Nem lehet, hogy egyszerűen arról van szó, hogy leírva "keményebbnek" tűnik, ami kimondva megszokott?
Mint minden hasonlat, ez is sántít, de ha még emlékszel az általános iskolai ellenőrződre, abba írt vagy íratott veled olyat a tanító/tanár, ami kimondva nevetséges volt, leírva tűnt nagyon komoly dolognak - a diákcsíny.
Ahogy én látom, amit a VEKE művel, az már belóg a várospolitika kategóriába. A politika meg nem széplelkűeknek való; a határozott fellépés kötelező minimum. Nem is olyan régen még egy egész ország röhögött a saját miniszterelnökén, ahányszor az megszólalt. Hát micsoda dolog volt az...
A finomkodás és az egész pályás letámadás közti arany középutat célszerű megtalálni és azon járni-kelni. Az ötletekre, projektekre koncentrálva jól meglovagolta a Közgyűlés 2-3 pártjainak viszonyát a VEKE és ügyes mediálással átvitt csomó mindent, amit akart. Rekurzívan bizonyítva tehát a stílusuk megfelelő.
Nos, az elmúlt napok igazolták, hogy másoknak sem tetszik a stílus amit egyes Vekések évek óta használnak. De első alkalom, hogy önkritikát gyakorolnak.
Nos, a helyzet igazából nagyon egyszerű. A VEKE elért bizonyos dolgokat a városi és elővárosi közlekedés területén. Nem olyan sokat, mint szerettünk volna, de sokkal többet, mint azt sokan gondolták. Ezek nagyjából tények.
A VEKE már hosszabb ideje ezt a stílust használja, ezzel érte el az eredményeit. Ez is tény. Akár tetszik, akár nem. Nekem konkrétan nem, de attól még igaz marad.
Nem tudom, más stílussal lehet-e eredményt elérni a fővárosi közlekedésben. Nem tudom. De azt tudom, hogy még senki, soha nem ért el semmit más stílussal. Legjobb esetben is a VEKE eredményeihez mérten apróságokat, piszlicsáré ügyekben, de ez is elég ritka. És ez is tény.
Egyetlen komoly kivételt tudok, ami az ütemes menetrend a 70/71 vonalakon. Ehhez tényleg gratulálok a kitalálónak (topictag volt itt is valaha), és azt bizonyítja, hogy van olyan vonal, ahol az ilyesmi nélkül is elérhető cél. De a BKV - Főváros viszonylatban ilyesmiről nem tudok.
Ha Te, vagy bárki más mutat nekem olyan szervezetet, vagy akár magánembert, aki a BKV viszonylatában a VEKÉ-vel akár csak azonos nagyságrendű eredményeket tud felmutatni, finomabb stílussal - itt, nyilvánosan ígérem meg, hogy aznap kilépek a VEKÉ-ből, és ezt a másikat fogom támogatni
Azzal természetesen nem értek egyet , hogy ez az egyetlen célravezető, de
üdvözlöm ezt is, és remélem hogy egyes emberek hátrahozásával sokkal jobb hangulat alakulhat ki a Veke és a BKV között, másrészt vissza térhetnének azok a fontos tagok, akik elhagyták a Vekét, és még sok , az utazók érdekét szolgáló ötlet kerülhet kidolgozásra.
Idő: Kb. 1-2 hét. (vezgyakkal és elmélettel -típusismeret- együtt). Pénz: Nincs infóm.
Bár, a jelenség elenyésző (értsd: nagyon kevés ilyen jv. van/lehet a típust üzemeltető garázsoknál), de előfordulhat a lentebb vázolt eset, hogy "mi van, ha nincs?".
Ugyan semmi közöd hozzá, de a VEKE elnökségének öt tagjából egy elmúlt 40, hárman 30-40 közt vagyunk.
Biztosan a maradékra gondoltam.
Nem nehéz egy nagyvállatot kikezdeni, ha olyan anyagi feltételekkel, infrastruktális örökséggel, szervezeti felépítéssel dolgozik amilyennel.
Aba Botond, ennek a nagyvállalatnak az első számú vezetője a mai napin a rádióban kijelentette, hogy a Főváros megfelelően támogatja a BKV-t. Innentől kezdve tehát egyetlen szót sem akarok hallani arról, hogy a BKV milyen anyagi feltételek közt dolgozik, hiszen maga a vezérigazgató nyilvánította megfelelőnek azokat.
Ennyit erről a témáról.
Biztosan még nem értsült róla, hogy negyven valahány ZIU-t is le kéne cserélnie. A Veke szerint.
