magam hozzak be valamit...vagy legalább is szűkül a kör az érvényes műszakis lakókocsikra.
Szóval olyan kis teherautóra gondoltam, aminek a hátulja egy 5 méteres nyitott plató, amire felcsörlőzhető a lakókocsi.
Ezzel az szokott a baj lenni, hogy amikor a tömeget nézik - akkor nem a valós tömegről van szó, sőt, még nem is a jármű ön-súlyáról.
Hanem a megengedett legnagyobb össz-tömeget veszik figyelembe - vagyis hiába csak 2,5 tonna a jármű önsúlya... ha a papírjában a megengedett legnagyobb össztömege mondjuk 3,7 tonna - mert akkor már bukós a B.
Szia, pontatlan voltam. Szóval olyan kis teherautóra gondoltam, aminek a hátulja egy 5 méteres nyitott plató, amire felcsörlőzhető a lakókocsi. Lehet, hogy most se voltam szakaszerű, de így talán már egyértelmű. :-)
Sziasztok! Köszönöm, ez jó hír...ha így lenne, akkor akár én is haza tudnék hozni tréleren B-s jogsival valamit. De az biztos, hogy jól körül fogom járni (illetve a tulajjal járatni) a témát a kiszemelt lakónál.