Az 1. képet PS-el, a 2.-at Zerene St-el raktam össze az alsó 3 képpől.
7 expóból csak a 3 középső volt használható, valszeg bemozdultam oldalra is (térdeltem, csak a combomon tudtam megtámasztani a könyököm).
Nem tudom, mennyire látszik a különbség, de a PS eléggé maszatol, viszont nem kellett retusálni, csak a széléből vágtam egy kicsit, mert színtelen csíkok voltak benne.
A Zereneben eltüntettem kevés szellemképet a növény szőrei körül, de összességében sokkal jobb képet csinált.
Ha a tárgytávolsághoz képest nem jelentős az elmozdulás, akkor a programok nagyon szépen összerakják a sorozat képeit. Az ilyen technikákhoz gyártanak is segédberendezéseket, amelyek léptetőmororral végzik a lépés sorozatokat.
5 expós sorozat sok esetben bőven elegendő, hisz 5x nagyobb lesz a DOF, mint egyetlen expó esetében!
"...elmosódottabbak az apró részletek, mint az egyes képek éles tartományában..."
Hm. A Focus Stacking programoknak az a feladatuk, hogy a sorozat egyes képein megkeresik a nagy kontrasztú pontokat, és azokat egyetlen képben egyesítik.
A PS-t még nem próbáltam, de láttam már néhány vele készült egyesített képet. Nem tetszettek.
A Zerene Stacker az egyik legjobb speciális proram.
Én is kézből szoktam, de csak néhány expozícióval (max. 5) volt úgy-ahogy sikeres az összerakás Photoshop CS4-el.
Nem vagyok túl elégedett vele, mert ugyan nagyobb lesz a mélységélesség, de egy kicsit elmosódottabbak az apró részletek, mint az egyes képek éles tartományában voltak.
Letöltöttem a Zerene Stackert, megpróbálom azzal is, hátha jobb lesz...
Hát igen, ez magért beszél. Fantasztikus atechnika - és pesze az alkalmazó is:-) Remélem előbb utóbb csatlakozom, a Raynox megvan, de a Pana Fz-30 erre nincs felkészítve:-(
Egyre jobban tetszik nekem ez a technika és érik az elhatározás, a következő gép alapfunkciója legyen a focus stacking. (Sokba fog ez nekem kerülni, de tényleg megéri, ha összevetem az én fisfókuszú képeimmel)
Tanulságként feltehetnétek egy két sorozatot, ha nem is mind a 10-20-at, de az első/középső/utolsót egy jól sikerült kép mellé.
Méghogy nem döglött:-)) Vagy ez a skorpiólégy afféle Alien-mutáns?
Egyébként irigylésreméltóan jók a képek és a két ledes lámpa megmozgatta a fantáziám (mivel egy profi ledes körlámpa, vagy vaku a pénztárcámat mozgatná - ha nem lenne üres)
Én a CHDK 'continuous mode' bracketingjét néztem (bár én magam csak a HDR miatt, magát a CHDK-t amúgy csak a gyorsított felvétel gépbe integrálására raktam fel egy kicsi Canon SX220-ra, mivel addig egy másik gépen külső időzítővel készültek ilyenek), ez a módszer csak annyit igényel, hogy sorozat módba legyen rakva a gép. Akár a sima sorozat, akár a testreszabható időzítő (x mp után n db kép) alkalmas rá, bár utóbbi inkább HDR-re jó, mivel az nálam max. 10 képet ad, a sorozat meg megy, amíg a gomb le van nyomva. A 'continuous mode' bracketing beállításainál pedig előre megadható, hogy időt, rekeszt, fókuszt variáljon, mennyivel, milyen irányba. Így nem kellenek scriptek sem. Ja, néztem, volt, aki írta, hogy neki override újra bekapcsolás miatt az egész előtt mégegyszer be kell mennie a menübe - én úgy gondolom, ha MF módban ki van kapcsolva az az AF-es rásegítés (nem teljesen értem, egyáltalán mi a fenéért szól bele AF MF-be, ha nem akarjuk), akkor nem kellhet az sem.
Idős fotóstársam barkácsolta, a napokban lett kipróbálva. Az látszott, hogy a fénye fehérebb, mint a napé. A kemény árnyékokat nagymértékben lágyította.
Én nem fotóztam vele, Az Ő fotóit a jövő héten fogom meglátni.
Viszont a fókuszálásnál nagy könnyebbséget jelentett a képen látható támasztó állvány. A növényeknél, a szél okozta mozgás kivédhető vele. Igaz, ez egy plusz cipelést jelent, de megéri magunkkal vinni, mert eredményesen használhat.