Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Paco155 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 217550

Pontosan nem tudom, hogy ennek milyen módon működik az előfeszítése.

Előzmény: Attila2121 (217549)
Attila2121 Creative Commons License 2020.02.19 0 0 217549

A vezérműszíj feszítőhöz szükséges az a feszítőkulcs vagy valami más módszerrel is megfeszíthető?

Előzmény: Paco155 (217540)
downer Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217548

Nekünk a Lybrában csináltak ilyen "felújítást". Olyan 10-15 ekm-t nyert is vele. :D

Előzmény: Attila2121 (217544)
downer Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217547

Úgy látom, történt már ilyen...

 

https://youtu.be/Mp_rsfZ7ObU

TtK Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217546

A tapasztalat azt mutatja, hogy a javítókészlet pofon a sz@rnak. Rövid idő múlva ugyanolyan dízelhangja lesz. Tisztítani meg nem lehet (legalábbis én még nem hallottam ilyenről). A vezérműtengelyt ígyis-úgyzis ki kell vanni; akkor már egyszerűbb és tartósabb megoldás kicserélni a vezérlésmódosítót. Ahogy nézem, kb. 50ezret lehet spórolni, szerintem nem éri meg. Persze ha magadnak csinálod és van rá időd és nincs jobb dolgod..:)

Előzmény: Attila2121 (217544)
Kormit155 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217545

Ciao Ragazzi,

 

Június 24-n nagy ünnepség lesz Milánóban a 110. születésnap alkalmából.

Erős a szándékom, hogy kilátogatok, megnézem a múzeumot, a várost, esetleg még egy-két nevezetességet útközben.

3 nap, autóval.

Érdekel valakit útitársként a dolog?

Attila2121 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217544

Még egy kérdésem lenne. Elég dieseles hangja van legtöbbször. Olvastam , hogy forgalmaznak vezérlésmódosítóhoz javító szettett ami egy rugó és egy aláét. Érdemes ezt megvenni beletenni vagy előbb egy tisztítás is javíthat?

Előzmény: Paco155 (217543)
Paco155 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217543

Mivel nem te hagytad túlfutni így ne szabadkozz. :)   De ha belegondolsz akkor az a motor sokat állt ha csak évi 8000 került bele. Így a vezérműszíj feszítése viszonylag sokat húzta egy irányba a pumpatengelyt  (esetleg kicsit túl is lehetett feszítve) ami nem tesz jót neki. Ha szarul lett volna beszerelve az már az első 1000 km-en kijön.  

Előzmény: downer (217541)
downer Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217542

Én a Dayco-t preferálom, a fogprofilja jobb kialakítású. Soha nem is volt még gond vele.

Előzmény: Attila2121 (217539)
downer Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217541

Tudom, de azért egy vízpumpának az idő nem annyira számít és igazság szerint két vezérléscsere periódust is bírnia kellene. Szóval ez még akkor is kifogásolható minőség. Pedig gyári a szett, az kétségtelen. 

Előzmény: Paco155 (217538)
Paco155 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217540

Magánvéleményem, hogy nincs a szíjak között olyan különbség, hogy az problémát okozzon, ami meg van az már felrakás előtt kiderül. Én a contitechet részesítem előnyben de ez saját becsípődés, hogy olasz autóba olasz technika.... :)

Előzmény: Attila2121 (217539)
Attila2121 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217539

156 1.6-on én is most cserélek vezérlést. Mi a véleményetek a bosch vezérműszíjról? Jó áron lenne hozzá...

Előzmény: Paco155 (217538)
Paco155 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217538

"6 év és 48 ekm volt amúgy bennük"

 

A kánon szerint max 5 évnél csere!

Előzmény: downer (217537)
downer Creative Commons License 2020.02.17 0 0 217537

Egyik sem. Én ezt már úgy vettem, hogy le volt bontva a vezérlés, alkatrészek a csomagtartóban.  A szíj nem szakadt, csak egy kicsit megviselt, egyedül a vízpumpa nem volt benne. A szíj oldalán és a vezérmű burkolaton látszik, hogy félrefutott a szíj, belevágott a burkolatba. A görgők nagyon szépen forognak, a szíj is egyben van, 6 év és 48 ekm volt amúgy bennük. Úgy gondoldom, hogy a vízpumpa hibájából futott a szíj lefelés és egyszer csak szétugrott az egész.

Előzmény: Attila2121 (217536)
Attila2121 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217536

Mi történt az autóval hogy így elhajlottak a szelepek? Szakadt a vezérműszíj vagy csak le volt fogazódva?

Előzmény: downer (217528)
tintacska Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217535

Tudom es ertem is. Csak gondoltam hatha volt valakinek hasonlo esete.  

 

Azert koszonom es probalkozom tovabb, hatha kiadja magat.

Előzmény: Paco155 (217534)
Paco155 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217534

Továbbra is azt mondom, hogy innen a fotelból nem lehet megmondani, hogy neked honnan jön a füst. Cipeld magaddal az endoszkópot a csomagtartóban, meg pokrócot, meg tükröt meg zseblámpát, és amikor épp füstöl állj meg, és nézd meg, hogy hol.

