Ezt a "sztrájktörés" dolgot sosem értettem. Ugyanis a sztrájk az jog, és nem kötelesség.
Kötelesség viszont Budapest helyváltoztatási igényeit tömegszerűen kielégíteni. Mindig lehetnek olyan dolgozók, akik vagy nem értenek egyet a sztrájkkövetelésekkel, vagy egyet ért, de a "hipokráteszi esküjét" fontosabbnak tartja.
Tegnap minden BKV tulajdonú buszt vezető járművezető eltakarta az arcát, amikor fényképeztem a járművét. Megértem őket. Kedves kollegái lehet, hogy meglincselnék érte...
meg nem vernék, nem állatok! legfeljebb amikor beér a végállomásra, nem engednék újra fel. volt hasonló eset az OFF Combinon, hogy az Asztalos Sándor utcánál az egyik kollega érte el a sztrájktörőt, szépen szóval értette, megmondta neki, hogy ha nem lenne sztrájk sem engedné ki mert nincs vonalismerete, és kérte, hogy forduljon vissza.... megtette
lehet, hogy mind tudja, de felesleges lenne kitenni Őket neki, ahogy a előttem is mondták. ha jól tudom a töretés amúgy is üzemi menet, akkor viszont nem szabad utast szállítani. a másik dolog, hogy lehet, hogy az az egy szem töretőmeneten amúgy sem járművezető,hanem műszakos vitte fel a villamost, őneki se ideje és képzettsége sem biztos, hogy van az utasszállításhoz. Ugye az nem megkérdőjelezhető, hogy más egy próba/törető/kém meneten fogast vezetni és más forgalmi kocsiként....
Ó, edzettebbek ennél a hegylakók. Szinte mind ismeri már a módját, hogy kell létrán, vagy azon az egyetlen pöckön át peronmentes övezetben elhagyni a süllyedő hajót...
Egy okot tudnék mondani, az viszont elég nyomós: a jégtörés jár némi kockázattal az áramszedőre nézve. Nem biztos, hogy jó ötlet kitenni az utasokat az esetleges nyíltvonali jaj kísértetének.
Érdekes ez a sztrájkosdi. Mára virradó éjszaka, éjfél után ment fel egy kört egy vonat fagymentesítés céljából. Állítólag ez így korrekt, hogy éjszaka közlekedjenek törető menetek.
Kérdem én: ez a törető menet nappal miért nem közlekedhet? Mondjuk reggel és délután a csúcsidőszakban óránként, meghirdetve?
Ha jól tudom, nem az utasoknak okozott kellemetlenség a célja a sztrájknak, hanem a nyomásgyakorlás a döntéshozókra. Nyomást gyakorolni nem csak a teljes üzemszünettel lehet. (*)
Akkor hogy is van ez?
HB
ui:
( * Illetve ahogy a dolgok alakulnak, úgy fest, hogy azzal se...)
Emlékezzünk kegyelettel! 23 éve történt a Budapesti Fogaskerekű eddigi legsúlyosabb balesete. Két járművezető földi pályafutása ért ekkor végett. Huszonhárom éve hiányoznak a Hegyvidékről... http://hbweb.hu/fogas/19870111.htm
Így az év végén egy kis összeállítással készültem az év nagyobb közlekedésbarát eseményeiről, köztük a fogaskerekű évfordulós ünnepségéről. Ezzel kívánnék minden topictársnak élvezetes eseményekben gazdag új évet!
Kép a jövőből? Kedves Józsi, azon vagyunk (akkor is, ha rövidlátó módon egyesek keresztbe fekszenek, ahol csak tudnak, ha másképp nem is, de a befolyásolhatókat hangolják, lázítják), hogy NE ez legyen a jövő.
Azt is szeretnénk, hogy a ma (is) megtapasztalt jelenség, név szerint a motorzárlat, amely minden bizonnyal a járműpark tovább öregedése folytán növekedni fog, a karbantartás mélysége, komolysága pedig ezt nem követi (mint pl. Svájcban), NE legyen mindennapos jelenség. http://uj.hbweb.hu/fg/fg1470/html/kep97.htm
35 éve, 1974. novemberében selejtezték le az utolsó Ganz-Danubius fogast. Ennek emlékére tisztelegnék egy rövid képes összeállítással az 5 évvel ezelőtti évforduló alkalmából felújított sárga fogasról készült képtárammal, valamint további képekkel az utódjáról.
Szép-lassan készülget ám a "hármaska", a 63-as meg is kapta már az új oldalajtajait. Szvsz jól áll(na) nekik a fehér szín az ajtókon, figyelemfelkeltő is lenne, de a hagyományos színtervtől tudtommal ezúttal sem fognak eltérni. http://hbweb.hu/fg/fg4053/html/kep81.htm HB
A TMR vonala úgy tudom, csak Le Châtelard-ig terjed, a további szakasz St Gervais-ig már az SNCF-é. A közvetlen vonatokra kíváncsi vagyok, tavaly még zárva volt a a Vallorcine - Chamonix szakasz az alagút beszakadása miatt és nem is bíztattak sok jóval az újjáépítést illetően.