Nemi ötletelésre lenne szükségem hátha tud valaki segiteni.Olyan problémám van a Vivaroval,hogy amikor elindulok abban a pillanatban kigyullad az ABS + a service lámpa.Ki lett már cserélve a komplett ABS vezerlő egység meg lett nézve mind a negy kerék leadja a forgas (sebesség jelet) az összes biztositék jó.Az Opel szervizben az ABS vezerlőt irta hibának de nem az volt.Van valakinek valami hasonló tapasztalata ?Ha tudtok segitsetek mert mar a szervizben sem tudnak mit mondani.
Ha kijön, az már fél siker, nem derül ki hogy PapRita vagy más volt benne :-)
Van egy Gömbvillám nevű autórádió szerviz a Gömb u.-ban, a Lehel úttól 1 sarokra. Na, oda még nem tudtam olyat vinni, hogy ne javítoták volna meg, pedig 20 éves külön CD-táras Pioneert is vittem. Nem fogott ki rajtuk. Amikor kidobtam a "kiváló minőségű" gyári magnósrádiót a kocsiból, beszaladtam, hogy kellene egy új 1 DIN-es keret az új rádióhoz, azt is a kezembe nyomták.
Nekem sikerült kiszedni a cd-t. Mivel négy szeget bedugtam a rádió elő lapjánál lévő furatokba így kihúzható a tokból. Kis csavarhúzóval leszedtem a rádió felső borítását ott látszik ball oldalt a fenti sarkában a kiadagoló motor. Ezt egy kicsit kocogtatva cd kiadás gomb megnyomásával kiköpte a lemezt. A próbák során van amit kiad van amit nem. A kis dög.....
Nekem már fél éve benne van, és nem gyön ki. Szerelőhöz meg ciki elmenni vele. Mert ha kibányássza az összeset beszarik a röhögéstől, miket hallgatok. Neeeeem, nem Papritát. Ájnzwálypolicáj. :-)
Nem rég németből hazafelé a trafic cd lejátszó nem adta ki a cd így 6 órán keresztül 1 lemezt hálgattunk, ha valakinek volna javítási tanácsa szivesen fogadom....
Én sem vennék már új autót, volt Fiat Scudo, Ducato 0 km, mindbe Én csavartam közel 300-ezkm fejenként " de" jó érzés érezni a műanyagok büdös illatát. Ezekkel is ugyan úgy szervízbe jártam mint most a Renaultakkal, Trafic , Master. Sőtt a Masternál már monták is olaj 20.000 km, vez. szij 90.000 km nél cseréljek, hát persze.... A Master közel 270.000 van és kutya baja, jó olaj, jó gázolaj és széthajthatatlan. Ja hülye gyerekek mindig is lesznek. Apró hibák pedig mindig is lesznek, nem tudnék olyan márkát mondani amira rá lehetne sütni hogy TUTI gép. Persze az ember mindig is szeretné a kis drágaságokat a saját szája ize szerint alakítani.
Én is hasonló megfontolásból döntöttem a Maxabo BAT-os autó mellett.
Lehet, Neked szerencséd van vele, de visszalapozva a hozzászólásokat, nekem szinte ugyanazok a problémák jönnek elő, amik lejjebb olvashatók. Váltó, kormánymű, szervó. Ezek mind garisak LENNÉNEK. Nálunk is szervizautóként üzemel a gép, terhet nem szállítunk vele, csak szerszám és műszer van benne, ami nem több 100 kilónál.
Ami a km órában látható, az vagy igaz, vagy nem, mindenesetre az adásvételi alján az látható, hogy az általa mutatott számért semmiféle felelősséget nem vállalnak. A tiszta üres szervizkönyvre csípőből jött a válasz: A sofőr biztosan nem vitte magával, azért maradt le a bélyegző. Egyébként nálunk is megbecsült darab, pl. én nem hiszek a húszezres olajcserében, és tízezrenként lecserélem szűrővel együtt, mert örülnék, ha kibírna legalább 5 évet. Minden héten 2-3-szor Debrecenbe járunk, tehát nem rázom szét a pesti utakon, utazóban 130-at mutat az óra, ami igaziból 123km/h- nak felel meg, ennyit csal az órája. Az apróbb hibákat tudomásul veszi az ember, nem az a gondom, elvégre használt autót vettem, hanem hogy amire garit vállalnak, azt nem hajlandóak megjavítani. Pedig nem ingyen csinálják: a váltó javításért 230ezret kaszírozott a Maxabó. Ebből az anyag ktsg 60ezer Ehhez képest mit keres a váltóban vasreszelékes olaj?
