C3-hoz Haynes könyvet én se találtam pdf formában, egyszerűen senki nem szkennelte még be. Külföldről lehet rendelni, de az (jobb esetben) angolul van. Én már feladtam a C3 projektet :( a kis kocsinkra olyan sokat kellene költeni, hogy az már több lenne, mint a piaci ára... ráadásul nem vagyok egy nagy műszaki zseni se :) neked például "szerencséd" van ha adott a tudás, a hely és a szerszám is... vettünk egy Megane 3 1.6 benzinest, ő az új szerelem :) második kocsink és hát minden tekintetben más/jobb!
Igen, jól látod a dolgokat.Amít magam meg tudok oldani(Megaenon hk csapágyakat is cseréltem)azt nem viszem szerelőhöz.Előre meg szoktam tervezni a munkát,és csak akkor fogok hozzá, ha már minden adott hozzá pl szerszámok,szerelési ismeretek stb. A Röno forumon mindent meg lehetett beszélni,aki már csinált pl vezcserét az részletesen leírta,mit hogy mire figyelni stb..Meg ott nem volt gond az adott tipushoz letölteni a szrelési könyvet.Már hetek óta böngészem a nettet szerelési leírást keresve 1,6 tdci-Hdi-Psa motorhoz,de reménytelen.
Viccesen szarkasztikus próbáltam lenni :) Jó dolog az, ha magadnak megtudsz csinálni ezt azt... Spórolni is lehet rajta rendesen :) Meg azért na... valljuk be, hogy a bográcsgulyás is sokkal faszább ha te csinálod és nem a teszkóban veszed :D
Köszi a válaszod. Minden kocsimon sk csináltam eddig is mindent,Megane ll-nél vezérlést is cseréltem 2 szer gond nélkül,tehát van fogalmam a dolgokról,és szeretek vele foglalkozni. Azért könnyebb helyzetben van az ember,ha van róla leírás.Gondolom a szerelők is először tanulmányozni szokták az adott tipust.Azért köszönöm az infót.
Szia, nekem volt hasonló olyan 140e Km körül. Minden kis úthibánál nyekergett, kattogott fémes hangon. Nem tudtam mi a baj, ameddig fel nem emeltük a szerelőnél... lógott az egész gólyaláb! Csoda hogy ki nem esett :)
Toronycsapágyat kellett cserélni és azóta semmi baja. Ha esetleg sikerül megemelned a Cincit és megmozgatni a gólyalábat, akkor kiderülhet hogy nálad is hasonló-e a baj.
1000 oka lehet, toronyszilenttől a kormányösszekötőig de akár a kormányműben is lehet hiba, szóval bármi ami a futóműhöz kapcsolódik... Vidd el egy műhelybe és ott megvizsgálják aztán okosabb leszel! Ha gumi nélkül kocsikáznál azt nem "kicsit" éreznéd, szóval azért nem hiszem hogy túl nagy a baj, pláne ennyi km.-rel, már ha valós.
Egy kérdés: milyen probléma lehet a Cinci futóműjével, ha rossz úton, értem ezalatt: út egyenletlenség, kátyú stb...
kopogó, zajos hangot hallok a kocsi elejétől, (még a kormányon is érezni egy kicsit) olyan érzés kb. mintha gumi nélkül kocsikáznék!
Teljesen mindegy hogy egyenesen, vagy fordulva megyek, sőt még egy erős fékezésnél is érezni ezt a kopogást!
Az autó: C3 2003-as gyártás 1.1 manuális (totál fapados) és csak 55000km van benne :) nem külföldi, magyarországi 2. tulaja vagyok, úgymond örököltem a kocsit! :)
Volt egy hasonló autó a családban, tavaly lett eladva, többek közt azért, mert a Sensodrive egy még egy tökéletes állapotban lévő, de 10+ éves kocsinál is egy időzített bomba :-(
Az is egy megoldás! Nálam úgy nézett ki a történet hogy elvittem a lányomat lovagolni, indultunk volna haza a tanyáról, kulcs be, meg se moccan. Pótkulcs hozom, semmi, borítás lekap, letört fejű csavarok kis hidegvágóval megindít, gyújtáskapcsolót leszedtem, kulcsot immo-karikához szigetelőztem, elektromos kapcsolót leszedtem a mechanikus részről és csavarhúzóval óvatosan beindítottam. Gó haza aztán kerítettem bele egy bontott komplett gyújtáskapcsolót kulccsal együtt! Jó móka volt...
