Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.11.18 0 0 780

 

Nincs külső meg belső. Amit belsőnek mondanak az kell hozzá.

Ezt kell "megtákolni" ha nem cseréled újra. Viszont az új sem tuti hogy jó lesz a rúd kopása miatt :(

Előzmény: Lacee83 (779)
Lacee83 Creative Commons License 2010.11.17 0 0 779

Köszönöm segítségeteket!

A boltban azt mondták a stabilizátornál két szilent van a külsőt nem lehet cserélni (boltban nem kapni!) a belső 2Ezer forint lenne. Na ezek közül melyik helyettesithető bicajbelsővel, mert bicajbelsőt még kapni:-) De a szervizben is azt mondták h nem kapni ilyet csak márkaszervizben.

A tákolás sose állt messze tőlem:-)

Előzmény: fony72 (778)
fony72 Creative Commons License 2010.11.17 0 0 778

Még egy tanács az előzőhöz:

Ne hogy véletlenül is pillanat ragasztót rakjatok rá! Legalábbis logikám szerint nem tenném, mivel ettől csak keményedik a gumi, így nagyobb a valószínűsége, hogy idővel esetleg szakad. Valami rugalmas anyagot kenjetek rá - nem tudom jól sejtem-e de nálatok asszem a Pálmatex valami hasonló (remélem nem írtam túl nagy baromságot). Előtte nem árt jól áttörölni a felületeket valami zsírtalanítóval, hogy jobban tartson a ragasztás. Beszereléskor szerintem már nyugodtan meg lehet kenni valamivel a nyikorgás ellen (nem Medve sajttal! :-D) 

Előzmény: Kovi74 (777)
Kovi74 Creative Commons License 2010.11.17 0 0 777

Na ezt én is el fogom követni. Már csak azt nem cseréltem ki. És nekem is nagyon kopog, sőt száraz időben nagyon nyekereg is. Kössz a jó tippet.

Előzmény: fony72 (776)
fony72 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 776

Ahogy Balu is írta:

Bicaj belső! Röhelyes, de ez volt a megoldás. Mivel a szilentek oválisra kopnak idővel. Kiműtöttem a szilenteket, ez már magában nem egy egyszerű művelet, de megoldható. Egy oldalról be vannak vágva a szerelés miatt. Kb. 1-1,5 mm-t levágtam a bevágás egyik oldaláról, hogy jobban összeüljön, a külső felületére ragasztottam egy oda szabott belső gumidarabot. Mikor jól megszáradt a ragasztó, visszaraktam a helyére. Azóta igy megy a gép, tökéletesen működik. Ahogy írtam már 2. éve. Itt-ott nyikorgó gumi hangot ad, de ez csak ritkán fordul elő. Szerelők szerint ez normális, ha kicsit kiszárad a gyári is megszólal.

Ha majd megint el kezd kopogni, akkor majd ki lesz cserélve. A "javítás ára :-)" már bőven megtérült.

Előzmény: Lacee83 (771)
Csabiika830802 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 775

Nagyon szépen köszönöm a segítséget, sokat segítettél.

Előzmény: Törölt nick (773)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 774

Néha nem elég az új szilentet betenni mert magát a rudat is megeszi és az új is kopogni fog rajta.

Én egy kis gumibelsőt használtam fel hézagolónak.

Előzmény: Lacee83 (771)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.16 0 0 773

Üdv!

Előzmény: Csabiika830802 (772)
Csabiika830802 Creative Commons License 2010.11.16 0 0 772

Sziasztok!

 

Nekem van egy kombi lybrám. A csomagtartóban amire pakolunk az a furnér lemez ami be van vonva szövettel, valamiért állandó beesik a pótkerékre. Látom valahogy nem az eredeti pozíciójába van. Érzésem szerint valami hiányzik a pótkerék és a fúrnér közé, mert ott túl nagy a távolság.

Akinek esetleg szintén kombija van az tudna nekem ebben segíteni?

Lacee83 Creative Commons License 2010.11.15 0 0 771

Mit értesz a megjavításon? Ez valami gumi dolog ami elöregszik kopok kemyényedik stb nem?

