Köszönöm:) Persze van info. A gyári gyújtás már akkor is szar volt amikor megcsinálták ezeket a gépeket. Gyakorlatilag ahogy elhoztam az előző tulajtól körülbelül 20 kilométert mentem,és elállítódott. Mivel ilyet még nem csináltam, de van kézügyességem es leírásom is,meg a gépet sem tudtam használni,igy Nekiálltam megcsinálni.Mivel az oldalkocsit nem szedtem le,eleg nehéz volt az ülésen áthajolva ,fejjel lefelé beállítani cigarettapapírral a hezagot, de végül is sikerült. Örültem neki azonban nem sokáig, mert körülbelül 20 km után megint teljesen elállítódott. Ekkor fogalmazódott meg bennem az,hogy valóban le kell cserélni ezt a gyújtást,mert összes kéthengeres jawanak ugyanúgy mint a pannóniáknak ez volt a gyenge pontja. A VAPE rendszert gondoltam megvenni,amivel már régóta szemeztem,de az ebben a verzióban amit Jelenleg én most Betettem 100000 Ft a különbség. Tehát a gyári Vape 12 voltos rendszer ebben a kivitelben 130000 Ft plusz posta. Az a szerkezet ami jelenleg benne van 35000 Ft ba került és ebben benne volt a házhozszállítás is. 11 tekercses 200 wattos verzió. Nincsen benne kopó alkatrész,összevezetékezve érkezett az egész,nekem csak rá kellett tenni a főtengelyre. Benne van az új feszültségszabályozó,a gyújtótranszformátor illetve a két gyertyapipa . Persze a Lendkerekmagnes,jelado/vevoegyseg is. ökéletesen működik. Körülbelül két hete tesztelem folyamatosan. Esőben,Nappal éjjel. Kétezres fordulaton stabil a világítás,az összes fogyasztó fel van kapcsolva. (A rákövetkező idoszakban lesz még bovitve a gép nappali fénnyel,kodlampaval,usb töltő aljzattal. Ennek eredményerol is beszámolók majd. Mármint a gyujtas/toltes tekintetében. Termesztesen ezek a fogyasztók ledes kivitelben valósulnak meg)Tökéletesen működik úgyhogy Ezúttal is szeretném megcáfolni azokat a híreszteléseket, miszerint ez az ukrán változat nem megbízható. Egy srác hirdeti a Jófogáson,tőle tudsz vásárolni. Ha gondolod Megadom az elérhetőséget! Korrekt volt az inas, küldött szerelési segédletet. Egyébként nem nagy kunszt beszerelni. Egy indikátor órát kell beszerezni és te magad is megtudod csinálni. Az inas beszerelését is vállalja a rendszernek,De mivel tőlem az ország másik végén lakik így ez nem jöhetett szóba. Ha van még bármi kérdésed nyugodtan tedd föl! Egyébként ha nem vagy túl messze,es már ott jársz,hogy veszel egy ilyen szettet,akkor szívesen segítek beszerelni. En megvettem az indikator órát is. Ja es amit elfelejtettem,hogy természetesen ez mar 12 Voltos verzió!!! Üdv:Andris.
Szevasztok. Újként jelentkezem itt. Jawa 634 Szentesi oldalkocsival. Régóta vágyam volt egy oldalas motor. Végre teljesült. A gép a magyar honvédség veszprémi alakulatánál szolgált ebben az összeállításban. Augusztusban került hozzám. A gyári gyújtást kicseréltem ukrajnából rendelt elektronikusra. Kiválóan működik. Ezt csak azért írom,mert több helyről hallottam,hogy így meg úgy megbízhatatlan,stb. Szépen teljesít. A fogaton folyamatos fejlesztések lesznek a holtszezonban. Képet majd megpróbálok feltenni. Kérdezném az urakat,nincs-e valakinél elfekvőben csomagtartó. Az a fajta,amit pannónián/jawan vegyesen láttam már használva. Az alsó pálcák a hátsó lábtartóhoz vannak rögzítve. Volt ilyenem pannónián. Marha erős kivitel,és sehol sem találok. Köszi előre is. Üdv:Andris
nem akarok okoskodni de az oldalkocsis képek szerintem Jankovits vagy valami orosz csónak.
A Szentesi csónakokon általában dupla kapaszkodó cső van.
legalább is szerintem . ja és a kapaszkodó cső bele van húzva az oldalkocsi oldalába( meg van vágva a 1/2"cső) ,míg az orosz vagy a Jankovits csónakokon rá van peremezve a 10-es gömb vas.
