Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Szeretnék gratulálni minden nagyokosnak, hogy Debrecen tömegközlekedése helyett egymás anyázásával vannak elfoglalva. Így nekem jó Hamupipőke módjára kell kimazsoláznom a releváns hozzászólásokat. Szégyelljétek magatokat! Egymás kioktatását folytassátok privátban, de ne itt!
(Így persze az én hozzászólásom is nem a témába vágó lett, elnézést kérek!)
Ez az MAN SG263 könyvecskéjéből szűrmazik, de nem hiszem, hogy túl nagy eltérések lennének etteől felfelé vagy lefelé az hasonló kategóriájú buszoknál. De ez az eredeti felvetés lényegén mondjuk egyébként sem változtat.
Te amióta megjelentél csak anyázol, kötekedsz, szítod a feszültséget. Minek? Neked is mondom, hogy nem kell védőügyvédet játszani, ez nem a te reszortod, másrészt ezzel a stílussal többet ártasz a cégnek meg a kollégáidnak, mint használsz. Azt hiszitek, hogy névtelenül irogattok, pedig már "lebuktattátok" magatokat többször is, így például én is tudom, hogy kik vagytok. Első blikkre valóban nem azt gondolná az ember ezekről a középkorú "urakról", hogy feszültséglevezetésként munka után/előtt idejárnak őrjöngeni...
Ekkora felfuvalkodott hólyaggal sem találkozik az ember minden nap, mint amilyen te vagy. Érdekes módon, nem tudom ki hülyéz, tahóz, stb. Véletlenül nem te? Szerinted hány sofőr ír ide? Kettőnkön kívül. Ez köszönhető nektek. Régebben azért többen voltunk, csak a ti hozzáállásotok miatt, lenéző írásaitoknak köszönhetően már olvasni sem járnak vissza, nem hogy hozzászóln. Ezt a kollégák mondják, nem Én találtam ki. sak egy kérdés. Te nem állnál ki a kollégáid mellett, ha egy hasonló fórumon köpködnék Őket? Ezt miért nevezed ezt nyalásnak? Nem vagy tisztában a szavak jelentésével. A kocsmai hasonlatod sem igazán jött be, mivel nem élek se alkohollal, se droggal. Mégcsak nem is cigizek. Ismeretlenül ítélsz emberek felett. Láttál már munka közben? Kötve hiszem, mert nem írnál ilyen faszságokat! Na most jön a lényeg, ha már úgyis azt írtad hogy mi beszélünk csúnyán. Te vagy egy nagy hülye tahó!
egy busz alapjáraton óránként kb. 3-5 liter gázolajat fogyaszt,
-------------------
Nagy baj lenne ha tényleg így lenne.......................:-)))
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy előfordulhat olyan busz mely alapjáraton egy óra alatt 5 litert fogyaszt.
Ilyenek lehetnek a legújabb euro4 vagy euro5 motorok. Ezeket nem ismerem.
De az Ik-260/280-ról van biztos infóm.
Mivel ezeket a buszokat anno Budapesten -5 fok alatt nem volt szabad éjszakára leállítani, ezért anno kb. 1800 db Ik-260/280 típusú autóbusz járt helyben alapjáraton 23-24 órától reggel 4-5 óráig a garázsokban.
Az átfolyásmérők már akkor is működtek és a 4-5 óra helyben ketyegésen kb. 4-6 liter gázolajat pöfögtek el.
Amelyik 10 litert elpöfögött 4 óra alatt annak gazdája már húzködta a szemöldökét.
Hát ez a számítás valóban sántít: egy busz alapjáraton óránként kb. 3-5 liter gázolajat fogyaszt, tehát az elsőajtózás nem okoz kimutatható többletfogyasztást. Illetve esetleg akkor okozhat, ha a megállóhelyi ácsorgással elbaszott időt padlógázzal próbálja behozni a sofőr.
Az "üresfutásra" vonatkozó számításod se jó, hiszen a buszok átlagfogyasztása azért nem 65 liter, főleg nem üresen és megállások nélkül. Ettől függetlenül persze igaz, hogy baromi messze van az ITK, utólag belátták ezt ők is, nyilván ezért parkolatják a buszokat a DKV-nál meg a végállomásokon.
Az ellenőrzésre vonatkozó rész pedig remélem, hogy csak egy rossz vicc: egy szolgáltatónak nem lehet az a célja, hogy bliccelésre sarkallja az embereket, majd a büntetésekből akarjon némi plussz bevételhez jutni...
