No, ha már megnyitottam anno a topicot, akkor tartozom annyival az igazságnak, hogy azt is leírjam, hogy az utolsó két alkalommal a pénzkivételem nem tartott tíz percnél tovább...
Esetleg még az lehetett, hogy a hitelkereted már meg lett emelve, de a kártyához megadtál egy felvételi limitet. Aztán ha ez pl 50ezer, akkor hiába akartál felvenni a hitelkeretböl 100ezret... De ezt mondjuk a ügyfélszolgálaton rögtön látni kellett volna...
- az átutalás érvényességét azon ellenőrzik, hogy az aláírásod egyezik-e a számlanyitáskor megadottal (mondjuk ha nem, akkor az a korrekt, ha felhívnak, hogy tudj róla, nem teljesítik az átutalásodat
- számlavezetési díj minden banknál van, független a kártyarendeléstől. Ez annak a díja, hogy nyilvántartják, kezelik a pénzedet, kamatot írnak jóvá, számlakivonatot küldenek stb.
- az átutalási díj pedig szintén minden banknál létező tétel, általában százalékos összeg az átutalt összegből számolva (természetesen maximálva). Milliós nagyságrendnél lehet 5000 Ft is.
"Kellene a bankoknak egy jó adós lista, mert én az vagyok"
Hat ez meg bankon belul is szarul mukodik. Az egyik banknal hitelkartyam keretemeleset kertem es hiaba volt mar 2,5 eves multam ujbol minden szart kertek. Persze megkaptam, de a bankba minden szart ujbol lemasoltak. Igaz parhete irtak, ha nyitok folyoszamlat, akkor 200e Ft-os hitelkeretet mindenfele biralat nelkul adjak. Nem mintha szuksegem lenne hitelkeretre, de idonkent elofordulhat.
Normalis orszagokban valoban mukodik a hiteltortenet. Kanadaban meg arrol is van info, hogy a kozuzemi szamlaidat idoben fizeted. Ezek ugye soxor nem nagy nagysagrendek, de a fizetesi fegyelmedrol arulkodnak. Aszongyak az sem baj, ha nem tudod befizetni idoben, de elotte esetleg jelzed a problemadat, akkor melle kerul egy ilyen megjegyzes es ez is pozitiv. Ezek a tortenetek arra jok, hogyha hitelt akarsz felvenni, adott esetben gyorsabban, kedvezobb kamatozassal kapod meg.
Mongyuk Mon sok mindenbe le vagyunk meg maradva mint a borravalo.
Március közepén indítottam egy CHF alapú szabad rendelezésű 5 milliós kölcsön felvételét. Most június közepe van és még mindíg nem láttam a dohányt. Azt mondták, ha még ezt behozom, majd még azt befizetem, illetve ----------ha felboncoltatom magam---------, vagy valami hasonló, órákon belül a számlámon van a kölcsön. Azon a számlán, amit a kölcsön indításakor meg kellett nyitni, és már kezelési költséget is felszámítottak. Nos már kezd tele lenni a tökindám ezzel a huzavonával. Igaz, ebből kb egy hónap az én saram, a fedezetet illető ingatlannal kapcsolatban, de most már ideje lenne a megígért "sastojáshoz" hozzájutni, mert a tervezett beruházásaim végrehajtására kell a nyár és el sem merem kezdeni addíg, amíg nem rendelkezem a zsozsóval.
Kellene a bankoknak egy jó adós lista, mert én az vagyok. Egész életemben mindíg, akár saját káromra is korrekt voltam a dolgaimban.
Nem értem, hogy miért csinálják ezt. Ha pofára megy a dolog, már rég megmondhatták volna.
Ja, az előbbiehez annyit, ha nincs egy másik (lakáshiteltörlesztés miatt mai napig meglevő) eleve ERSTE-s elektronikus folyószámlám, a büdös életben nem jövök rá, hogy első nekifutásra nem sikerült megszünnie az ex postabankos számlának, az volt a "mákom", hogy a bankegyesülés után (fél évvel, éjjen a gyorsaság) a netbankon láttam az összes ERTSE-nél futó számlát...
Hilfer, nálad lehet, hogy annyi volt, hogy nem futott át a renceren a folyószámlahitel-módostásod annyi idő alatt. Ha egy elektronikus betétfelszabadítás fél nap, akkor ez lehet sokkal több is. Nálam a mndennapos számlavezetés áthelyezése másik bankhoz akkor dőlt el, amikor egy 150e HUF-os digitális fényképezőgép vásárlásához gyorsan kellett volna a lekötött kb 120 ezer HUF-om (uccsó darab a boltban akciósan esete), netbankos betétfeltörés után 3 órával még nem volt elérhető, úgy kellett gyorsan kölcsönkérni a pénzt a kollegáktól (+ a folyószámlát teljesen üresre leszívni)... cib netbankon minden azzonnal megtörténik.
