Attól, hogy egy dobozban van, van külön a vezérlőnek limite és a parancsközpontnak. A dcc protokoll adott számú dekódernek tud csak parancsot kiküldeni egy időszakban.
Az Ecos esetén a központ és a vezérlők egy egységet alkotnak, nem kell külön emlegetni őket. Az Ecos nem egy különálló központ doboz mint a z21. Ha a kézi mobil vezérlővel ugyanazt a mozdonyt íránytom, mint ami az Ecos egyik vezérlőjén is ki van választva, akkor is forog a menetszabályzó gomb a mobil vezérlőn kiadott parancsnak megfelelően a központon, illetve jelezi a bekapcsolt funkciókat is.
z21 központom van, es telefonrol iranyitom a modelleket/valtokat, vagyis külön Wifin keresztül kapcsolodik a telefon a központra.
Van Multimausom is, de azt ritkan hasznalom, mert bar jo, hogy fizikailag kell tekerni valamit, de minden masban sokkal jobb a telefon.
Amikor bekapcsolom a rendszert, minden jarmünek van egy alapertelmezett iranya, amerre elindul, ha a kontroller csuszkan "gazt" adok.
Erre irtam, hogy a vilagitas felkapcsolasaval lehet meggyözödni arrol, hogy ez az irany-e az, amerre mozgatni szeretnem a modellt. Ha nem lehet ralatni a mozdonyra, akkor marad az a modszer, hogy elinditom, es figyelem, hogy merre megy.
Igen ezek is különbségek egy fejletteb vezérlő kozponthoz képest, amivel akkor találkozik a delikvens, amikor már "boldog" tulajdonosa lett. ESU Ecos ezeket "megjegyezi", akkor is ha kikapcsolod, mert PC alapon van. Ha váltsz egy mozdonyra, akkor a sebesség forgató gombja motorosan oda áll, ahol volt. Nincs ez a MM féle kinlódás vele, hogy balra vagy jobbra és vajon meddig volt tekerve, meg az MM előző mozdony menetirányára vált, ha picit is hozzáérsz a forgatógombjához. Mozdonyok száma: 16 384, eszközdekóderek: 2 048 Elég hamar észrevetted ezeket a korlátokat, problémákat :)
Amugy ami meg becsapos szokott lenni, az a valtok allasa, ezt az esetek 90%-aban, eleg jol "megjegyzi" az app.
De nem mindig, olyankor van meglepi, igy sokszor inkabb probaallitassal kezdem a vonatozast, vagy vizualisan ellenörzöm, hogy minden valto ugy all, ahogy az app mutatja.
Kicsit pontosabban ezt a kérdést, mert mindenki mást ír rá!
"Van meg egy erdekes jelenseg Roco Z21-el.
Jatszom a vonatokkal, mindegyiknel be van allitva az irany, hogy merre van elöre."
A z21 központ, nem vezérlő. Azzal nem tudsz játszani. Azzal tudsz, amit a kezedbe veszel - a központtal ezt általában nem szokták.
Tehát: mivel irányítod a vonatokat?
MM, App, PC, stb?
A PC-ben a program tuti megjegyzi, hogyan állt le, aztán onnan indít.
Ha letettél egy mozdonyt, az sem fogja felcserélni a menetirányát, pontosan arra fog elindulni legközelebb, amerre TE elindítod. Ezt pedig szintén a kézivezérlővel, és nem a Z21-el teszed. Ha azon, előre parancsot adsz akkor arra indul. Olyan nincs hogy bekapcsolás után elindulnak a mozdonyok maguktól... Még akkor sem, ha az MM-et kitekerve hagytad. Ha megmozdítod, akkor meg mutatja, hogy éppen melyik mozdonynak, milyen irányban mekkora parancsot ad.