Öreg, a kor nem érdem, hanem egy állapot. Leírhatod itt naponta kétszer, hogy hány éve tekered a kormányt, de szerintem senkit nem érdekel, igazából nincs jelentősége. A tiszteletet nem ezzel, hanem a tettekkel lehet kivívni: érdekes módon akadnak olyan emberek a szakmában, akik az utasokkal is remekül kijönnek, sőt ide sem anyázni, hanem a téma iránti lelkesedésük miatt járnak. Tudod: amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten. Próbálj meg kultúráltan viselkedni, és akkor lehet, hogy veled is hasonlóképpen fognak bánni, ennyi.
A többi faszságodra meg inkább nem reagálnék, mert egyrészt semmi köze nincs a topic témájához, másrészt ekkora "életbölcsességeket" maximum a lakótelepi garázskocsmákban lehet hallani a helyi alkeszektől 3 sör meg 2 feles után. Azokkal sem érdemes vitába szállni: vagy röhög rajtuk az ember, vagy rájuk hagyja...
Igen, az én értékrendemben valóban nem így van. Előttem egy szarházi, szánalmas, tehetségtelen, jellemtelen stréber képe rajzolódik ki, aki felfelé nyal, lefelé rúg(ni próbál). Nem tudom mi a célod ezzel a magatartással, titkon talán abban bízol, hogy a főnökeid is olvassák az okosságaidat? Szerintem felesleges kapálóznod, az ilyen embereket a többség megveti, egyébként se a te feladatod a céget védeni se itt, de máshol.
"Azért ennyire hülyének ne nézd már a DKV vezetését, meg a fenntartó önkormányzatot!"
Már miért ne tenném??? Ha egyszer azok!
Parancsolj, itt egy felszínes számítás...
(Bele köthetsz, hogy a 30 mp. az annyi-e, akkor én belekötök abba, hogy a 65 liter az pl. egy alábecsült fogyasztás, mert van ettől 10-zel többet evő is...)
Itt a nagyságrend, és az egész értelmetlensége az érdekes...:
"Debrecenben van kb. 40 busz viszonylat. Ezek – durván – napi 3000 körüli járatot jelentenek. Egy vonal oda-vissza számolt megállóinak átlag-száma: 28. Az elsőajtózás miatt az adott utascsere 30 másodperccel tovább tart – számoljunk nagyvonalú átlagot! Egy debreceni busz átlagfogyasztása: 65 liter. Szűkmarkúan vélelmezzük, hogy egy busz a megállóban (feleslegesen) eltöltött ideje alatt (30mp) alkalmanként 0,5 dl gázolajat fogyaszt. Ez naponta 4200 liter(!) gázolaj! Tehát ennyibe kerül egy napi első-ajtózás!
Ha ezt beszorozzuk 365 nappal, akkor kb. másfélmillió liter teljesen feleslegesen elpazarolt, az ablakon kidobott költségnövelő tényezőt kapunk éves szinten, amit az utasokra terhelnek. (ez 280 Ft-s gázolajjal számolva – mivel az ÁFA-t a DKV visszakapja – 420.000.000 Ft!) Mindezt teszik azért, hogy aki nem vett jegyet, az ne tudjon felszállni. De ha nem tud felszállni, akkor persze bliccelni sem tud...
Ha ez hatékony eljárás, akkor minek vannak az ellenőrök? Ha nem hatékony, akkor minek ez a cirkusz? Hol térül meg? Sehol! Tehát a hiány közel fele már meg is van! Ugyanezzel a módszerrel közel pontos képet kapunk a város fő jellemzője a „piros-hullám” áldásainak következményeiről… (ki lehet számolni!) Szintén a „szakértőket” minősíti, hogy a buszok tárlóhelye (garázsa, telephelye) a Határ úti Ipari Parkban került megvalósításra. Ezzel nem is lenne baj, csak hogy ez a telephely átlagosan 5 km-re van a helyi járatok végállomásaitól. Ez azt jelenti, hogy minden nap, a forgalomba igyekvő, és onnan hazatérő buszoknak 10 km-t kell üresen pluszban furikázniuk. Naponta minimum 110 busz kiadásával számolva: 1.100 km. A 65 literes átlagfogyasztást alapul véve ez naponta 720 liter gázolaj. Évente: 263.000liter x 280Ft közel 74 millió Ft, ami mögött egy fikarcnyi hasznos teljesítmény nincs!!! (Csak csendben jegyezném meg, hogy – szerintem – a legokosabb az lett volna, ha a – sajnálatosan – francia kézben lévő volt DEKO telephelyén lévő számtalan csarnokot bérelték volna ki, mivel az kb. 2 kilométerre van az állomástól, és az összes busznak fedett csarnok állt volna rendelkezésre – amekkora üresen kongó területek vannak ott lepusztuló-félben – akár az egész vertikumnak is otthont adhatott volna…)"
Szerintem az első ajtózás azért is hülyeség, mert ha nem engeded fel a bliccelőt, akkor az ellenőrnek nincs kit megbüntetnie (kevesebb bevétel) s ha nem büntet az ellenőr, akkor a létjogosultsága is megkérdőjelezhető...
