Félő, hogy Orbán megválasztja a leendő ellenfelét -"Százezer tudatos fideszes résztvevő az ellenzéki előválasztáson elég lehet ahhoz, hogy megváltoztassa akár kétmillió valódi ellenzéki szavazó akaratát!"
Az elévülés, mint büntethetőségi akadály fennállását megalapozzák a megjelölt elkövetési idők (1993-1995, illetve 1996-2002). A közokirat-hamisítás tekintetében a bűncselekmény büntethetőségének elévülése legkésőbb 2005-ben bekövetkezhetett. Nomentana Kft., 2006.
"De a koalíciós partnereket a miniszterelnök-jelölt szokta letárgyalni, nem?
Nem, a koalíciós partnerekről a szavazók fognak dönteni.
Tehát ők mondják meg, hogy kik lesznek benne a kormányban?
Ők mondják meg, hogy mely pártok.
Azt már látjuk most, akik a baloldali előválasztási rendszerben benne vannak.
A koalíciót a választók hozzák létre szavazáson. Miután megállapodtunk abban, hogy mindannyian koalíciós partnerek leszünk, ezért a szavazók fognak a végén dönteni arról, hogy ki, milyen mértékben, mekkora nagyságrendben, milyen súllyal fog a koalícióban szerepelni, ezért is van kiemelt jelentősége az előválasztásnak."
Ez így szépen hangzik, csak az egymás javára végzett egyeztetett előválasztási indulások épp a választók beleszólását eliminálja ami alapján az előválasztás határozná meg a pártok súlyát a koalícióban.
"De ezt gondolom nem teszitek ki plakátra, mert nem lehetne vele választást nyerni. :)"
Nem akarnak ok választást nyerni!(A momentum biztosan nem)Sokkal kényelmesebb tücsköt-bogarat kiabálni a kormányra , nulla felelősséggel es kiválóan megfizetve.
Ha már korrupció (vagy még rosszabb, vesztegetés, hivatali visszaélés, úniós támogatások lenyúlása): ma volt a fideszes parlamenti képviselő, Boldog István büntetőperének előkészítő tárgyalása. Mint tudjuk, ő az I. r. vádlott, de ma az V.r. vádlott ügyét vették elő, aki egyébként korábban előzetesben volt (az I. r. vádlott, Boldog István fideszes honatya szabadlábon védekezik, naná és bejár szavazgatni a Parlamentbe).
Az V. r. vádlott mindent bevallott, és ezért bűnsegédként felfüggesztett büntetésre ítélték.
Ezt az ügyet is Hadházy kaparta ki anno, miként Simonkáét is, aki szintén fideszes honatya és szintén szavazgat a Parlamentben, mintha mi sem történt volna.
Boldog egészen odáig ment, hogy végigjárta a területéhez tartozó polgármestereket azzal, hogy a nyertes pályázatokból mennyit kell neki fizetni azért, hogy a kampányát finanszírozzák.
De volt ott több más ügy is, kivitelezők irányított kiválasztása, amiből 20 millió forintot kaptak, az operatív program befolyásolása, stb.
Jónéhány törvény marad, itt-ott kevés módosítással, vagy akár anélkül is, mint pl. a Ptk, a Pp, a Btk., a Be. Ezek fontos alaptörvények, minek kéne őket megváltoztatni?
A Fidesz is csak módosítgatott rajtuk (kivéve a Ptk-t, ami nem is sikerült úgy, ahogy eredetileg tervezték), persze, ragaszkodtak ahhoz, hogy 2010. utáni számozása legyen, mintha új törvény lenne.
A Munka Törvénykönyve, a médiatörvény, az egészségügyi és szociális ellátásról szóló törvény viszont feltétlenül vagy módosításra, vagy új törvények meghozatalára szorul.
A hatalmi ágak megosztása egy fontos törvény, azt szerintem senki sem akarja megváltoztatni. Eszerint az ügyészség vádemelési-nyomozati szervezet, a bíróság pedig igazságszolgáltatási.
A korrupcióellenes ügyészség csak nyomozati lesz, de a vádat a "rendes" ügyészség képviseli majd a bíróság előtt, azzal, hogy muszáj lesz neki, nem utasíthatja el, ahogyan eddig tették sok-sok ügyben, ami a Fidesznek kínos volt. Ez a korrupcióellenes ügyészség fogja összegyűjteni az összes korrupciós ügyet, azok összes bizonyítékát, és terjeszti a vádhatóság elé, amelyik a vádkikényszerítés révén kénytelen lesz a korrupciós ügyben eljárni. Kell egy ilyen "ügyészség" (bár lehet, hogy másnak fogják hívni, nem tudom), mert túl sok ilyen ügy van.
Úniós ügyekben pedig az Európai Ügyészség fog eljárni.
Az egyéni választókerületekben is 50 % alatti arányt ért el a Fidesz, épp a múltkor számoltuk ki itt. Mármint egyenként és átlagban. Nagyjából hasonló volt a Fidesz támogatottsága mind az egyéni vk-ekben, mind listán.
A nem teljesen jó választási törvényt még tovább rontotta a Fidesz. Ez tény. Még aránytalanabb lett, mint korábban volt, pl. azért, mert több lett az egyéni képviselő, mint a listás. Ez egy valódi megmókolás volt.
A magyar választási rendszer úgy van összerakva, hogy a sima többségből nagyon könnyen és gyorsan át tud borulni kétharmadba. Láthattuk ezt akár 2018-ban is, amikor 50 %-os eredmény alatt is lehetett kétharmados mandátumot szerezni (2014-ben még kevesebbel).
Karácsony azt írta le a dolgozatában, hogy már 42-58 %-os listás eredmény is kétharmadot eredményezhet a nyertes javára.
De ettől még elsőrendű és fontos kérdés az, hogy az egyéniekben többséget kell szerezni. És ez sem reménytelen.
Ha az ellenzéknek lenne kétharmada, akkor a fideszes olvtársak felesleges fárasztották itt magukat a jogellenes működéssel :)
Én inkább azon a véleményen vagyok hogy mivel a magyar választási rendszer erősen a győztesnek kedvez vagy megint fideszes kétharmad lesz vagy az ellenzéknek lesz kétharmada.