Köszönöm a válaszod, már kezd kirajzolódni a kép csak még nem irtál a komfort érzetről. mennyivel lett lágyabb a rugózása vagy ellenkezőleg pattogósabb mint az eredetije 16" lon. Most mivel süt a nap megyek megnézem hol ázhat be a bal biztonsági övem tiszta víz ésőben. Kilométerben gazdag hétvégét mindenkinek....
Meg talán azért sem jártam rosszul mert a 17"-osnál pont a terhelés miatt sokk küllőset -10- kerestem, ami egymás mögé van bújtatva, mint a binyigliknél, így széltében is tartja a kanyarerőt. A téli az meg 16-os vastag 5 küllős. Az nem egy hajdecsodaszép, de legalább nem pálcikavékony.
Ha csak nem az Ecserin veszi a mester, akkor nem tud mellényúlni, mert ezt a számot én is végignyálaztam a katalógusokban, autótípus alapján a legtöbb kerékmárkánál csak egy két mm eltéréssel ugyanazt lehet kapni.
Ez ügyben, asszem én lettem megszólítva. A nyomvályúk miatt mindegy. Annyira rosszak az utak, hogy a kisebbet is viszi jobbra-balra. Én a szélességet megtoldottam 4 centivel 235 ig picit érződik. Ha nevesebb gyártónál veszed a keréktárcsát, akkor nem érhet meglepetés, mert az autó tömegéhez van méretezve. Amíg 235/45 -el lavíroztam volt gondom. A kátyúk szanaszét durrogtatták a gumikat, mind az ötöt, mert mindig az első kapta a pofont, oszt ment hátra. 110.000 km alatt mind szálszakadásos lett volt amelyik több helyen is, mivel a hátsó kerekek befelé dőlnek ezért belül már a vas is kilátszott, puff egy defekt, aztán még egy az ötödiknek is, már a vas is kikopott. Ekkor lettek kidobálva, a vége felé már max 90-nel mentem, meg "gyors" kanyarokban kerültem a centrifugális erőt.:-) Aztán most egy éve 235/50 van ez illik rá, nem zörög, nem durrog ki, nyilván a szar utak miatt kevesebbet bír ki, mint a 16" os, de ez már jó.
Ja, és amikor átcseréltem télire, akkor párszor még megszívatott, mert úgy éreztem főleg kanyarokban-sávváltásnál, hogy kóvályog, ezért megálltam megnézni, hogy nem lazultak-e meg a kerékcsavarok. Tehát szerintem az az 5 panaszos is vigyorogva vezetne 17" os kerekekkel, mert nem akana túlfordulni, jól bírja a kanyarokat.:-)
szevasz gyárilag van "17" esben erősített felni? ha nagy kereket teszel fel peres gumival, akkor kanyarban meseország a futása, vagy ha ausztriában közlekedsz. Itthon nyomvályú, viszi a kasznit, azonkívűl mivel peres a gumi, az útegyenetlenséget nehezebben veszi fel mivel merevebb kitámasztottabb a peres gumi (17-es felninél) Az ET számra figyelj, mert ha nagyon kijön a kasznihoz a felni, kinyirja a gsapágyat. Csak C-s felnit vegyél mert hivatalosan csak azt tehetsz fel!( a bálna mercin is C-s gyárilag a felni(kisteher) Én már láttam viton nem C-s felnit összetörve szép volt "18"-as csak hát alulméretezett. egyébként én ha kanyarodok mondjuk 100-al nálam olyan mintha alá akarna fordulni az eleje. A zt mondja a szerviz maga az ötödik fél éven belül aki ezt panaszolja, igy viselkedik az autó rendesen.
Hali. A traficom 9 személyes szgk. 04 -es évjárat 2.5 -ös motorral. Amikor 1 éve vettem normál szgk. köpenyek voltak rajta. Nem is volt vele gond, nem rázta le a vesémet. De volt időszak mikor Én is 9 főt szállítottam akkor viszont a kanyaroknál kellemesen elindult a segge hogy rám hozza a frászt. Na ekkor kerültek rá az agilis 51 -es misik. Jó jó, de mostanában a "váccság" miatt már csak 1-1 reptér akad pár fővel, igy kissé pattogósabb. 17'- pereseb köpenyek, mivel Ti is sokat gurultok, hátha van tapasztalatotok ezen a téren......
szevasz téli gumi 16c-s ugy néz ki mint az ifa gumi, de futásilag nem más mint a személykocsié, esetleg ha hírtelen fékezel akkor morog. Nekem a nyárim good year 205/65 R 16c olyan a futása mint a mercimnek. Azt figyeld hogy csak C-s gumit rakhatsz fel mert kistehernek minősül az autó, a rendőr, a kpm, a műszaki vizsgán, mind megnézik hogy C-s gumi van-e az autón.