Lehet, hogy meglepődsz, de nekem is egy ilyen cigis (BAT-os) autóm van. 2004.07. havi 3 év után rakták le, 6 hónapot állt a Maxabónál és 2008 januárba kerűlt hozzám elvileg 85000 km-el. Kb 30 autót néztem meg elötte, de ilyen állapotút egyettsem találtam. A felhozatalba volt olyan aminek a rakterét teljessen átfényezték. Ez volt a legjobb állapotban, lehet, hogy több van benne de nem érdekel, igaz az utolsó menetlevél benne volt a kesztyűtartóban, az azerint okés. Szervízkönyv nincs hozzájuk mert a BAT-osok csak bérelték az Opeltől. A raktérbe találtam egy szalagot amin a sofőr neve és az az napi üzletek címlistája van, egy nap 15 üzletbe mentek.
Azért egy ilyen megállással kb 15 percet eltölt egy helyen, 8 órai munkaidőben ez már közel 4 óra állást jelent. Én gázkészüléket javítok és erre használom, évi 15 ezret megyek vele, eddig még nagy probléma nem volt, igaz ha kijutok az autópályára max 120 al megyek, és olyankor döbbenek le amikor a vivarók 160-al döngetnek el melettem. Én meg vagyok vele elégedve, akkor volt vagy 80 db autójuk ilyen használt 50-180000 Km ig.
Az akkori autóvásárlásom így tudnám összegezni.
1 - kintről behozott autót nem vennék.
2 - lelakott rakterű autót nem vennék, teherszállítás raklapozás.
3 - nem egy olyan szervízkönyvvel találkoztam ahol az összes szervíz 1 színű és láthatóan egyszerre történt pecsételéssel van megoldva.
Nekem ilyenre futotta, sajnos 5 millát sajnálok egy újra kiadni.
Az fényszórókét újkorában 2-3-5 havonta cserélgettem. Aztán meguntam, és mint "nagyfogyasztó" vettem egy marék valami 200 forintos gagyit. Azóta 3 év alatt tán csak egyet, ha cseréltem, vagy egyet sem. Nemértem.:-)
Tökéletesen működik, az apróságok, amit javítgatok, az egy sok alkatrészből álló bonyolult szerkezet működéséből adódó kopás, nem hiba. Esetleg jobb minőségű utakon ez ritkábban történne, de nálunk ezt jelenti a széthajtás.
A széthajtott használtautók miatt pedig leginkább azért panaszkodnak, mert azt hiszik a népek, hogy az 50-100.000 km-t futott autójuk gyenge. Pedig, ha tudnák, hogy hány km van benne valóban, akkor lehet csodálkoznának, hogy még működik. Valamelyik fórumon más témában tárgyalták ki, hogy a taxisok milyen profin óvják autójukat kizárólag esztétikailag: Teljes fóliázás, üléshuzatot védő üléshuzat, gyári váltógomb-szőnyeg kivéve, majd eladáskor visszatéve. Azok 2-4 évesen adják el 200-300.000 km-vel, 50.000-re visszatekerve. Ezek a vevők csalódnak.
Bár rnie is olyan cigiárus Vivarót vett, és elégedett volt vele.
nem gondolom, hogy "hozzászólások alapján" kellene egy autó meg- vagy meg nem vásárlásáról dönteni. Amúgy ha jól emlékszem, gondja azoknak volt/van ezekkel a típusokkal, akik használtan vették, jó sok km-rel.
Szerintem pont a (túl)méretezés és a kialakítás miatt ezek megbízható és tartós típusok, persze mindent szét lehet hajtani.
Saját tapasztalat: a napokban viszem a 4 éves Traficomat szakszervízbe (eddig is csak ott volt, ugyanott mindig), 120e km-s revízió, szíj stb. csere és műszaki vizsga egyben. Az eltelt időszakban a szokásos dolgokon kívül (izzó, fékbetét, revíziók stb.) semmi komoly gond nem volt (pl. cserélni kellett az ablakmosó motorját, de ez számomra nem a probléma kategóriája).
Nagyon jól megy az autó, fogyasztása 7,2-7,8l /100km, és minden működik rajta 4 év után is (kvázi újszerű állapotú). Én teljesen elégedett vagyok.
No, csak azért írtam, hogy legyen egy pozitív hozzászólás is.
Hiába, na! Újszülettnek minden vicc új. Én most voltam először SZAKszervízben. Azért, ha valaki kicsit végigolvassa a hozzászólásokat, és Vivarot vagy Traficot vesz, az biztosan nem normális. :-)))
Ha elöbb idetalálok, most egy Transitban üldögélnék.
