A boltban azt mondták a stabilizátornál két szilent van a külsőt nem lehet cserélni (boltban nem kapni!) a belső 2Ezer forint lenne. Na ezek közül melyik helyettesithető bicajbelsővel, mert bicajbelsőt még kapni:-) De a szervizben is azt mondták h nem kapni ilyet csak márkaszervizben.
Ne hogy véletlenül is pillanat ragasztót rakjatok rá! Legalábbis logikám szerint nem tenném, mivel ettől csak keményedik a gumi, így nagyobb a valószínűsége, hogy idővel esetleg szakad. Valami rugalmas anyagot kenjetek rá - nem tudom jól sejtem-e de nálatok asszem a Pálmatex valami hasonló (remélem nem írtam túl nagy baromságot). Előtte nem árt jól áttörölni a felületeket valami zsírtalanítóval, hogy jobban tartson a ragasztás. Beszereléskor szerintem már nyugodtan meg lehet kenni valamivel a nyikorgás ellen (nem Medve sajttal! :-D)
Bicaj belső! Röhelyes, de ez volt a megoldás. Mivel a szilentek oválisra kopnak idővel. Kiműtöttem a szilenteket, ez már magában nem egy egyszerű művelet, de megoldható. Egy oldalról be vannak vágva a szerelés miatt. Kb. 1-1,5 mm-t levágtam a bevágás egyik oldaláról, hogy jobban összeüljön, a külső felületére ragasztottam egy oda szabott belső gumidarabot. Mikor jól megszáradt a ragasztó, visszaraktam a helyére. Azóta igy megy a gép, tökéletesen működik. Ahogy írtam már 2. éve. Itt-ott nyikorgó gumi hangot ad, de ez csak ritkán fordul elő. Szerelők szerint ez normális, ha kicsit kiszárad a gyári is megszólal.
Ha majd megint el kezd kopogni, akkor majd ki lesz cserélve. A "javítás ára :-)" már bőven megtérült.
Nekem van egy kombi lybrám. A csomagtartóban amire pakolunk az a furnér lemez ami be van vonva szövettel, valamiért állandó beesik a pótkerékre. Látom valahogy nem az eredeti pozíciójába van. Érzésem szerint valami hiányzik a pótkerék és a fúrnér közé, mert ott túl nagy a távolság.
Akinek esetleg szintén kombija van az tudna nekem ebben segíteni?
Na az is tud kopogni rendesen! Az enyémen is szólt akkorákat, mikor megvettem! El se tudtam képzelni, hogy mi lehet az. Az unokatesóm ment vele egy kört a faluban, kiszállt és így szóla:
Cseréld ki a stabilizátor szilenteket és csöndben lesz!
Nekiláttam kiszedni, "megjavítottam" a régieket, visszaraktam, azóta így járom. Már 2. éve. Mostanában néha nyikorog ha lassan megyek durvább terepen - úgy látszik túl szárazak - , de addig jó míg hallom, legalább tudom, hogy van. :-)
Az eredeti feszítő görgőt egyelőre meghagytam, nem volt agyon kopva, csak csapágyakat kapott. Sokat rámentem mióta lecseréltem a gyáriakat ezekre, semmi gubanc, jól működnek.
Én is cseréltettem már lendkereket (2,4 JTD). Egy 1,9-es JTD Puntóét (legalábbis ezt mondták) szereztem bontva. Első ránézésre azt mondtam volna, hogy nem is hasonlít, de aztán neki ültem, átméregettem a felfogó furatokat, meg a felfekvő felülettől mérve a fogaskoszorú távolságát meg persze az átmérőt és egyezett! Biztonság kedvéért a fogakat is megszámoltam. 100.- eurómba került bontva, az új asszem 560.- lett volna. Azért ez már elég jó kis spór. A kuplung lamellát meg felújíttattam. Erre már nem emlékszem mennyibe jött. Melóra 70.- eurót kért a srác. Igy azért nem volt olyan vészes.
A görgő témához:
Csapágy: 6007 - 2RSR C3
A két betétben a lyukakat egyszerre fúrtam, hogy biztosra egy tengelyben fussanak. Beleraktam a csapágyat a görgőbe, a csapágyba a betéteket és egy lökésre mind a kettőt elintéztem állványos fúrón.
A felső vezető görgőt újra lemérem és megrajzolom, mert az esztergályos úgy eltette a rajzot, hogy azóta sincs meg. Igy legalább nem veszik el...
Az tényleg nagyon jó ár volt. Én is most jártam utánna, a lendkerék 130e a tárcsa és a szerkezet, kinyomóval 70e. És akkor még a munkadíj sehol nincs.Az enyém is haldoklik. De akkor megyek hozzád, a jóárasított anyagért. :)))
50Ezres munkadíjjal engem aztán riogathatnának, otthagynám őket fenébe. Ez valami szervíz 5E/óra és egész nap csinálják? Én évek alatt költök összesen ennyit munkadíjra. Mondjuk felénk a szegény ember pénztárcájához igazodnak a szerelők.... Nem tudom mi lehet baja de ezek az árak elég földtől elrugaszkodottaknak tűnnek.
hali mindenki! eljött az idő...most komoly kuplung problémáim vannak. ijesztgetnek 100e.es alkatrész árral,meg kb. 50.e.es munkadíjjal.hiba leírása:váltásnál csörög vmi, visszaváltásnál visit egyet, fennt fog, kemény. a kérdésem,van-e áthidaló megoldás ,ami viszonylag tartós??
Nekem akkor volt egyszer hasonló, mikor a jobb első stabi csavarjáról lejött a menet (írd és mond lenyúzta a menetet). Na akkor az tudott lötyögni szabadon és hol kopogott ,hol nem. Olyan volt mint mikor egy himbálózó fém darab hozzáverődik valamihez. (Merthogy az is volt.)
Néha elég nehéz megállapítani honnan is jönnek pontosan a hangok, mivel a karosszéria is szét ill. elvezetheti más irányba. Az öcsém Volgáján vagy mi...nem! Volvo! Na azon kopogott be egy időben az alján a kidurranó cső. De az rettenetesen. Érdekes ez a halkulás dolog...
Ma Győrből hazafele jövet én is hallottam valami érdekeset. Nem tudom mi lehetett. A lányommal füleltük erősen, de fingom sincs mi lehetett. Olyan érdekes súgó hang volt. Néha a klíma szokott hasonlóan fújni a beömlő csövekből. Persze kikapcsoltam de így is hallottam. Ez meg csak akkor szólt, ha gurult a kocsi. Ha lelassítottam 1-es alapgázra, akkor semmi, kicsit megengedve a verdát megint elkezdte. 2x álltam meg meghallgatni, aztán abba hagyta. nem tudtam megsaccolni honnan jön.
Az is lehet, hogy a féktárcsa mellé keveredett valami kavics vagy hasonló oda nem illő tárgy és ez b...ta az anyját.
Inkább a kerekek felől. De nem nagyon behatárolható, Álló helyzetben aknán sem tudtuk előidézni. mindent mozgattunk ami mozoghat. Olyasmi mintha valam nekiverődne a kocsi aljának, kopogó hang. még holnap kiteszema pótkereket is. bár a csomagtartó üres.