A digitben - pont ez írta Csíkos is - a kézi vezérlőn megadott irányba és sebességgel fog elindulni a mozdony, tökmindegy milyen irányba tetted a sínre. Tehát neked azt kell tudnod adott mozdonynál, hogy melyik neki az eleje. Azt, hogy a vezérlők mit jegyeznek meg, az majdnem mindegy is, hiszen neked kell tudnod merre indítod el - digitben mozdonyvezetők vagyunk. (de jó :)
Bár kétségtelen, egy APP megjegyezhetné. Könnyebb, egy nem látható helyről indítani a mozdonyt. Az MM esetében már zűrös, mert ha véletlenül a kibillented a 0 állásból, már gond van, mit jegyzett meg...
Véletlen. Korábbi irányparancs híján a világításnak a DCC "előre" irányban kell bekapcsolnia. Lokmausról nálam ez is történik. Az App viszont, amíg ki nem lépsz, megjegyzi az irányt.
Az, hogy ezeket az adatokat nem tárolja el a rendszer. A ma már nem gyártott Tran ZF5/HR3 egyébként megjegyzi, a bekapcsolt funkciókkal együtt, és onnan folytatja, ahol kikapcsoltad.
Jatszom a vonatokkal, mindegyiknel be van allitva az irany, hogy merre van elöre.
Ha kikapcsolom a rendszert, ezek az informaciok elvesznek, vagyis, mielött eilindulok egy szerelvennyel, a mozdony elejen vizualisan ellenöriznem kell a lampakkal, hogy merre indulna el, ha most elöre parancsot adnek neki.
Vannak modellek, amik mindig az ellentetes iranyba indulnanak el, mint, ahogy legutobb, masok, mintha megjegyeznek aramtalanitas ide vagy oda, hogy merre mentek legutobb.
A WLANMausnak nem az az értelme, hogy nincs XPressNet-kábel, hanem hogy követheted a vonatod, nem vagy helyhez kötve. Amúgy meg sokkal több értelme lenne, ha lehetne mondjuk USB-ről vagy XPressNetről tölteni, és nem kellene az elemeket kivenni belőle.
Veszel egy Digikeijs központot, annak eleve van PC-s vezérlőfelülete.
ROCO "egerek" Digital is Cool-tól" a WLAN Maus-ig:
Mindegyik sajátja, hogy arra készültek, azon gondolat mentén, hogy leváltsák a régi, analóg trafókat.
Ugye a menetszabályzójuk egy középen nulla állású tekretyű, mint a régi trafókon. Tök jó, minden OK!
Sajnos nem egészen. Nagyon sok megkeresését kapok még mindig, hogy a "fordítva megy a mozdony". Ennek ugye az az oka, hogy megszoktuk az analógot, ahol jobbra tekered a trafót, akkor jobbra megy a mozdony, ha balra, akkor meg balra. Függetlenül attól, hogy a gőzös kéménye merre áll.
Nagyon szépen kérek mindenkit, hogy ne hülyézzük le azokat, akiknek ez nem jön át egyből, és több évtizedes beidegződést kellene maguk mögött hagyniuk, elsőre!
Mert ugye amit az előnyének gondoltak a ROCO "egerek" tervezői, a könnyű átállást az analógról, az sokszor pont a csapda is lesz/lehet. Felteszi a modellező a villanymozdoponyt a pályára, és eltalálta, hogy a "1-gyel", vagy "V-vel" jelölt vége áll jobbra, kipróbálja, és jobbra tekeri az egeret - mint a régi trafón - és jobbra fog indulni a villanymozdony. Hurrá, megy ez, nem is rossz ez a digitális vezérlés!
Felteszi a gőzöst is, annak a kéménye meg balra fog állni! Megtekeri az egeret jobbra, és kétségbeesve látja, hogy a gőzös balra fog megindulni! Úristen, ez fordítva megy!
Pedig a digitális vezérlő, és a mozdonyban a dekóder is teszi a dolgát, ahogy kell, nincs vele semmi baj! Ugyanis a digitális vezérlésben nincs "jobbra-balra" menetirány, hanem előre és hátra menetparancs van! Az meg mindegy, hogy a mozdony orra balra, vagy jobbra áll a síneken, mindig az orrával előre fog megindulni, előre menetparancs esetén.