Sziasztok. Csatlakoznék Én is a francia autós táborhoz. Bár megfogadtam francia autó nem jön a portámra, ennek ellenére lett 1 trafic , master, xsara. baj baj hátán..
Érdekelne mi a véleményetek 16c köpenyekről, szerintem nagyon fapados, érdemes másra cserélni??
szevasz a szerelőknél a renaultnál kell lenni profi szervizszoftvernek, ami kétségkivül megmutatja mellik alkatrész a hunyó, ezért nem értem hogy nem látnak semmit üdv laller
nem találgatok,eddig 2-3 szerelő látta nézte és mindegyik mást mondott.volt közte csúcshiba is,Akinek meg volt csúcsos a trafic az meg mondta hogy durvább dolgokat produkálna.Szóval én nem értek hozzá,akiknek meg kellene valamennyit,mind mást mond.Ha legalább három ember egyet mondana akkor oks,de
poénból meg nem veszek csúcsot!!!annyira azért nem állok jól!!!
A hét az fulljárat lesz,de utána hétfőn elmegyek egy szakihoz aki szinte csak ezeket csinálja.
én is probáltam az időjárásra fogni amikor hasonlo problémám volt, de vonatkoztass el a hőmérséklettöl. nekem porlasztócsucs volt, a haveromnak valami érzékelő (60 ezer), el kell vinni valahova ahol már láttak ilyet! találgatni nem sok értelme van. vettem én is visszacsapó szelepet, de még jó, hogy nem rakattam bele az üzemanyag rendszerbe, mert nem az volt a baja. ha találgatni akarsz csak sok szerencsét tudok kivánni.
Seeeemmi!!!! Most hogy illen +5 fokok vannak szinte pöccre indul!!!eeeezt neeem értem!!!0 fok alatt meg szegény köszörül!!! De ki fogom cseréltetni az üzemanyag csöveket.
Még mindig nem szünt meg a ptobléma a visszalevegősödő üzemanyagra!! Hiába vizsgálgatom a csöveket passz!! tegyük fel hogy azok jók. Ezt a motort még annyira nem ismerem,nincs valami szelep aminek az üzemanyag visszafolyását akadályozni kéne?
szevasz tavaly horror áron vettem a lapátokat osztriában, a gumi éle elpilledt, vettem rá új gumit, alapát nem "lóg" kipróbálom másik lapival, ha úgy sem, odab.......szok a szélvédőnek, vagy a rugó nem huzza eléggé a kart az üveghez?
Vagy lusta voltál az üveget jégmentesíteni törlés elött, és nyomtad neki az ablakmosó folyadékot, csak vele együtt ment a lapát is (ezt az asszony szokta csinálni)
Vagy a gumi túl hosszú a sinbe amibe van, és ott megrogyik ahol nem töről. Esetleg nézd át a lapát fém szerkezetét, hogy mindem kis köröm be van-e pattanva a helyére, esetleg az új már eleve rossz.
Vagy annyira tolod neki, hogy a menetszél eldeformálta az üveget :-)
jöttem haza klagenfurt felől, letereltek mindenkit az autópálya melletti terminálhoz, aki nem osztrák volt a-z ig leellenőrizték gumi-hólánc-forgalmi-mellény-jogsi-személyi, a románok szi......tak kétharmadukat megbüntették, nem is csodálom. Szarul töröl az ablaktörlőm, a jobb oldalon 2 tenyér foltot hagy , új a lapátgumi, csere előtt is ez volt a baja, mi a f....sz lehet. A kart oda huzza rendesen a rugó.
szesz voltam csak módosult az út, linz-passau-ravensburg-münchen-haza, majd holnap megyek egy lájtos klagenfurtot, legalább megnézem haider hol hibázott.
a légszűrö k.....va hamar elkoszolódik én is csak lestem, ezért cserélem 20.000-ként, a gázolajszűrőt meg félévente. Inkább előbb cserélek szűrőket jobb az óvatosság.
Purflux házas szűrőből 2 féle,Delphi házasból 1 féle. Megvettem mindkét Purflux házas szűrőbetétet mert a katalógusból úgy értelmeztem,hogy 2db üzemanyagszűrő kell bele holott nem is,csak azért ír 2 Purflux házasat mert 2 féle van ebből.A szerelőnél derült ki,hogy 1db Delphi házas szűrő van benne.:-(