Keresés

Részletes keresés

Cavill Creative Commons License 2019.08.11 -4 1 4290

Sziasztok,

 

egy nagyon szép és ritka festésű Roglin motorvonat kasznival sikerült egy ismert német 00-ás gyűjtőnek gazdagítania a gyűjteményét. Amikor megláttam a fotókat, akkor megkérdeztem, hogy továbbíthatom-é a azokat a Magyar Játékvasutak, vagyis Roglin kolléga honlapjának, hogy oda is ki lehessen tenni azokat. A figyelmes német kolléga válaszában azt írta, hogy már ő is elküldte neki a képeket, de még nem kapott választ és hogy jelenleg még a honlap sem működik.

 

Mindenesetre, amíg Roglin kolléga is előkerül, meg a honlap is újra működni fog, addig betettem ide is a fotókat mindannyiunk örömére.

Szép vasárnapot! Üdv! S.

 

 

 

József Gábor Papp Creative Commons License 2019.08.10 -4 0 4289

Árpád! Megint tanultam valamit,én úgy tudtam hogy a Meja és  Vörös szikra kocsijait és sínjeit egy cég gyártotta.De talán nem szentségtörés hogy a VSZ mozdonyom mögött a Meja fedett és nytott teherkocsija van a vitrinben.Pár éve már írtam egy hozzászólásban,hogy a még melévő ép darabokról szilikon mintát véve,műgyantából lehetne új kasznit önteni.Persze az alváz pótlása még így se lenne egyszerű.    Cavill!  Köszönöm a kiegészítést! Én is úgy tudtam hogy a cinkpestis felületi "erózió".A Meják gondja az ötvöző anyagok nem megfelelő aránya,amin tovább ronthat présöntéskor az olvadt fém nem megfelelő hőmérséklete.A Meját említettem,de kezdetben

sok nagy gyártó is belefutott ebbe a problémába.               Üdv.Gábor  

Előzmény: Gondos Arpad (4287)
Cavill Creative Commons License 2019.08.09 -3 0 4288

Ne haragudj Árpád, nem szörszálhasogatni szeretnék, de nem tartom jónak, amikor ezzel a "pestises" témával kapcsolatban pontatlanságok kerülnek a fórumba.

 

Gábor korrektül írta a "feszültséget", mert a belsö oxidáció miatt fellépö mechanikai feszültség repeszti szét a nem megfelelö cink ötvözeteket.

 

A "porladás" az ónpestis (németböl átvéve: cinpestis) jellemzöje, ami egy más ok miatt meginduló anyagszerkezeti átalakulás következménye.

 

Üdv! S.

Előzmény: Gondos Arpad (4287)
Gondos Arpad Creative Commons License 2019.08.09 -4 0 4287

Ez nem feszültség, oxidáció. Cinkpestis, ami elporlasztja az anyagot. Két mozdonyunkból tervezés alatt áll egy másik anyagból való újjáépítés, afféle replika. Sajnos még csak terv. Néhány hibátlan gyári mozdonyalkatrészünk van, egy alvázgerenda és két kerék. Eg ymodellkiállításon hallottam, hogy a Meja pocsék mozdonyt gyártott remek kocsikkal, a Vörös Szikra jó mozdonyt pocsék kocsikkal. Van VSZ is, abban semmi hibát nem találtam.

 

Előzmény: József Gábor Papp (4286)
József Gábor Papp Creative Commons License 2019.08.08 -4 0 4286

Szervusz Árpád!Csoda hogy ez a Meja ilyen szépen megmaradt!Amit kaptam mozdonyt,azt már a hetvenes évek elején darabokra "robbantotta" a cink ötvözetben lévő feszültség. A C rugóhoz annyit,hogy jó hozzá,akár a redőny tekercsrugója,vagy a porszívó kábel visszahúzó rugója is,igaz ezeket nehezebb kifúrni mint a sima lemezt.                                                                                                                                                        Üdv.Gábor                                                                                                             

Előzmény: Gondos Arpad (4285)
Gondos Arpad Creative Commons License 2019.08.06 -4 2 4285

Pévé "C" lemez témához: lemezvágógép hulladéktálcájából kukázott vékony csíkokkal pótoltam azokat, amik eltörtek vagy hiányoztak, annyi rugalmasság az átlag vaslemezben is van, amennyi kell. A finomhangolást kézi lemezollóval csináltam és végül kifúrtam.