számlamegszüntetéssel kapcs bepastelem a decemberi ex-postabankos, de akkor már bőven ERSTE-e számlám megszüntetésének sztoriját, ezt december 22-én írtam:
"a diákhitellel összefüggésben - az akkori döntéshozók minden versenysemlegességi szempontot magasan leszaró elképzelései miatt - nyitnom kellett egy postabankos számlát, amit kb. kétszer használtam, aztán jól el is felejtettem. Aztán jöttek a fenyegetések, hogy felgyült rajta sokezer HUF zárlati díj, satöbbi, októberben le is perkáltam a zsét, és kértem, hogy szüntessék meg a számlát. ezt be is fogadták, számla megszünésének időpontja 2004. dec 15. volt. A számla nem szünt meg, sőt, lett rajta megint kb 400 HUF zárlati díj. 17-én ismét bementem a bankba, mostmár azonnali megszünésről gyártottunk papírt, a zárlati díjat sem kellett befizetni, tekintve, hogy egyszer már kiegyenlítettem minden tartozást. Elvben még aznap meg kellett volna szünni a számlának, de netbankon a mai napig látom. basszák meg, felhívtam az ügyfélszolgálatot, sajna nem tudnak segíteni, így harmadszor is be kell mennem a kizárólag munkaidőben nyitvatartó bankba, hogy szűnjön már meg az a tetű számla."
Csak annyit, hogy elvittem a pénzemet az Erste- ből, egy hónap mulva kiderült hogy nem utalták át a másik bankba, mert " nem tetszett az aláírásom" Ezen kívül 5000 forintra vágtak meg azért amiért egy másik bankhoz utaltam a pénzemet. Mellesleg havonta vontak le kezelési költésget, miközben sem számlát, sem kártyát nem nyitottam vagy igényeltem.Szóval tróger népség, akik szarnak a lakossági megtakarításra. Soha többet Erste!!!!!!!!!!!!!!!
Van az Erste banknál folyószámlám, melyet anno a Postabanknál nyitottam asszem 2002-ben.
Nos az a helyzet, hogy igénybe vettem a Postabank idejében a hitelkeretet, mely a fizetésem egy havi összege lehetett.
Most úgy alakult, hogy a hitelkeretemet szerettem volna kiegészíteni, azaz mivel emelkedett 2002 óta a fizetésem, annak megfelelően akartam "bőviteni" azt.
Tudatták velem, hogy már a fizetésem akár kétszeresét is felvehetem. Ennek én nagyon megörültem, és meg is igényeltem.
Az ügyintéző velem nagyon flegmán és nemtörödöm formában viselkedett és közölte, hogy másnap estig megkapom a számlámra a kért összeget. Ez nem nagy összeg, nincs 200 ezer.
Másnap este mentem az ATM-hez és semmi. Elutasították. Mondta ezt a telefonos ügyintéző! Elég flegmán.
Indok nincs és nem is lesz. Ha akarom próbáljam meg újra igényelni.
No ez nem semmi ugye? Nem tudom mit tehetnék, valószínű a bankváltás lenne a megoldás.
az IT hátterük tényleg borzalmas. lentebb van egy-két csúnya sztori. A netbank is röhejes, folyószámla ügyben cibre váltottam, teljesen más világ, más hozzáállás, szal az netbank.
nemtom, én intézem hitelt az Otp-nél - munkáltatói kölcsön adminisztráció - állni kellett a pultnál, plusz rohagálni összevissza, hogy akkor most fizessen be ezt, azt, a pénztár az két emelettel lejjebb volt, satöbbi.
Az erste gagyi IT rendszere ma nagyon alakitott. Csucsidoben tobboras orszagos szerverleallas, kozte 5 perces tranzakcioido. A fiokokban feljegyeztek a penztarra varo ugyfelek telszamat hogy majd telefonon hivjak oket ha az ITnek nevezett barkacsolt gagyi vackuk ujra mukodik. Szerencsetlen ugyintezok szenvedtek, a foikvezeto meg csak pislogott mikor felvetettem vele a panaszt es megkerdeztem hogy kifizetik-e a kiesett idomet. Ha vki szamlat nyit ott akkor keszuljon fel hogy a legocskabb megbizhatatlan szamitogepes rendszer fogja kiszolgalni ha eppen surgosen kp kell(ene) neki ;)
mint anno feldühödött topicnyitó csak annyit mondanék, hogy a bankkal kapcsolatos problémáim nem az ügyintézőkkel voltak kapcsolatosak, hanem az egész rendszerrel en bloc... Természetesen mindig vannak, akik a szar rendszerben is maximálisan teljesítve valamennyire tartják a szintet, nekik maximális respect.
elküldte e-mailben az ügyvédemnek az általuk követelt kötelező elemeket az adásvételi szerződésbe, ez tudom, nem olyan nagy cucc, de egy Otp-nél nem hinném, hogy müxene.
>:-)))
Az OTP honlapján közvetlenül fent van, úgyhogy az ügyvéd bármikor megtalálja, plusz külön oldalon benne van a hitelkérelem formanyomtatványában is.
