Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Én plexiből szoktam kivágni, az 0,5mm vastag, kicsit kisebb méretűre reszelem, a szélére fekete papírból csíkot ragasztok gumikéderimitációnak és benyomom a helyére. A későbbiekben esetleg előforduló balesetek elhárítása és az egyszerűbb cserélhetőség érdekében nem ragasztom be.
Tanácsra lenne szükségem azoktól akik 1mm-es polisztirolból építenek modelleket hogy ők hogyan oldják meg az ablakok beüvegezését, mert én félek hogy az az 1mm-es lépcső baromi feltűnő lesz.
Készülgetnek a Bz 52000 kocsik a fórumot inkább nem terhalam a képekkel inkább egy linket írok ide kritikákat észrevételeket ide a fórumra várok köszi.
Itt tart az M63 project: Egy ideiglenes hajtás is kész van hozzá lumillából, még mindig nem találtam korszerű hajtást számomra is elérhető áron. Gondolkodtam a mechano amerikai mozdonyain, de még nem láttam személyesen 6 tengelyes típust. Ha valaki megtenné nekem, hogy leméri a tengelytávjait, és a hajtásáról egy képet küld nekem, azt megköszönném. Jó modellezést!
Sziasztok! 0,3 mm vastagságú rézlemezből készített kiegészítő(ke)t hogyan tudok rögzíteni műanyaghoz? Csörgőre kéne pl. fellépő, ilyenek. Előre is köszi!
Nekem az álommegoldás az lenne, ha a motort és a panelt (mert a későbbiekben, amint találok olcsón multimaust vagy lokmaust át szeretnék állni digitálisra) a szerkocsiban tudnám elhelyezni, a hajtást viszont kardánnal az állókazánban levő áttétel végezné, mert én a szerkocsihajtást utálom, de végsősoron lehet, hogy az lesz, régi PIKO szerkocsi, ha belemegy akkor a M&H-nál veszek új 41/01/03-ba való motort, mert olcsóbb, mint máshol, csak ha nem tudom leszedni a végéről a csigát, akkor nem tudom használni.
Véleményem szerint a tengelytáv feltűnőbb, mint a kerékátmérő. Ha oldalról ránézel egy kerékre, a legnagyobb átmérőjét látod, ami a nyomkarima külső széle. Persze a küllők nem lesznek olyan hosszúak, de festéssel is lehet korrigálni ezt-azt. A modellezés sajnos kompromisszumok sora. A több hajtott kerék nagyobb vonóerőt biztosít, valamint a szerkocsit is sokkal egyszerűbben és élethűbben meg lehet oldani. A konyhát sajnos betölti a motor, de valamit, valamiért. Egyik ismerősöm épít egy ilyet, ha küld fotókat, majd felteszem. Én is arra várok.
A 86-ost úgy gondoltad, hogy az egész belsejét atrakod a 424 ksztniba és akkor amozdony lenne hajtott, nem a szerkocsi? Neten találtam rajzot 86-osról, a tengelytáv 100 mm-el kisebb (H0 1,1) a kerékátmérő pedig 200 mm-el ami (2,2) elég nagy eltérés, 41-es kerékátmérője, elvileg tökéletes, csak a nyomkarima nagy, ami a 86-os alvázban egyébként sem férne el. A nyomkarima egyébként asszem kb. 1,2 mm a régi PIKO-knál.
Fordulj hozzájuk bizalommal, gyík és BCmot ügyben úgy emlékszem tudnak segíteni. A 375 engem is érdekel. Ha sikerül valami, kérlek értesíts! 41-es jó, az is van nekik. Én mindenesetre megpróbálom a 86-ost.
Tud valaki olyan embert, aki önt Gyík, 1-es vagy 2-es Gigant, 375 vagy BCmot kasztnit? Még megkérdezem azokat akiket motoros504 ajánlott a 424-es ügyében. Bár 424-est szeretnék első sorban, de 41-es alapokon nem tudom meg lehet-e valósítani.
Sziasztok! Találtam 2 linket ahol lehet matricát venni modellvasuthoz. http://www.tl-modellbau.de http://www.andreas-nothaft.de/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=26 Főleg német. Pulcsi1
Sziasztok! Van egy PIKO V110-es 110 025-4-es pályaszámú mozdonyom.Az érdekelne Valaki csinált-e ledes világitást a gépbe.Elsősorban az érdekelne,hogyan kivitelezte a beépitést.A kapcsolás az megvan. Pulcsi1
Sziasztok! Van egy PIKO V110-e 110 025-4-es pályaszámú mozdonyom.Az érdekel csinált-e Valaki ledes világitást a gépbe.Érdekelne,hogyan kivitelezte.Nem az áramkör kialakitása érdekel első sorban.Előre is köszi a válaszokat. Pulcsi1
1 tipp: Le kell maszkolni, vagy kivenni az ablakokat. Kasznit matt lakkal lefújni. Száradás után fehér pigment porral puder ecsettel behinteni. Majd végül le lakozni az egészet. De persze más trükkök is vannak, ez csak nagyvonalakba írtam
Szerintetek egy pl. régi Piko személykocsi festését lehet valahogy fakítani? Vagy Fugit? Gondolom nem mindegy, hogy festést vagy magát a színezett anyagot kell fakítani...
kis segítséget kérnék. tudok valahol olyan folyadékot beszerezni, amivel a gyári mozdonyfeliratokat tudnám eltávolítani? gondolok itt a Lux 9001 DLE-90-re, ha valaki tudna ilyet és hogy hol beszerezhető megköszönöm a segítségét!