 

Meja:

vaterán elkelt készlet, szép dobozzal. Csak remélni lehet, hogy olyan gyűjtő vette meg, aki időnként be is fogja mutatni.

fekete trafó, Csolnoki Bányamúzeum játékgyűjteményéből.

Személykocsik. Eddig csak a Ganz motormellék volt ismert (BCx sorozat). De itt egy másik, ami gyárinak tűnik: oldalai megegyezik a szériakocsikéval, a tetőlemez és a feljárók korlátjai a postakocsiból származnak, púp nélküli postakocsi tetőlemez. Az utolsó képen utángyártott, valószínűleg házi készítésű és festésű tetejű személykocsi van.

Csolnoki Bányamúzeum játékgyűjteményéből.

a_hollo Creative Commons License 2019.08.05 0 2 4284

Szia Zsolt,

 

Az alkatrészekkel kapcsolatban küldtem emailt.

 

A tető festésére a következőket javaslom.

Először le kell tisztítani fémtisztára a tetőt. Az első lehetőség a homokfúvás. Ez leviszi a régi festéket, koszt, kisebb rozsdát is. Ezen kívül érdesíti a felületet, amire aztán sokkal jobban tapad a festék. Arra kell figyelni, hogy a homokfúvott felületet ne nagyon fogdosd szabad kézzel és mielőbb le kell alapozni, mert hamar megjelenik rajta a felületi rozsda. Én ezt a módszert javaslom.

A második lehetőség, hogy először eltávolítod a régi festéket nitro higítóval vagy kromofággal, eseteg csiszolással. Az égetést nem javaslom, mert a préselt lemez eldeformálódhat. Ha van rajta rozsdafolt, azt mindenképpen le kell csiszolni fémtisztára finom csiszolópapírral. Utána az egész tetőt csiszod át finom csiszolópapírral, hogy érdes legyen. Így jobban tapad rá a festék. Ha rozsdás volt a felület, érdemes passziválni rozsdagátlóval. Ha a rozsda nem csak felületi, hanem mélyebben kikezdte a fémet, azt csak gletteléssel tudod eltüntetni. Reméleg erre nem lesz szükség.

 

A festésre mindenképpen a fújást javaslom, ecsettel nagyon nehéz szép egyenletes felületet festeni. Én a spray-ben kapható autófestéket szoktam használni. Ha hozzá tudsz férni airbrush pisztolyhoz (légecset), akkor a modellfesték is használható. Először mindenképpen alapozni kell. Ez egyrészt jobban tapad a fém felületre, másrészt véd a rozsda ellen is. Utána jöhet a festés. Mindkettőt több vékony rétegben kell ráfújni. Az utolsó réteg lehet kocsit vastagabb is, akkor szépen szétterül. Túl vastag ne legyen, mert akkor megfolyik. Száraz, pormentes helyen kell fújni. Ha nem festettél még így, érdemes először valami más felületen kipróbálni. A festéket szaküzletben minta alapján kikeverik neked a megfelelő színre (ha nincs éppen olyan szín raktáron). Be tudják állítani azt is, mennyire legyen matt vagy fényes. A festést pár napig száradni kell hagyni az alapozás és a festés után is! Az nem elég, hogy tapintásra már száraznak tűnik.

 

Homokfúvót és festékboltot tudok ajánlani Budapesten.

 

Kedvcsinálónak egy Helikon átfestés:

 

 

Üdv,

 

Ákos

 

 

Előzmény: Pv12345 (4275)
József Gábor Papp Creative Commons License 2019.08.05 0 0 4283

Szia Zoli!Csak azért használtam gemet,mert galvanizált.A füleket régi NDK-s autópálya áramvezetőiből vágtam,mert azok szintén nikkelezve vannak.Ismered a lehetőségeim,csináltam hajlító szerszámot a kapocshoz,csak a visszahajlítással kellett erősködnöm.:)                                                                                  Üdv.Gábor 

Előzmény: Zoli1949 (4282)
Zoli1949 Creative Commons License 2019.08.04 0 0 4282

Szia Gábor!