Persze lehet hangzatos tósztokat mondani, de a tény az, hogy egyre kevesebb az utas (nem csodálkozom), egyre drágább a jegy, s egyre nagyobb a DKV vesztesége!
Így meg, hogy lehet egyáltalán forgalomban egy busz, ha csak úgy kinyílhat az ajtaja menetközben egy gombnyomástól?
Ez az engedélyezőtől függ; az ajtón lévő gombokat akkor lehet használni, amikor az engedélyező működik, de nem jelzett senki, és a megállóban jut az eszébe, hogy le akar szállni.
Az engedélyező sokszor meghibásodik. Sokszor láttam én is (főleg az első ajtónál), hogy a megállóból úgy indul el a busz, hogy villog az ajtónál a zöld gomb, és úgy is marad. Néha magától megjavul 2-3 megálló után. Nyilván a Kishegyesin is ez történt.
Ezt a hibát nem hiszem, hogy ki tudják szúrni a forgalomba állás előtt.
"pedig pár hónapja majdnem baleset lett abból, hogy a Kishegyesi úton az egyik csuklós ajtaja kinyilt a piros lámpánál."
Így meg, hogy lehet egyáltalán forgalomban egy busz, ha csak úgy kinyílhat az ajtaja menetközben egy gombnyomástól?
"Világosan oda kéne írni, hogy azok a gombok nem használhatóak, csak a megállókban." - és ha egy gyerek nyomja meg véletlenül akkor mi van?
Egyébként már ha a sofőr úgy dönt, hogy elsőajtózik, legalább nézzen már a felszállók felé! Szinte én érzem magam hülyén, mikor mutatom a bérletem, ő meg oda se néz. Ennek ilyenkor semmi értelme nincs.
Én nem értem az embereket hogy nem tudják megszokni hogy előre kell menni és ott felszállni.
Ezt meg lehet tenni, amikor van 5-10 felszálló, de amikor 50-60 utas szállna fel, akkor embertelenség elsőajtózni. Korábban (még a szolgáltatóváltás előtt) a járművezető dönthetett arról, hogy akar-e az adott megállóban elsőajtózni, avagy nem. A "bányászlámpák" is azért lettek beszerelve a trolikba és a villamosba. A buszokból a kezdetek óta hiányolom.
Az ajtót csak akkor lehet kinyitni kivül ha villog a gombok szélei?
Igen, de közlemény erről sincs, max kilogikázza az ember valahogy. Budapesten például ki tudták tenni a fontosabb megállókba egy tájékoztató táblára, hogy hogyan is lehet üzemeltetni az ajtókat.
Debrecen is érdemelne annyit, hogy egy "Ha a gomb zölden villog, az ajtók nyithatóak", vagy "Az ajtók gombbal való kinyitása tilos" matrica ott legyen az ajtók mellett.
Ugyanez vonatkozik az ajtókon lévő leszállásjelzőkre. Egy-két buszon már a leszállásjelző felirat is ott van felettük; pedig pár hónapja majdnem baleset lett abból, hogy a Kishegyesi úton az egyik csuklós ajtaja kinyilt a piros lámpánál.
Világosan oda kéne írni, hogy azok a gombok nem használhatóak, csak a megállókban.
Az utas nem tett típusvizsgát, nincs honnan tudja.
Akkor kisétál a buszvezető és újrainditja az ajtót ha elforditják a véznyított?
Na ezt nem tudom.
Én minden esetre bezárnám az ajtókat, és rendőrt hívnék.
Én is csak néztem mit csinál. Akkor kisétál a buszvezető és újrainditja az ajtót ha elforditják a véznyított? Az ajtót csak akkor lehet kinyitni kivül ha villog a gombok szélei? Én nem értem az embereket hogy nem tudják megszokni hogy előre kell menni és ott felszállni.
Aki így akar feljutni a buszra, az érdemelne egy jókora tökönrúgást.
A gombnyomkodás egy dolog, elvégre a buszokon semmilyen tájékoztató nincs kihelyezve, hogy lehet-e használni, avagy nem, de az mindenki számára egyértelmű kéne legyen, hogy a vésznyitóhoz nem piszkálunk.
Minimum egy büntetést megérdemelt volna. A hülyeségnek is van határa.
Más kérdés, hogy az elsőajtózás hülye szabály; nagy tömegnél meg egyenesen állatkínzás.
Biharkeresztes-Nagyvárad közt közlekedik. 300-ba kerül egy utazás. Félig megvolt telve a busz. A hátulja érdekes volt. A hátsó lámpák olyanok mint a civíseknek.
