Van egy Octavia 1-em, 1999 AEE motorkód 1,6 8V 75ló.
És van vele egy olyan gond, hogy mikor hidegen indítom rendszerint reggel és elindulok vele vagy akár üresben a prakolóban adok egy gázfröccsöt az alapjárat fentakad 1750-1800 körül és kb pont egy perc mire visszaáll minden a normál kerékvágásba. Melegen minden oké vele. Elméletileg szerelő kimérte a motorhőmérséklet jeladót meg az ilyen "intake" szenzorokat....de ötlet sincs mitől lehet.
Esetleg valaki találkozott már ezzel a problémával?
Ki! kb. 20 perc elteltével a jármű elmegy készenléti állapotba és magától lekapcsol minden fogyasztót, illetve ha a központi zárat bezárod, akkor azonnal. Azt hiszem még a kézzel felkapcsolt beltér lámpa is kialszik. De ezt meg kellene nézni.
Ez szigorúan VW goup esetén igaz, illetve még pár autó tipusnál, de pl. japán autóknál nem igaz. ált.
90%-ban a BH kerékdob feletti toldás jön szét a csomagtartó kárpit alatt.
A lebontását nem tudom, azt hiszem a csomagakasztó fület kell kivenni és utána kipattintható a kárpit széle az ajtótömítés alól, de ebben nem vagyok biztos.
Jut eszebe nekem is meg kellene nézni, mert nekem sem spricceli a vizet hátra...
Köszi! És a fűtőradiátoron van csap vagy folyamatosan kering benne a víz? -ez érdekelne főleg. Az etka (819-22, 820-12 képtábla) ua.-t hozza fel fűtés, meg klíma hőcserélőnek is(talán ez az "expanziós szelep" a klíma okossága?), de lehet elnézek valamit nem ismerem a klíma működését. Az ábrán sem látszik normálisan, de ilyet hogy "fűtéscsap" végképp nem találok, de azt sem látom, hogy mit kezel a fűtés hideg/meleg szabályzója...
Pedig jobban tennéd ha az izzó miatt aggódnál inkább, mert a világítást a számítógép egy idő után lekapcsolja ha nincs gyújtás. Viszont azt az izzót elég vicces lehet kicserélni ha kiég, márpedig ki fog mert biztosan nem egy hosszú élettartamú, prémium kategóriás izzót tettek oda. Elméletileg elég keveset kellene működnie.
Nekem egyszer a hátsó ajtó borítása alatt csúszott szét. viszonylag egyszerű lebontani, kicsit feszegetni kell és simán lejön. Acél patentek tartják a helyén. Ha van rá lehetőséged akkor vidd meleg helyre, mert a műanyagok ilyen időben olyan könnyen elpattannak mint az üveg.
Érdeklődnék, hogy valaki tudja-e, hogy hogyan van bekötve az O1 fűtőradiátora. A tekerentyű egy csapot nyit-zár vagy csak valamilyen terelőlemezt és folyamatosan kering benne a víz? A klímának másik hőcserélője van vagy a fűtésradiátorban vannak a csövei annak is?
Egy kis segítségre lenne szükségem 1.9 PD Octi II gépemhez.
A probléma:
Pár napja vettem észre, hogy abszolúte nem spriccel a hátsó ablakmosó fúvókája. Befagyás nem lehet, mert október óta téli mosófolyadék van benne és az elsők szépen működnek is. A kar megnyomásakor a szivattyú hangja hallható, tehát dolgozik csak a folyadék nem jut el a célhoz.
Hol érdemes kutatni a hiba ( valszeg a cső van szétcsúszva valahol ) után ?
Nem szeretném, ha a kasztniba belül folyna szét a mosólötty.
A gyors megoldás, ha elcseréled a kocsidat velem, mert az enyémben nem kattog a ventilátor. :-)
A tipikus Octavia kattogás nem a ventilátor sebességétől függ, hanem az állítómotorok keresik a végállást, ez nem hangosodik fel a nagyobb fokozaton.
