Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Lesz új troli járat, vagy nem? Nektek mi a véleményetek??
A 23/23y-os autóbuszokat én a Baksay/zákány utcák helyett végig vinném a Kassai úton a Csapókert felől, s utána a temetőnél ráfordulna a Hadházira. Így a Csapókert felől a temető is könnyebben elérhető lenne.
Észrevettétek azt, hogy a Lahner utcáról nem lehet bejutni a reggeli 6-os munka kezdésre? Tudom, hogy nem ez a város legforgalmasabb része, de még a legelhanyatottabb részéről (pl Határ út vagy Szepes) is be lehet jutni.
Az Ikarus 411-nek mi adta azt a jellegzetes "búgó" hangot? A motor vagy a váltó? Minap egy megszólalásig ilyen hangú civissel utaztam, hátul égett szag volt és a sofőr is
gáz-motorfékkel ment kb 30-al tehát gondolom tudta, hogy gond van.
Látod, azért csak van amiben egyet értünk. Az amit szaunas kiszámolt, és írt,már akkor nem volt igaz, amikor kitalálta. Ennyi hülyeséget leírni azért nem semmi. Nincs tisztában a fogyasztásokkal. Nem igen sok köze van a műszaki dolgokhoz. Matekból megfelel, de ez nem arról szól. Egy kalap alá veszi a szólót a csuklóssal, a 31-est a 30-assal, üzemkezdéstől üzemzárásig minden megállóba 50 ember, nincs tisztába a kocsikiadással, szerinte ugyanannyit fogyaszt egy busz rezsiben mint full megrakva, stb. Ekkora baromságot rég nem olvastam! az 500 millióról nem is beszélve. Csak nehogy véletlenül bekerüljön valami cég gazdasági osztályára!
Ez úgy marhaság, ahogy leírtad... Gondolom ezzel az összes érved ki is merült?!
Mondjuk helyközi üzemnél biztosan pontosan kimutatható lenne a többletfogyasztás, de helyinél azért már nem tenném rá a nyakamat.
A számításod egy elképzelésnek jó, de messzemenő következtetéseket nem szabad levonni belőle, mert nem veszi figyelembe a városi sajátosságokat, például a lámpaciklusokat. A buszoknak szinte minden lámpánál meg kell állniuk ha megálló volt előtte. Ha nem lenne elsőajtózás, akkor lehet azt a megspórolt időt pont a lámpánál töltené. (Persze ez is vonal és időszak függő.)
Beszélhetünk a klímáról. Ha minden ajtó nyílik minden megállóban, akkor több meleg áramlik be az utastérbe, mintha csak egy lenne nyitva. Ebből is adódhat többletfogyasztás. Ugyanakkor az a plusz fél perc plusz elég szélsőséges érték szerintem. Ennyi idő alatt rengetegen tudna felszállni, akár 40-50 ember is. Minden megállóban meg aligha szállnak fel ennyien. És akkor is úgy számoltunk, hogy minden megállóban elsőajtózás van.
Szóval én egy picit óvatosabb lennék.
Egy tény van. Az elsőajtózás a legolcsóbb (közvetlen költséget tekintve) megoldás a bliccelők ellen. Ugyanakkor viszont a legkevésbé hatékony is.
Lehet alkalmazni három, négyszer tbb ellenőrt is, de az is pénz. Lehet bevezetni elektronikus jegyet, de ez sem túl gyors és ez is pénzbe kerül.
A bliccelők ellen pedig tenni kell, mert ha semmit nem teszünk, akkor a buszok kihasználtsága ugyan javulna, de ezzel egyenes arányban a bevétel is csökkenne és becsület kassza jellege lenne csak az egésznek. Az meg ebben az országban nem túl jó megoldás.
"tehát az elsőajtózás nem okoz kimutatható többletfogyasztást."
Ez úgy marhaság, ahogy leírtad... Gondolom ezzel az összes érved ki is merült?!
"Az "üresfutásra" vonatkozó számításod se jó, hiszen a buszok átlagfogyasztása azért nem 65 liter, főleg nem üresen és megállások nélkül."
Persze: amelyik meg 72 litert fogyaszt, azt hallgassuk el?
"Ettől függetlenül persze igaz, hogy baromi messze van az ITK, utólag belátták ezt ők is, nyilván ezért parkolatják a buszokat a DKV-nál meg a végállomásokon."
De jó, hogy horribilis pénzből felépítették a "szakemberek", aztán meg a végállomásokon "alszanak" a kocsik! Micsoda ész, micsoda elme!!! (ja: az idézett számítás tényleg nem pontos: Nagy A. tegnap nyilatkozta, hogy nem 280, hanem 285 Ft -be kerül egy liter gázolaj...)
Ja, és nem 110 kocsit, hanem 130-at adnak ki... Egyre nagyobb a pazarlás...!
"egy szolgáltatónak nem lehet az a célja, hogy bliccelésre sarkallja az embereket, "
Hát ezt meg ki mondta? Valamivel nagyon nem vagy tisztában, vagy valamit nem értesz!!!
Nem vagy te valami főnök a DKV-nál?
Érveid alapján már segéd-főellenőr-helyettes is lehetnél...:(
Hát öreg, te olyan sötét vagy, hogy hozzád képest a néger fasza neoncső...
Na jól van, én már ezt tényleg nagyon unom. A 7végén lehet, hogy nem tudlak majd osztani, de legalább kapsz néhány nap felkészülést, hogy összeszedd magad. Olvass el 1-2 könyvet, hogy gyarapodjon a szókincsed, kezdd mondjuk az Ablak-Zsiráffal :D
Na látod ennyit tudsz. Saját ötlet nincs, csak az én szövegeimet nyúlod. Micsoda naív feltételezés volt, hogy elvégezted a 8 általánost... Szerintem te már az oviban is megbuktál játékból. Igazán büszke lehet rád a DKV! :D
Te nagy tévedésben vagy. Amúgy ha teljesen visszaolvasod, nem Én kezdtem a sértegetést. Körülbelül a 3.-nál szóltunk be a kollégámmal.Meg ahhoz hogy megértsd mi folyik itt, több hónapra vissza kellen olvasnod. Nem tudom mi a foglalkozásod, de ha Te is állandóan azt olvasnád hogy ilyen hülyék a sofőrök, meg olyan tahók, Te se igen hagynád szónélkül. Úgyhogy ez egy hosszú folyamat. Nembeszélve arról, hogy itt egy pár ember akart eldönteni, hogy mit lehet írni. Hidd el, hogy sem Én, sema kollégám nem vagyunk idegesek, és nem idegből írunk. Csak ez az egy-két emberke ideges. Mi csak röhögünk rajtuk! További jó szórakozást! Remélem a popcorn nem égett oda. :)
Már azt hittem diszidáltál! Ahogy hallom a vincelléren, nem vagy valami nagy kedvenc a sofőrök között, úgyhogy nem értem miről beszélsz? Mostmár legalább ti is ketten vagytok. Beszéltem egy pár kollégával, de egyik sem volt elájulva a személyedtől. Most inkább nem írnám le hogy mit mondtak róllad, mert megsértödnél!
Az elején én is élveztem, de ez az ember annyira egyszerű, mint egy faék. Hozzá képest a 100-as szög integrált áramkör. Annyira unalmas, annyira együgyű, hogy már röhögni se tudok rajta. 50 éves ember létére ráadásul úgy viselkedik, mint egy szaros kölyök.