Én tűzőgépkapcsokkal szoktam felrakni. Azok sokkal könnyebben kezelhetők és visszahajtva teljesen stabilak. 

Üdv. Zoli

Előzmény: József Gábor Papp (4281)
József Gábor Papp Creative Commons License 2019.08.04 0 0 4281

Szia Zsolt!Azért írtam,mert tapasztaltam!A műanyag talpas Pv sínek összekötő füleit azzal raktam fel,kellett vele bírkózni mire a helyére hajlítottam.Ha mégse lenne lágyabb anyag,elég lenne hajlítás helyett -sznte láthatatlanul- 0,1-0,2 mm-t lapítani a végein.Sok türelmet és kitartást a munkához!:)                                        Üdv.Gábor  

Előzmény: Pv12345 (4280)
Pv12345 Creative Commons License 2019.08.03 0 0 4280

Szia Gábor!

 

A nagyméretű gemkapocsra azért gondoltam, mert az krómozott. Igaz, nagyon merev. Minden esetre köszönöm a javaslatot, van lágyabb anyagom is, az talán megfelelőbb lesz.

 

Üdv: Zsolt

Előzmény: József Gábor Papp (4279)
József Gábor Papp Creative Commons License 2019.08.03 0 0 4279

Szia Zsolt!Nem javaslom,a nagy méretű gemkapcsot,ahhoz hogy az amúgy is sérülékeny pantográfon hajlítsad,ahhoz túl kemény!Inkább javaslom az 1 mm-es sárgaréz huzalt.Én a Bronzker Bt-nél vettem.Nekem is van hiányzó és törött pantográfom,amit az ugyanott vásárolt 0,6 mm-es alpakka lemezből tervezek elkészíteni.Könnyen megmunkálható,és az eredeti áramszedőhöz hasonló sárgás színe van.                                Üdv.Gábor

    

Előzmény: Pv12345 (4278)
Pv12345 Creative Commons License 2019.08.03 0 0 4278

Kedves Ádám, kedves Zoli!

 

Nagyon köszönöm a jó tanácsokat! A "dízelesítésre" én is gondoltam, így lenne tartalék pantográfom, de gondoltam arra is, hogy reszelővel kialakítom a letört, hiányzó darabot és összeforrasztom a meglévő csonkkal, a rudazatot meg nagyméretű gemkapocsból készítem alakkal záró kötéssel (értsd: hajlítás).

A festésre vonatkozó javaslatot is megfogadom. Láttam a CONRAD-nál hasonló színű festéket aranyáron, de azt ecsettel vagy szórópisztollyal (amim nincs) lehet felhordani. Rugóügyben órás ismerősömmel felveszem a kapcsolatot. Az eredményekről igyekszem beszámolni. Még egyszer nagyon köszönöm!

 

Zsolt

Zoli1949 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 4277

Szia Zsolt!

Ilyen alkatrészeket nem tudsz szerezni, mert a pantográfok amortizációja típushiba, a " C " rugós leszorítók pedig hajlamosak az elkallódásra ( elveszenek az idők során). Ez utóbbit viszonylag könnyű elkészíteni egy levitézlett ébresztőóra rugójából. Előtte azonban ki kell lágyítani, mert az eredeti állapotában nem lehet megmunkálni. Ehhez a gáztűzhely, vagy szakácsfáklya lángjába kell tartanod, ameddig nem kezd halványan pirosodni. Ezután hagyni kell kihűlni és utána jöhet a méretre vágás és a fúrás. A pantográf talpán lévő kis tájoló tüskének nem szoktam furatot készíteni, csak a felfogó csavarnak. Amennyiben teljesen korrekt akarsz lenni, meg is edzheted az elkészített alkatrészt. Ehhez vörös izzásig fel kell hevítened és e nagy bögre vízbe egy pár másodpercre  bele kell mártani. Utána azonnal ki kell venni és hagyni, hogy a szabad levegőn lehűljön. Az edzés el is maradhat, mert a nélkül is marad némi rugalmasság az alapanyagban . 