Sajnos ez valóban beakadt falevél, ágacska lehet, de ha a ventilátornál van, akkor az nem 5 perces meló (inkább 1-2 óra), sok mindent szét kell szedni, hogy hozzáférjen az ember.
Én szakítanék időt és beadnám a szervizbe, vagy elvinném Donibcsihoz a topikból, mert ez nem garanciális hiba lesz, hacsak nem beteg a ventilátor.
Engem a rendellenes zajok a sírba kergetnek, így nem indulnék el síelni, csak elrontaná a hangulatomat.
Régóta olvasgatom a topiciot, de még soha nem írtam! 2009-ben én is beléptem az Octavia tulajok közé egy 1.9 PDTdi DSG Business felszereltségű Octaviaval! Közel egy éve használom... 38000km hiba nélkül! Most viszont olyan problémám van, hogy amikor megy a szellőző rendszer akkor fura kattogó hang jön a kesztyűtartó magasságából olyan mintha beszívott volna egy falevelet vagy valami papírt! Kivettem a pollenszűrőt de azon nem volt semmi, illetve a pollenszűrő helyére benyúltam amennyire tudtam de nem találtam semmit ami ezt a hangot okozza! Szerintetek mi lehet ez a hang, olvastam többször hogy van egy tipikus octavia hangja a ventilátornak, szellőzőrendszernek de ez biztos nem az! Egyes ventiláción és 15ös rádió hangon városban is nagyon-nagyon zavaró! Valami tipp hogy mi lehet? Esetleg a motortérben hol lehet a szellőzőrendszer levegő beszívásának a helye? Szombaton mennék síelni, nem akarok így több száz km levezetni, mert ez sajnos tényleg zavaró! Szervizbe nem hiszem, hogy el tudnám vinni, nincs nagyon időm rá! Köszönöm előre a válaszokat, ötleteket, tippeket!
egyébként a milotecnél csak valami matrica valamik vannak. Én viszont olyat akarok ami megegyezik színében és texturájában is a dekor betéttel. Tudod, én is olyan vagyok mint te. Nem szeretem az olyan optikai tuningot amiről sikít hogy valami utólagos, gagyi matricás valami. Az a tuti, ha mindenki azt hiszi, hogy gyári cucc.
Ja, sajna úgyis mennem kell a fényező haverhoz a tavasszal, mert kicsit meghúztam a jobb hátulját..:(( És ha már ott vagyok akkor lespricceli ezeket is...:)))
És ha majd a tavasszal meglátod az okát a mai szerelgetésemnek ;)
(psszt, ha nem mondod el senkinek akkor elárulom, hogy a terveim szerint a váltószoknyája körüli, és a rádió-klímapanel körüli műanyagok meg a hamutartó fedele és ez a szellőző elem a lamellák kivételével le lesznek festve a műszerfal dekorbetétjének a színére! Sőt lehet, hogy a szélső szellőzők és az ajtókilincsek körüli alkatrészek is.) na ha az meglesz akkor mindenkit meg fog enni a sárga írígység... :)))))
Ma ki kellet építenem a műszerfalból a középső szellőzőket és a fedeles tárolót magába foglaló elemet és konstatálnom kellet, hogy a kesztyűtartó világítás sajna folyamatosan működik. Az ajtót megnyomva elalszik de utána újra kigyullad. Valahol rémlik, hogy olvastam egy cikket erről a problémáról és ott a szerző az egész kesztyűtartót levette. Na, ez így felülről lényegesen fájdalommentesebben orvosolható.
Készítettem pár képet a műveletről és csinálok egy rövid leírást is ami ha elkészült akkor remélhetőleg az octinfo.com oldalon a csináld magad rovatban lesz olvasható.
Addig is a képek:
A szellőző kipattintására én egy müa. jégkaparót használtam.
Az a kis fekete, poros pöcök a kapcsoló karja.
Ide kell tenni valamit amitől magasabb lesz.
Bár a képek vakuval készültek azért látható a világítás átlátszó részén, hogy eltűnt a második és a harmadik képen látható sárgás derengés. Érdemes megnézni mindenkinek a dolgot mert ahogy hallom sok O2-nél létező probléma a dolog és az izzó élettartama sajna véges.