Most megígérem, hogy ebben a topicban sosem fogok szerepelni, nem írok véleményt, nem szólok hozzá. Egy kivétellel: ha Te (vagy bárki más) hazudsz a VEKé-vel kapcsolatosan, azt cáfolni fogom. Tényszerűen.
Tisztázzuk, ha a Veke tag hazudik, az nem a Veke? Én nem tudom sem Dlalát, sem Vitézyt nem Veke tagként megszólalónak venni. Az ő hozzászólásuk számomra a Vekéé is egyben, mégha ez nem is mindig jön jól a Vekének.
Számtalanszor fordult már elő, hogy bármilyen reagálásra ez a válasz.
Nézzük a tényeket:
Egy a sok közül, Dlalától.
A TÜI minden dolgozójának és vezetőjének fel kellene ismernie, hogy az egyetlen megoldás, ha felvállalják a problémákat és kimondják.
Mondják ki, ha kérvényezték újabb járművezetői tanfolyamok megtartását, de a menedzsment elutasította.
Mondják ki, ha x Ft karbantartási keretet igényeltek, ami szerintük a szakmai minimum, de csak y Ft keretet hagytak jóvá.
Mondják ki, hogy n db járművet kell AZONNAL selejtezni, illetve m db-ot AZONNAL beszerezni, mint minimumkövetelményt.
Mondják ki, hogy a fentiek veszélyeztetik a működés és lehetetlen helyzetbe hozzák a TÜI-t.
Mi megígérjük, hogy ezt eljuttatjuk a legmagasabb szintre, a menedzsment megkerülésével és nem engedjük meg, hogy ezért a szókimondásért meghurcolják őket.
Ha nem mondják, akkor viszont ne csodálkozzanak, ha ők válnak célponttá minden irányból. Vétkesek közt cinkos, aki néma.
Ez ugyebár nem politikai üzenet, ez egy békés, elővárosi közlekedési civil szervezet.
Egy másik, ennek sincs semmilyen üzenete.
Először is vizsgálóbizottságot kell felállítani.
Amely majd azt nyomozza, ki szivárogtatja ki az információkat.
Közben válságstábot kell alakítani, amelyik majd kialakítja a dezinformációs stratégiát és mindenféle nyilatkozatokat gyárt, hogy összezavarja a közvéleményt.
Fontos paraméter, hogy lehetőleg a "szabotázs" szó hangozzék el nyilvánosan,
a folyosói pletykákban pedig terjesszük is el, kikre is gondolunk konkrétan.
Ja, hogy miről is volt szó eredetileg? Az mindegy.
Fog még a szemembe nézni, aki ezt a szabotázst kitalálta és kommunikálta. Nem is soká.
Vitézy tényei.
Mindketten a kézifékhez nyúltak, nyilván azért, mert a "lábfék" a megállóban nem votl elegendő a jármű állóra fékezéséhez (rendszeres hibajelenség több trolivezető ismerősöm szerint is). Mivel a kézifék nehezen tud rázni, arra gyanakszom leginkább, hogy a fedél nélkül hagyott kapcsolótáblába könyökölhettek bele, de ez már csak feltételezés. De azt ne várd, hogy a BKV-tól valaha is a mainál többet meg fogsz tudni, hivatalosan.
A hangsúly persze az "ismerősöm szerint is"-en van, ami ugye készpénz, és tény.
Megint Dlala:
B. Willis és a többi hasonló:
A LELKIISMERETETEKKEL VAJON HOGYAN SZÁMOLTOK EL?
Miután egy ki nem vizsgált balesetről volt szó, hogy jön ahhoz bárki, pláne ha Veke tag, hogy ilyen megjegyzést tegyen?
Nincs kedvem, sem időm, hónapokra, évekre visszamenően kikeresni azt a rengeteg hozzászólást, amit a "hazudik"-kal zártok le.
Lassan terrorizáljátok azokat, akik nem állnak be a sorba, szidni a BKV-t, mindig, és mindenért.
Eddig csak annyi derült ki, hogy Te gátlástalanul hazudozol, amikor pedig erre felhívják a figyelmedet, akkor vádaskodsz és mérgelődsz. Ezért én is Attushoz hasonlóan visszavonulok, ha hazudik valaki, arra felhívom a figyelmet, de tényekről vitatkozni nem fogok.
Ez egy olyan topic, ahol nem lehet a Vekének lezárni egy vitát, azzal hogy OFF.