Festés:

Csodaszer a nitró hígító. Fémtisztára leoldja a régi festéket. Ajánlatos egy kis ecsettel segíteni a művelet gyorsítását. Vigyázz, mert a nitró hígító majdnem minden műanyagot old, ezért célszerű üveg, vagy alumínium edényt használni.   Előtte viszont kevertess festéket az eredeti színre. Jobb festékboltokban számítógépes  kütyüvel  kevernek és festékszórós ( spray ) palackba be is töltik a kívánt színt.

Pantográf: Ennél jobb ötletem nincs. Ez Merkur gyártmány és többi más alkatrésszel együtt rendelhető a cégtől. Angol  - német és cseh nyelven lehet velük levelezni. Igazán nem a kis tételben vásárlókat várják, de nagyon korrektek és egy hónap alatt itt van a megrendelt alkatrész. 

Üdv: Zoli

Előzmény: Pv12345 (4275)
Nagyadamka Creative Commons License 2019.08.02 0 1 4276

Üdvözöllek!

Ha az áramszedő csak törött, akkor a pillanatragasztó megfogja. Ha hiányos, akkor kell egy kis fém, reszelő, Dremmel, ja és kézügyesség. Vagy vársz, amíg nem találsz egy másik tetőt. Esetleg lefaragsz mindent a tetőről és csinálsz "dízel" gépet, mert az Előre mozdony úgy is jól tud kinézni. A tető festését én festék sprével csinálnám. A múltkor láttam a sparban gáz konvektor felújítására szánt bézs színt, textúrája-színe hasonlít a gyárihoz. Persze előtte csiszolás, tisztítás, alapozás. Csináltam néhány képet. Ugyanarra a kaszni 3 különféle tetővel. Gyári makulátlan, lepattogzott autentikus, fémtiszta lakkozva. Üdv.: Ádám

Előzmény: Pv12345 (4275)
Pv12345 Creative Commons License 2019.08.02 0 0 4275

Kedves Fórumtagok!

 

Az egyik Pv1-es mozdonyom tetejéhez keresek két alkatrészt: egy C-alakú rögzítő rugót és egy pantográfot. A pantográfnak csak az egyik alsó szára törött. Javítási ötleteket is örömmel fogadok. Ugyanezen mozdonytető festésre is szorul, mert az eredeti sárga festése sok helyen lepergett. Ennek felújítására is várok javaslatot:: milyen festékkel és hogyan szépítsem meg.

 

Üdv: Zsolt 

Gondos Arpad Creative Commons License 2019.08.02 0 2 4274

Műszaki játékok esetében saját múzeumi tapasztalatok alapján nem hátrány, ha évente pár napot meg vannak mozgatva, át vannak olajozva. A túlzott használat (hónapokon át napi 8 óra használat, pl. Vasúttörténeti park terepasztalai) ugyanúgy káros, mint a soha nem használt állapot. Mintha a szeléncellákra káros is lenne, a tartós állás. Lehetőség hiányában sajnos nálunk is szinte a teljes gyűjtemény pár nap kivételével (április vége-május eleje között van csak játékkiállításunk egyelőre) raktárban, dobozokba csomagolva áll, de rajta vagyunk egy állandó kiállításon, ahol be van tervezve H0, 0 pálya felállítása. Vitrin és soha nem használt gyűjtés: ízlések és pofonok. Kaptam omár olyan véleményt, hogy a régi magyar trafókat felejtsem már el, mert életveszélyesek lehetnek. Használjak helyettük bármi mást. Tápkábel cserén kívül még más primer hiba még nem volt. Ha valami nálunk sehogy sem vált be, azok a gyári Marklin trafók. Na, azok fél óra alatt nagyon melegednek, a Pévék,Mmeják, Deákok, ndk-sok 9 óra múlva is hidegek (na jó, ennyit azért nem szoktak hálózaton lenni egyszerre).

