Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
A 11-est a korház előtti körforgalomban lehetne visszafele küldenni.
Azzal csak a felesleges útvonalat lehetne megspórolni, de nem javulna a helyzet. Új útvonalat kéne neki adni. Mehetne akár a Doberdó utcára, cserélhetne útvonalat a régi 23-assal (akár úgy is, hogy a 11-es megy a hadházin, és a 23-as a Csapón), a kiskörútról mehetne a Pesti utca - Kishegyesi út - István út / Derék utca - Vincellér utca útvonalon, stb.
42-es valamelyest jobb lett mióta nem tér be az állomásra de így is mindig csúszik a 43-al együtt.
Értelmetlennek tűnt a keringés a főépület előtt, és időben tényleg jobb, hogy nem áll ott meg, de az utasok szempontjából rosszabb lett. Nem biztos, hogy aki nagy csomaggal száll le a vonatról, szívesen gyalogol a Teleki utcai megállóig. Pláne a nem éppen ízléses aluljárón keresztül.
26-ost nem ismertem de a 28-as nagy csapás volt.
Szerintem a 26-os megszüntetését sem indokolta semmi a busz-spóroláson kívül. A reggeli és a délutáni csúcsban rendesen ki volt használva. Épeszűen is meg lehetett volna oldani a "megszüntetését", pl. összevonni a 13-assal.
A 28-assal igazad van. Azt hittem, nem lehet rosszabb, mint a józsai buszok kálváriája a víztoronynál, mégis lett. Ha ragadna az illetékesekre egy csepp a szegedi közlekedésfejlesztési mentalitásból, már troli járna a 28-as helyén.
A 11-est a korház előtti körforgalomban lehetne visszafele küldenni. 42-es valamelyest jobb lett mióta nem tér be az állomásra de így is mindig csúszik a 43-al együtt. Én is így vagyok vele inkább bicikli mint várjak a buszra is telik másra is idő. 26-ost nem ismertem de a 28-as nagy csapás volt.
A 11-esen a Kenézytől az IT-Services felé 2-3 utasnál sosem láttam többet. Azért meg felesleges egy majdnem 60 perces menetidejű buszt fenntartani, hogy P.Z. háza előtt elmenjen.
A 42-esre nehéz magyarázatot találni, amíg nem volt összevonva a 47-essel, az egyik legkiszámíthatóbb viszonylat volt.
Gondolom közrejátszik valamelyest, hogy reggelente a Gázvezeték utcán leírhatatlan dugó van. Jobb ötletnek tartanám, ha a 18Y-vel vonnák össze, ott valamivel kisebb a forgalom.
A 43-as azon viszonylatok egyike, ami a Volán hagyatéka, kivételesen nem a DKV cseszte el.
Azt tapasztaltam, hogy a munkatársaim egy része akkor mondott le a tömegközlekedésről, amikor a 26-os megszűnt. Sokan járnak be a Bethlen utca - Egyetem sugárút környékéről. Oké, hogy most ott van a gyakrabban közlekedő 10-es buszcsalád, de csapnivaló a követés, képtelenség úgy átszállni a 22/22Y valamelyikére, hogy ne késsen az ember. Azt meg nem kéne elvárni az utasoktól, hogy 3-4 km-es út miatt keljen fel másfél órával hamarabb.
Én speciel a legnagyobb dugóban is spórolok 20-30 percet a tömegközlekedéshez képest. Ebbe belefér az is, hogy a kajámat minden reggel megveszem a teszkóban.
Mellesleg a legnagyobb képmutatás az autósokra hárítani a felelősséget olyasvalamiért, amit a szilárd anyaggal fűtők okoznak.
Kollégáim között is van olyan, aki 50 km-ről jár dolgozni, munkaidő után pedig házhoz kell járnia gyógymasszázst végezni. Mit csináljon? Induljon el otthonról 2 órával korábban, cipelje a 40 kilós ágyat a vonaton, majd a buszon? A legnagyobb tömegben?
Elég az én példámat nézni, a munkahelyemtől csak 4 km-re lakok, de képtelenség a reggeli buszra felférni (8 hónapja dolgozom, ezalatt kétszer láttam csuklós 25/25Y-t).
Most gondolj bele, mi lenne, ha mindenki letenné az autóját. Az utasok 80%-a a megállóban maradna.
Amíg nincs megfelelő alternatíva, senkitől ne várják el, hogy ne használja a személygépkocsiját! Nyáron oké, mert mehetek kerékpárral is, de a mínuszokban ezt hanyagolnám.
Más lenne a helyzet (mint ahogy más volt a Volán idejében), ha lenne elegendő - főleg csuklós - jármű, pontos követés, ésszerű viszonylatok lennének. Nem a jelenlegi káosz.
Végül egy kis fél-off:
Ha minden autós letenné a kocsiját, mindegyik fel is tudna valamilyen tömegközlekedési eszközre szállni (már itt megbukott a dolog!), és mindegyik rendelkezne jeggyel, vagy bérlettel, akkor se lenne nyereséges a DKV.
Viszont a városnak, és az államnak hatalmas bevételt hoznak az autósok. Fizetik az autót (ami eleve nem olcsó), a benzint (ami szintén nem az), a biztosítást, teljesítményadót, meg persze a parkolást. Mind-mind bevétel, az államnak alig kell finanszírozni az egyéni közlekedést. Ezzel ellentétben hadd ne mondjam, mennyi pénzkidobás jön létre a tömegközlekedés miatt...
A légszennyezés más kérdés. Én szinte minden reggel kikapom az orrom elé az egyik FIS rendszámú iskolabuszt fekete matricával. Mit ne mondjak, rosszabb, mintha öt trabi lenne előttem.
Sokkal reálisabb az elszállított utasmennyiséghez viszonyítania szennyezést. Ebből a szempontből egy EURO 5-ös motorú autó is környezetszennyezőbb egy hasonló motorú busznál.
A másik útfélen lesz majd a másik vágány, de ha ott is felbontották volna, kakor hol jártak volna za autók buszok? Tehát most ezt csinálják meg majd ha ez kész, akkor a másik oldalt túrják fel.
Azt a két bóját épp akkor rakták ki, amikor ott voltam. Akkor ellenőrizték a váltót, meg a leveleket fújták kifelé lombfúvóval. Szerintem a nagy tátongó lyuk miatt van ott a bólya. :)