Keresés

Részletes keresés

PanaDoll Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2149
Nem SB900 kell ehhez, hanem pár járatos színszűrő. A WB-t magad is beállíthatod a rendelkezésre álló fények megfelelően.
Szép és jó dolog az automata, csak pl. vonalkódos 1/4CTO-t nem árul a nikon...
Előzmény: tokfejke (2147)
Degeczi Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2148
(lehet, h megpróbálom majd úgy is - csakhát az XP beépítettje ehhez gondolom nem elég)
Előzmény: nord (2146)
tokfejke Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2147

     "Próbáld a vaku színhőmérsékletét a rendelkezésre álló fényhez igazítani. (SB800-hoz adott színszűrők...stb.)"

 

  SB600-om van amit eladnak ,ha valaki visszaigazolna a lentebb leirt allitas valosagossagat:

 

 -erosen gondolkodom az SB900-on: elmeletileg kozli a gep vazaval az altala kibocsajtott feny szinet ,akkor is ha szuroket teszek a vaku fenye ele. A D90 tudja kezelni ezeket az infokat ??


Előzmény: PanaDoll (2141)
nord Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2146
NX 2.1: van, csak nem szabad átengedni a tűzfalon. :)
Előzmény: Degeczi (2143)
tokfejke Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2145

Kiegesziteskent: a kovetkezo sorrendben dijaznam a nalam hasznalt gepek aouto WB-jet.

 

Minden gep legalabb fel evig intenziv hasznalatban volt nallam (esemenyfotozas).

 

1.Canon350D

2.Nikon D70

3.D60

4.D50

5.D40

6.D90

 

 

Előzmény: tokfejke (2140)
Degeczi Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2144
(annak idején az Oly 8080-am nagyon szépen ráállt kompakt fénycsövek megvilágítására is...)
Előzmény: nord (2142)
Degeczi Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2143
(a képeid túlnyomó része egyébként aligha lesz vakus, így a zár élettartamára ez elhanyagolható hatással van)

a kevert fény mindig nagyon bonyolult

olyan nehéz helyzetben RAW a kényelmes megoldás, és akkor ráérsz otthon, utólag próbálkozni a legkevésbé rossz értékkel
(csakhát itt üt be, h a D90-hez szükséges Capture NX 2.1-hez még nincsen használható varázsige... jobb híján a LR 2.1 marad, de annak színeit kevés Nikonos szereti)

a profik pedig úgy intézik, h a külső vaku fényét színszűrővel igazítják a megvilágításhoz

csak ez ad tökéletes megoldást, hiszen ha annyira eltérnek az egyes fényforrások, mint pl egy 3000K alatti lámpa és az 5000K fölötti vaku, ott nem is lehet WB állítgatással mindent jól visszaadni!
azt pedig egyetlen automatika sem döntheti el helyetted, h épp melyiket tartod fontosabbnak...
Előzmény: tokfejke (2139)
nord Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2142
(Hát én olyan vázat még nem láttam - emberi árkategóriában - amelyik ne bukna el villanyfényes szobában awb-n.)
Előzmény: tokfejke (2139)
PanaDoll Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2141
Próbáld a vaku színhőmérsékletét a rendelkezésre álló fényhez igazítani. (SB800-hoz adott színszűrők...stb.)

Minden más esetben lehet utólag szűrni a képeket... gyártótól függetlenül.
Előzmény: tokfejke (2139)
tokfejke Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2140

Ha izzora tettem kekes lett a kep,ha meg vakura akkor sargas,auto-n pegig attol fuggot ,hogy a trio (iso,rekesz,expo)-mire volt belove.

 

Szerintem az ato-nak az lenne a dolga, hogy kiertekelje a beerkezett "fenykoktelt" ,ha van talaljon benne feher dolgokat es olyan ertket valasszon WB-nek amivel a kepen levo feher targyak a leheto legkozelebb alnak a valosaghoz. Ebben a mutatvanyban vannak mas markalyu gepek amik jobb eredmenyel saccolnak.

Előzmény: Blaze of Glory2 (2138)
tokfejke Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2139

Nos az eddigi valaszokbol kapisgalom, hogy mi miatt vagyok eltevedve.

 

Tehat ami vilagos lett szamomra ,hogy nagyon nem mindegy mibol mennyit engedunk be a gepbe,ami pedig a rekesz ido es iso ertekekkel konnyen befolyasolhato.

 

Pelda: este a szobaban izzolampanal mondjuk 60-as ido mert a gyerekeket mozgasban szeretnem lefotozni, 4-es rekesz 1000-es isoval (mert szeretem ha a hatter is vilagos,es nem csak a gerek),a gep vakujaval.