Ep128 Creative Commons License 2019.07.31 -1 0 4273

Ha használod is őket, (sőt viszed ide-oda) akkor 100% -ban egyetértünk és kalapemelés! :-)

Előzmény: Nagyadamka (4272)
Nagyadamka Creative Commons License 2019.07.30 0 0 4272

Szervusz!

Valahol a játékokat tárolni kell, -ebben gondolom egyet értünk. Az is tény hogy papír-dobozban- újságpapírokkal kibélelve- valóban kevesebb helyet foglaltak el a játékok. Gondolom, azért akadnak mások is, akik beteszik a mozdonyokat a vitrinbe. Aztán akadnak olyanok is, akik beteszik vitrinbe és nem mutogatják senkinek. Lánc-lakat és senki ne nyúljon hozzá. Csak, hogy megnyugtassak mindenkit megsúgom, hogy én nem ilyen vagyok! Már csak azért sem, mert 2 fiú gyermekem imád velem PéVézni. Nem rejtem el mások szeme elől sőt, a masináimat többször elvittem már kiállításra is!

És ha tehetem, a jövőben is el kívánom vinni. Ez egyben egy kis kultúrmisszió is részemről! Megismertetni mással is, ami nekem kedves. A mozdonyokat és kocsikat magam tartom karban, bármikor előveszek egyet, összerakom a pályát és futtatom őket. Gondoltam, valamikor a temofesztre is elviszek majd néhányat innen a napsütötte Miskolcról, pedig az egy kicsit messzebb van, mint a sarki közért. Egy ideje figyelem ezt a fórumot és néha úgy egymásnak esnek az emberek mint a kakasviadalon! Sokan elfelejtik, hogy az éremnek mindig két oldala van!!!

Én főként azért tettem fel  képeket a fórumra, hogy amikor a következő generáció aki a neten érdeklődni fog a PV-iránt, annak a googli majd fossa kifele a találatokat. Anno mikor csak egy Előrém volt Pannoniám pedig nem,- és is googliztam. Így amikor vettem egyet, akkor legalább tudtam, hogy nem egy kiló cukrot vettem.

Azt hittem aki végignézi a képeket annak az lesz az első gondolata:   Tetszik! -Különösen a HELIKON!                                      Üdv.: Ádám

Előzmény: Ep128 (4268)
Ep128 Creative Commons License 2019.07.30 -1 0 4271

Picit félreértettél... :-)

Nem az a "bajom", hogy ha valaki vitrinben tárolja a készletét!

A gubancom inkább ott van, aki képes éveken át "ott" nézegetni és "trófeaként" tekint rá, nem pedig egy csodás, szeretett, megbecsült kikapcsolódásként / hobbiként.

Biztos bennem a hiba, de igazából az igazi vasúttal is ugyanígy vagyok. Nagyon szeretek pl. a Vasúttörténeti Parkba járni, de ott mindig ugyanaz az érzés (is) elfog:

"Ha / Bárcsak ezek a gépek újra önerőből menni tudnának..."

Ott is szó szerint ZAVAR, hogy "csak" múmiák, kiállítási tárgyak, mert ezek KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖK. (Természetesen a fejem tudja, hogy annak is örülni kell, hogy egyáltalán megmaradtak. De akkor is! :-) )

Egy szó, mint száz: Semmi bajom a vitrinnel, ha éevente legalább néhány alkalommal KIKERÜLNEK a vitrinből a cuccok és vígan futják a köreiket a síneken! :-)

Előzmény: Cavill (4269)
Zoli1949 Creative Commons License 2019.07.29 0 0 4270

Szia Sanyi!