A mai napon a következő hiba állt elő (Citroen C3 1.4 HDi SX 2002 (2003/5)) indításnál a kulcsot nem tudom elfordítani, a kormányzár pedig nem old fel. Hiába próbálom tekerni a kormányt, az 1-2 cm-es holtjátékon kívül semmit nem mozdul. A kulcsot max. beletörni tudnám. (Pótkulcsom nincsen...)
Szerintetek mi lehet a probléma? Létezik, hogy elkopott a kulcs és egy új kulccsal megúszom? Vagy ez már gyújtáskapcsoló csere lesz? Bármilyen tippet szívesen veszek! Előre is köszönöm!
Én lehet tudok segíteni. Elősször hívj fel egy szerelőt, majd kérj árajánlatot. Ezt tedd meg legalább 3-szor hogy tudj egy átlagot húzni, majd a legolcsóbbhoz jelentkezz be :) Persze megcsinálhatod magadnak is, de -ahogy AT.. mondja-, lehet több kárt csinálsz mint hasznot! Esetleg megérdeklődheted (itt vagy facebook Citroen csoportban), hogy a lakhelyedhez közel ki tud jó franciás szerelőt.
Sziasztok!
1,6 hdi -tdci motoron szeretnék vezérmüszijat cserélni, és szükségem lenne részletes leírásra. Ebben kérném a segítségeteket.Előre is nagyon szépen köszönöm.
Szeretném a tetőt megjavítani(szedtem már szét és tudom mi micsoda). Tudnátok ajánlani valami boltot ahol mindent megtudok venni vagy azokat csak a Citroen szervíz árusítja? - 2 db drótkötél
Volt ilyen bajom, fokozatmozgató egység csere, képzelj ide egy szép nagy összeget, és szorozd meg kettővel, annyiba volt.
Aztán majd jön a kuplung is, annak is van egy mozgató egysége, az a másik szép összeg, bár ez csak 100+ezres nagyságrendű, míg az első tétel inkább a duplája.
Ja igen, kábelhiba is jött, november óta gyártja a citroen a kábelt :)
De én hülye vagyok, mert azóta már C4em van, szintén automatával...
Citroen C3 SensoDrive-os, 2004-es évjáratú autóm van.
A hiba, amit produkál az autó: Automata fokozatban mikor 1-ből 2-be kapcsol az autó, néha nem vált fel 2-be, hanem kidobja magát üresbe, és egy vonal jelenik meg a műszerfalon. Nem minden alkalommal csinálja az autó, de éppen elég, ha csak párszor produkálja ezt a hibát, mert egy körforgalomnál mondjuk elég necces.
Volt már pár helyen szervízbe, de mindenhol csak találgatnak mi lehet a baja. Azt a hibakódot olvasák ki a kocsimból, hogy a "Váltó elektronika nem kap áramot."
Ebből arra következtettek, hogy ezt 3 dolog válthatja ki: 1. Akkumulátor rossz 2. Kábelszakadás van valahol 3. Kontakt hiba (csatlakozónál)
Az akkumulátor problémát kilőttük, mert teljesen új akksival is produkálja a hibát az autó.
Igaz, hogy a hiba helyreáll mindig, ha gyűjtáson 30 másodpercig nyomva tartjuk a féket, a vonal eltűnik, és megjelenik az 1-es, és újra üzemképes az autó, de így sajnos nem biztonságos vele a közlekedés, mert folyton amászerfalat sasolom, hogy mikor jelenik meg ismét a vonal, ezért nagyon szeretnénk rájönni a hiba okára.
Ha valaki hasonlót tapasztalt, kérem írja meg, hogy mi lett megcsináltatva az autón, vagy mi baja volt. Köszönöm szépen.