Igy nem tudtam irni nektek, hogy köszi a segitséget, de meg van a bibi! Azért még egyszer köszi a közönség segitséget (mail)!
A műszerfal, ablakemelő gomb, rádió bomb, és egyéb kapcsolók megvilágitásának biztositékja nem a motortérben, hanem a bal első ajtó, és a műszerfal találkozásánál lévő burkolat alatt található. Ez égett ki. Kicseréltem, minden ok!
Egy ideje fülelek, hogy mintha búgna valamelyik kerékcsapágyam. Most már tuti hogy az, igy elmentem a servicébe. Ahol megállapitották, hogy rosz a fülem. Na nem igy mondták, de felemelve nem hallani, és menet közben sem tudtam modellezni a hangot. Igy most várunk, hogy erősödjön a hang, és behatárolható legyen, hogy melyik csapágy fáradt el 17.000km alatt!
Megnézegettem a Captivát is. Szó-szó, nem rosz. De 6 milka egy benzintemetőért, ami egy elsőkerék hajtású jeep, hát nem tom!? A 4x4 diesel 8 körül lesz, és az X5 csak abban más, hogy német. Na ezt inkább elengedtem a fülem mellett. :))))
Most szárad a túlolajzás miatt kimosott dájrektszűröm, a tapasztalatokat majd később irom, hali!
Szia! Igen, az égő cserét is így kell végrehajtani. Kis gyakorlattal kb. 10 perc alatt megoldható a két fényszóró. Az előző autómon (Renault) lámpatest kiszerelése nélkül is legalább 15 perc volt egy H7 izzó csere, és kéthavonta kellett cserélnem. Többek között ez is az 5 ajtós előnye, éljen a régi, de tartós H4. Üdv!
Az égő cserét is így lehet elvégezni ? Nekem még nem égett ki égő, de előzőleg már volt szó róla, hogy meglehetősen bonyolult a csere. Nagyon jól, érthetően és világosan írtad le a lámpatesthez való hozzáférést.
HI! Ha jól emlékszem itt érdeklődött vki a fényszóró magasság állításról az 5 ajtósnál. Én állítottam az enyémen, mert a bal oldali túl mély volt. A menet a köv: 1. hűtőrács tetején csavarok ki, 2. hosszú lapos csavarhúzóval a hűtőrács tataején lévő nényzet alakú nyíláson benyulva a hűtőrács alját rögzítő két pöcköt lenyomni (ha jól emlékszem piros, nem lesz könnyű, ha valaki segít, és odavilágít egy elemlámpával, sikerülni fog) - ezt a lépést a gépkönyv elfelejtette leírni!!! 3. így láthatod a lámpatest 3 csavarját, ezeket vedd ki, 4. lámpatest előre ki, a hátulján látsz 2 csavart, ezekkel kell beállítani a szögeket, 5. ha teljesen ki akarod szedni a lámpatestet, előtte a vezetékeket vedd le! Nem túl bonyi a dolog. Remélem segítettem!
Tegnap jöttem haza Horváto.-ból. Jótanács: ha valaki Dalmácia felé veszi az útirányt, az autópályát Senj magasságában haggyja el, vagy ne csúcsidőben (szombat 11h-16h) érjen oda. Tegnap 3 órát araszoltam a drága autópályájukon, lefelé korán ott voltunk, nem volt baj, de vissza... Két nagy alagút továbbra is csak irányonként egy-egy sávban járható. Tegnap hazafelé durván 700km-t tettem meg kicsit több mint 10 óra alatt. Ennyi idő alatt egy mopeddal is hazaértem volna. Igaz volt vihar és egy rakás baleset, torlódás, na meg 2 félkész alagút.
További jó autózást! Én 25000km után járok, átlag 7,5-8l/100km-es fogyival. Bocs, ha hosszú voltam!
A rajzról annyit, hogy autószerelő technikus a végzettségem, csak a kamionban több a lé, és nem gyakorlom a szakmát!
Kilyavitottam az e-mail cimem az adatlapomon. Légyszi küld el nekem a rajzot, hátha rájövök mi lehet a gáz. Ha nem, akkor holnap service, mert sokat mozgok éjjel a kocsival, nem elég hogy előre nem világit, még benne is sötét legyen?
A szerviz cd angol nyelvű, ha boldogulsz vele és a kapcsolási rajzot is tudod olvasni, én szivesen küldök neked e-mailon a műszerfal világításról egy rajzot.
