Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Az egyik forgóváza azért nem hajtott, mert ezen volt a csúszóérintkező.
Fent pedig ezen a forgóvázon volt a Maerklin-üzemhez elengedhetettlen átkapcsoló elektronika.
A Roco ezt a mozdonyt csak emiatt gyártotta egy forgóvázhajtással; az egyenáramú-rendszerhez készült gépek mind szimmetrikus, négytengelyhajtásosak voltak.
Az egyik forgóváza azért nem hajtott, mert ezen volt a csúszóérintkező.
A nyomkarimája azért nagy, mert Maerklin-vágányrendszerhez készült.
A kerekek azért vannak csak elszigetelve, mert műanyag a kerékvázuk /a Roco nem gyártott a Maerklin kedvéért külön fémöntvény küllős-kerékvázat/; de az áramszedő lemezekről felvitt delej "fent" természetesen egy pontra volt kötve /van ez így pl. Maerklin-rendszerű Rivarossi modelleknél is: szintén magas nyomkarima, szintén műanyag kerékváz/.
Ez így egy kicsit sántít. Ugyani is a Märklin rendszerű kerekek nincsenek egymástól elszigetelve, így kétsínes rendszerben zárlatot okoznak.
A ROCO kétféle kivitelben készítette a kérdéses masinát (rendszertől függetlenül):
- egy forgóvázon hajtott,
- mindkét forgóvázon hajtott.
Mindkét esetben a kerekek eltérnek rendszer szerint, a Märklin-re valók szigeteletlenek, az egyenáramúak szigeteltek. Ha az első verziós modelled van meg, akkor az sajnos még a régi, nagy nyomkarimával készült, legalább 20 éves modell. Esztergálásra sajno nem tudok momentán megoldást. De gyanítom, hogy eredetileg is egyenáramú gép volt ez.
Lenne egy kérdésem, HO-ás Szergejt ki tudna festeni kicsit átalakított már hála (Thóth Tamásnak) reális árakat kaphatnék ez ügyben előre is köszönöm. e-mail címem: dibdob@citromail.hu
Van egy edetileg Maerklin-rendszerű, kétsínesre alakított Roco gyártmányú SBB Re 4/4 IV sor. mozdonyom, aminek a kerék-nyomkarimáit kellene kicsit leesztergálni. A kerekek is a Maerklinhez készültek, ezért nem nagyon /ill. nagyon nem!/ bírják a 2.1-es vágányzatot /nagyon darál/. A kerékváz küllős, és természetesen műanyag. Ha valaki vállalja, hogy "megvágja" a kerekeket; vagy valakinek van ilyen ismerőse, kérem jelezzétek. Köszönöm.
Köszönöm mindenkinek a segítségét, válaszólni és választani később fogok mert villámcsapás miatt elszált a fél háztartás, és most csak egy félórára jöttem fel egy kölcsön laptoppal.
Én 0,5 mm-es plexit használok, ezt most egy offtopic Ikarus 280-ason tudom megmutatni.
Az ablak magasságának megfelelő vastagságú csíkot vágok a plexiből és ezt az ablakok hosszának megfelelően felszeletelem. Az ablakkeretekhez képest mindkét oldalról 0,5 mm -t kihagyok, ez a gumiszegély helye, mely fekete papírcsíkokból áll, a sarkok lekerekítése után ragasztom a plexilap szélére, majd az ablakot beszorítom a helyére egy kis reszelgetés után. Az ablakot ragasztani nem szoktam a könnyű cserélhetőség miatt, valamint azért, mert ha ablakot a szélénél ragasztasz, az könnyen ráfolyhat a plexire, vagy akár a kocsiszekrényre a fényezést lemarva...
Van olyan víztiszta, karcmentes lapom, aminek mind a két oldala le van fóliázva.ez barkácskéssel könnyen vágható.Lehet belőle csikot vágni, akkor az ablak mögé ragasztom.A másik, hogy egyenként kivágom belőle az ablakokat,leveszem a védőfoliát, a négy sarkát lekerekitem és a helyére rakom. Nekem is van mikor csak negyedszerre sikerül és sok idő telik el mire egy jármű ablakai kész lesznek , de az eredmény megéri.Ha érdekel tudok belőle küldeni.
A tapasztalt modellépítőket kérdezném, hogy ki miből szokta megcsinálni az ablakokat, valamint hogy van-e olyan ember aki rendelésre adott méretek alapján készít egyedi darabokat?
Köszönöm, már ebből is látszik, hogy azért nem is olyan egyszerű mint gondoltam. Lehet megvárom még látok egy átalakitott modellt és azt is jól lefotózom, mert itt sajnos a részleteket nehezen tudom kivenni .
Br55-ből szeretnék 410 gőzöst csinálni. A modell magvan hozzá, mit és hogyan ellene csinálnom ? A másik már nehezebbnek tűnik Br52-ből csinálnék 520-ast. Itt alapból már a szerkocsi is gond. Ha valaki bárminemű segitséget tud nyújtani, azt szivesen látom :)
Mivel nem publikus az e-mail címed ezért megkérhetlek, hogy küldj nekem egy villanylevelet! Az ablak-témával kapcsolatban szeretnék kérdezni ha nem probléma.