Sziasztok!Meg tudnátok mondani, a Duna oldalkocsi kerekének a tengely átmérőjét, vagy egy csapágy méret is jó lenne.Most nincs lehetőségem lemérni, de holnap vinném a kereket küllőzni.Köszönöm!
Most fedeztem fel az oldalkocsi hirdetését,melyet 2018 08 26.-án adott fel. azt hiszem sok érdekességet tudnék elmondani a képen látható oldalkocsiról.
Sziasztok sajnos eddig seholsem találtam ok3 hoz komplett lengőkart, ezért arra gondoltam legyártom. Esetleg akinek ilyen oldalkocsija van megtenné hogy leskicceli a méreteket? Köszi
Szia! A stabilizátor rúd végén ugye található egy állítható rész (amit belinkeltél képet anno arra gondolok), igazából én arra lennék kíváncsi, hogy azt mi alapján kell beállítani?
Másik kérdés: a hátsó lábféken található 2 db furat, az mi célt szolgálhat?
Mondom, a család BMW-ként emlegeti a motort, de én ebben nemigen hiszek. Még az Uralt talán jobban el tudnám hinni, a családunkban sajnos nem volt jellemző, hogy annyi pénz lett volna bárkinél is, hogy egy nyugati motort megengedhetne magának, de tényleg nem találtam róla az albumokban egy darab képet se. A bácsi később is oldalkocsizott, a Trophy fogatról már van kép, erről sajnos nincs.
Esetleg az még segíthetne, ha van a típusoknak valahol jellemzően azonosító beütve a vázba? Nagyon nem kutattam végig, de jó vastag festékréteg van mindenhol, vázszámot, azonosítót nem láttam rajta sehol.
Ha valaki tudna segíteni az azonosításban, lemérem, vagy lefényképezem a jellemző részeket, és megköszönök minden segítséget.
Ár: ugyan nem kenyérre kell, de bőven az általad említett legkisebb összeg alatt vihető. Én nem fogok vele semmit kezdeni, az udvaron rohasztani nem akarom, tárolni nincs helyem, és vasba leadni nagyon sajnálnám.
Nem vagyok oldalkocsi szakértő, de ez a csónak és váz forma szerintem alapvetően az 1933-38 közötti Stoye oldalkocsi az akkor még birodalmi Németországból ~ amelyet lévén a gyár Lipcsében volt.. az NDK még az 50-es években is gyártott. Számomra a lámpák formája és hogy van fellépő a jobboldalán, sajnos azt sugallja.. hogy ez még csak nem is egy DDR motor .. tehát MZ vagy EMW vagy Simson mellé volt kötve, hanem egy orosz IZS mellé. Az oldalkocsi váz hátsó részén a rugós tagok sem a 30-as, hanem az 50-es évek megoldása.
Természetesen az ár az kereslet és alku kérdése ~ ha birodalmi tétel lenne, akkor 730 ezer, ha DDR .. akkor 230 ezer .. ha orosz, akkor 130 ezer Ft. az értéke átlagosan.
De hangsúlyozom, nem értek hozzá és lehet valakinek ezeknél az áraknál sokkal többet ér, mert pont ilyet keres! Aki ért hozzá, az különösen a motor felőli 3 felfogatásból megmondja az évjáratot is ' akkor egyértelmű az értéke.
Sziasztok, egy padláslelet beazonosításában kérném a segítségeteket, és egyben felkínálom eladásra:
Sajnos sem más alkatrész, sem bővebb infóm nincs hozzá... annyit tudok, hogy bő 40 (de könnyen lehet, hogy 50) éve pihent egy száraz padláson. A családi legendárium szerint egy BMW mellé volt kötve a hatvanas években, de erről nem találtam képi bizonyítékot.
Rövid netes túrás alapján a csónak a "szentesi"-re hasonlít, de más a váz. A szovjet származást sem zárnám ki...
Szóval: mi ez, és kell-e valakinek? Emailom publikus, földrajzilag Mór.
Üdv! Összeraktam a fogatot (MZ Trophy). Gyári beállításokat követve a fogat menet közben elengedett kormánnyal sem húz egyik irányba sem. Ámde! A fékbeállítás nem biztos hogy a legjobban sikerült. Ha egyszerre használom az első és hátsó féket úgy, hogy eltalámom a megfelelő mértéket, akkor nem húz el egyik irányba sem. Ha pedig az elsőt használom, akkor segít balra kanyarodni, a hátsó fék meg jobbra húzza. Ez így jó vagy beállítási hiba van?