Most jelzem: nem kívánok VEKE-fórumot nyitni, de ha sjanius folytatja az offolást, akkor is kénytelenek leszünk hazugságaira és félrevezetéseire felhívni a többiek figyelmét, mivel ezek a valótlan, megalapozatlan állítások a VEKE-t rossz színben tüntetik fel.
OFF
Az irántam való vak gyűlöleted lassan odáig fajul, hogy szövegértési problémáid is lettek. Javaslom, keresd fel kezelőorvosodat. Továbbiakban NZA is bekerül a reménytelen kategóriába, tehát no comment.
Továbbiakban, itt ennek nincs helye! Ha a Veke rossz színe azon múlik hogy az állításait legalább is kétségbe kell vonni, sajnálom. De másod, harmadkézből kapott informácíókat tüntetnek fel igazságnak. Itt lesz helye azoknak is megszólalni, akik csak közlekedésbarátok, és nem kívánnak politizálni.
>Nem nehéz egy nagyvállatot kikezdeni, ha olyan anyagi feltételekkel, infrastruktális örökséggel, szervezeti felépítéssel dolgozik amilyennel.
Aba Botond, ennek a nagyvállalatnak az első számú vezetője a mai napin a rádióban kijelentette, hogy a Főváros megfelelően támogatja a BKV-t. Innentől kezdve tehát egyetlen szót sem akarok hallani arról, hogy a BKV milyen anyagi feltételek közt dolgozik, hiszen maga a vezérigazgató nyilvánította megfelelőnek azokat.
Ennyit erről a témáról.
A szervezeti felépítés pedig a cég belső ügye, engem nem érdekel, ha nem felel meg a célnak, alakítsák át. Senki és semmi nem tiltja meg nekik.
Úgyhogy ez a téma is lezárható.
Ami az örökséget illeti, arról tán beszélhetnénk, de előbb magyarázd majd meg, hogy mennyiben befolyásolja ez a BKV jelenlegi működését.
>De tovább mennek odáig, hogy személyeket címkéznek, baleseteket szándékosnak tüntetnek fel.
Ez hazugság. Nem a VEKE, hanem éppen AB állította azt, hogy az áramütéses baleset szabotázs, azaz szándékos (ugye véletlen szabotázsról még nem hallottam).
>Fogadatlan prókátorai lettek deviáns sofőröknek
Mi van?
>Magyarul mindennel foglalkoznak ami egy Politikai civilszerveződésnek lehetne profilja
He?
>A tizen-huszonéves Vekések tanítják a módot
Ugyan semmi közöd hozzá, de a VEKE elnökségének öt tagjából egy elmúlt 40, hárman 30-40 közt vagyunk.
Sjanius!
Nem kell szeretni a VEKÉ-t. Sőt, lehet utálni, gyűlölni a VEKÉ-t. Lehet nyitni topicot VEKE-utálók részére. Mindent lehet.
Egyvalamit nem szabad: hazudni.
Most megígérem, hogy ebben a topicban sosem fogok szerepelni, nem írok véleményt, nem szólok hozzá. Egy kivétellel: ha Te (vagy bárki más) hazudsz a VEKé-vel kapcsolatosan, azt cáfolni fogom. Tényszerűen.
Lehet, hogy tényleg nem jó ötlet, de pl. 66 nem is olyan régen még szóló volt hétvégén, csak erről jutott eszembe.
Vezető:
Én úgy gondoltam, hogy ha pl egy 412-es vezetőjének megvan a 10 órája, akkor egy végállomásról bevisz egy 200-ast, az ő 412-esét meg valaki más viszi tovább. Persze nem ilyen pongyolán, de ez lenne a lényeg.
Terepviszony:
Hú, erre nem gondoltam... Bár szerintem Dél-Pest egy elég sík vidék, tehát ez a probléma nem áll fenn tömegesen. Szvsz a járatokból bőségesen lehet válogatni.
Igen, sajnos mind a 20 lehetséges, hogy javításon van, vagy vázprobléma miatt le van állítva. De ettől függetlenül, ha épp nem lenne bajuk, valóban hétvégén volna tartalék 412-es.
A csuklós vonalra 412-es nem hinném, hogy nyerő dolog lenne. A drága Mama sűrün csuklana szerintem. Köztudott ugye, hogy sok embernek a belső elrendezés nem ideális. Az 54-esre 412-es, főleg a belsőbb városi részére háát, node ez már csak szőrözés. A lényeg, hogy csuklós helyére... szerintem sem jó.