Egyáltalán: minek adnak egy autóra garanciát, ha azt sem javítják meg, ami garanciális? "
Naugyehogyugye? Vásárláskor kérdeztem, mert akkor kezdődött ez a néphülyítés, hogy plusz pénzért plusz év garancia. Hogy-e esetleg, nem -e lehtne olcsóbb garancia nélkül, mert nekem az lenne optimális. Nem lehetett. Másik vásárlásnál legalább annyit sikerült elérni, hogy kerék nélkül vettük meg a mobilt, mert az már volt a pincében.:-)
A "Keress egy 1-2 személyes jó szerelőműhelyt, aki azt, és úgy javít, ahogy kéred, mert valószínűleg néhány dolgot meg tudsz állapítani, ő pedig megjavítja!" része meglenne egy nagyon régi kapcsolat révén, de garanciában nem csinálhat semmit, ezért kérdeztem, hogy létezhet-e olyan szerviz, ami garist javít, és legalább azt megcsinálnák, ami a garanciához tartozik. De lehet, hogy királyságban élünk, és a Király dönti el, hogy mi hibás vagy mi nem. Tehát ezek szerint ilyen márkaszerviz csak a Vivarosok álmaiban létezik?
Egyáltalán: minek adnak egy autóra garanciát, ha azt sem javítják meg, ami garanciális?
Ez is ilyen. Belenyúl az ember egy olyanba, ami "ment" 30.000 km-t, ez a szervíznek aranybánya. Ezek napi 100-200 km-t mennek tehát van bennük 200.000 km. Persze garis, kivéve a kopó dolgok, azt meg nem győzi cserélni a tulaj valag pénzért. A szervíz meg pontosan tudja, hogy mikor mi várható, mert ismeri az autó előéletét.
Keress egy 1-2 személyes jó szerelőműhelyt, aki azt, és úgy javít, ahogy kéred, mert valószínűleg néhány dolgot meg tudsz állapítani, ő pedig megjavítja!
A garanciát meg ilyenformán el kell felejteni, mert megcsinálnak egy hibát "ingyéér" helyette csinálnak kettő másikat. Előbb vagy utóbb úgyis bevisznek egy 6 számjegyű erdőbe. Használt autót vettél, pont.
Én is használtam több garanciális autót, inkább kiadtam -első futómű többször- 8-10.000 forintokat a saját beszerzés/javításra, pedig garis volt, csak márkaszervíz hozzá ne nyúljon! Megérte. Egyszer vittem be ilyen helyre, amivel annyit sikerült elérni, hogy az emelővel meghajlítsák az autó alját.
Vivaromhoz keresek egy rendes szervízt, amelyik javíthat G2 garanciást.
Hozzá a történet:
Tavaly novemberben vettünk egy 4 éves paripát, 1 év garival. Áprilisban szétesett a váltó, állítólag valami stift kiesett, és ledarálta a csapágyakat. Megjavították. Szakszervízben. Egy hét múlva leengedtem a váltóolajat, tele volt fémreszelékkel. Kicseréltem az olajat, de nem tudom, hogy a szakszervízben visszaöntötték a régit, vagy nem mosták el a váltót, vagy valamit megint ledarál, mert a nyelestengely csapágy már megszólalt. A másik gond, hogy a kormánymű fogasléce 2-3 mm.-t lóg le-fel irányban. arra azt mondták, nem lóg, hibátlan. Viszont megpróbáltak rám sózni 2 axiálcsuklót arany árban. Mondtam, hogy azt nem kértem, mert semmi baja nem volt. Erre ingyen visszatették a régit, de az összetartást - gondolom hálából - jól elállították. Levél ment az Opelker Kft-nek (Ők adják a garit), viszaírtak, legyek türelemmel, vizsgálgatják. Eltelt egy hét, semmi nem történt. Hétfőn újab levél, arra már válasz sem jött.
Karfa forgástengelyének közepéből enyhe erővel kihúzható a záródugó. /csavarhúzó vagy erősebb köröm / Ezután lehúzható a tekerő kerék és utána enyhe erővel lehúzható a tengelyről a karfa is. Én belenézve a szerkezetbe kopási nyomokat véltem, amitől nem akad meg a helyén. Tovább nem jutottam. Alkatrész kereskedőket fogok megkérdezni, hogy van e abban cserélhető elem.
Tegnap kiesett a kezemből a kulcs a két ülés közé. amikor lehajoltam eszembe jutottatok. A tekerő kupakja meg van nyitva, mint egy zéger gyűrű. Gondolom azt lepattintva lehet hozzájutni alatta a csavarhoz.