Nos ha ebben az esetben barmit is megvaltoztatok (ido ,rekesz,iso,feheregyensuly) megvaltozik a kep szinezete.Ez eddig ertheto is mert vagy a kornyezet,vagy pedig a vaku fenyebol juttatunk tobbet a CMOS-ra.

 

 Na de az auto-feheregyensuly nem azert lett kitalalva ,hogy a bejovo fenyek aranyatol fuggetlenul is a leheto legjobb feheret kapjuk vissza a kepeinken??!!

 

A kelvinnel el lehet jatszani, egy par expo es meglessz a nekuk megfelelo WB de igy hamar fogyik az a 100000 garantalt expo. Egy feher papir is segit a lencse ele teve (preset-AWB) de ez is minimum 2 expo tehat szinten csokentem a zar elettartamat (abban az esetben ha mindig igy hasznalnam).

 

Halkan megjegyzem hogy a Canon AWB szempontjabol jobban viselkedik. (pedig nagyon szeretem a Nikont D40-50-60-70-90  es egyszer rovid idore Canon 350D)

Blaze of Glory2 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2138
Mi az a manuális fehéregyensúly, amire állítottad?
Előzmény: tokfejke (2133)
peterssen Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2137
Tovább kérdezve a dolgot: OK hogy a gép M-ben volt, de a vaku szinte biztosan nem manuális hanem vmilyen ttl beállításban üzemelt: ekkor kevert színhőmérsékletű fényforrásoknál érdekes eredmény jöhet ki direkt vakuzásnál is. Pl. adott egy szoba, ahol izólányka világit. Gép kézi fehéregyensúllyal izzólámpára állítva, vaku alapbeállítással i-TTL-ben, a manuális beállítással módosításával simán változik az alany arcsszíne a normálistól a bili-kékig. Azaz mennyi környezeti fényt engedünk érvényesülni.
Előzmény: nord (2136)
nord Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2136
És még néhány kérdés felmerül: indirekt volt-e a villantás; ha igen, milyen színű a plafon; stb, stb... képet kéne látni, mert enélkül nehéz bármit is mondani.
Előzmény: Degeczi (2135)
Degeczi Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2135
(hasznos a bemutatkozásban írt infó, mert különben nagyon durva lenne ez a helyesírás :( - de külföldiként persze más a helyzet)

A D90-est nem ismerem, de vakut használva az a tipikus, h a fehéregyensúly is "vaku" legyen - ha az a fő fény!
Mert ha még az egyéb megvilágítás is viszonylag erős, és az expozíció azt hagyja is érvényesülni, akkor persze ahhoz kell alkalmazkodni - de ez nem feltétlenül egyszerű feladat. Semelyik kamerának.

Azt viszont nem értem, a kézi fehéregyensúlyra miért lenne hatással a rekesz vagy záridő megváltoztatása. Hacsak nem persze az, h az expozíció állításával egyre több/vagy épp kevesebb külső fényt engedsz be.

De ezek egyéni döntések, itt automatika nem sokat tud segíteni - és nem is hiszem, h komoly eltérés lenne az egyes típusok között...
(automata fehéregyensúlyban esetleg igen - de az beltérben tipikusan nem sokat ér, az új modelleknél sem dícsérik)
Előzmény: tokfejke (2133)
tokfejke Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2134
Mekkora kepmeretet es milyen felbontasban (dpi) konvertaljak es hogyan ,hogy az exif adatok is megmaradjanak ?!

Feltennek kepeket feheregyensuly ügyben.

Hatha kozosen sikerul megoldani ezt a rejtejt. Nagyon sokat bosszankodom ezen:
Feheregyensuj beallitasok "manualis uzemmodban" nikon D90.

Csak az nem vilagos nekem hogy masoknak ez hogy nem tunt fel eddig.
Előzmény: tokfejke (2133)
tokfejke Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2133
Sziasztok. 2 hete nekem is megvan a D90 de nem akartam irni ameg nem hasznaltam egy kicsit. Háááát nagyon szomoru vagyok.!!!! Eddig az osszes "olcso" Nikon megfordult nalam 4 ev alatt amikor is elkezdtem megtanulni a fotozas rejtelmeit. Elso perctol torekedtem arra hogy manualisan allitsak mindent es fuggetlenitsem magam az automata uzemmodoktol. Es mire megtanultam uralni ezt az uzemmodot kiderult hogy a D90-esnel ez a leghasznalhatatlanabb vagy legkorulmenyesebb uzemmod (manualis) a feheregyensulyt illetoen. Ha ugyanis keveredik a vaku fenye nappali vagy villanyegos fennyel a feheregyensuj csapnivalo lessz barmilyen beallitasban. Es hogy meg nehezebb legyen beleszol az iszo rekesz zarsebesseg vagyis minden es tiz kepbol 6 kulonbozo szinu lessz manualis beallitasokban!!! Hangsulyozom csakis manualis beallitasban. PELDAK:

Nappal a szobaban manualis beallitasokkal minden jo ha nem kell a vaku is: ha vakuzol besargul a kep, holott ugy tudom a vaku hideg szinu fenyt bocsalyt ki.