Több vezető: Mivel Te a két rész között, vagy csúcsidőn kivül is közlekedtetnéd, megnőne a sofőr munkaideje, ami ugye 10 órában maximalizálva van, megfelelő pihenővel. Tehát amikor megvan a 10 órája (és ugye a kétrészes munkaidőt is így alakítják), akkor utána másik sofőrnek le kell váltani. Elelve ezzel a busszal meg nem jöhet ki ugye, mert csúcsidőben máshol van, másik sofőrrel, bár a menetrendet lehetne így alakítani, hogy jó legyen, de a plusz ember kell.
Terepviszonyál nem az út milyenségét értem (mindehol egyformán sz*r), hanem hogy a 412-esek a nagy szintkülönbséget ugye a nagy tengelytáv, és alacsony kocsiszekrény miatt nem képesek legyűrni. Hiába tükörsima aszfalt van, ha van egy 20-30 fokos dőlés benne. (Jó példa erre, nemtudom ismerős-e amikor a 23-as busz Boráros irányban kifordul a felüljáró mellett a Helsinki útra)
A megállóépítés pedig valóban a legkisebb, ezt csak mint tény említettem, mert ez is kell az alacsonypadlós közlekedtetéséhez.
Bözsére a 405 lenne az ideális, igaz még az is sok néha, de van amikor ki van ám dugva rendesen. De a terepviszonyok miatt nem tud elmenni az sem, szintén a Helsinki útra történő kikanyarodáskor, minkét esetben.
Remélem érthető, és nem túl győzködő. A tényeket írtam szerintem.
Sokszor láttam, leginkább hétvégén, hogy nem 10, nem is 20, hanem még több 412 állt a placcon. Azokat is javították? Azt sem értem, miért kell több sofőr.
Egy csomó vonalból lehetne válogatni, ahova mehetnének, sok csuklós helyére is (pl 54, 66). A "terepviszonyok" a fővárosra tartoznak (bár amíg a Thököly úton képesek közlekedni a Volvók, addig... nem is folytatom) A megállók fazonigazítása pedig annyira kis tétel, hogy kár rá szót vesztegetni. Szerintem erre még a kerületeket is meg lehetne fűzni. Szándék kérdése.
(Szvsz a Bözsebuszra - mint már párszor leírtam - egy Smart ForTwo lenne ideális :)
"A 412-es buszokat is b***nak kiadni csúcsidőn kívül más vonalakra, legalábbis itt Délpesten"
Talán azért, mert:
1: Javítani is kell valamikor
2: Nem minden megálló képes alacsonypadlós busz fogadására
3: Nem minden vonalon van olyan terepviszony, ami az alacsonypadlós busz közlekedtetését teszi lehetővé (Nagy téma mindenkinél, hogy az Erzsébet busz miért nem lett alacsonypadlós. Hát ezért is)
4: Több járművezető kell, ami nincs
Csak néhány dolog, amiért nem mennek mindíg mindenhova a 412-esek.
A BKV Rt-nek 22 db új, vagy csak néhány éves, alacsonypadlós, korszerű trolibusza van. Ezekből a mai napon mindössze 4 db-ot adtak ki forgalomba.
A 412-es buszokat is b***nak kiadni csúcsidőn kívül más vonalakra, legalábbis itt Délpesten. A hannoveriek is mehetnének a 30, 42, 52 vonalakra a remízben porosodás helyett.
Ezer bocs, csak nagy a hasonlóság a Városi és elővárosi közlekedés és a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szavak között. Így a 4. hsz-t akár töröltethetitek is, ha nagyon zavar.
Nem véletlen vannak eltévedve egyesek:) Minden második hozzászóló Veke tag. Ezzel semmi bajom nincs, viszont a nevükkel ellentétben nem álltak meg a várost javító közlekedési problémák megoldásánál, hanem kedvet kaptak egy kis, - politikai babérokra is pályázó - BKV-t lejárató hecckampányhoz.
Nem nehéz egy nagyvállatot kikezdeni, ha olyan anyagi feltételekkel, infrastruktális örökséggel, szervezeti felépítéssel dolgozik amilyennel.
De tovább mennek odáig, hogy személyeket címkéznek, baleseteket szándékosnak tüntetnek fel. Fogadatlan prókátorai lettek deviáns sofőröknek, munkabeszüntetésre buzdítanak. Magyarul mindennel foglalkoznak ami egy Politikai civilszerveződésnek lehetne profilja, de egy "közlekedésbarát" gyárlátogató, és éjszakai járattervező klubnak semmiképpen nem.