Előzmény: tintacska (217533)
tintacska Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217533

Ezeken mar tul vagyok.  Volt gepen, elo edatot neztek, akkor derult ki, a 3as henger injektora kuka. Most ki lett cserelve. Vettem endoscopot, de nem birok rajonni a fust honnan jon. Legnagyobb problema az, hogy ha egesz nap jaratom, akkor semmi. Viszont mikor rajon es megyek vele  10 percet, mar marallaskor fustol. Pl meloba menet, tescoba stb. Most ugy 3honapig semmi. Injektor csere ota vagy 5alkalommal :)

Előzmény: Paco155 (217532)
Paco155 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217532

"Nézték már az autót, de ugye fura ez a dolog, mert olyankor semmit nem produkál."

Biztosan szégyenlős. Én sem szeretem ha néznek miközben produkálok.

 

De félretéve a viccet az hogy "nézik" miközben körbejárják tényleg nem segít.

Én először gépre dugnám és megnézném mi van tárolva.  Aztán kizárnám az azokhoz kötődő hibákat - mondju megjavítással. :PEzeket a műhely ahova jársz biztosan meg tudja csinálni neked.

Amikor nyomja a füstöt felnyitnám a motorháztetőt, és kideríteném honnan jön, vagy aha alulról látszik akkor melléfeküdnék egy takaróra? Ez azért is jó, mert amikor elviszed szervizbe nem csak azt tudod mondani hogy alul, hanem rá tudsz mutatni a pontra.

Onantól pedig ők már valószínűleg tudni fogják mit csináljanak.

 

Előzmény: tintacska (217531)
tintacska Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217531

Sziasztok!

 

Ha valakinek van ötlete az alábbi dologgal kapcsolatosan, szivesen meghalgatom a véleményét...

 

Alany, 159, 1,9 JTDm 150lovas.

 

Alkalmanként olyat csinál, hogy alul, azaz alulról mondhatni ömlik a kormos füst belőle. Az első kerekek kornyékéről és elól a motor front része felől. Szó szerint kormos. Nem érzek benne semmilyen gazolaj, vagy olaj szagot.

 

Most lett egz injektor cserélve. Olajfogyasztásom semmi.

 

Én arra gondolok, hogy a dpf szürő esetlegesen kuka és regeneralaskor valahol van valami tömitetlenség és ezért okádja ott.

 

Bár erőtlenséget nem vettem még észre az autón, mert ha jól tudom regeneráláskor elfogy az erő.

 

Nézték már az autót, de ugye fura ez a dolog, mert olyankor semmit nem produkál.

 

Köszönöm előre is az épitő hszt :)

downer Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217530

Átnézek mindent tüzetesen. Egyelőre legalább a fej lent van, mára ez volt a célkitűzés. A 4-es kipu tényleg gyanús...

Előzmény: Paco155 (217529)
Paco155 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217529

Én azt hittem a kipufogót is cserélni fogod. A négyesre nem esküdnék meg, hogy nem ért bele, és az egyesnél is furán mutat - de lehet hogy csak a kép csal. Mindenképpen meg kell vizsgálni a dugattyútetőket, hogy azon van-e nyom.

És nem csak a szeleped lesz cserés hanem a vezető is. Majd ha kijön a szelep látszik, hogy ki van törve vagy meg van repedve néhányon az a kis rész ami a szeleptányér felé kiáll a hengerfejből.

Előzmény: downer (217528)
downer Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217528

Igen, de a többi szívószelepnél is ott van a dugattyúzsebek élének lenyomata. Ránézésre nem görbék, de ki tudja...?

Úgy gondoltam, az egész sor szívószelepet cserélem, mert nem lehet megkockáztatni egy szeleptányér leszakadás lehetőségét a jövőben emiatt.

Előzmény: Paco155 (217527)
Paco155 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217527

Az egyes hengerben nincs kompresszió. :)

Előzmény: downer (217526)
downer Creative Commons License 2020.02.16 0 0 217526

Vélemény?

 

Előzmény: Paco155 (217508)
downer Creative Commons License 2020.02.05 0 0 217525

Hááát, nem tudom hogy azon a részén volt-e a hangsúly....fb bejegyzésemhez is odaírta, hogy régen szívtam? Igazi rendes figura amúgy...! :D

Előzmény: Adm (217524)
Adm Creative Commons License 2020.02.05 0 0 217524

Szerintem ő arra gondolt, hogy vedd meg tőle a hengerfejet.

Előzmény: downer (217523)
downer Creative Commons License 2020.02.05 0 0 217523

Jut eszembe, ugyanaz a csapágy meg hajtókar van a Mareámban, és ő is köszöni jól van. :P

Előzmény: Marklar T ie (217521)
downer Creative Commons License 2020.02.05 0 0 217522

Te minden áron meg akarsz félemlíteni? :D

Azért nem vettem 200 ezret futott motorral, hogy ne legyen ezzel bajom. A hengerfejjel azért egyszerűbb megküzdeni.

Előzmény: Marklar T ie (217521)
Marklar T ie Creative Commons License 2020.02.04 0 0 217521

Bontottam olyan 155t. Aminek felújították a hengerfejét. Majd pár ezer km után csapágyas lett... Meg van még a hengerfej. ;)

Előzmény: downer (217510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!