Este villanyegonel ha vakuzok is bekekul bizonyos mertekben a kep.

Egy dolog segit ameg el nem allitod a rekesz zar es iso egy bizonyos aranyait es az a kelvin alapu feheregyensuly. De azt sem hagyhatod ugyan ugy ha az elozo beallitasnal hasznalt rekesz zar vagy iso valamelyiket megvaltoztatod.

Ezek a problemak nem voltak ennyire hangsulyosak ameg nikon D50-40-70-60-al dolgoztam. Most hogy vegre megengedtem egy dragabb gepet nagyon csalodtam benne.
Zaku Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2132
A D80 topikban volt egy eszmefuttatás az iTTL vakuhasználatról. Felettébb hasznosnak ítéltem. Szerettem volna hasonlót ISO ügyben, de a hozzáértők nem haraptak rá sajnos.
Előzmény: tetriska (2130)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2131
Nekem ugyanez van 4 gigásban, nagyon elégedetlen vagyok vele, akárhogy is keresem nem találok jó képeket rajta mostanában.))
Előzmény: Aga (2127)
tetriska Creative Commons License 2008.11.22 0 0 2130
Légy szíves linkeld be a topikot vagy küldd el privátban. Köszönöm szépen.
Előzmény: Zaku (2123)
tetriska Creative Commons License 2008.11.22 0 0 2129
Faststone-ban be lehet állítani, hogy a beágyazott jpg-et, felezett méretű raw-t vagy a teljes méretű raw-t nyissa meg. Sőt, ugyanezk közül lehet választani batch-convert esetén is!
Előzmény: Blaze of Glory2 (2093)
tetriska Creative Commons License 2008.11.22 0 0 2128
Létezik Nikon - EOS adapter! Úgyhogy megoldható :).
Előzmény: Törölt nick (2008)
Aga Creative Commons License 2008.11.22 0 0 2127
hihi... akkor megnyugodtam... Sandisk Extreme III 8G kartyam van :) es elegedett is vagyok vele :)
Előzmény: poklacsek (2125)
nord Creative Commons License 2008.11.20 0 0 2126
Előfordul:
Előzmény: rob007 (2124)
poklacsek Creative Commons License 2008.11.20 0 0 2125

CF/SD card Performance Database (D90) (jpeg és raw sebesség teszt egy rakás kártyával, más gépekkel is)

rob007 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 2124
Köszi a választ! Nem tudod véletlenül, hogy a Tokina 12-24mm objektív is hajlamos a
becsillanásra?
Előzmény: madgie (2122)
Zaku Creative Commons License 2008.11.20 0 0 2123
Rokon topikon volt egy jó kis "okítás" vakulélektanból. Kezdőként - gondolom nem csak nekem - meg szokott gyűlni a bajom a fényellátottságban neccesebb helyzetekkel. A rekesz - idő - ISO hármasból előfordul, hogy csak kettőt tudok kordában tartani. Itt merül fel a kérdés, az AutoISO használata. Szoktátok használni, nem ajánlott, ha nem, miért ? Erről lenne jó néhány vélemény olvasni. Szerintem többünket érdekelhet.
madgie Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2122
Szerintem kábé ugyanolyan élesek, bár a 11-16-nak kétségtelen előnye az, hogy f4-nél már rekeszelve van. Ezenkívül nagyobb látószöggel bír, mint a 12-24. A becsillanásra való hajlamát viszont módfelett rühellem, hiába akármilyen penge a rajza :)
Előzmény: rob007 (2121)
rob007 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2121
Meg vagy elégedve a Tokina 11-16mm obiddal? Nézegetem a nagylátó zoom obikat és ez valamint a Tokina 12-24mm obi között vacilálok. A tesztek és vélemények alapján a 11-16mm obinak élesebb a rajza mint a 12-24mm-esnek.
Előzmény: madgie (2115)
Szulita28 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2120

Ezek után már különösen kíváncsi vagyok, mit is teljesít rendes teszten :-)

Reméljük, nem a 11-18-ból indultak ki...

Előzmény: Törölt nick (2119)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!