Nem véletlen, hogy a ROCO egerein kívül egyetlen digitális kézivezérlőn - még a Z21 app-ban sem! - nincs középen nullás tekertyű, vagy tológomb. Ugyanis a menetszabályzóval gyorsítunk, vagy lassítunk, és a menetirányt külön kell megadni! Lehet, hogy ez a jobb megoldás, és nem az, hogy meg kell szokni, hogy a ROCO akármelyik egerét jobbra tekerve adott esetben a gőzös balra fog megindulni. Az esetek többségében - még - nincsenek azon a szinten a kezdő modellezők, hogy a CV29-ben átírják a menetirány bit-t. (Ha meg mégis, akkor az lesz a baj, hogy vendégségben okkoz bajt, hogy meg van fordítva a menetirány, vagy akkor, a kisebbik srác nem kéménnyel balra, hanem jobbra teszi fel a gőzöst a pályára. Akkor meg az lesz a baj...)
Nem bántani akarom a ROCO "egereit", nem rosszak. De ezt meg kell szokni, ha használjuk őket! A WIFI-s MultiMuas-ért én nem adnék pénzt, annyival nem tud többet, mint a vezetékes. Persze, ha valakinek megér ennyit, hogy kiváltja az Xpressnet kábelt, és inkább az elemeket cserélgeni, azt is megértem.
En azon gondolkodom, hogy azt, hogyan lehetne megoldani, hogy game kontrollerrel lehessen vezetni a mozdonyokat, azt mar megoldottam android emulatorral, hogy PC-röl lehessen a Roco alkalmazason keresztül vezerelni mindent.
A Wlan mouse-on en is gondolkodtam, de eleg draga, es ahhoz kepest azert eleg kis egyszerü.
Pl lehetne valami ellenalasa a tekerönek, hogy erezzem, hogy eltekerem.
Vagy kitalalhatnak, hogy lehet "üresbe tenni", hogy amikor mozdonyt valtok ne induljon el amint megmozditom a kontrollert az elözö mozdony allasabol.
Ez utobbi problema a telefonos vezerlesnel mar megoldott.
Én próbáltam rákeresni, de nem találtam semmilyen általam ismert nyelven nyomát korlátnak. Miért is lenne? Egy korrekt adatbázis-kezelő van mögötte, nem egy egyszerű microcontroller, mint a Mausokban.
Amikor megvettem a Z21-et azt gondoltam, ha lesz valami kis további pénzem, majd veszek egy WLANMaust, hiszen csak jobb fizikai kontrollerrel vezetni, mint mobillal, de azóta se vettem. Tökéletesen jól működik az app nekem!
Csak egy apróság: a Z21 rendszerben a járművek (és a váltók, jelzők) adatait nem a Z21 központ, hanem a vezérlők (MultiMouse, WLAN-Mouse) tárolják, ahogy írtad, a WlanMouse-ba 100 míg a Multimouse-ban csak 64 mozdony "fér bele". Lehet mobiltelefonról vagy tabletről is vezérelni Z21App-pal, de nem tudom, hogy a Z21App-nak mik a korlátai.
Van egy Roco Z21 start vezérlőm, ugye ez csak 64db mozdonycímet kezel, mik a lehetőségek további mozdonycímek bővítésére, illetve szeretném cserélni Wlan Multimausra a jelenlegi vezetékes verziót, ha jól tudom az már 100 címet tud tárolni?
Az egyik oldal meg eredeti, igy tudtam csinalni összehasonlitokepeket ugyanazokkal a fenyviszonyokkal/kamerabeallitasokkal.
SMD-re csereltem a homlokfenyt es a fülkevilagitast is, ami most fölfele vilagit
Sejtem, hogy miert nem igy csinalta az MTB gyarilag, nagyobb fenyerönel sokkal jobban kijön a fenyszivargas problemaja, mindenfele öntapados gumicsikokal kellett teleaggatnom, hogy ne vilagitson be mindent a led.
Kipróbáltam ezt a zsugorcsöves módszert a fényszivárgás csökkentésére, valamennyit segített, de kellett még egyéb árnyékolás is, hogy a szélvédő alvához ne jusson, mert az szórja mindenfelé körbe.