Furcsa szerzet az ember. Vannak bennünk olyan - többezer - többtízezer éves erős ösztönök, amit az idő folyama sem tudott kimosni. Gyűjtögetés és elraktározás. Valószínű ez - sok egyéb mással együtt ( erre most nem térnék ki ) - ami miatt még mindent túléltünk. Ennek a modern változata az egyéni hobbi szerinti gyűjtés és zsákmány vitrinbe rakása. Ezeket figyelembe véve tudok  csak normális magyarázatot adni például a lepke; - bogár; - kitömött állatok; - trófeák, de még a szalvéták gyűjtésére is. Innentől kezdve az érdeklődési körnek megfelelő gyűjtésnek csak az erre fordítandó idő; a pénz és az aktivitás szab határt.

Ezzel ezt a témát a magam módján kihüvelyeztem.

Látom te is szeretsz főzni, vagy legalább a szakácskönyveket gyűjteni, mert ezek elé tetted a mostani kedvencedet. 

Nekem egy hat négyzetméteres fűthető kis műhelyem van, amiben bedobozolva tárolom a játékra használt szerelvényeket és síneket. Ugyanígy dobozban vannak a felújításra, átalakításra váró, valamint az ezekhez szükséges alkatrészek és donorok raktározva.  A dobozok polcrendszeren vannak és előttük az aktuális kedvenceimet láthatom ahányszor bemegyek. Ez naponta többször is megtörténik, mert a biciklik is ott vannak. Függetlenül attól, hogy dolgozom - e a műhelyben -  ezeket reggel és este mozgatom. Függetlenül attól, hogy elég régóta nyugdíjas vagyok, én sem tudok minden nap a kedvenc bütykölésemet folytatni. 

Üdv: Zoli

 

Előzmény: Cavill (4269)
Cavill Creative Commons License 2019.07.29 0 0 4269

Szia, én úgy érzem, hogy ennek a fórumnak pont az aktív, író felét nem igazán lehet a "csak polcra, vitrinbe" gyüjtökkel azonosítani, s talán picit szerencsétlen volt ez a bejegyzés pont akkor, amikor aktívan játszó kollégák, önállóan épített darabjai volt a téma.

 

Másrészt én se értem igazából a "csak polcra, vitrinbe" gyüjtöket, de ez mindenkinek a magánügye, meg tulajdonképpen lehetne abból is igen sok jót kihozni, nem csak "hörcsögöködést". Persze az irodalomból ismerek olyan amcsi gyüjtöket is, akik arra gerjednek, hogy még ki nem bontott, originál csomagolású Lionel darabokat, készleteket gyüjtenek és soha nem is fogják kibontani... na ezt már kicsit betegnek érzem én is.

 

Még annyit "a vitrin, vagy a vonatospolc" védelmében, hogy nyilván sokunknak, -- pláne akik csak ritkán tudnak futtatni --, örömet okoz, hogy minden nap vethetünk egy pillantást a kedvenceinkre. Nekem nincs erre külön vitrinem, de egy-két kedves, vagy új darab mindig ott parkol a könyvek elött a könyvespolcokon.

 

Üdv! S.

 

Előzmény: Ep128 (4268)
Ep128 Creative Commons License 2019.07.29 -1 0 4268

Egyik oldalról tényleg nagyon szép a vitrin! :-)

Másik oldalról én az ilyesmit nem igazán szeretem... Az így tárolt mozdonyok / kocsik olyanok, mint a múzeumi múmiák. :-)

A PV készlet arra való, hogy játszunk vele, nem arra, hogy vitrinben porosodjon.

(Ismerek olyan PV készlet tulajdonost, aki kb. 15 éve (!) nem rakta össze / üzemelte be a készletét, csak áll a vitrinjében. Az ilyet én sosem értettem...)

 

Előzmény: Nagyadamka (4266)
Zoli1949 Creative Commons License 2019.07.28 0 0 4267

Szia Ádám!

Szép a vitrined és örülök, hogy más is készít replikákat. Ahogy a gyakorlati tapasztalataid gazdagodnak, egyre jobb minőséget tudsz majd elérni. legalább is nálam ez így történt, de nem tagadom meg az első művemet sem, aminél már sokkal jobbak jönnek ki a kezem alól. A replika készítés sok türelmet és némi kézügyességet igényel. Az ember gyakran szalad munka közben vakvágányra és akkor előlről kell kezdeni a munkát. Nekem is megvannak a saját korlátjaim, amiket nem egyszerű átlépni, de folyamatosan törekszem rá.

