Az én Trabim kétszer volt műszakin, mióta megvan. Én úgy oldom meg, beviszem a szerelőhöz, ő elviszi, és lám, itt az újabb 2 év. Elsőre 60-ért, másodikra idén 35-ért ment át, nyilván fékcsőcsere, meg a szokásos benne volt idén. Így nem kell felkészíteni, meg semmi.
Amúgy 3 éve vettük 30.000-ért, gyakorlatilag gyári. Kicsit megnyomták hátul, és beletettek egy rádiót két hangszóróval a kalaptartóra. Szal olcsón nem lehetetlen ügy, csak ki kell várni.:D
Hát most már csak találni kéne egy gyári állapotban fennmaradt, aránylag jó állapotú Trabit a környéken. Igaz, csak decemberre lesz annyi félretett pénzem, hogy az átírást+az autó árát ki tudjam csengetni, de elkezdem már most a keresgélést, hátha akad olyan tulaj, akinek nem sűrgős az eladás. (meg aztán jobban szeretem, ha van "neve" - rendszáma jelen esetben - az álmaimnak :) )
A célom egyébként, hogy városi használat és garázsban tárolás mellett megőrizzem az utókornak a kis jószágot. Jövőre pedig szeretnék Zwickauig eljutni vele. :) Aki tud esetleg segíteni nekem, az írjon e-mailt a publikus címemre. Minden segítségért előre is külön köszönet!
Bele ne rakasd a katalizátort, mert azt beírják a forgalmiba, és onnantól ott kell legyen rajta (persze minden vizsgára új), mert utána azt már nem szereltetheted ki hivatalosan.
Csak írasd át, menj el a következő műszakira, állítsd be jól a gyújtást, a karburátort, menj vele egy 50km-t országúton, esetleg egy új kipufogó, a vizsgán ne szólj egy szót se, és átengedik.
Azt nem értem, hogy ha most lesz a nevemre írva a kocsi, akkor a következő műszakin kötelező -e a katalizátor? Vagy elég a szigorúbb határértéket betartani? Már annyi félét olvastam, hogy magam se igazodok ki rajta. Végülis a 4T se rossz, csak nehéz jó állapotút találni ennyi pénzért.
A jólbeállitott és nem szét kopott karburátor, és a füstnélküli ful szintetikus 2T csodákra képes. Régen én ugy állitottam a karbit,hogy volt üveg gyertyám és azon keresztül belehetett látni a hengerbe a naracssárga égés nem jó a kék az a tuti ,ezzel könnyü volt beállitani.
Nagyon szép az autód! :) Árában is, kinézetében is megfelelő. Én decemberben szeretnék autót venni, addigra biztosan elviszik... :(
Egyébként elviekben a szigorúbb határértékek csak azokra nem vonatkoznak, akik 2004. előtt vették a kocsit, ugye? Több helyről hallottam, hogy ha a karbi helyesen van beállítva, a szigorúbb határértékek is teljesíthetők katalizátor nélkül. Mi hát az igazság?
Az autómhoz megvan minden a gyári állapot visszaállításához, kivéve a gumik és a kormány. Mint írtam is a szövegben nagyon sok alkatrészem van hozzá. A zöldkártya pedig egyáltalán nem vészes, tavaly került a nevemre az autó. Nem kellett katalizátor bele és mégis átment a vizsgán. Mindössze annyit csináltam, hogy 98-as benzint tankoltam bele és kerültem vele 30-40 km-t lakott területen kívöl. Hidd el, ez nem lehet akadálya egy 601-es beszerzésének. :)
Elhatároztam, hogy decemberben valóra váltom régi gyerekkori álmom, és veszek egy Trabit. :) Szeretnék minél inkább gyári állapotú autót találni, mert számomra a Trabi úgy szép, ahogyan kigördült a zwickaui gyár kapuján. (tuning és egyebek engem nem vonzanak :) ) Milyen tanácsokkal tudtok ellátni? 601-esben ne is gondolkodjak, ugye? (zöldkártya-mizéria) Szerintetek találok megfelelő kocsit 100-120 ezer Forint körüli áron? Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv Trabisok ! Eladóvá vált néhány Trabi cucc.. -karosszéria elemek -üvegek -lámpák(első/hátsó) -komplett első futómű (újfajta) -féltengelyek régi illetve új típushoz -váltó(3 csillagos) -generátor(12V) -önindító(12V) -leömlő(régi típus, nagyobb az átmérője) -hengerfejek(igény esetén sikolva is) -átfuvókázott régi típusú karburátor -új típusú karburátor -blokkfelek -labirintos lendkerék -komplett megszakítós gyujtás -gátlók(első/hátsó, hidraulika olajjal) -első laprugó köteg(13 db lappal) -hátsó laprugó köteg(szembefordított+lapokkal) -hátsó futőmű -fékdobok -sportkormány -kormánymű -műszerfal Ha valakinek valami megtetszett írjon e-mail-t vagy msn-en! e-mail/msn-->ben444_4@hotmail.com Üdvözlettel: Bence!