Előzmény: fony72 (770)
fony72 Creative Commons License 2010.11.15 0 0 770

Na az is tud kopogni rendesen! Az enyémen is szólt akkorákat, mikor megvettem! El se tudtam képzelni, hogy mi lehet az. Az unokatesóm ment vele egy kört a faluban, kiszállt és így szóla:

Cseréld ki a stabilizátor szilenteket és csöndben lesz!

Nekiláttam kiszedni, "megjavítottam" a régieket, visszaraktam, azóta így járom. Már 2. éve. Mostanában néha nyikorog ha lassan megyek durvább terepen - úgy látszik túl szárazak - , de addig jó míg hallom, legalább tudom, hogy van. :-)

Előzmény: Lacee83 (769)
Lacee83 Creative Commons License 2010.11.15 0 0 769

Úgy tűnik a stabilizátorom szilentje lesz a kopogó szellem. Hétvégén kicsrélik remélem kevés píínzrét.

fony72 Creative Commons License 2010.11.14 0 0 768

Szívesen! Ennyivel olcsóbb lesz a fenntartás.

Az eredeti feszítő görgőt egyelőre meghagytam, nem volt agyon kopva, csak csapágyakat kapott. Sokat rámentem mióta lecseréltem a gyáriakat ezekre, semmi gubanc, jól működnek.

Előzmény: fil (767)
fil Creative Commons License 2010.11.13 0 0 767

Kösz a rajzokat.

Előzmény: fony72 (766)
fony72 Creative Commons License 2010.11.13 0 0 766

Megszületett a felső vezető görgő rajza is:

 

 

Remélem nem maradt le egy méret sem! :-)

fony72 Creative Commons License 2010.11.10 0 0 765

Én is cseréltettem már lendkereket (2,4 JTD). Egy 1,9-es JTD Puntóét (legalábbis ezt mondták) szereztem bontva. Első ránézésre azt mondtam volna, hogy nem is hasonlít, de aztán neki ültem, átméregettem a felfogó furatokat, meg a felfekvő felülettől mérve a fogaskoszorú távolságát meg persze az átmérőt és egyezett! Biztonság kedvéért a fogakat is megszámoltam. 100.- eurómba került bontva, az új asszem 560.- lett volna. Azért ez már elég jó kis spór. A kuplung lamellát meg felújíttattam. Erre már nem emlékszem mennyibe jött. Melóra 70.- eurót kért a srác. Igy azért nem volt olyan vészes.

 

 

A görgő témához:

 

Csapágy: 6007 - 2RSR C3

A két betétben a lyukakat egyszerre fúrtam, hogy biztosra egy tengelyben fussanak. Beleraktam a csapágyat a görgőbe, a csapágyba a betéteket és egy lökésre mind a kettőt elintéztem állványos fúrón.

 

 

A felső vezető görgőt újra lemérem és megrajzolom, mert az esztergályos úgy eltette a rajzot, hogy azóta sincs meg. Igy legalább nem veszik el...

Kovi74 Creative Commons License 2010.11.10 0 0 764

Köszönöm szépen! Remélem, sokáig tudom még húzni. Most nagyon fájna. :)))

Előzmény: Törölt nick (762)
fil Creative Commons License 2010.11.10 0 0 763

szívás ..., ettől én is félek, hogy egyszer beadja a kulcsot, na meg a turbó ...

Előzmény: Törölt nick (760)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.10 0 0 762

Ha aktuális lesz emilezz!!

Előzmény: Kovi74 (761)
Kovi74 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 761

Az tényleg nagyon jó ár volt. Én is most jártam utánna, a lendkerék 130e a tárcsa és a szerkezet, kinyomóval 70e. És akkor még a munkadíj sehol nincs.Az enyém is haldoklik. De akkor megyek hozzád, a jóárasított anyagért. :)))

Előzmény: Törölt nick (758)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.09 0 0 760

Lybra-ban csak dizelben.

