Ez a topik azoknak a modellezőknek szól akik elsősorban modellvasuti járművek építésével vagy átépítésével foglalkoznak. Hogyan, miből, milyen megoldással, hogy áll most stb..
Nem archiváltam az épitést fotókkal. De semmi gond, épitek még párat és azt dokumentálom. Kis türelmet kérnék, mert több szálon futnak a modellépitések a műhelyben. Hónap végén esetleg napirendi téma lesz..
A kocsi hossza - és ebből a méretarány - ha jól tudom abból jön, hogy a saját vágányrendszerének legkisebb ívsugaraiból kirakott kétvágányú pályán két kocsi elférjen elférjen egymás mellett az ívben. Az egzakt 303 mm-es már összeérne.
Egyszer, ha véletlenül ráérsz, nem tudnál egy ilyen kocsinak az építéséről pár fotót, és egy kis szöveganyagot mellékelni? Kb. egy "hogyan készült"-et, rövidebb verzióban.
Egyik barátom megkért hogy a kis H0e kocsiját rázzam gatyába... Igy sikerült. Igaz nem kért semi komolyat, anonim társaságot játszik. Végül is nem csunya ha belegondolok.
hihi, érdekes. Amikor fogtam ilyesmiket a kicsi kezemben, feltűnt, hogy akkora, mint a Tillig Y kocsijaim, de simán betudtam annak, hogy akkor ezek nyilván 24,6 méteresek, mert amúgy az egyéb dolgok mérete és aránya hihető volt, nem foglalkoztam vele különösebben.
Erre most kell megtudjam, hogy ezek mind 1:93 arányban torzítottak, ehh...
Mondjuk ezt a számot sem értem. Nem is lesz sokkal rövidebb, de legalább mérethelyességnek is lőttek... Vajon arra bazíroznak, hogy 7%-kal többet adnak el, mert ahová csak egy 14 kocsis szerelvény férne be egzaktból, oda ebből befér 15 is...
Ahogy Rhb is mondja, a fleischmann cuccai hossztorzítottak. Ráadásul ezeket a kocsikat mintha a Roco is gyártaná.
Ráadásul a 5181-esnél más a homlokfalon a szuflé (bár ezt nem ügy cserélni) és a forgóváz (én nem tudok róla, hogy valaha is szóba került a DWA-DVJ-nél másféle forgóváz)
Konkrétan Fleischmann 5181/5183 cikkszámú IC kocsiaira gondoltam ,az 5181-nél a kocsitetőn lévő merevítőbordázatot kell eltünteteni, ablakkiosztása jó, hossza 26,4m mint a német kocsik többsége, alváz jobb nem is lehetne,5183-nál az ablakok hosszúak. A forgóváz MD 52 sajnos ,de úgytudom eredetileg ezzel a forgóvázzal futottak volna.
Mert a MÁV Bvmz-hez hasonló formavilágú IC-kocsik csak 24,5m hosszúak, a DWA meg 26,4.
Ezekkel a kocsiátalakításokkal mindig az a baj, hogy az ablakosztást, meg a tetőformát, ami miatt megfelelőnek tűnik egy modell, azt igazából relatíve kis munkával elő lehet állítani, egyszerű eszközökkel, nulláról is. A forgóváz, alvázszerelvények, rácsok és mütyűrük, szóval a sok kis apró részlet, amitől igazán MÁVos lenne, és amiket egyébként nehéz meg pepecs elkészíteni, na azok meg rendre nem stimmelnek...
Fleischmann kocsi alapra DWA /Avmz, Bvmz, WRbumz/ kocsikat szerkeszteni az Avmz még menne is ,de a Bvmz-nél rövidebbre kellene venni az ablakokat az étkezőnél áthelyezni stb. + festés a forgóváz meg egy másiktörténet. Ha esetleg tudnál segíteni?!
Sajnos csak már csak ez a képem van róla, de mindenképpen készülök valamikor a közeljövőben újra meglátogatni és jól körbekattogtatni - elvégre szükségem lesz sok dokumentációs anyagra. Ígérem rakok fel ide is majd még képeket róla.
Szia! A 400-as bézéről tudok neked olyan rajzot küldeni, ami az új járműalbumban van. Nem tudom ismered -e. Egyébként az alváza nem pontos a rajzon de a kasztnit már meg tudod építeni belőle.