Szívesen  adok tanácsot, ha konkrét kérdésed lesz, akár privátban is. Ez egy olyan dolog, ahol nem kell szégyellni a kérdést. Örömmel kérdeztem volna a kezdetkor, ha tudtam volna kitől.

Üdv: Zoli

Előzmény: Nagyadamka (4266)
Nagyadamka Creative Commons License 2019.07.27 0 3 4266

Kedves fórumtagok!

Nagyon olcsón hozzájutottam egy vitrines szekrényhez, úgyhogy most már méltó helyen vannak Pénzverdei csodáim. Készítettem néhány képet. Pont.

A mai nap nekiálltam és végre befejeztem a PV ÁFOR kocsinak, "csak úgy irigységből" elkövetett SHELL-es replikáját. Volt egy kocsi alapom amit ilyen módon tettem hasznossá. A tartály 2db 2,5 dl-es dobozból van, kisollóval szétvágva,-összetolva. A dómfedél és a 2 zárófedél metamidból esztergálva. Korlátok rézvezetékből, létra: kartonból. Shell AG táblák és felirat színes nyomtatott papírból.

Gondos Arpad Creative Commons License 2019.07.25 0 2 4265

Facebookon találtam ezt a képet. A villamos, épület, híd vajon házi építés lehet, vagy eddig ismeretlen kisszövetkezet, kisiparos esetleg kisebb sorozatban gyártotta is? MGTSZ is szóba jöhet, van a csolnoki gyűjteményben egy hiányos, jórészt fából készült 0-ás vasútkészlet és talán I vagy II-es mérethez gyártott szakállas fa sorompó is, ami damillal és racsnival tekerhető, melyek TSz melléküzemekben készültek. Vagy ugyan nem ide tartozik, de az egyik termelőszövetkezet 8 bites mikroszámítógépeket is gyártott, szerelt össze Primo néven.

Zoli1949 Creative Commons License 2019.07.11 0 2 4264

Szervusztok Urak!

Van egy készlet nagyon régi 0-ás méretű fa talpfás sínem. Tizennyolc db. íves és négy db. egyenes. Egy ovális pályát lehet belőle építeni. Az első generációs Előre sínekkel összekapcsolható, de mind az íve, mind a hossza eltér. Nem tudom használni, mert  műanyag talpfás sínekre rendezkedtem be. A trafó nem tartozéka, csak egy Előre mozdony futtatásához kötöttem rá. Szívesen elcserélném PV alkatrészre. Ami még mindig hiányzik: PAN- EL motor készre szereléséhez két db. hibás Pannónia motor ( lehetnek a tekercsek leégve is,)  A lényeg, hogy a futómű ( fogaskerekekkel és kerék áramszedőkkel ) együtt komplett legyen. Esetleg Előre, vagy Pannónia vagonok szigetelt kerekei. A sínek gyártóját nem tudom. Úgy néz ki, mint a Sándor Béla által készítettek. A sínszálak apró facsavarokkal vannak a talpfákhoz rögzítve.

Várom az érdeklődőket a publikus emailomon.

Údv: Zoli 

mozgópostás Creative Commons License 2019.07.09 0 0 4263
Előzmény: benidoki (4262)
benidoki Creative Commons License 2019.07.09 0 1 4262

Sziasztok Kedves PéVé Barátok!

 

KERESEK magamnak megvételre PV Pannónia készletet!

Minél szebb, hiánytalanabb érdekel!

 

Ha valaki tud a régi szovjet érából (1951-1969) származó Moskabel Pionerskaya Sztálin vonatkészletet, alkatrészeket, kérem azt is jelezzétek!!

 

Köszönettel: Péter

benidoki@gmail.com

NovGabor Creative Commons License 2019.06.27 -1 0 4261

Valaki tud olyat aki foglalkozik szereléssel  felújítással , de  minőségit  nem házibarkácsolást ?  

Elöre is köszi 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!