A hiteleket általában az OTP-nél sem pultnál, állva intézik...
Nem mintha védeni akarnám az OTP-t, de azért... :-)))
Ügyintézői szinten nálam is minden OK volt az ERSTE-vel, amikor személyes kapcsolatba kerültem a bankkal, nem volt gáz, minden pörgött, ha kellett, felhívtak mobilon, én is el tudtam érni őket, satöbbi. Meg az is szimpi volt, hogy nem uaz van, mint az Otp-nél, hogy nagy hodály, sorszám, egy ablaknál kell állnod, hanem face-to-face egy asztalnál ülve meg lehetett beszélni mindent. Ja, meg hitelkérelem iránti érdeklődésnél - amikor még tényleg csak érdeklődtem - az ügyintéző srác kérésre elküldte e-mailben az ügyvédemnek az általuk követelt kötelező elemeket az adásvételi szerződésbe, ez tudom, nem olyan nagy cucc, de egy Otp-nél nem hinném, hogy müxene.
Mindemellett a beígért 3 hét helyett 2 és fél hónap volt az elbírálás, megint más, hogy én ezzel számoltam, és bőven hagytam időt a teljesítésre az adásvételiben.
Folyószámlavezető banknak viszont nem szeretem, el is jöttem onnan.
Csak úgy nagyából kukkantottam bele a fórumba, de vannak kivételek még az Erste banknál is. A feleségem ott dolgozik, hitelezéssel foglakozik. Sok ügyfele van sokat dolgozik, sokat van bent munkaidő után is. Viszont szeretik is az ügyfeleik. Mindent elmond, kiszámol, elmagyaráz. Igaz hogy elérni nehéz, mert leginkább időre bejelentkezve lehet a közelébe jutni, de mindent megtesz az ögyfeleiért. Ez persze meg is látszik. Mivel kenőpénzt nem fogad el (mert ma már ez is előfordulhat) itthon hegyekbe áll a kávé, csoki, ajándékkosár, kapott már színházjegyet és még sorolhatnám. Nem mondom hogy minden ügyintéző ilyen az Ersténél, nem mondom hogy más banknál jobb vagy rosszabb, hisz minden banknál vannak bunkók, kezdők, most betanulók, és lógósok. Nehéz megtalálni a megfelelő embert, de aki keres az találhat is. Ne csüggedjetek vannak még a megfelelő helyen megfelelő emberek.
Mi is az Ersténél vettük fel a Fészekrakót, de semmi gond nem volt vele. Április közepén mentünk be, csináltak előzetes hitelbírálatot, hogy biztos hitelképesek legyünk, egy általunk megadott kondícióban (kb. tudtuk mennyi hitel kell majd). Aztán mikor meglett a lakás, április 21-én írtuk alá az adásvételit, aznap bevittük a papírokat a bankba, akkor neki is kezdett az ügyintéző, akármikor hívtuk telefonon mindig segített, az e-mailokra is válaszolgatott, bármikor bementem hozzá, kérdezhettem, válaszolt, szájbarágósan, az összes apróbetűs részt végigkérdezgettem. Mindent igyekezett zökkenőmentesre csinálni, most május 18 van, tegnap aláírtuk a hitelszerződést, azonnal lett mára közjegyzői időpont, elintéztük az utolsó papírokat, és jövőhéten már utalják a pénzt. Szerintem teljesen korrektek voltak. Én meg vagyok velük elégedve. Mi az egész összeget Euróban vettük fel, nem kavartunk a forint+euró részekkel, mert az valóban csak meghosszabítaná a dolgot.
Nekünk bejött, 5 másik banknál voltunk mielőtt belevágtunk volna a lakáskeresésbe, mindenhol flegmák, elutasítóak voltak, nem voltunk nekik megfelelőek, nem tájékoztattak a lehetőségekről... Ezzel szemben az Erstével az elejtétől fogva minden rendben volt.
Hitelbírálati díj egyik ERSTE-s hitelnél sincs, azért nem találod a hirdetményben. Az értékbecslő nem a bank alkalmazottja, hanem független cég (máshol is így van), az általában 30e, a közjegyző megint csak nem a bank embere.
Ami a banknak megy, az a folyósítási jutalék (1,5%). Egyéb bankoknál pedig a hitelbírálati díj, ami nem jár vissza akkor, ha elutasítják a kérelmet.
Majd szép lassan lekezdel keresni havi egymilliárd forintot, és aprópénz lesz az egész :) Én a magam részéről ebben bízom :)
Amúgy ma kaptam meg az ERSTE-től az éves elszámolást, a 2,8 milkás hitelösszegből a tőketartozásom 2,73 milka, azaz tavaly törlesztettem 70 ezer HUF tőkét 10 hónap alatt (márciustól fizettem a zsét), az össz kifizetett törlesztőrészlet 210 ezer HUF volt.