Én sem értem, miért szidják annyit ezt a Blaut. Szerintem autóban múlatni az időt és az unalmat megfelelő. 6 hangszóró (na jó..abból kettő csak csipog) egész szépen betölti az utasteret. Persze ha valaki kasznin kívülre akar zenélni, arra ez nem elég.:-) Amúgy sok olyan szolgáltatása van, ami előző ketyeréimben nem volt (pl.: külön szabályozható minden bemeneti jelre a bekapcsoláskori hangerő, stb.), sem a gyári corsa Philips, sem az utólag beépített lejátszók nem tudták. Persze ízlések és pofonok...én spec. ha zenét akarok hallgatni minőségben és hangerőben, akkor bezárkózom a szobában itthon, Technics cucc be, equalézer adott cd-re beállít és ellazulok 300Wattra. Autóban vezetni kell, a "csajfelszedős lehúzott ablakos tucc-tucc kocsikázásból" amúgy is kinőttem már! :-)
Mindjárt átnézem jobban a tütüt mennykő terén, ugyanis se a műszerfal, se a rárió nem világit. Azóta van, ahogy a kesztyütartót kivettem. Nem szakadhatott meg a vezeték, vigyáztam rá. Amikor feltűnt hogy nem világit, tűz forró volt az izzó. Gondolom nem arra van méretezve h fél óráig világitson.
A gyári zene a gyári hangszórókkal kategórián belül tényleg nem rossz. Ez köszönhető a csipogóknak is. De a mélyet nem hajtotta meg rendesen, utánna jött a KENWOOD próba, és a ledöbbenés. Szerintem ez a Blaupunkt akkora tételben ahogy a Daewo vásárolja, nem kerül többe egy nagy fagyinál! :))
Ennek ellenére elég kulturált az össz hangzás, és még benne van!
Hát nem tudom, lehet hogy én vagyok botfülű, de én a gyári rádiót illetően sokkal rosszabbra számítottam. Nem mondom hogy hú de szépen szól, de hallottátok-e már egy hasonló kategóriájú Peugeot, vagy Skoda gyári cuccát pl.? (307, vagy fabia, octavia) Na hát az rémesen szól a Lacsi agyonszidott Blaujához képest. Én amíg nem megyek vele hosszabb utakra, nem cserélem le ezt a fejegységet, még megfelel. Ha mondjuk a munkám miatt többet járnék-kelnék vele az országban, azért biztos vennék bele egy magasabb kategóriás mp3-ast. No meg a mélynyomó is megfontolandó.:) Üdv!
Bekötögettem a mélyládát. Nem vmi jó lett. Sajnos ez a Blau rádió nem nagy szám.
Csak belepróbáltam a régi kenwood cd-m, sokkal dinamikusabban, keményebben szóltak a gyári hangszórók. Az erősitőt nem tudtam rákötni. Illetve nem is akartam, mert ez a rádió tuti nem maradhat benne soká, az már tény!!!
Viszont kérnék némi segitséget!!!
Valamiért eltünt az áram a kesztyütartó világitásból. Már a kapcsolóig sem jut áram. Biztiket néztem, sztem jó mindegyik.
Esetleg valami ötlet?
Cd ügyben is elkélne némi infó, hogyan tehetek bele másikat?
Cserében annyi, aki nem tudta:
1. A hátsó ulés lapja csak égy szivacs, az első részén két oldalt kb 1/4 es 3/4 résznél megfogva fel kell húzni, és már kint is van.
2. A kesztűtartó is könnyen kiszedhető, aláhajolva a 2 db "zsanér" oldalra kihuzható, és li van véve.
"Eredeti cross motoros sportszűrő sprével fújtuk be jó vastabon."
A direkt jó méretű, csak szerintem a túlolajozás jelentősen visszafogja a légáramot!
Én mosás után halványan (!!!) olajoznám újra! A gyári kiszerelésben olajpermettel ellátott a SIMOTA direkt. De leszerelve, szűrő nélkül is akár álló helyben, ha a felpörgetés könnyebben megy, akkor biztos a túlolajozás.
Korábban és most is ajánlom: amennyiben lehetséges előtte próba, utána döntés és vásárlás! A sportdob vásárlás előtt, alkalmas helyen leszerelt hátsó dobbal (szintén akár álló helyzetben) a felpörgésről következtethetsz a várható teljesítményre. Ha bizonytalannak érzed, megéri a rövid próba, ráérsz utána dönteni.
Az utolsó 874 km-en 7,03 l/100 km a vegyes fogyasztásom az utcai tunigokkal, sportos vezetéssel (klímával), jobb mint vártam és elégedett vagyok.
Eredeti cross motoros sportszűrő sprével fújtuk be jó vastabon. Most érezni igazán mennyire meg van folytva ez a moci. De nem is igazán fizikailag, hanem szoftveresen!
hiába kap levegőt, menne szerencsétlen, de olyan lassan pörög fel, hogy jajj.
Ezért nem akartam belevágni, mert most már nincs vissza út.
Lambdaszonda kell bele de mán! :))
Meg kályhacső, hogy ki is tudjon menni, amit beszivott!
dieraj!
Köszi az ötletet, holnap megpróbálom!
Egyenlőre a fejegységet nem terveztem bántani, legfeljebb ha meglepőer sz.r lesz az eredmény!