Elsőajtózást nem nagyon lehet betartanni vonat érkezésekor. Bejött a csuklós elsőajtó kinyit az emberek meg nyomkodják a gombokat a srác nem bírta elforditanni a vésznyitót páran jegyett vettek aztán sor alakult ki elől na akkor mindent kinyitotta. 3 perc ment el közben a motor járt.
Tájékoztatjuk kedves Utasainkat, hogy az Egyetem tér és a Bolyai utcák kereszteződésében
A baleset az Egyetem sgt. és az Egyetem tér kereszteződésben történt!
a 22-es autóbusz
Bolyai utca - Dóczy József utca - Auguszta - Pallagi út - Nagyerdei körút útvonalon közlekedik.
Ez meg inkább a 12-es lenne. Kb. 15 percig agyaltam rajta, hogy ez a karambol miért érinti a 22-est.
Hát, ez a tájékoztatás most sem sikerült valami frappánsra...
Mivel a másik fórumrólm le vagyok tíltva, itt válaszolok mélyen tisztelt lolka barátunknak. A Haon-on meglehet nézni a balesetről készült képeket, és el lehet dönteni, hogy eltudtak volna járni a 22-esek, vagy sem. Jobb szapulni a DKV-t!
Az a baj, hogy ezek a fiatalok nem ismerik a tisztelet szót. Átgázolnak mindenkin, beletaposnak mindenkibe. Csak egyet felejtettek el, hogy ezt a fene nagy jómódot a szüleiknek, meg nekünk köszönhetik. De megtehetik, mert kitaníttattuk őket. Fene nagy okosembernek képzelik magukat! De remélem, hogy visszakapják a gyerekeiktől. Ők a jövő reménységeik! Ők fognak minket eltartani. Isten mentsen meg az öregkortól!
Én csak azt nem értem az ilyen önjelölt sztahanovista élmunkásokban, hogy tulajdonképpen kinek akarnak megfelelni? Több pénzt biztosan nem kapnak érte, maximum egy elismerő vállbaveregetést.
Te egy nagyon sajnálatra méltó ember vagy ilyen gondolkodással. Gondolom az neked semmit sem jelent, hogy úgy végezd el a munkádat, ahogy azt kell, illetve elvárják tőlled. Remélem a munkahelyi vezetőd is olvassa ezt, és elgondolkodik azon, alkalmas vagy-e a munkaköröd betöltésére. Ha Isten ne adja vezető lennél, akkor még rosszabb a helyzet. Én biztosan nem alkalmaználak még portásnak sem. A feladatokat el kell végezni, függetlenül attól, hogy az másnak tetszik-e, vagy sem. Én nem itélem el a rendőrt ha megbüntet mert hibáztam, mert az a feladata. Nem szidom a hivatalnokot sem, mert a szabályoknak megfelelően jár el, de az nem nekem kedvez. Sőt, azt is szó nélkül veszem tudomásul, hogyha szinházba, mecsre megyek, akkor csakis a bejáraton, és csakis a bérletem felmutatásával tehetem meg. És nem pocskondiázom azt, akinek az a kötelessége, hogy ezt ellenőrizze. De látom ez a TE értékrendedben nem így van. Gondolom te az a törtető, mindenkin átgázoló, csak is a saját érdekedet néző ember vagy, aki végül is nem jut sehova. Mégegyszer mondom, sajnállak.
Jó, hogy te olyan okos vagy! Csak meglátszik hogy ragadt rád valami az iskolában ! Csak az a baj, hogy az illemtan órákról hiányoztál! Sokat gondolsz magadról! Az Én gyerekeim így beszéltek volna egy felnőttel, akkora sallert kaptak volna Tőllem, hogy a fal adta volna a másikat. Nem tudom kitől tanultad ezt a nagyképű, pökhendi viselkedést! Üdv: Én
Elmondanád, hogy ez az 500 millió hogy jött ki? Nem sok ez egy kicsit (nagyon) ?! Valhogy hadilábon állsz a számokkal. Azért ennyire hülyének ne nézd már a DKV vezetését, meg a fenntartó önkormányzatot! Te honnan tudod hogy hányan bliccelnek ? Arról csak az ellenőrök tudnának beszélni, meg Mi, hogy hányan akarják átvágni a fejünket!
Ismét bagoly mondja verébnek. Vagy nem ismered a szó jelentését, vagy magadnak többet megengedsz, mint amit mástól elvársz. És én még most is kultúrált voltam...
Az elsőajtózás a buszokon éves szinten kb. 500 milló pénzkidobást okoz a DKV-nak. Ez, plusz az ellenőrök okoznak hatalmas költséget. Bliccelők mindig is lesznek de nem okoznak ennyi bevételkiesést. Többe kerül a leves mint a hús.