Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Ki az, aki az úttest felől közelíti meg a megállót. A két vége teljesen rendben van, én a hosszanti oldaláról, a megemelt résszel szembeni eredeti magasságú részről beszéltem. Na ott van a szélső térkő lecsapva, hogy az eredeti magasságú padkához passzoljon. És ez kb 30 fokos lejtés az utolsó térkőnél.
"Ez a megemelés is annyira hülyeség, nem igaz, hogy nem tudnak lépni 5 centit felfelé. "
Kereksszékkel ez is akadály. Vagy ULF villamosokat kellene beszerezni vagy olyat aminek van rámpája.
"A megállók külső széle is jól meg van oldva. Eredeti szegély, persze alacsonyabb, mint a belső rész, emiatt egyszerűen lecsapva oldalra a térkő, majd elesnek rajta."
Tudsz jobb megoldást, hogy ne kelljen 25 centit lépni?
A 2-es villamos pályája a plázától hogyna fog menni tovább? Egymás mellett lesz mindkét vágány, vagy az út két szélén 1-1? Ahogy elnéztem a most beépített kitérőt, úgy néz ki, hogy egymás mellett párhuzamosan fog futni a két vágány.
Egyébként elég jól haladnak, lassan újra egyben lesz a pálya. Ma a nagyállónál takarították a vágányokat és a váltókat ellenőrizték.
A megállóknál nem úgy volt, hogy meg is lesznek hosszabbítva, nem csak megemelve pár centit? Ez a megemelés is annyira hülyeség, nem igaz, hogy nem tudnak lépni 5 centit felfelé. Ilyen apróságokra kell költeni milliókat. Ráadásul a felszedett térköveket persze már nem rakják vissza, oda újat kell rakni... A megállók külső széle is jól meg van oldva. Eredeti szegély, persze alacsonyabb, mint a belső rész, emiatt egyszerűen lecsapva oldalra a térkő, majd elesnek rajta. Ennyi erővel a külső szegélyt is kicserélhették volna. Na mindegy, ennyire volt csak pénz. :)
Hat en meglepodtem hogy a DAB szekhaz utan ment tovabb egyenesen a 12-es :)
De gondoltam hogy biztos van valami oka, meg hogy a Tocora azert csak elmegy.
Amugy minden reggel halat adok, ha jon a 12-es, manapsag mar nem lehet biztos benne az ember.
Szóval akkor ez a 15A ötletem végülis nem is lenne rossz? Csak kár,hogy nem fogják megcsinálni =(.Bár kitudja lehet innen fogják lenyúlni az ötletem :D.
Az ellenőrök bőr szín alapján is szelektálnak ellenőrzés során: bennszülött, nem napon barnult bengáli kinézetű ember(csoport)hoz oda sem mernek menni! Tapasztalat!
Sajnos a DKV-nál mindenfajta vonalhosszabbításnak ellene vannak, pedig a utasoldalról nem egyszer érkezett már kérés ebben. Kizárólag olyan megoldásokat fogadnak el, amikkel költséget lehet csökkenteni, nem számít mire vágyik az utas.
Általad felvázolt 15A megoldás épp olyan lenne, mint a Trolik Segner térről Vincellér és Derék utcai végállomásig való elvitele. Azaz szükséges és értelmes fejlesztés! Csak a DKV-nál ezeket nem ismerik!
Ha már itt a járatoknál tartunk nekem eszembe jutott valami a 15/15Y-vel kapcsolatban.A két járat én szerintem tök szupi lett így de nekem az jutott eszembe,hogy kéne csinálni egy harmadik 15-öst mondjuk 15A jelzéssel ami a Doberdó utcáról Pacra menne.Így Pacnak is lenne két busz.Mit szóltok?
Az ellenőrök ilyenkor mi alapján ellenőriznek egyébként? Ha jól gondolkozom, akkor ebben az esetben egy jeggyel legálisan körbe lehet menni a Nagyállomástól és vissza (persze ez egy átlag utasnak nem célja).
"Azzal viszont nem vagyok tisztában, hogy az ilyen hurokban visszaforduló járatokon menetjeggyel utazók a végállomás (jelen esetben Ozmán utca) elhagyása után kötelesek-e újabb jegyet érvényesíteni."
Mivel körjáratként van meghirdetve nem kell. Irreális elvárás is lenne új jegyet "lyukasztatni" az utasokkal. Például a józsaiak esetében kellene, de ott sem életszerű, hogy 1-2 megálló után új jegyet kelljen érvényesíteni csak azért mert átutazol a végállomáson.
A jelenlegi 44-es szerintem teljesen megfelelő útvonalban és menetrendben egyaránt. Azzal viszont nem vagyok tisztában, hogy az ilyen hurokban visszaforduló járatokon menetjeggyel utazók a végállomás (jelen esetben Ozmán utca) elhagyása után kötelesek-e újabb jegyet érvényesíteni. Én a buszokon nem láttam erre vonatkozó kiírást eddig. (Igaz mostanában ritkán "tömegközlekedem".)
De 44Y-os nem a Vadász utca felé ment hanem a Kerekestelep míg a 47/42/42Y a Vadász utca fele és mire a 44-es az állomásra és addigra a 42/42Y és a 43-as busz is elmegy így aki mondjuk aki a Világos utcához akar kijutni várjon 25 percet?!
Így ebböl a szempontból tényleg változtathatnának például, hogy a két járt (44, 42/42Y) menetrendjét összehangolnák és az valamivel jobb lenne!
Gondolom úgy lehetett az eset, hogy megállt a lámpánál fékkel, szokásosan jól ráállt az előtte lévő autóra, megnyomta a "kézifék" gombját, leszállt a lábfékről, majd megindult gurulni előre a busz, és majdnem nekiment az előtte álló autó hátuljának.
Pár napja mentem az egyik busszal és CB-n hallottam, hogy az egyik busz majdnem nekiment az előtte álló autónak, mert ha jól hallottam a kéziféke nem működött.
--------------------
Menet közben minek is kell, vagy mire a jó kézifék ?
Tudom, hogy szerepel, de egy átmatricázás még mindig olcsóbb, mint a műszaki. De épp azért írtam kisbetűkkel, mert nem tudom mennyire lehet igaz a dolog. Bár a fene se tudja mikre képesek egyesek.