Több olyan embert ismerek aki hobby szinten kisegítőként dolgozik a trolinál, villamosnál. Elképzelhető, hogy valaki kedvtelésből pokoli körülmények, és életveszélyes járművek vezetésére szánja el magát? Soha egyiktől sem hallottam panaszt, azért mert ócska ZIU-k, vagy még öregebb UV-kkal kell dolgozniuk.
A sofőrök jórészének nincs saját kocsija, akinek van a parkolóban szétnézve nem a legújabb típusok. Gondolom a műszaki állapotuk megfelel a koruknak. Aki ilyen járművekkel közlekedik civilben, az vajon a munkahelyén nem tolerálja az öregeket? Dehogynem. Többnek az első kocsija volt egy egy ZIU. Nekik nem kell őket bemutatni, már új korukban is volt bőven kívánnivaló rajtuk. De persze ők nem hőbörögnek.
A tizen-huszonéves Vekések tanítják a módot, hogyan is kell fellépni a BKV-val szemben, kikényszeríteni újkocsik vásárlását, a régieket még ma leselejtezni, üzemegységet bezárni...stb.
Városi és elővárosi közlekedés. Szvsz. az megfelel VEKE topicnak
Szerintem te iszonyatosan el vag ytévedve a Városi és elővárosi közlekedés topic nem egyenlő Veke topiccal, ezt mind a veke tagok mind a nem veke tagok elmondták párszor, jó lenne, ha az ilyen kijelentéseket mellőznéd a jövőben.
A műszaki állapot oda süllyedt, hogy a végletekig elöregedett szovjet ZIU trolibuszokon már a sofőr sem érezheti magát biztonságban. A BKV a sajtónak először szokás szerint letagadta az esetet, majd az egyre kínosabbá váló tények hatására a járművezetőt tette felelőssé – „beütötte a könyökét mert rosszul vezetett”. Végül annyit kénytelen volt elismerni, hogy egy dolgozóját mentővel kórházba kellett szállítani.
A járművezetők egybehangzó véleménye szerint ezekkel a kocsikkal már régen nem szabadna utasokat szállítani. Mégis mennek, kockáztatják a saját és utasaik testi épségét, mert ezt kapják munkaeszközül. Ha le merik cseréltetni a kocsit, prémiummegvonást, sőt fegyelmit kockáztatnak.
A BKV Rt-nek 22 db új, vagy csak néhány éves, alacsonypadlós, korszerű trolibusza van. Ezekből a mai napon mindössze 4 db-ot adtak ki forgalomba. Másfél milliárd Ft értékű korszerű járműpark áll a Pongrácz úti garázsban, miközben az utasokat 25-30 éves, néha elképesztő műszaki állapotú kocsikkal szállítják. Nem érdemes az útfelújításokra hivatkozni, mert pl. a 74-es vonalon, ahova a legtöbb kocsi kell, nincs ilyen.
Az eset ismételten rávilágít arra, hogy ebbe a cégbe egyetlen forintot ölni is pazarlás, mert képtelenek a rájuk bízott javakkal megfelelően gazdálkodni.
A legfelháborítóbb azonban a BKV propagandaosztályának viselkedése, amely folyamatos tagadással és nevetséges, félrevezető információkkal eteti a sajtót és az utazóközönséget. Nemcsak a mostani esetet próbálták meg eltussolni, de az utasokkal kapcsolatos, az orvosok szerint bizonyítottan áramütéses eseteket is. A Péterfy Sándor utcai kórház, illetve végül a mentők is elismerték a betegfelvételeket, illetve a kezeléseket.
A belső vizsgálatok köztudomásúlag fabatkát sem érnek, hiszen az elmúlt években egyetlen zűrös esetben sem találtak a vizsgálatok felelőst.
Ezek a felelősök persze mind ismertek, mind a karbantartás, mind a járműkiadás, mind a kommunikáció területén, de senkinek sem érdeke felállítani őket. Úgy néz ki, sajnos a Fővárosnak sem érdeke és elégedett a jelenlegi helyzettel. Elégedettek azzal, hogy a „kirakatcégük” nap mint nap szégyenbe hozza a várost.
A gyanús kocsi pedig várhatóan holnap is Budapest utcáit fogja róni, a BKV szerint áramütés nem történt, minden a legnagyobb rendben.
Egyesületünk regisztrációját a BKV internetes honlapján található Sajtószobához valószínűleg büntetésből letiltották, mert tájékoztatni merjük a közvéleményt.
A BKV már a saját közleményeit is titkosította.
Éljen a nyilvánosság a XXI. században!
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
NAGY KÉP
NAGY KÉP Egy, a Veke féle szenzáció hajhász támadásainak, aminek a valósághoz semmi köze nincs.