A 2dl RO-55 nálam 5-10 percig volt a tankba, majd kiöntöttem és hagytam a felületét megszáradni, kifehéredni. A fő mechanikai dörzsölő munkát a homokos kavics végezte + segített a petróleum és az E85 is külön külön kémiailag is mellette. Aztán bő vízben többször is kimostam, majd RO-55-el én is passziváltam, + vízben kimostam. 1-2 tank benzin kimotorozásáig rozsdamentes is volt. Utána kezdett a tank alja ismét foltokban rozsdásodni, de a benzinhez adott +4% E85 feloldva a tank alján összegyűlő vizet megszüntette a további korróziót. A tank préselt vaslemeze kb. 1mm-es, ha már rég rágta a korrózió, attól lyukadt ki a haverod tankja.
-ragadós nyálkás vizes trutyi kiönt, majd benzinnel amennyire lehet kimosni
-benzincsap kiszerel, a menetes csonk ledugózása villanyszerelő doboz műanyag tömszelence menetes anya pont rámegy, a lyukas műanyag anyába gumi tömítés és egy 20fillér épp passzol
-1.5 marék homokos kavics + petróleum a teljesen lezárt tankba
-a fárasztó lötykölés helyett 3db törülközőbe és 2db zsákba csavart tank a betonkeverő dobba rögzítve, majd 4 órát különböző dőlésszögű dobbal forgatni
-tank kimos, jóval tisztább, de nem eléggé
-száraz zárt tankot 2dl RO-55 rozsdamaróval lötykölni, majd RO-55 kiönt és tank megszárít
-1.5marék homokos kavics + E85 a teljesen lezárt tankba, majd ismét bebugyolálni és vissza a betonkeverő dobba különböző dőlésszögű dobbal forgatni
-tank kimos, ha már makulátlan tiszta, szerencséd van, ha még mindig van itt ott rozsdás rész, újra RO-55 kezelés, majd újra homokos kavics + E85 és vissza a betonkeverőbe. Nálam 20 óra betonkeverő forgatás volt, de makulátlan tiszta lett a tank, mint egy új.
5-6 tele tankolás után a tank alján ismét megjelent foltokban a felületi rozsda, sajnos a benzin tartalmaz X% vizet is, ami kiválva leül a tank aljára. Műanyag kannában 25-ös STIHL keveréket készítek ez 4% 2T olaj a benzinben, + elkezdtem 4% E85-t is tenni a keverék benzinbe az olaj feloldódása után. Az alkohol oldja a vizet, és keveredik a benzinnel is, 8% víz tartalomig nincs probléma, a 2T olaj nem csapódik ki a benzin E85 víz üzemanyagból.
+4% E85 használata óta a tank rozsdásodásom megszűnt. Anno régen is volt a benzinben minimális víz, ami télen fagydugóként sok bosszúságot okozott, akkoriban a denaturált szeszt használták vízmentesítésnek. 2T-4T motornál esetleges kellemetlen karburátor dugulás elkerülése érdekében célszerű egész évben kevés alkoholt is a tankba önteni. A benzincsap a minimális alkohol használata óta teljesen csont száraz, az eredeti gumi tömítés a minimális alkoholtól egészen minimálist megduzzad, így többé már nem szükséges után húzni a benzincsap tömszelencéjét sem.
kikaptam a benzincsapot (meg a benzintankot), mert nem volt hajlandó átfolyni a csapon a nafta.
És lőn, a benzincsap szűrő hálós vége beszakadva ( 2 éve nem ment az autó ), a tank jó rozsdás :-(
Mit javasoltok tisztításként és "konzerválásként"?
Én ezt találtam a neten, nekem ez a sóderozás meg festés kicsit erősnek tűnik, de ha ez a hosszú távú megoldás egy ritkán használt autó könnyű életben tartásához, akkor ám legyen :-)
Szeva, Van mindkettőm, de hogy 2T legyen a hátsó lámpát is át kell raknod és azt a homlokfalat részt is, ha kellenek homlokfalam és hátsó lámpáim is vannak. -Géphéztető 5.000Ft -Homlokfal 4.000Ft -Hátsó lámpákat meg kell néznem -Lökhárítóm van az a régi aminek a sarka is fémből van ven tudom az jó-e vagy az újjabbik kell aminek olyan műanyag a széle.