Előzmény: Lacee83 (759)
Lacee83 Creative Commons License 2010.11.09 0 0 759

Kettős tömegű lendkerék ugye csak dízelben van?

Előzmény: Törölt nick (758)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.09 0 0 758

A munkadíj tényleg húzós de az alkatrész reális sajnos.

Én most cseréltem komplett kuplungot (szerkezet, kinyomó csap., tárcsa, szemét kettőstömegű lendkerék).

Nagyon jóárasítva volt 120 az anyag.

Felénk max 20EFt a munkadíj.

Előzmény: juk-ur (755)
Lacee83 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 757

50Ezres munkadíjjal engem aztán riogathatnának, otthagynám őket fenébe. Ez valami szervíz 5E/óra és egész nap csinálják? Én évek alatt költök összesen ennyit munkadíjra. Mondjuk felénk a szegény ember pénztárcájához igazodnak a szerelők.... Nem tudom mi lehet baja de ezek az árak elég földtől elrugaszkodottaknak tűnnek.

Előzmény: juk-ur (755)
Lacee83 Creative Commons License 2010.11.08 0 0 756

Azt hiszem valami rázópadon fogom megnézetni. Ezek a magyar utak.... szekérnek jók.

Előzmény: fil (754)
juk-ur Creative Commons License 2010.11.08 0 0 755

hali mindenki! eljött az idő...most komoly kuplung problémáim vannak. ijesztgetnek 100e.es alkatrész árral,meg kb. 50.e.es munkadíjjal.hiba leírása:váltásnál csörög vmi, visszaváltásnál visit egyet, fennt fog, kemény. a kérdésem,van-e áthidaló megoldás ,ami viszonylag tartós??

fil Creative Commons License 2010.11.06 0 0 754

Nekem akkor volt egyszer hasonló, mikor a jobb első stabi csavarjáról lejött a menet (írd és mond lenyúzta a menetet). Na akkor az tudott lötyögni szabadon és hol kopogott ,hol nem. Olyan volt mint mikor egy himbálózó fém darab hozzáverődik valamihez. (Merthogy az is volt.)

Előzmény: Lacee83 (752)
fony72 Creative Commons License 2010.11.05 0 0 753

Néha elég nehéz megállapítani honnan is jönnek pontosan a hangok, mivel a karosszéria is szét ill. elvezetheti más irányba. Az öcsém Volgáján vagy mi...nem! Volvo! Na azon kopogott be egy időben az alján a kidurranó cső. De az rettenetesen. Érdekes ez a halkulás dolog...

Ma Győrből hazafele jövet én is hallottam valami érdekeset. Nem tudom mi lehetett. A lányommal füleltük erősen, de fingom sincs mi lehetett. Olyan érdekes súgó hang volt. Néha a klíma szokott hasonlóan fújni a beömlő csövekből. Persze kikapcsoltam de így is hallottam. Ez meg csak akkor szólt, ha gurult a kocsi. Ha lelassítottam 1-es alapgázra, akkor semmi, kicsit megengedve a verdát megint elkezdte. 2x álltam meg meghallgatni, aztán abba hagyta. nem tudtam megsaccolni honnan jön.

Az is lehet, hogy a féktárcsa mellé keveredett valami kavics vagy hasonló oda nem illő tárgy és ez b...ta az anyját.

Előzmény: Lacee83 (752)
Lacee83 Creative Commons License 2010.11.04 0 0 752

Inkább a kerekek felől. De nem nagyon behatárolható, Álló helyzetben aknán sem tudtuk előidézni. mindent mozgattunk ami mozoghat. Olyasmi mintha valam nekiverődne a kocsi aljának, kopogó hang. még holnap kiteszema pótkereket is. bár a csomagtartó üres.

fil Creative Commons License 2010.11.04 0 0 751

... és az alja felől közelebbről milyen irányból? Elölről a motor felől, kerekek felől, hátulról, középtáj felől?

Elég fura, hogy elmúlik. Ha álló helyzetben melegíted ugyanannyi ideig, akkor elő sem jön? 

Előzmény: Lacee83 (749)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!